Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1301/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös ihmisen joka kerää nokkosia ja tekee niistä keittoa.

Saattaa käyttää myös hiukan kermaa ja kananmunia jos raaskii.

Syöttää tätä alipainoiselle miehelleen, eihän se maksa mitään.

Rahaa kyllä on.

Vielä nokkosista. Siis ei nokkoskeitto ole mitään vettä ja nokkosia, vaan oikea ruoka. Ravinteikas ja maukas. Jos vielä voi käyttää kermaa (sen keittoon itsestäänselvästi kuuluvan maidon lisäksi) ja kananmunia, ei ole mikään pihi. Ja kyllä kai tämäkin pari syö muutakin kuin nokkoskeittoa?

Vierailija
1302/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, esim. ensimmäinen kämppikseni aikanaan ei antanut paistaa teflonpannullaan tarpeeksi kuumalla levyllä, koska oli kuullut että jollain tutullaan pannu/pinnoite oli haljennut kuumuudesta. Suuttui, kun käytin pannua ja laitoin levyn kutoselle. Itse paistoi korkeintaan nelosella tai vitosella ja käski munkin tehdä samoin.

Minun uusi kämppis otti ilman lupaani pari viikkoa vanhan paistinpannuni, laittoi siihen jotain ja levyn kuutoselle. Se ruoka paloi pannuun kiinni. Minulta pääsi melkein itku, kun pannuni näin ja v*tutti katsella sitä mustaa kohtaan pannun pohjassa sen jälkeen. Anteeksipyynnöksi sain "oho, sattui vahinko".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin, rahan takia kerran viikossa nokkoskeittoa? Selvä. Elämä voi olla tuollaista, jokaisen oma valinta. Eikös ketunleipääkin voi syödä, siitä vaan sitten toiselle päivälle vaikka kasvispihviä kauraleseiden kanssa. Vehnäjauhoista ja vedestä voi tehdä kastikkeen.

Kolmas päivä sipulikeitto ja neljäntenä paistettuja perunoita. Viides päivä porkkanalättyjä ja kuudes päivä pinaattilättyjä. Seitsemäspäivä joko nuudeleita tai nokkoskeittoa.

Eipä kyllä ole jokaisen oma valinta. Kaikki eivät mahda mitään sille, jos rahaa ei vain ole. Kaikki eivät pihistele siksi, että kasaavat rahaa talteen kuin Roope Ankka, vaan ehkä siksi, että sitä rahaa ei vain ole käytettäväksi. Mutta jos osaa tulla toimeen heikon rahatilanteen kanssa osaamalla tehdä halvempia ruokia, silti hyviä ja ravitsevia, sehän on vain hienoa. Siinä, että hyödyntää villivihanneksia, ei ole mitään outoa, ei köyhemmälle eikä rikkaammalle.

Jos ei itse halua tehdä niin, ei siinäkään ole mitään outoa, mutta typerää on pilkata niitä, jotka tekevät.

Vierailija
1304/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa hyviä keittoja, lohikeitto, savuporokeitto, porkkanakeitto koskenlaskijalla, tomaattikeitto basilikalla, lihakeitto, maa-artisokkakeitto, parsakeitto, hernekeitto, kasvissosekeitto, metsäsienikeitto, seljanka, borchkeitto.

Sitten on kamalat keitot kuten kesäkeitto ja nokkoskeitto, joita ei pysty syömään vaikka olisivat kuinka terveellisiä. Ja sitten jotkut tekee kesäkeiton jämistä pannukakkua. Onhan niitä käteviä emäntiä... huh huh.

Eihän tuo ole kuin makuasia. Kuka tahansa voi tietysti tähän nyt listata keitot, joista pitää, ja keitot, joista ei pidä, mutta se ei oikein tuo mitään lisäarvoa pihiyskeskusteluun.

Vierailija
1305/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa syödä ruokia, mitä haluan. Silti kerään nokkosia ja teen niistä keittoa tai muhennosta tms. En ole pihi, vaan pidän niistä ja ne ovat terveellisiä. Bonusta tietysti, että se on ilmaista. Vertailisin sienten ja metsämarjojen keruuseen, joita ei yleisesti varmaankaan pidetä piheytenä?

Vierailija
1306/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitten voi tehdä koivunlehtiteetä, sisiliskokeittoa, sammakon reisiä, paistettuja etanoita, friteerattuja apilankukkia ja talkkunaa päivästä toiseen - miksi rajoittaa vain yhteen päivään? Ehkä nokkoskeittoa joka päivä?

Vierailija
1307/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetystä talokaupoilla kirjoitti:

Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.

Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D

Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.

Meillä oli otettu makuuhuoneen ovesta kahva ja ovenkarmista se kahvan toimintaan kuuluva metalliosa mukaan. Tiedä häntä mikä tuossa ollut taustalla, mutta nostettiin koko ovi pois ja nakattiin häkkivarastoon.

Myös tässä ja edellisessäkin asunnossa on kaikesta päätellen joskus ollut sälekaihtimet ikkunoissa, niitäkin joku tarvinnut kun ei ole enää.

Vierailija
1308/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä huippu, mutta omituinen pihiyden ilmentymä: yhdessä vuokra-asunnossa omistaja kyllä maksoi rikkinäisten keittiö- ym. varusteiden korjaukset, mutta kaikki rikkinäiset pikkuosat piti säilyttää, ettei vuokralaiset vaan varastaneet mitään. Vähän kieltämättä ihmettelin jo muuttaessa, miksi edellinen asukas oli hamstrannut jotain rikkinäisiä kaapin saranoita ja muuta käyttökelvotonta, mutta selvisihän se syy pian. Asunnon vuokra ei edes ollut mitenkään halpa, mutta ilmeisesti moitteeton vuokramaksu ei vielä tarkoittanut, että olisimme edes sen verran luotettavia ja/tai maksukykyisiä, ettei yritettäisi näpistää jotain rikkinäistä ryönää. Kaikesta asunnon hoidosta ja siivouksesta oli pilkuntarkat säännöt, ja omistaja oli tietenkin sitä mieltä, että asunnon kunto oli erinomainen, kun olihan lattiakin hiottu juuri kymmenen vuotta sitten ja kylppäri ja keittiö täysin remontoitu joskus ysärillä...

Näiden kertomusten perusteella kirjoitin paperille, ettei kassi henkareita ole minun.  No en silti usko että noin tarkka olisi tämä minun.

Vierailija
1309/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.

No en ymmärrä minäkään. Jotenkin kun se raha on sillä hetkellä siellä säästötilillä lämmittää hänen mieltä.

Tämä on varmaan sitä samaa ihmistyyppiä, joka ei voi maksaa laskuja silloin kun ne tulee vaan niitä pitää venyttää eräpäivään asti.

Nyt meni ohi. Minä merkkaan aina maksupäiväksi eräpäivän. Eikö niin muka saisi tehdä? Enkä ole pihi enkä mitään, muu ei ole edes käynyt mielessä.

Tottakai noin saa tehdä. Tuntuu vaan uskomattomalta, että sulla ei olisi koskaan käynyt laskun tietoja verkkopankkiin naputellessasi mielessä että laitanpa tämän heti maksuun.

Näin ne asiat nähdään sieltä omista näkökulmista käsin. Itse laitan aina maksuun välittömästi kun olen pankin sivuilla enkä seisota laskuja siellä johonkin sattumanvaraiseen eräpäivään, koska en näe sillä mitään lisäarvoa.

Ihmiset, jotka pelkäävät tilinsä olevan tyhjä eräpäivänä, maksavat laskunsa heti saadessaan ne. Kun taas niille, joiden raha-asiat pysyvät hallinnassa ja joilla katetta riittää läpi kuukauden, asialla ei voisi olla vähempää merkitystä.

Mulla oli aikoinaan paljon tuttavapiirissä ihmisiä, jotka tuet/palkan saadessaan osti heti valtavan määrän ruokaa pakkaseen ja kuivakaappiin. Kun kysyin että mikset vaan jaa tuota summaa koko kuukaudelle, niin vastasivat että ei sitä enää loppukuusta ole kumminkaan. Että sellaista taloudenhallintaa.

Toisaalta ollessani laskutusfirmassa töissä näitä sankareita tuli vastaan päivittäin. Kun palkka tulee silloin ja silloin, eikä mulla ole rahaa enää kun toi lasku erääntyy. Jostain syystä sitä laskua ei kuitenkaan haluttu maksaa ennen kuin se erääntyy.

Vierailija
1310/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä. Järvi. Sauna! Ja miten tuttavaparilla toimitaan: sauna lämmin NYT! Ensimmäiset saunaan NYT! Seuraavat HETI perään... ei vilvoitteluja / terassijuomaa välillä. Pikainen uinti ja pois.... homman juju on siinä että SÄÄSTETÄÄN saunapuita....kyllä, säästävät saunapuita! Eikä oo rahasta kiinni

Näitä puunsäästäjiä on nämä joilla metsää hehtaaritolkulla, polttopuita on pinoissa joka nurkalla moneksi vuodeksi ja silti niitä säästellään ettei lopu. Saunaa tai takkaa ei taatusti saa lämmittää kukaan muu kuin itse isäntä ettei liikaa puita kulu. Terveisiä anoppilaan.

Vierailija
1311/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri ei voi tulla muiden kanssa lounaalle työpaikan perusedulliseen ruokalaan, liian kallista. Syö yksin omia eväitä. Työmatkalla jos poiketaan kahville niin hän ei voi ostaa huoltsikalla kupillista kahvia, koska se maksaa. Juo siellä kahvilassa sitten vaivihkaa termoksesta mukanaan tuomaansa kahvia.

Tässä ei varmaankaan ole kyse piheydestä, vaan köyhyydestä.

Vierailija
1312/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsalaateilla S-Marketissa on yksikköhinta eli niitä ei tarvitse punnita. Eräs tuttava etsii aina laarin painavimman salaatin punnitsemalla ne vaa'alla. Näin hän saa maksimoitua salaatin määrän samaan yksikköhintaan.

Vierailija
1313/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääsalaateilla S-Marketissa on yksikköhinta eli niitä ei tarvitse punnita. Eräs tuttava etsii aina laarin painavimman salaatin punnitsemalla ne vaa'alla. Näin hän saa maksimoitua salaatin määrän samaan yksikköhintaan.

Minä teen noin silmämääräisesti. Salaattipussien sisällössä on isoja eroja.

Vierailija
1314/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen noin silmämääräisesti. Salaattipussien sisällössä on isoja eroja.

Ja kuitenkin se salaatti on kimppu ilmaa.

Vierailija
1315/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varaa syödä ruokia, mitä haluan. Silti kerään nokkosia ja teen niistä keittoa tai muhennosta tms. En ole pihi, vaan pidän niistä ja ne ovat terveellisiä. Bonusta tietysti, että se on ilmaista. Vertailisin sienten ja metsämarjojen keruuseen, joita ei yleisesti varmaankaan pidetä piheytenä?

Samoin täällä, rahasta ei ole pulaa, mutta kerään nokkosia koska se on kivaa ja tykkään nokkosruoista. Marjoja ja sieniä on tarkoitus kerätä myös. 

Vierailija
1316/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa hyviä keittoja, lohikeitto, savuporokeitto, porkkanakeitto koskenlaskijalla, tomaattikeitto basilikalla, lihakeitto, maa-artisokkakeitto, parsakeitto, hernekeitto, kasvissosekeitto, metsäsienikeitto, seljanka, borchkeitto.

Sitten on kamalat keitot kuten kesäkeitto ja nokkoskeitto, joita ei pysty syömään vaikka olisivat kuinka terveellisiä. Ja sitten jotkut tekee kesäkeiton jämistä pannukakkua. Onhan niitä käteviä emäntiä... huh huh.

Onko suurta eroa esim. metsäsienikeitolla ja nokkoskeitolla? Molempia monet inhoavat ja molempia saa ilmaiseksi luonnosta. Ja joku maa-artisokkakeitto tai borschkeitto, kyllä niillekin löytyy yökkijöitä ja ennakkoluuloisia vaikka kuinka. Ei kai sinulla voi olla ainoa peruste tuolle viestille, mistä juuri SINÄ pidät...

Vierailija
1317/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean perustanut Kamprad. Miljardööri mm ajeli vanhalla Volvolla.

Musta tämä on aika symppistä että ei halua pröystäillä urheiluautoilla vaan tavallinen kelpaa vaikka rahaa olisi.

Niin juuri, miksi ihmisen olisi pakko hankkia kallis auto vain sen takia, että rahaa siihen on? Jos ei autot kiinnosta sen kummemmin? Tai tykkää nimenomaan siitä vanhasta Volvosta? Nehän ovat kestäviäkin.

Vierailija
1318/3893 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkonen on huikea hyötykasvi, joka on syytä oppia tuntemaan ja keräämään oikeaoppisesti. Siitä puuttuu vain Jodi.

Itse kuivaan nokkosen lehdet ja napsin pari lehteä ennen ruokailua eikä kuivatut lehdet maistu oikeastaan miltään.

Kannattaa googlata ja kerätä, juuri nyt on se aika!

Vierailija
1319/3893 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko piheyden huippu vielä, mutta oma seurustelukumppanini on tällainen.

Hän tarjoaa minulle euron kalapuikkoja, ostaa kaikista halvinta siideriä lidlistä vaikka olen koko vuoden aikana juonut yhtä ainutta merkkiä ja kertonut jo monta kertaa, että tämä on lempijuomani ja en voi sietää lidlin siidereitä. Lapsillensa hän hankkii torista halvimmat mahdolliset huonekalut ja tinkaa vielä niistä.

En odota mitään gourmeeruokia, mutta nyt kuluneen vuoden tapailun jälkeen olen alkanut harkitsemaan, että alkaisin itsekkin ostamaan hänelle kaupasta halvinta laageria ja kokata ruoaksi tismalleen samaa ruokaa mitä hän kokkailee minulle. Kotona hän syöttää lapsillensa helpointa mahdollista ruokaa, kun ei jaksa kokata eli pakasteruokaa pottusuikaleina ja pizzakinkkupaketti ( ne yhteen pannulla, niin volaa :D)

Mikä tässä eniten häritsee, että itse muistan hänen lempijuomansa ja osaan ottaa vinkin jos on jotain mistä hän pitää erityisesti ruoan parissa, niin pyrin tekemään hänelle lempiruokia jos töissä on ollut pitkä päivä ja muutenkin yllättää toinen.

Voi olla kyse laiskuudesta, mutta myös säästämisestä vaikkakin kaverin tulot on keskivertotienaajan tuplat. En siis ymmärrä tätä. :D

Vierailija
1320/3893 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten voi tehdä koivunlehtiteetä, sisiliskokeittoa, sammakon reisiä, paistettuja etanoita, friteerattuja apilankukkia ja talkkunaa päivästä toiseen - miksi rajoittaa vain yhteen päivään? Ehkä nokkoskeittoa joka päivä?

Luonnosta saa kyllä monenlaista ihanaa teeaineksiksi, esim. valkoapilan ja vadelman lehtiä ja kanervan kukkia.

Älä nyt järkyty, mutta jos ostat kaupasta yrttiteetä, niin se on vastaavaa kamaa mutta todennäköisesti jonkun toisen maan kasveista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän