Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1281/3893 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää ketju on päässy mun alitajuntaan :D on ollut monia tilanteita lähiaikoina joissa olen miettinyt ketjun esimerkkejä ja että hei jos teen näin, niin säästän :DD pidän tätä itsekin huolestuttavana

Vierailija
1282/3893 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan semmoinen kauhea pariskunta, joka maksaa talon menot puoliksi ja kumpikin omat ruokansa. Ei ole piheydestä kiinni, vaan ei tarvii kinata käytetäänkö mahdollinen ylimääräinen raha mansikoihin vai pihviin tai videopeliin vai baariin. Kaikkeen ei ole varaa, niin on ihan reilua, että omat rahat saa laittaa mihin haluaa. Viimeviikolla kysyi haluanko osallistua katsastuksen ym kustannuksiin (hänen auto, hän ajaa) ja kun nyt mulla sattuu olemaan enemmän rahaa nii maksan osan. Tänään oli tilipäivä niin ostin bensaa ja hamppisateriat perheelle. Hän on käyttänyt mua etelässä silloin ku oli rahaa. Oisko hänen pitäny antaa osa perinnöstään mulle tai mun lomarahoja hänelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/3893 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri ei voi tulla muiden kanssa lounaalle työpaikan perusedulliseen ruokalaan, liian kallista. Syö yksin omia eväitä. Työmatkalla jos poiketaan kahville niin hän ei voi ostaa huoltsikalla kupillista kahvia, koska se maksaa. Juo siellä kahvilassa sitten vaivihkaa termoksesta mukanaan tuomaansa kahvia.

Vierailija
1284/3893 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.

No en ymmärrä minäkään. Jotenkin kun se raha on sillä hetkellä siellä säästötilillä lämmittää hänen mieltä.

Tämä on varmaan sitä samaa ihmistyyppiä, joka ei voi maksaa laskuja silloin kun ne tulee vaan niitä pitää venyttää eräpäivään asti.

Nyt meni ohi. Minä merkkaan aina maksupäiväksi eräpäivän. Eikö niin muka saisi tehdä? Enkä ole pihi enkä mitään, muu ei ole edes käynyt mielessä.

Tottakai noin saa tehdä. Tuntuu vaan uskomattomalta, että sulla ei olisi koskaan käynyt laskun tietoja verkkopankkiin naputellessasi mielessä että laitanpa tämän heti maksuun.

Näin ne asiat nähdään sieltä omista näkökulmista käsin. Itse laitan aina maksuun välittömästi kun olen pankin sivuilla enkä seisota laskuja siellä johonkin sattumanvaraiseen eräpäivään, koska en näe sillä mitään lisäarvoa.

Ihmiset, jotka pelkäävät tilinsä olevan tyhjä eräpäivänä, maksavat laskunsa heti saadessaan ne. Kun taas niille, joiden raha-asiat pysyvät hallinnassa ja joilla katetta riittää läpi kuukauden, asialla ei voisi olla vähempää merkitystä.

Väärin, eikä liity kyllä mitenkään pihiyteen.

Kysyin esim. nettiliittymästä, että voisinko maksaa esim. 6 kk etukäteen, kun maksu on kiinteä.

Ei jostain vtun kumman syystä käynyt. Surkea "palvelu" nykypäivänä. Katsos my friend, kun mua vituttaa yhden laskun takia edes alkaa maksamaan koko laskua. 

Zinc

Vierailija
1285/3893 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri ei voi tulla muiden kanssa lounaalle työpaikan perusedulliseen ruokalaan, liian kallista. Syö yksin omia eväitä. Työmatkalla jos poiketaan kahville niin hän ei voi ostaa huoltsikalla kupillista kahvia, koska se maksaa. Juo siellä kahvilassa sitten vaivihkaa termoksesta mukanaan tuomaansa kahvia.

Kuinka kallis on tällainen perusedullinen ruokala? Täälläpäin ruokalan lounas maksaa 6-8 euroa. Itse tekemällä koko viikon työlounaan aterioiksi tulee 6-8 euroa. Tämän kun kertoo 46 ( Vuodessa 52 viikkoa, kuukauden kesäloma ja viikon talviloma), niin lounaiden hinnaksi tulee 276-368 itse tehden tai ruokalassa syöden 1380-1840 euroa. Tuo on jo monen kuukauden nettopalkka.

Vierailija
1286/3893 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.

No en ymmärrä minäkään. Jotenkin kun se raha on sillä hetkellä siellä säästötilillä lämmittää hänen mieltä.

Tämä on varmaan sitä samaa ihmistyyppiä, joka ei voi maksaa laskuja silloin kun ne tulee vaan niitä pitää venyttää eräpäivään asti.

Nyt meni ohi. Minä merkkaan aina maksupäiväksi eräpäivän. Eikö niin muka saisi tehdä? Enkä ole pihi enkä mitään, muu ei ole edes käynyt mielessä.

Tottakai noin saa tehdä. Tuntuu vaan uskomattomalta, että sulla ei olisi koskaan käynyt laskun tietoja verkkopankkiin naputellessasi mielessä että laitanpa tämän heti maksuun.

Näin ne asiat nähdään sieltä omista näkökulmista käsin. Itse laitan aina maksuun välittömästi kun olen pankin sivuilla enkä seisota laskuja siellä johonkin sattumanvaraiseen eräpäivään, koska en näe sillä mitään lisäarvoa.

Ihmiset, jotka pelkäävät tilinsä olevan tyhjä eräpäivänä, maksavat laskunsa heti saadessaan ne. Kun taas niille, joiden raha-asiat pysyvät hallinnassa ja joilla katetta riittää läpi kuukauden, asialla ei voisi olla vähempää merkitystä.

Väärin, eikä liity kyllä mitenkään pihiyteen.

Kysyin esim. nettiliittymästä, että voisinko maksaa esim. 6 kk etukäteen, kun maksu on kiinteä.

Ei jostain vtun kumman syystä käynyt. Surkea "palvelu" nykypäivänä. Katsos my friend, kun mua vituttaa yhden laskun takia edes alkaa maksamaan koko laskua. 

Zinc

Operaattori ei ehkä halua tilanteita, joissa ihmiset maksavat kuukausiksi etukäteen ja vaihtavatkin liittymää, ja sitten joudutaan setvimään rahapalautuksia.

Vierailija
1287/3893 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa Espoosta,pihi,saita ,itarus.Aina sisarusten nurkissa,syömässä ja juomassa.Itse ei ole ikinä mitään toisille tarjonnut,mutta on kova arvostelemaan.Ei raaski dödöäkään käyttää,vaan löyhkää hielle.Saunakin pitää,ton skunkin jälkeen oikeen kunnolla tuulettaa.

Vierailija
1288/3893 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini 62 vuotias. Keittää kahvit niin että esimerkiksi aamuisten kahvipurujen päälle laittaa yhden mitallisen kahvipuruja ja keittää vieraille kahvit. Kehuu vielä miten hyvät kahvit tulee kun ourut seisseet jonkun tunnin. Maku kuulemma irtoo paremmin. Se on hirveää laihaa litkua. Minun ollut pakko alkaa sanomaan etren juo kahvia.

Minun mummolassa oli aikoinaan renki, joka jäi sitten asumaan mummolaan vanhuuspäivikseen. Tuo naimaton vanhempi mies ei kehdannut keittää aamukahvia itselleen mummon ja papan puruista (vaikka oli siis jo ihan kuin perheenjäsen asuttuaan heidän kanssaan joku 50 vuotta), niin hän keräili päivänmittaan keitettyjen kahvien kylmät jämät keittimestä pannuun ja kiehautti sen sotkun sitten aamulla itselleen kun heräsi ensimmäisenä. En koskaan kehdannut kysyä, että miksei vaan ostanyt itselleen omaa kahvipakettia.

Vierailija
1289/3893 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien luona ainoastaan ulosteen saa vetää pöntöstä alas, koska jätekaivon tyhjentäminen on niin kallista. Vessan hana on aina kiinni, ja kun menet vessaan niin aina isä tai äiti muistaa huutaa perään, että avaa sit hana jos tulee kakkonen. Muutoin pönttöön kertyykin sitten monen ihmisen pissat ja paperit, ennen kuin sen viimein saa vetää.

Vierailija
1290/3893 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pihi ja otin itse passikuvani. Tai lapseni otti kuvan ja lähetin sen poliisille. Säästyi siinäkin kymppi tai kaksi.

Vierailija
1291/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi ” Nokkosia oon kerännyt jo monta ämpärillistä. Ryöppään ja teen lumipallon kokoisiksi ja pakastan. Kahdesta pallosta tulee päivällinen kolmelle, kun suurustan vehnäjauholla, sekaan keitettyjä kananmunia ja sivuun ruisleipää.”

Kauheaa, en voisi syödä. Tai kyllä sen ruisleivän ja kananmunan ennen kuin se on sotkettu jauhoihin ja nokkosiin. Perhe parka. Katsoisit edes pinaattiruokaohjeet ja korvaa niissä pinaatti nokkosilla. Tuo lehtimössö on aika ihmeellinen ruoka, ja ei kyllä houkuta ellette ole koko perhe kasvissyöjiä ja muutenkin askeettisia.

No onhan tuo vähän ylimalkaisesti kirjoitettu kuvaus, mutta ei sen kai ollutkaan tarkoitus olla resepti. Mutta sehän on nokkoskeittoa! Tehdään kuten pinaattikeitto. Mitä parhainta ruokaa! Etenkin juuri kananmunan ja ruisleivän kanssa. Aah, tuli lapsuus mieleen. Onneksi muistutettiin, pitkääkin tehdä itsekin.

Vierailija
1292/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi ” Nokkosia oon kerännyt jo monta ämpärillistä. Ryöppään ja teen lumipallon kokoisiksi ja pakastan. Kahdesta pallosta tulee päivällinen kolmelle, kun suurustan vehnäjauholla, sekaan keitettyjä kananmunia ja sivuun ruisleipää.”

Kauheaa, en voisi syödä. Tai kyllä sen ruisleivän ja kananmunan ennen kuin se on sotkettu jauhoihin ja nokkosiin. Perhe parka. Katsoisit edes pinaattiruokaohjeet ja korvaa niissä pinaatti nokkosilla. Tuo lehtimössö on aika ihmeellinen ruoka, ja ei kyllä houkuta ellette ole koko perhe kasvissyöjiä ja muutenkin askeettisia.

No onhan tuo vähän ylimalkaisesti kirjoitettu kuvaus, mutta ei sen kai ollutkaan tarkoitus olla resepti. Mutta sehän on nokkoskeittoa! Tehdään kuten pinaattikeitto. Mitä parhainta ruokaa! Etenkin juuri kananmunan ja ruisleivän kanssa. Aah, tuli lapsuus mieleen. Onneksi muistutettiin, pitkääkin tehdä itsekin.

Toi ilkkuja arvosteli moniakin juttuja.

Luultavasti ei ole ikinä suurustanut mitään vehnäjauhoilla.

Kasviksia pitäisi syödä päivittäin 500 g. Keittoon menee nokkosia varmaan 150 g henkilö .

1/3 tulee ilmaiseksi keräämisen vaivalla.

Rautaa tulee kaupanpäälle . Ei hirveen huono juttu.

Vierailija
1293/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkoskeitto kuulostaa sellaiselta ruualta, jota minäkään en söisi. Pinaattikeitto taas on hyvää mutta nokkoset - kuulostaa epämääräiselle. Tulee heti mieleen pihi perheenemäntä, joka pahimmillaan kerää nokkoset kompostin, navetan tai ulkohuusin vierestä. Ja nokkosethan pitää kerätä jo varhain keväällä, ennen kukintaa.

Ei tuolla lähde perheeltä nälkä, kasa vihreää nokkosta, ruisleipä voilla ja joku muna. Meidän perhe katsoisi silmät pyöreänä, että oletko tosissasi, onko meidän rahat loppu.

1294/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmillani haisi aina voimakkaasti ammoniakki. Kun vessaa ei vedetty, hirveä löyhkä piintyi seiniin ja hajun haistoi jo ovelta.

Vain ison hädän jälkeen vedettiin.

WC-paperia ei ollut kuin vieraille, isovanhemmat itse käyttivät vanhoja puhelinluetteloita. En tajua, miten ne paperitupot eivät tukkineet viemäreitä. Vai heitettiinkö ne johonkin erilliseen roskikseen? Hajusta päätellen en ihmettelisi.

Sen ajan viemäritkin olivat sellaisia, että ei sieltä varmasti mennyt alas mikään ylimääräinen.

Itse en viitsinyt heidän WC:tä käyttää lapsuuden jälkeen ollenkaan, inhotti niin. Ihmettelen, etteivät he tajunneet hävetä sitä hajua.

Isovanhemmat olivat kumpikin vaatimattomista taustoista, mutta nousseet ylempään keskiluokkaan omalla työllä. Olivat huomattavan varakkaita. Ja siitä huolimatta harrastivat tällaista täysin irrationaalista ”säästämistä”.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1295/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkoskeitto kuulostaa sellaiselta ruualta, jota minäkään en söisi. Pinaattikeitto taas on hyvää mutta nokkoset - kuulostaa epämääräiselle. Tulee heti mieleen pihi perheenemäntä, joka pahimmillaan kerää nokkoset kompostin, navetan tai ulkohuusin vierestä. Ja nokkosethan pitää kerätä jo varhain keväällä, ennen kukintaa.

Ei tuolla lähde perheeltä nälkä, kasa vihreää nokkosta, ruisleipä voilla ja joku muna. Meidän perhe katsoisi silmät pyöreänä, että oletko tosissasi, onko meidän rahat loppu.

No se on ihan omaa tyhmyyttäsi.

Vierailija
1296/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää pinaattikeitosta, tykkää todennäköisesti nokkoskeitostakin. Niinhän pinaattikeittokin syödään kananmunien kanssa. Juuri siksi, kun se ei tosiaan itsessään ole hirveän täyttävää, mutta ei se mitään, kun rakentaa täyttävän kokonaisuuden. Eikä se ole ”kasa vihreää nokkosta”, vaan vaalea, jauhoilla suurustettu keitto, jossa on vihreää silppua seassa. Ihan kuin pinaattikeitto.

Nokkoslettujakin voi tehdä. Monihan noita harrastaa, ja monesta muusta syystä kuin pihiydestä. Nokkonen on tosi terveellistä. Ja monien mielestä hyvän makuista. Ja joo, näin alkukesästä leikataan nokkoset, ja sitten kun ne kasvavat uudestaan, saadaan toinen sato.

Jos nokkosen ongelma on se, että tottumattomasta ”kuulostaa epämääräiselle”, niin ei se ole nokkosen vika. Siitäkin voi päästä yli :)

Vierailija
1297/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkonen kasvaa, kun sitä on leikattu. Helposti kesässä voi saada jopa 4 satoa.

Mä olen vuosia pitänyt keittopäiviä, eikä se ole yhtään huonompi juttu.

Kannattaa oikeesti joskus kokeilla uusia reseptejä, voisi yllättyä.

Kyllä. Rahan takia tätä tehdään. Kun keittoa syödään lähes ilmaisista raaka-aineista kerran viikossa, tämä pitkässä juoksussa tuntuu.

Ja vielä kerran, nokkonen on erittäin ravintopitoinen raaka-aine.

Vierailija
1298/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin vanhempien tutut olivat olleet all inclusive lomalla Karibialla. Olivat siellä keränneet pulloihin rommikolaa, jota sai hanasta. Toivat Suomeen ja tarjoilivat tämän kaverin vanhemmille kun kyläilivät siellä.

Vierailija
1299/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa hyviä keittoja, lohikeitto, savuporokeitto, porkkanakeitto koskenlaskijalla, tomaattikeitto basilikalla, lihakeitto, maa-artisokkakeitto, parsakeitto, hernekeitto, kasvissosekeitto, metsäsienikeitto, seljanka, borchkeitto.

Sitten on kamalat keitot kuten kesäkeitto ja nokkoskeitto, joita ei pysty syömään vaikka olisivat kuinka terveellisiä. Ja sitten jotkut tekee kesäkeiton jämistä pannukakkua. Onhan niitä käteviä emäntiä... huh huh.

Vierailija
1300/3893 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin, rahan takia kerran viikossa nokkoskeittoa? Selvä. Elämä voi olla tuollaista, jokaisen oma valinta. Eikös ketunleipääkin voi syödä, siitä vaan sitten toiselle päivälle vaikka kasvispihviä kauraleseiden kanssa. Vehnäjauhoista ja vedestä voi tehdä kastikkeen.

Kolmas päivä sipulikeitto ja neljäntenä paistettuja perunoita. Viides päivä porkkanalättyjä ja kuudes päivä pinaattilättyjä. Seitsemäspäivä joko nuudeleita tai nokkoskeittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän