Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, miksi ostaisin yrttiteetä?
Siitä samasta syystä sitä ostetaan kuin Pepsi Maxia ja Juhlamokkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetystä talokaupoilla kirjoitti:
Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.
Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D
Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.
Mun 'uudesta' kämpästä asukit oli vieneet sokeripalat katosta.
Lain mukaan ne kuuluvat asuntoon.
Ent omistaja maksoi sitten sähkömiehen käynnin. Tuli hintaa pikku kuutioille.Tarkoitatko, että pitää vaihtaa valaisinpistorasioiden tilalle vanhanaikaiset riviliittimet?
No ei vaan sitä ettei katossa ole pistorasiaa eikä sokeripaloja. Ohis
Ei kai siihen sähkömiestä tarvita, jos lisää sokeripalan ja lampun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.
Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D
Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.
Mun 'uudesta' kämpästä asukit oli vieneet sokeripalat katosta.
Lain mukaan ne kuuluvat asuntoon.
Ent omistaja maksoi sitten sähkömiehen käynnin. Tuli hintaa pikku kuutioille.Tarkoitatko, että pitää vaihtaa valaisinpistorasioiden tilalle vanhanaikaiset riviliittimet?
No ei vaan sitä ettei katossa ole pistorasiaa eikä sokeripaloja. Ohis
Kuuklaa kattopistorasia ja sokeripala. Saat ihan juutuupivideoita,miten käyttäisit kattopistorasiaa tai sokeripalaa. Makeeta!
Vierailija kirjoitti:
Kuivaan kuivausrummussa liinavaatteet, koska niille ei oikein ole järkevää kuivatuspaikkaa. Säiliöön kertyvän veden käytän siivouksessa tms. Eihän tällä mitään säästä, mutta jostain syystä sellainen olo että se kuivatusvesi pitää käyttää hyödyksi eikä vaan kaataa pois 😀
Tää on tosi ällöttävää. Eihän se kuivausvesi ole puhdasta, vaan täynnä pölyä, nukkaa yms.pyykeistä irtoavaa. Ja tällä sitten siivoat muuta asuntoa? Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivaan kuivausrummussa liinavaatteet, koska niille ei oikein ole järkevää kuivatuspaikkaa. Säiliöön kertyvän veden käytän siivouksessa tms. Eihän tällä mitään säästä, mutta jostain syystä sellainen olo että se kuivatusvesi pitää käyttää hyödyksi eikä vaan kaataa pois 😀
Tää on tosi ällöttävää. Eihän se kuivausvesi ole puhdasta, vaan täynnä pölyä, nukkaa yms.pyykeistä irtoavaa. Ja tällä sitten siivoat muuta asuntoa? Yäk!
En kyllä säästäisi tuota vettä, mutta ainakin omassa koneessa säiliöön kertyvä vesi on täysin puhdasta, kirkasta ja hajutonta. Meillä on kondensoiva kone (haihduttava), ilmeisesti vanhemman mallisissa koneissa vesi ei sitten ole puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitten voi tehdä koivunlehtiteetä, sisiliskokeittoa, sammakon reisiä, paistettuja etanoita, friteerattuja apilankukkia ja talkkunaa päivästä toiseen - miksi rajoittaa vain yhteen päivään? Ehkä nokkoskeittoa joka päivä?
Mitä ihmettä? Ei ne kaupankaan ruuat tule mistään ruokatehtaasta. Se on ihan sama kerääkö itse vai ostaako jostain.
ANNIKKIMAARIA84 kirjoitti:
En tiedä onko piheyden huippu vielä, mutta oma seurustelukumppanini on tällainen.
Hän tarjoaa minulle euron kalapuikkoja, ostaa kaikista halvinta siideriä lidlistä vaikka olen koko vuoden aikana juonut yhtä ainutta merkkiä ja kertonut jo monta kertaa, että tämä on lempijuomani ja en voi sietää lidlin siidereitä. Lapsillensa hän hankkii torista halvimmat mahdolliset huonekalut ja tinkaa vielä niistä.
En odota mitään gourmeeruokia, mutta nyt kuluneen vuoden tapailun jälkeen olen alkanut harkitsemaan, että alkaisin itsekkin ostamaan hänelle kaupasta halvinta laageria ja kokata ruoaksi tismalleen samaa ruokaa mitä hän kokkailee minulle. Kotona hän syöttää lapsillensa helpointa mahdollista ruokaa, kun ei jaksa kokata eli pakasteruokaa pottusuikaleina ja pizzakinkkupaketti ( ne yhteen pannulla, niin volaa :D)
Mikä tässä eniten häritsee, että itse muistan hänen lempijuomansa ja osaan ottaa vinkin jos on jotain mistä hän pitää erityisesti ruoan parissa, niin pyrin tekemään hänelle lempiruokia jos töissä on ollut pitkä päivä ja muutenkin yllättää toinen.
Voi olla kyse laiskuudesta, mutta myös säästämisestä vaikkakin kaverin tulot on keskivertotienaajan tuplat. En siis ymmärrä tätä. :D
Ehdottomasti ostat halvinta olutta ja ruokaa hänelle, jos et ole vielä niin tehnyt.
Kuulostaa kyllä häiritsevältä tuo ettei yhtään ota muistiinsa mistä pidät ja mistä et. Ei kuulosta oikein välittämiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli otettu makuuhuoneen ovesta kahva ja ovenkarmista se kahvan toimintaan kuuluva metalliosa mukaan. Tiedä häntä mikä tuossa ollut taustalla, mutta nostettiin koko ovi pois ja nakattiin häkkivarastoon.
Myös tässä ja edellisessäkin asunnossa on kaikesta päätellen joskus ollut sälekaihtimet ikkunoissa, niitäkin joku tarvinnut kun ei ole enää.
Meillä tuli taloyhtiöön ikkunaremontti. Vanhoissa laseissa oli kaihtimet. Vuokranantaja ei ostanut uusiin kaihtimia, joten ostin ne itse. Voisin harkita vieväni ne mukanani, kun muutamme pois. Maksoivat kuitenkin satasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun faija sanoo että naiselle riittää puolikas vessapaperin arkki.
Ja se myös vahti ettei oo hävinny yhtään muuta kun se puolikas. Minä ja mutsi sitten käytiin salaa eri vessassa että saatiin edes se pari arkkia käytettyä, esitettiin että käytään vaan se puolikas arkki vessapaperia. Siinä on aika pitkälti pihiyden huippu.Ei tää oo enää pihiyttä vaan jotain sairasta vallanköyttöä. Millanen ihminen kuvittelee voivansa päättää toisten ihmisten vessapaperin käytöstä ja vielä käyttää aikaansa puolisonsa ja lapsensa kyttäämiseen? Kuinka alistunut ihmisen pitää olla että ei sano mitään vastaan ja tyytyy SALAA käyttämään enemmän vessapaperia mihin saa mieheltään luvan? Kuka sallii tällasta kohtelua? Olis entinen puoliso mulla.
Mä valitan miehelleni vessapaperin käytöstä mut se käytt ää sitä oikeasti melkein rullan kerrallaan joskus. Esim jos niistää nenänsä niin kääräisee sitä paperia kolme-neljä kertaa kätensä ympäri ja pyyhkii nenäns ja koko tuppo lentää roskiin kun oikeasti ois tarvinnu tyyliin kaksi ruutua... Voin vain kuvitella että vessassa käydessä sama meininki, muumioi kätensä ensin... Ja ei siis ole rahakysymys vaan luontoystävällisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia yhdessä ollut pariskunta,jolla yhteinen vauva.
Miehellä ja avovaimolla omat hyllyt jääkaapissa,koska mies halusi että molemmat maksavat ruokansa itse.
Nainen äitiysrahalla kotona,hyllyllä ei juuri mitään ja hyvintienaavalla äijällään hylly notkui herkkuja,leikkeleitä ym.joihin nainen ei saanut koskea.
Sairasta!
...naisen kannattaisi veloittaa lastenhoidosta 12 tunnilta päivässä, sekä puolet tuottamastaan maidosta, markkinahinnan mukaisesti. Pikkulapsen hoito ja lahjoitettu ihmisenmaito eivät ole kovin halpoja. Jos mies ei halua elää perheenä niin ei sitten?
Suihkussa käydään saavissa. Vesi siis jätetään saaviin, tippaakaan ei saa mennä viemäriin. Tällä saavivedellä sitten huuhdellaan vessa. Eli vessaa ei vedetä normaalisti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä säästäisi tuota vettä, mutta ainakin omassa koneessa säiliöön kertyvä vesi on täysin puhdasta, kirkasta ja hajutonta. Meillä on kondensoiva kone (haihduttava), ilmeisesti vanhemman mallisissa koneissa vesi ei sitten ole puhdasta.
Saanko alapeukkuja siksi kun minulla on uusi kuivuri vai siksi kun en säästä sitä vettä? :D
Vierailija kirjoitti:
Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.
Pitäskö sun kertoa sille kaverille, että enemmän säästää jos laskee mäet vaihde päällä, mutta ilman kaasua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli otettu makuuhuoneen ovesta kahva ja ovenkarmista se kahvan toimintaan kuuluva metalliosa mukaan. Tiedä häntä mikä tuossa ollut taustalla, mutta nostettiin koko ovi pois ja nakattiin häkkivarastoon.
Myös tässä ja edellisessäkin asunnossa on kaikesta päätellen joskus ollut sälekaihtimet ikkunoissa, niitäkin joku tarvinnut kun ei ole enää.
Meillä tuli taloyhtiöön ikkunaremontti. Vanhoissa laseissa oli kaihtimet. Vuokranantaja ei ostanut uusiin kaihtimia, joten ostin ne itse. Voisin harkita vieväni ne mukanani, kun muutamme pois. Maksoivat kuitenkin satasia.
Itseasiassa et saa viedä niitä ilman vuokranantajan lupaa. Ne lasketaan kiinteäksi kalusteeksi ja niiden poistamisesta jää jälkiä.
kommentti tästä: >ottavat oman kahvinkeittimen laivalle
Keikkailin aikanaan laivalla ja kuulin ettei hyttiin saa turvallisuussyistä viedä omaa keitintä, mutta mikäs siinä jos sen onnistuu salaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääsalaateilla S-Marketissa on yksikköhinta eli niitä ei tarvitse punnita. Eräs tuttava etsii aina laarin painavimman salaatin punnitsemalla ne vaa'alla. Näin hän saa maksimoitua salaatin määrän samaan yksikköhintaan.
Minä teen noin silmämääräisesti. Salaattipussien sisällössä on isoja eroja.
Varsinaista säästöä tällä tulee vasta sitten, kun voit ostaa/käyttää vähemmän jauhelihaa ja makaronia, sen isomman salaattipussin ansiosta. Valitsenhan minäkin tuoreimman näköiset kasvikset ja hedelmät, mutta ei se säästöä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yksi erityisesti miestäni todella ällöttävä pihi tapa on verenperintönä jäänyt. Käytän kertakäyttönenäliinaa niin kauan kuin siinä on ehjää pintaa niistämiseen. Vasta puhkihapertunut heitetään pois. Nämä "puolipitoiset" säilytetään nykyään sohvatyynyn takana, yöpöydän laatikossa sekä ruokapöydän paikkani viereisellä tuolilla, jotta mieheni ei joudu näkemään niitä. Ja kaikkien takkien taskuissa on eri kulutusasteissa olevia. Minulla on vasomotorinen nenä eli se tippasee käytännöllisesti koko ajan ja niistotarve on jatkuvaa, kerran niistetty nenäliina on täyttä tuhlausta! Mutta ymmärrän kyllä suuren enemmistön mielestä olevani ällöttävä.
En tiedä olenko minä perinyt tätä mistään, mutta teen samoin, nenäliinajemmoja on. En heitä yhden pienen nenänpyyhkäisyn jälkeen paperia roskiin, vaan käytän sitä kunnes on ”käytetty”.
Mulla sama. Aika rankka nuha saa olla, että nenäliina menisi kerralla käyttökelvottomaksi. Toki tuo joidenkin mainitsema pienempien palasten repiminen voisi olla yksi hyvä kompromissi hygienian ja tuhlaamattomuuden välillä.
Jos on sairas, niin kyllä ne nenäliinat pitää heittää roskiin, muuten se leviää koko perheeseen. Lisäksi jos on itsellä alkava sairaus, tuolla nenäliinojen jemmaamisella monistaa niitä taudinaiheuttajia kosteassa muhimalla ja sitten ottaa niitä uudestaan itseensä. Ei ole minusta oikein sopiva paikka säästää. Jos paperinenäliinoissa haluaa säästää, niin sitten mielummin kerran käytettäviä kangasliinoja, jotka pesee esim. lakanapyykin mukana.
Leipomossa myydään vanhoja leipiä ja sämpylöitä säkissä halvalla hevosen ruuaksi niin yksi tuttu ostaa tällaisen säkin ja pakastaa leivät ja sitten sulattelee niitä yksi kerrallaan ja syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodinkonekauppias nimenomaan kehoitti käyttämään kuivausrummun veden hyödyksi. Nimittäin höyrysilitysrautaan. Normaalin veden kivennäisaineet tukkii ajan kanssa höyrysilitysraudan, mutta tuossa kuivausrummun vedessä ei olekaan kivennäisaineita vaan se oli ikään kuin tislattua vettä.
Herää kysymys, miksi ostaisin yrttiteetä?