Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Pari viikkoa sitten hämmentyneenä katselin, kuinka joku mies nostaa maasta tupakannatsan ja pistää palamaan 😨 huhhuh
toiset kulkee maski naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani. Mihinkään ei rahaa laitettu, varsinkaan omaan hyvinvointiin tai elämänlaadun parantamiseen ylipäätään. Kaikki oli vanhaa ja kulunutta, sähköä säästettiin niin, että sähkölaitokselta tultiin jo tekemään tarkistus huijataanko jotenkin. Jääkaappi pidettiin päällä vain kesällä ja istuttiin kynttilän valossa. Ei siis mitään normaalia hintatietoisuutta vaan itaruutta suoraan laihialaisvitseistä. Kuollessaan tileillä yli 100 000 euroa, monta sijoitusasuntoa ja metsää. Olisivat nauttineet elämästä!
Olen tätä ketjua lueskellessani 'valaistunut'.
Meitä vanhempia morkataan ja mollataan yleensä jatkuvalla syötöllä siitä, että 'ajattelemme vain itseämme' ja 'olemme tuhlanneet maapallon loppuun' - mutta täällä toistuu tämä mystinen säästäväisyydelle naureskelu - milloin taivastellaan veden säästämistä, milloin vaatteiden paikkaamista, milloin vaatimatonta särvintä tai auton käytön välttelyä - joku jopa kirjoitti kahvia tarjotun 'Ruska-kupeista mitkä oli silloin MUOTIA' (meillä on vieraskäytössä kupit jotka 30v sitten saimme häälahjaksi, miksi EIvät olisi???) Ei kyse ole siitä onko johonkin varaa vaan siitä Tarvitseeko KAIKKEA saada vaikka siihen olisi varaa?!
Törkeyden huippu oli tuo joku, joka taivasteli pihiä pappaa jolta ei liiennyt kuin 20€/lapsi VINKUMALLA tilisiirroksi! Miksi papan pitäisi opettaa lapsenlapset siihen että rahaa tippuu taivaasta? Meillä ainakin ostetaan asioita lastenlasten tarpeisiin ja vähän kuin yhteiseksi toiminnaksi tai ainakin niin että se kyllä edellyttää siltä pennulta myös jotain - esim jokainen lapsenlapsi on opiskelemaan mennessään saanut 500€, mutta 'korvaukseksi' käynyt pesemässä meidän ikkunat sinä vuonna 🤷
Kuulkaa nyt te nuoremmat ja fiksummat - te kyllä ihan itse ehdytätte nuo luonnonvarat!! Niiltä vanhoilta piheiltä jääriltä saattaa kannattaa ottaa jotain opiskseenkin joskus.
No, minä olin se joka kirjoitti tuosta tilisiirrosta. En VINKUNUT rahaa, mutta kun olimme puhuneet teinien synttäreistä ja hän ei kuulemma mitään osaa ostaa, niin ehdotin hänelle, että voisin siirtää lapsille synttärilahjaksi rahaa, kun muutenkin siis hänen verkkopankkiasn hoidan. 20 e kahdelle teinille eli 10 e per naama on mielestäni pihiyttä, kun rahaa on satoja tuhansia. Itselläni on säästössä pari tonnia, mutta aina annan esim kummilapsille kunnon lahjat.
Ohis, mutta tässä kohtaa monessa varakkaammassa suvussa mietitään tarkkaan miten varat siirretään seuraaville sukupolville mahdollisimman jouhevasti. Olisi ihan järkevää verosuunnittelua.
Todella piheissä eli varakkaissa perheissä mummolla ei ole enää omaisuutta, joten hoitomaksut pieniä ja perintövero pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani. Mihinkään ei rahaa laitettu, varsinkaan omaan hyvinvointiin tai elämänlaadun parantamiseen ylipäätään. Kaikki oli vanhaa ja kulunutta, sähköä säästettiin niin, että sähkölaitokselta tultiin jo tekemään tarkistus huijataanko jotenkin. Jääkaappi pidettiin päällä vain kesällä ja istuttiin kynttilän valossa. Ei siis mitään normaalia hintatietoisuutta vaan itaruutta suoraan laihialaisvitseistä. Kuollessaan tileillä yli 100 000 euroa, monta sijoitusasuntoa ja metsää. Olisivat nauttineet elämästä!
Meitä vanhempia morkataan ja mollataan yleensä jatkuvalla syötöllä siitä, että 'ajattelemme vain itseämme' ja 'olemme tuhlanneet maapallon loppuun' - mutta täällä toistuu tämä mystinen säästäväisyydelle naureskelu - milloin taivastellaan veden säästämistä, milloin vaatteiden paikkaamista, milloin vaatimatonta särvintä tai auton käytön välttelyä - joku jopa kirjoitti kahvia tarjotun 'Ruska-kupeista mitkä oli silloin MUOTIA' (meillä on vieraskäytössä kupit jotka 30v sitten saimme häälahjaksi, miksi EIvät olisi???) Ei kyse ole siitä onko johonkin varaa vaan siitä Tarvitseeko KAIKKEA saada vaikka siihen olisi varaa?!
Törkeyden huippu oli tuo joku, joka taivasteli pihiä pappaa jolta ei liiennyt kuin 20€/lapsi VINKUMALLA tilisiirroksi! Miksi papan pitäisi opettaa lapsenlapset siihen että rahaa tippuu taivaasta? Meillä ainakin ostetaan asioita lastenlasten tarpeisiin ja vähän kuin yhteiseksi toiminnaksi tai ainakin niin että se kyllä edellyttää siltä pennulta myös jotain - esim jokainen lapsenlapsi on opiskelemaan mennessään saanut 500€, mutta 'korvaukseksi' käynyt pesemässä meidän ikkunat sinä vuonna 🤷
Kuulkaa nyt te nuoremmat ja fiksummat - te kyllä ihan itse ehdytätte nuo luonnonvarat!! Niiltä vanhoilta piheiltä jääriltä saattaa kannattaa ottaa jotain opiskseenkin joskus.
No, minä olin se joka kirjoitti tuosta tilisiirrosta. En VINKUNUT rahaa, mutta kun olimme puhuneet teinien synttäreistä ja hän ei kuulemma mitään osaa ostaa, niin ehdotin hänelle, että voisin siirtää lapsille synttärilahjaksi rahaa, kun muutenkin siis hänen verkkopankkiasn hoidan. 20 e kahdelle teinille eli 10 e per naama on mielestäni pihiyttä, kun rahaa on satoja tuhansia. Itselläni on säästössä pari tonnia, mutta aina annan esim kummilapsille kunnon lahjat.
Ohis, mutta tässä kohtaa monessa varakkaammassa suvussa mietitään tarkkaan miten varat siirretään seuraaville sukupolville mahdollisimman jouhevasti. Olisi ihan järkevää verosuunnittelua.
Todella piheissä eli varakkaissa perheissä mummolla ei ole enää omaisuutta, joten hoitomaksut pieniä ja perintövero pieni.
Meillä isä selittää että perintöverön Suomessa pitäisi olla 100 %. Ei ole eläessään raaskinut antaa rahaa lapsilleen eikä sitä halua kuolemansa jälkeen. Rahat varmaan menevät testamentin kautta johonkin yhdistykselle, tyyliin saitureiden säätiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pihin ihmisen joka suvun grillatessa makkaroitaan jemmasi omat makkarat lähelleen mutta ei raaskinut niitä grillata.
Söi kyllä.
Toisen kerran toi keittoa muassaan mutta jätti sen autoon. Yöllä laittoi sen jääkaappiin.
Sitä ei syöty, säästi taas.Miten siinä säästää, että ei grillaa syömiään makkaroita? Oletan, että grilli oli kuitenkin käytettävissä ilmaiseksi?
Vai pelkäsikö, että jos laittaa makkarat grilliin, joku muu syö ne?
Ne omat makkarat säästyivät kun niitä ei kukaan syönyt.
Söi kuitenkin grillistä makkaraa mutta sehän ei ollut sitä omaa.Kirjoitit aiemman viestisi niin sekavasti, että sen perusteella sai sen käsityksen, että hän ei raaskinut grillata omia makkaroitaan, mutta kuitenkin söi ne omat makkaransa.
Ei tietenkään syönyt, eihän se silloin olisi mitään säästänyt!
Ehkä tuli väärä vaikutelma, joo.No sen väärän vaikutelman takia just ihmettelin, että mitä siinä säästi?
No säästyisihän siinä aikaa, jos ei tarvitsisi grillata.
Niitä makkaroita ei siis syönyt kukaan.
Ne olivat sylin lähellä muodon vuoksi.
Ja se keitto säästyi myös syömiseltä kun sitä pidettiin autossa piilossa.
Sairaalloisen pihi.
Siinä luki ”säästyisi”. Siis JOS niin olisi tehnyt.
Roope_Ankka_69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roope_Ankka_69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti mieluummin maksan enemmän ja työllistän suomalaisia.
Kun kerran olet valmis maksamaan ylimääräistä ns. tyhjästä, niin viititkö pistää pari tonnia tililleni tulemaan? Kato, ihan työllisyysmielessä...
Mitä töitä olisit valmis tekemään parilla tonnilla?
-eri
Vaikkapa sen, mitä moni muukin myyjä Suomessa, joka myy samaa roinaa mitä saa ulkomailta; istun ahterillani tuottamatta lisäarvoa toimitusketjuun.
Se lisäarvo voi realisoitua yllättävälläkin tavalla. Jos hetken mietit, niin hoksaat varmasti.
Mummo oli niin pihi että kiirehti äkkiä hakemaan sanomalehtiä ja peitteli sohvan käyttämättömän puolen koska iltaaurinko alkoi paistaa ja haalistamaan sohvaa ikkunan läpi. Me siinä sohvan toisessa päässä yritimme ymmärtää. Kyseessä oli kumminkin vuosikymmeniä vanha kauhtunut sohva joka lensi roskalavalle perinnönjaossa vuosia myöhemmin.
Elämänsä säästäneellä pariskunnalla oli jaettavaa 700 000€+ joten muistamme heitä lämmöllä.
Sama. Pihi vanhempani on pakostakin saanut säästöön ison omaisuuden.
On tietysti saanut eläkkeestäkin säästöön.
Luulen että perintö voisi olla satojatuhansia josta sitten se jaetaan joskus lasten kesken.
On säästänyt ikänsä.
Äiti antoi joskus isälleni rahoistaan tietyn summan, jotta tämä hankkisi syntymäpäivälahjan appiukolleen kaupungilla käydessään. Isäni löysi mielestään appiukolle sopivan lahjan tavaratalon tarjouskorista. Lopuilla rahoilla isä sitten hankki itselleen jotain mukavaa palkintona siitä, että oli näin nokkelasti säästänyt äitini oman isänsä lahjaan varaamia rahoja.
Eks mies pesi kondomit kun oli niin kalliita kuulemma hänen mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaiset miehet saavat naisia!!!
Vierailija kirjoitti:
Eli on ex, koska käytti niitä jonkun toisen kanssa?
Tuttava säästää mielestään aikaa ja rahaa syömällä epäterveellistä ruokaa. Iltaruokana on makkaroita ja kotletteja, kun ei kuulemma ole niin nälkä, että kannattaisi varsinaista ateriaa kokata. Puolikas paketti makkaraa pannulla paistettuna ajaa kuulemma hyvin asiansa. Käsittääkseni hänellä on verenpainelääkitys käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaari pudotti kolikot lattialle vahingossa, "saat nuo jos keräät" hän sanoi muksulle.
Pikkuinen ei tykännyt käskemisestä, ei kerännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tapailemallani pojalla ekaa (ja vikaa..) kertaa yötä. Märät punaiset hiukseni olivat sitten yöllä värjänneet hänen tyynyliinan ja lakanaa. Häpesin silmät päästäni ja jälkeenpäin laitoin viestiä, että voin korvata ne hänelle. Lähinnä ihan ystävällisyyttäni, en ihan oikeasti oleta että joku haluaa vanhoista kulahtaneista lakanosita jotain. Ilmoitti että joo, no jos 20e laitat tilille.
Miksi hämmästyit siitä, että joku haluaa rahaa ostaakseen sottaisten vuodevaatteiden tilalle uudet? Olisit voinut itsekin nähdä vaivaa ja hankkia uudet vuodevaatteet likaisten tilalle. Vaikuttaa siltä, että sinä se olet ollut tässä se, joka on tarkka rahoistaan, jos pelkkää kohteliaisuutta tarjouduit korvaamaan sillä toiveella, ettei toinen kehtaisi sinulta rahaa pyytää.
Koska lakanat voi myös pestä, mitä hän ei tehnyt ennen kun halusi rahaa. Lisäksi 20e vanhoista valkoisista kulahtaneista 90cm sängyn lakanoista on aika pirusti rahaa. En mä ainakaan ikinä kehtais ottaa rahaa vastaan tollasesta, noloo.
Hiusväri ei lähde pesemällä pois. Olisit sitten tuonut omat kulahtaneet lakanasi tilalle, jos uusien lakanoiden ostaminen ei ollut se korvaus, jota sinä olit tarkoittanut.
Lähteepäs. Mä olen värjännyt hiuseni punaisiksi yli 30 vuotta ja kokemusta on aika monesta punaiseksi värjäytyneestä tyynyliinasta. Ne ovat edelleen käytössä, koska se irtoväri, jota märistä hiuksista tyynyliinaan tarttuu, todellakin lähtee pesussa pois. Eri asia olisi, jos sitä hiuksiin värjätessä laitettavaa ainetta jotenkin menisi vaatteelle, se ei lähde.
Tosta kondomien pesijästä tuli mieleen mun ex, joka osti kortsuja apteekista ja kysyi saako niistä kelakorvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tapailemallani pojalla ekaa (ja vikaa..) kertaa yötä. Märät punaiset hiukseni olivat sitten yöllä värjänneet hänen tyynyliinan ja lakanaa. Häpesin silmät päästäni ja jälkeenpäin laitoin viestiä, että voin korvata ne hänelle. Lähinnä ihan ystävällisyyttäni, en ihan oikeasti oleta että joku haluaa vanhoista kulahtaneista lakanosita jotain. Ilmoitti että joo, no jos 20e laitat tilille.
Miksi hämmästyit siitä, että joku haluaa rahaa ostaakseen sottaisten vuodevaatteiden tilalle uudet? Olisit voinut itsekin nähdä vaivaa ja hankkia uudet vuodevaatteet likaisten tilalle. Vaikuttaa siltä, että sinä se olet ollut tässä se, joka on tarkka rahoistaan, jos pelkkää kohteliaisuutta tarjouduit korvaamaan sillä toiveella, ettei toinen kehtaisi sinulta rahaa pyytää.
Koska lakanat voi myös pestä, mitä hän ei tehnyt ennen kun halusi rahaa. Lisäksi 20e vanhoista valkoisista kulahtaneista 90cm sängyn lakanoista on aika pirusti rahaa. En mä ainakaan ikinä kehtais ottaa rahaa vastaan tollasesta, noloo.
Hiusväri ei lähde pesemällä pois. Olisit sitten tuonut omat kulahtaneet lakanasi tilalle, jos uusien lakanoiden ostaminen ei ollut se korvaus, jota sinä olit tarkoittanut.
Lähteepäs. Mä olen värjännyt hiuseni punaisiksi yli 30 vuotta ja kokemusta on aika monesta punaiseksi värjäytyneestä tyynyliinasta. Ne ovat edelleen käytössä, koska se irtoväri, jota märistä hiuksista tyynyliinaan tarttuu, todellakin lähtee pesussa pois. Eri asia olisi, jos sitä hiuksiin värjätessä laitettavaa ainetta jotenkin menisi vaatteelle, se ei lähde.
Olisit sitten pyykännyt ne lakanat, niin ei olisi enää mielipahaa asiasta.
Tapailin muutamia kertoja miestä, johon tutustuin nettideiteillä. Etäisyyttä oli n. 350 km mutta matkustin tapaamaan miestä. Kun pääsin perille niin mies paljastui kunnon pihtariksi. Olen nainen joka maksaa kahvilla ja lounaalla tms. oman osansa mielellään, mutta nyt kyse oli majoittumisesta miehen luona. Hänen vieraanaan.
Aamiaistarvikkeiden käytöstä veloitettiin heti puolet ennen kun sai syödä. Sitten mies halusi ajaa 30 km päässä olevaan luonnonpuistoon ja veloitti tästä random summana bensarahat. Eipä tuntunut kovin vieraanvaraiselta :D. Olin kuitenkin itse maksanut juna- ja bussimatkoista hänen luokseen n. 70 euroa.
Mies ei edes kysynyt haluanko luonnonpuistoon tai haluaisinko ostaa omat eväät jos niistä hänen eineksistään kuitenki piti maksaa. Pihisti rahaa aina kun oli tilaisuus veloittaa jostakin kulusta. Oli kuitenkin hyvin hämillään kun en enää halunnut nähdä häntä. "Sydämetön ämmä!".
Mies oli luultavasti jonkinlainen aineiden väärinkäyttäjä. Silmät aina selällään kuin pöllöllä ja pupillit pyöreinä. Työskenteli vielä hoitajana. Olin itse nuori ja naiivi, päihteetön (edes tupakkaa en ole maistanut), joten en tajunnut kuin vasta jälkeenpäin, että tuollaisiakin täällä on. Sen jälkeen kyllästyinkin pian nettideittien pöhköihin.
Vierailija kirjoitti:
Sami Kuronen käräjille tyttärensä maksamattomista elatusmaksuista - tienannut yli 100 000 euroa jo monta vuotta putkeen!
Sami esittää herttaista ja symppistä, ulkonäkönsä avulla pelaa ja koittaa feikata olevansa aito. Käytös paljasti, että ei ole. Tekpyhyys ja kierous on pahempaa kuin kevytkenkäisyys. Edes Temppari Wallu ei kuvota samalla tavalla, koska on rehellisesti tampio.
Ainoo mitä minä sain kotoa oli 100 metriä etumatkaa. Muuta ei tullut. Eikä oltu pihejä