Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Kun sukkahousujen jalkateräosiin tuli reikiä, leikkasin terät pois.
Täten sain " uudet" sukkahousut.
Tai sitten laitoin vaan nilkkasukat päälle.
Minäkin teen noin. Tämähän on ihan järkevää. Tosin nilkkasukatkin ovat nykyään huonoja ja niihin tulee nopeasti reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Appiukko tyhjentää imurin pussit ja käyttää uudelleen.
Minä myös tyhjennän imurilla pussini, aamul viimeks. Martti55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös tyhjennän imurilla pussini, aamul viimeks. Martti55
Eikun sori, tajusin ensin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt isäni oli pihistelijöiden keisari. Esim. hän piti sankoa pihalla rännin alla ja kun täyttyi vedestä toi sen vessaan ja sitä olisi pitänyt pikkuhädän jälkeen käyttää pöntön vetämiseen et säästyy vesi.
Jos on pieniä lapsia perheessä, tällainen tapa ei käy. Pahimmillaan saattavat hukkua vesitynnyreihin tai -saaveihin.
Miksi joku on laittanut miinusta? Tuo on totta. Olin nuorena työssä päiväkodissa ja siellä vanhempi ja pitkän kokemuksen omkaava työntekijä varoitti minua pihalla olevasta syvästä lätäköstä. Ryhmässämme oli oli yksi 2-vuotias lapsi. Mm Kirkan elämäkerrassa kerrotaan kuinka ennen häntä syntynyt veli oli hukkunut saaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin kerran Lidlissä miten eräs mies juoksi hedelmäpuolen vaa'alla punnitemassa makaronilaatikkoja. Useampi piti punnita että löytyi sen painoinen että kelpas ostoskoriin. Vähän olin ällistynyt, että on se tarkkaa sen 400 gramman kanssa.
Ei Lidlissä ole hedelmäpuolella vaakaa? Se vaaka on kassoilla, ei vissiin ollut jonoa jos siellä juoksi useaan otteeseen
On siellä yksi vaaka aina. Voi katsoa mitä he/vi ostos tulee maksamaan, jos vaikka rahat vähissä ja pakko ostokset harkita sentilleen. Muutenhan se Lidlissä selviää vasta kassalla. Ja halutessaan siinä voi vaikka sen makaroinilaatikon painon tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Mun yks tuttu lentää ppari kertaa vuodessa thaimaaseen ja ottaa omat lapset mukaan.
En heti tajunnut, mutta täähän oli hauska. 😄
Mä en tajunnu. Mut en ookaan koskaan käynyt Thaimaassa, ehkä johtuu siitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ottavat oman kahvinkeittimen laivalle ettei tarvitse ostaa kallista kahvilan kahvia.
Ihan ok. juttu. Sillä laivojen pikasumpit ovat tosi kitkeriä.Saavatpahan kunnon kahvia.
Varustamoiden järjestyssäännöt kieltävät omien keittolevyjen, kahvin- ja vedenkeittimien yms. käyttämisen laivoilla.
Tulee pihille kallis lasku, jos palohälytin laukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Mun yks tuttu lentää ppari kertaa vuodessa thaimaaseen ja ottaa omat lapset mukaan.
En heti tajunnut, mutta täähän oli hauska. 😄
Mä en tajunnu. Mut en ookaan koskaan käynyt Thaimaassa, ehkä johtuu siitä...
Tuossa petojen "vitsissä" ei ole mitään hauskaa. Sairaiden inhotusten oksennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ottavat oman kahvinkeittimen laivalle ettei tarvitse ostaa kallista kahvilan kahvia.
Ihan ok. juttu. Sillä laivojen pikasumpit ovat tosi kitkeriä.Saavatpahan kunnon kahvia.
Varustamoiden järjestyssäännöt kieltävät omien keittolevyjen, kahvin- ja vedenkeittimien yms. käyttämisen laivoilla.
Eikös se kielto koske vain hyttejä?
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
"kahvikuppiansakaan" - tuo -kaan viittaa siihen, että odottaisit hänen maksavan itsensä ja sinut. Valitan, kulttuurinen tapa on ollut, että mies maksaa. Viime seurustelusta tosin huomattavasti parempipalkkainen mies maksoi kummankin ruuat, minä naisena kahvit ja jätskit.
Entinen seurustelukaveri lainasi autoa ja ajoi sillä 50 kilsaa. Aikoi maksaa kuluttamansa bensan.
Palautettuaan auton, bensaa oli tankissa vähemmän, kuin lainaan ottaessaan. Sanoi kuitenkin tankanneensa vitosella.
Samainen tyyppi sanoi, että minä maksaisin hänen kulut reissuilla. Ruuat ja mökkivuokran sekä leiriytymismaksun , koska hän haluaa säästää rahaa. Reissujen jälkeen varasti kaikki loput ostamani eväät itselleen, kysymättä lupaa. Sanomattakin selvää, etten seurustele enää sen kanssa.
No sama tyyppi sanoi, että minun pitää maksaa hänelle osan vuokrastaan, koska olen käynyt hänen luonaan kylässä.
Kerran se intti, että hänen äitinsä sanoi, että minun pitää maksaa poikansa rästiin jäänyt vuokra.
Sanoin siihen, että minulla on oma vuokrakin maksettavana, ja en todellakaan maksa tyypin vuokraa.
Enhän minä olisi saanut rahojani koskaan takaisin, nimittäin kympin lainan takaisin maksu teki sille tosi kipeää ja vei kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutun luona ei avata ikkunoita ettei lämpö karkaa. Asuu ahtaassa rivitaloasunossa. Välillä on kuin saunassa istuisi.
Happi loppuu.
En ymmärrä ihmisiä jotka ei tuuleta, mulla on ikkunaluukut auki kesät talvet. Tai jos ovat kiinni niin kesän tappohelteillä, ja ehkä kovina pakkasöinä.
Ei muutoin, aina muulloin joku ikkunaluukku on auki ellei jokainen.Minun isällä oli tapana aina repiä ikkunan verhot auki ja ovi samoiten, että aurinko lämmittäisi. Joo ihan kätevää toki, mutta ongelma yleensä oli se että makuuhuone oli muutenkin kuuma. Samoin jos piti istua työpöydän äärellä vaikka koneella aurinko paistoi häijysti silmiin.
En usko että isäsi mitenkään erityisesti REPI verhoja. Taisi avata verhot ihan normaalisti.
Mekin säästämme öljyä ja sähköä pitämällä verhoja auki ja antamalla auringon lämmittää asuntoa. Edellisen kuukauden aikana taloa on tarvinnut lämmittää parina, kolmena päivänä. Muun ajan ona aurinkoa riittänyt lämmitykseen riittävästi.[/quote
Tuossa tarkoitetaan varmaankin, että isä repäisi, siis vetäisi nopeasti verhot auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän yhtä ja samaa kaupan muovikassia niin kauan kuin mahdollista. Koska kuljetan ostoksia pyörän korissa, kassiin tulee helposti viiltoja/repeämiä. Ne paikkaan sisäpinnalta teipillä. Leveä pakkausteippi on omiaan tällaiseen fiksaukseen, halpaakin.
Vasta sitten muovikassi päätyy roskasankoon, kun sitä ei enää mikään pysty pitämään kasassa/sangoista ei voi kantaa. Viimeisen tehtävänsä toimittaa roskapussina.Niin, en osta koskaan muovikassia. Kun tarvin uuden, otan poikani roskiskaapista. 😁
Heidän perheessä ostetaan surutta aina uusi kassi kauppaostoksille. Toki käytetyt pääsevät heilläkin roskapusseiksi.
-samaElämänilo nousi hitusen verran taas kun lopetin kaupan muovipussien käytön roskapusseina. Noin joka toinen pussi on jostain kohtaa sen verran rikki, että sitä ei huomaa välttämättä pussia laittaessa, mutta sitten kun täyden pussin ottaa pois, on sangon pohja roskista valuneissa liejuissa, hyisss... Oikeat roskapussit ei maksa juuri mitään ja kaupassa kun käyttää kestokassia, säästyy sekä rahaa että hermoja :)
Kierrätysmuovista valmistetut muovikassit eivät kestä ehjänä edes kaupasta kotiin. Ne ovat todella ärsyttäviä. Kirjaimellisesti kertakäyttötavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se kielto koske vain hyttejä?
Omien keittovälineiden kielto koskee kaikkia laivan tiloja.
Toisekseen, kuinka moni ylipäätään edes purkkaa syö sen terveysvaikutuksen vuoksi?
Jaa-a. Mielestäni kaikki syövät sen takia.
Eräs vanha, hassahtanut (traumatisoitunut) pikkuinen mummo kävi kanisterin kanssa hakemassa vettä esim. seurakuntatalolta. Joskus hän tuli ovelleni ennen joulua myymään kammottavia kuusenraiskoja "joulukuusiksi". Kuulin, että hänellä oli valtava perintö tilillä pankissa, mutta eli kuin kerjäläinen rääsyissä kulkien. R.I.P.
Hähkö kirjoitti:
Toisekseen, kuinka moni ylipäätään edes purkkaa syö sen terveysvaikutuksen vuoksi?
Jaa-a. Mielestäni kaikki syövät sen takia.
Ei hätää, täällä mammapalstalla on kaikenmoista porukkaa. Osa varmasti tunkee silmäluomien alle ja suuttuu kun muut eivät käytä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.
Minä olen tuollainen. Se ei johdu piheydestä, vaan periaatteesta. Sorry vain, mutta te hyödytte siitä myös. Esim.meisän cittarissa oli hinnat usein väärin. Sen tiesi koko kylä. Aloin laittamaan jokaikisestä reklamaatio kauppiaalle, niin hän kiinnitti siihen huomion ja en muista milloin viimeksi olisin ollut väärä hinta.
N.s. anaaliseen luonnetyyppiin kuuluvat niin tarkkuus, järjestelmällisyys, itsepäisyys kuin pihiys, joka ulottuu myös eleiden, sanojen, ilmeiden ja ilmaisujen kitsauteen. Freudin mukaan lapsuuden siisteyskasvatusvaiheessa on joko niuhotettu tai oltu välinpitämättömiä.
Kaljapussi kirjoitti:
Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.
Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.
Pihi ja fiksu kääntää kassin kaljapuoli ulospäin.