Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2421/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Mun yks tuttu lentää ppari kertaa vuodessa thaimaaseen ja ottaa omat lapset mukaan.

En heti tajunnut, mutta täähän oli hauska. 😄

Mä en tajunnu. Mut en ookaan koskaan käynyt Thaimaassa, ehkä johtuu siitä...

Tuossa petojen "vitsissä" ei ole mitään hauskaa. Sairaiden inhotusten oksennusta.

Jep. Kaiken lisäksi tämä "vitsi" on jo yli 20 vuotta vanha. Oksettaa, että vieläkin tulee vastaan.

Vierailija
2422/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanha sukulainen, joka asuu lähellä mökkiämme, on tuonut joskus tuliaisiksi Alkon Etiketti, Keskon Pirkka tai S Yhteishyvä -lehtiä.

Siis ilmaislehtiä ja jo luettuja, vähän mökkilukemista nääs. Ei siinä mitä, jos rahasta olisi pula, mutta kun ei ole.

Hyvällä ruokahalulla istuu sitten grillipaikalla syömässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ämmä on tätä WC-paperi-sakkia kans. Ei voi ostaa WC-paperia, koska sen hinnalla saa yhden kaljan kaupasta. 

MINUT on opetettu pihiksi lapsuudessa laman lapsosena, mutta olen yrittänyt siitä roolista päästä eroon ja tarjota kavereille aina jos mahdollista. En siis ole rikas...

Eräs ystäväni, omistaa asunnon, on selvästikin tienannut duunarina, ei lapsia, ei akkaa...ei mitään ylimääräisiä menoeriä... Hän ei viitsinyt ostaa kolmen euron videopeliä, kun vinkkasin hänelle, että nyt 90% alennuksessa.. ja muutenkin monesti hän ei vaan "viitsi" ostaa kun "siihenkin menis rahaa" ja kyse on ihan penneistä. 

Vierailija
2424/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun arvioi teen keitinveden määrän vierailleen väärin, muttei keitä lisää vaan jättää viimeisen kupin vajaaksi. Omansa toki kaataa täyteen. 

Vierailija
2425/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajukin varmaan sen mukainen..

Vierailija
2426/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs vanha, hassahtanut (traumatisoitunut) pikkuinen mummo kävi kanisterin kanssa hakemassa vettä esim. seurakuntatalolta. Joskus hän tuli ovelleni ennen joulua myymään kammottavia kuusenraiskoja "joulukuusiksi". Kuulin, että hänellä oli valtava perintö tilillä pankissa, mutta eli kuin kerjäläinen rääsyissä kulkien. R.I.P.

Äärimmäinen pihiys on eräänlainen sairaus. Olen tuntenut ihmisiä, jotka ovat siitä hyviä esimerkkejä.

Rahaa on tilillä ja ehkä patjan allakin, mutta mitään ei raaskita hankkia.

Tuontapainen mummo eli kotikaupungissa ja jäljeltään löytyi muhkea pankkitili. Kai hänellä oli sukulaisia jotka saivat varat, sitä en muista.

Vierailija
2427/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä sille, joka kangasriekaleilla pyyhkii peppunsa..huhhuh..wc-paperi ei ole sentään niiiin kallista..

Vierailija
2428/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekka-Rane kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sillä autolla ajeltaisiin vapaalla ne alamäet? Silloinhan menee tyhjäkäynnin verran polttoainetta moottoriin koko ajan. Miksi ei mieluummin mentäisi vaihde päällä ja annettaisi renkaiden pyörittää moottoria nollakulutuksella? Kun ei siinä alamäessä kuitenkaan voi ajaa suurempaa nopeutta kuin tasaisella tai ylämäessä, niin se pieni moottorijarrutus tarvitaan nopeuden pitämiseksi vakiona.

Jos taas ei välitetä nopeusrajoituksista eikä liikenteen sujuvuudesta, niin silloin taloudellisinta on ajaa jatkuvasti samalla kaasulla ylä- ja alamäistä välittämättä. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan aja niin.

Jos on kaasarikone, niin kulutus ei mene nollaan ja vapaalla olikin ennen ihan "järkevää" lasketella alamäet. Ruiskumoottoreilla tilanne on eri ja vaihde päällä, moottorijarrutuksella lasketellessa pääsee siihen nollatilanteeseen.

JOS venyttää hieman lain kirjainta, niin eniten polttoaineen säästöä olen saanut aikaan hyödyntämällä alamäkiä ja antamalla nopeuden kiihtyä pikkukaasulla ja päästämällä näin kerätyn nopeuden valumaan seuraavassa ylämäessä pois. 2000-luvun alun Volkkarin 1.9 dieselillä pääsin aikanaan alle neljän litran kulutuksiin, jos sai noin ajella rauhassa. Harrastin siis tuota testimielessä vain, jos en häirinnyt muuta liikennettä.

Paluumatkalla alamäet on ylämäkiä. 

Vierailija
2429/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän yhtä ja samaa kaupan muovikassia niin kauan kuin mahdollista. Koska kuljetan ostoksia pyörän korissa, kassiin tulee helposti viiltoja/repeämiä. Ne paikkaan sisäpinnalta teipillä. Leveä pakkausteippi on omiaan tällaiseen fiksaukseen, halpaakin.

Vasta sitten muovikassi päätyy roskasankoon, kun sitä ei enää mikään pysty pitämään kasassa/sangoista ei voi kantaa. Viimeisen tehtävänsä toimittaa roskapussina.

Niin, en osta koskaan muovikassia. Kun tarvin uuden, otan poikani roskiskaapista. 😁

Heidän perheessä ostetaan surutta aina uusi kassi kauppaostoksille. Toki käytetyt pääsevät heilläkin roskapusseiksi.

-sama

Elämänilo nousi hitusen verran taas kun lopetin kaupan muovipussien käytön roskapusseina. Noin joka toinen pussi on jostain kohtaa sen verran rikki, että sitä ei huomaa välttämättä pussia laittaessa, mutta sitten kun täyden pussin ottaa pois, on sangon pohja roskista valuneissa liejuissa, hyisss... Oikeat roskapussit ei maksa juuri mitään ja kaupassa kun käyttää kestokassia, säästyy sekä rahaa että hermoja :)

Kierrätysmuovista valmistetut muovikassit eivät kestä ehjänä edes kaupasta kotiin. Ne ovat todella ärsyttäviä. Kirjaimellisesti kertakäyttötavaraa.

Ennen oli muovikassitkin kunnollisia. Ei siitä niin kauankaan vielä ole. Kestivät toistuvassa käytössä vaikka kuinka kauan.

Väitän, että materiaalia ohentaessa mentiin ympäristön kannalta perse edellä puuhun, vaikka ympäristönsuojelu oli juuri se syy, jolla pussien ohentamista silloin perusteltiin. Kuinka ironista... Itse kyllä arvasin jo valmiiksi, kuinka siinä tulee loppujen lopuksi käymään.

Vierailija
2430/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanha isä (keskituloinen) säästää älyttömissä asioissa, tyyliin vessanpesu ja vessapaperin käyttö. Jouluna kehtasi valittaa ääneen, kun veljentytär (4v.) halusi piirtää ja otin kopiopaperia piirustuspaperiksi. Maksaa kuulema liikaa..... Lapsiperhe käy kylässä 2-3 kertaa vuodessa, eli ehkä sen pari A4 kestäisi silloin tällöin kustantaa.

Itse olen työtön ja oikeasti köyhä, mutta silti on varaa ilahduttaa veljen lapsia mm. lahjoilla.

Monesti ihmisillä saattaa olla jotain ihan järjettömiä säästökohteita. Joissain venytetään sentit soikeaksi ja sitten taas toisaalla ei taas välitetä yhtään ja laitetaan rahaa menemään surutta. Omalla kohdallakin ruoka, vaatteet, kosmetiikka ja käyttötavarat on olleet hintavertailun kohteena, mutta esim. mökin rakentamisessa ei ole kyllä säästelty.

Vierailija
2431/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko tyhjentää imurin pussit ja käyttää uudelleen.

Tän olen joskus joutunut tekemään itsekin, kun oli niin vanha imuri että oikeiden pussien löytäminen oli työn takana. Eikö näissä voisi olla jotain järkevää standardia, että niitä ei tarvisisi olla miljoonaa erilaista? Sama kuin tulostinmusteiden kanssa, patruunoita on niin montaa erilaista että se ei voi olla järkevää kenenkään kannalta.

Vierailija
2432/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Wise kirjoitti:

Naapurin ämmä on tätä WC-paperi-sakkia kans. Ei voi ostaa WC-paperia, koska sen hinnalla saa yhden kaljan kaupasta. 

MINUT on opetettu pihiksi lapsuudessa laman lapsosena, mutta olen yrittänyt siitä roolista päästä eroon ja tarjota kavereille aina jos mahdollista. En siis ole rikas...

Eräs ystäväni, omistaa asunnon, on selvästikin tienannut duunarina, ei lapsia, ei akkaa...ei mitään ylimääräisiä menoeriä... Hän ei viitsinyt ostaa kolmen euron videopeliä, kun vinkkasin hänelle, että nyt 90% alennuksessa.. ja muutenkin monesti hän ei vaan "viitsi" ostaa kun "siihenkin menis rahaa" ja kyse on ihan penneistä. 

On tässä ainakin se hyvä puoli, että ei keräännyt turhaa tavaraa. Vrt tavarapaljousketju tällä palstalla.

Vierailija
2433/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen hedelmät ennen punnitusta, säästän 5 gramman maksun.

Vierailija
2434/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni hakee huoltoasemalta vettä kanistereilla vessan huuhteluvedeksi ja usein käy myös täyttämässä ilmapatjan ilmalla, ei vedellä.

Vierailija
2435/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri valitti kun joutui siivoamaan paljon puista pudonneita omenoita. Ehdotin että voitais porukalla käydä keräämässä jos sataisi omenat palkaksi. Siihe hän tokaisi että että nehän on kalliita, eihän niitä ilmaiseksi anna. Sai sitten itse kerätä ja kompostoida.

Vierailija
2436/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin joululahjaksi tuttavien ilmaisristeily Helsinki-Tukholma. Asutaan Turussa.

Vierailija
2437/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri valitti kun joutui siivoamaan paljon puista pudonneita omenoita. Ehdotin että voitais porukalla käydä keräämässä jos sataisi omenat palkaksi. Siihe hän tokaisi että että nehän on kalliita, eihän niitä ilmaiseksi anna. Sai sitten itse kerätä ja kompostoida.

Näitä ihmisiä on paljon, jotka mieluummin heittävät pois kun antavat ilmaiseksi. Voi toista. On ollut varmaan kamalaa, kun ajatellut että joku saisi omput ilmaiseksi.

Vierailija
2438/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kallista kondomia irtosuhteissa.

Kumpikohan tulis halvemmaksi. 🤔

Vierailija
2439/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitsen hedelmät ennen punnitusta, säästän 5 gramman maksun.

Neuvotko mulle miten punnitaan ennen punnistusta, olen usein yrittänyt, en vaan osaa.

Vierailija
2440/3893 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepussien ja kahvinporojen käyttäminen useampaan kertaan

Kyllä joskus tulee käytettyä samaa teepussia, ainakin 2 kertaa.

Näin siis jos juon teetä 2 kertaa suht peräkkäin ( ja vieraille tietenkin uudet, käyttämättömät).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme