Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Entinen seurustelukaveri lainasi autoa ja ajoi sillä 50 kilsaa. Aikoi maksaa kuluttamansa bensan.
Palautettuaan auton, bensaa oli tankissa vähemmän, kuin lainaan ottaessaan. Sanoi kuitenkin tankanneensa vitosella.
Samainen tyyppi sanoi, että minä maksaisin hänen kulut reissuilla. Ruuat ja mökkivuokran sekä leiriytymismaksun , koska hän haluaa säästää rahaa. Reissujen jälkeen varasti kaikki loput ostamani eväät itselleen, kysymättä lupaa. Sanomattakin selvää, etten seurustele enää sen kanssa.
No sama tyyppi sanoi, että minun pitää maksaa hänelle osan vuokrastaan, koska olen käynyt hänen luonaan kylässä.
Kerran se intti, että hänen äitinsä sanoi, että minun pitää maksaa poikansa rästiin jäänyt vuokra.
Sanoin siihen, että minulla on oma vuokrakin maksettavana, ja en todellakaan maksa tyypin vuokraa.
Enhän minä olisi saanut rahojani koskaan takaisin, nimittäin kympin lainan takaisin maksu teki sille tosi kipeää ja vei kauan.
Voi ei...
Tämä on kyllä pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölypusseista muistui mieleen. Nuorempana leikkasin täyden pölypussin pohjan ja tyhjensin. Jesaria pohjaan ja homma jatkui.
Itse tein pölysäiliön tavalliseen imuriin. En ollut pihi, pidän näpertelystä enkä pidä pölypussien kanssa touhuamisesta.
Mielenkiintoista. Miten sinä teit sen? :D
Ohjevideo
Anteeksi, tarkoitin että punnitsen ilman pussia ja sitten laitan pussiin.
Oletteko katsoneet sitä "Saitureiden säästövinkit"- ohjelmaa ?
Tongitaan ruokaa yms. roskiksesta (* yksi nainen etsi raskausvitamiinejakin...).
Sitten tarjotaan vieraillekin...
Joku pissi lasipurkkiin, säästääkseen vesikuluissa.
Eräs pari halusi tulla haudatuksi päällekkäin (* kun toinen kuolee, ensin kuollut kaivetaan ylös jne.).
Sama pari käytti yhteistä hammasharjaa😬😝😬
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa laitetaan aina erillee astiaan
Siis mitä ?
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläisten touhua kirjoitti:
No entä nää hakee Venäjältä bensaa autolla viinaa tupakkaa huumeita myyntiin myös pimeästi mutta siis asuntovaunuilla myös niin mitä järkeä siinä on kun laskee matkakulut viisumimaksut niin eikö samalla rahalla saa Suomesta ostettua mitä tarvii ??? Parhaita on nää varastettua vie sinne ja tuo torilta ostettua takaisin.
Jos asuu rajalla, kulkemista tulee n 50 km per suunta.
Polttoaine on 3 krt halvempaa Venäjällä nyt.
Ostaa tupakat, viinat ja polttoaineen, menet isolla autolla , jossa on iso tankki.
Teet viikon päästä uudestaan.Kun menet rajan yli 0200 tiistaina, ei rajalla ole ketään , ei jonottamista.b
Rikot sitten 100 000 autosi venäläisellä sekundabensalla? Ei kannata.
Venäjällä on myös pipari halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän johonkin vastaavaan ketjuun jo kirjoitin.
Mies joka säästi saunan lämmityksessä polttopuita kitsauttaan. Puita oli pinossa metritolkulla, mutta saunan lämmitti puolilämpimäksi, sellaiseksi lämpimänkosteaksi, ei kuumaksi. Maasta käpyjä ja risuja sekaan uuniin.
Polttopuut alkoi lahota pinoon ja saunaan tuli homevaurio, esim. lauteiden alapinnalla kasvoi rihman ja lattia lahosi.
Meillä on lähellä kaupungin metsää.
Käyn usein keräämässä käpyjä, teen niistä kransseja.
2 ämpäriä mukaan ja repuun pari muovikassia.Se metsässä kävely tekee ihmiselle niin hyvää.
Kävyillä ei kuule kannata saunan kiuasta lämmittää. Mutta kävele ja keräile vain.
Kävyillä on hyvä lämpöarvo, joten todellakin ne kannattaa polttoaineena hyödyntää.
Muu kuin puhdas polttoainen sotkee hormit. Putsaus ei ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä on myös pipari halpaa.
Ja kaupan päälle saat sukupuolitaudin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kaveri halusi juoda kevytmaitoa ja laski että sitä saa halvemmalla kun sekoittaa kulutus- ja rasvatonta maitoa keskenään.
80-luvun lopun kotitaloustunneilla tehtiin juuri näin! Tuli opettajan mukaan halvemmaksi kuin ostaa kevytmaitoa. Ja välillä taidettiin maitoa jatkaa vedelläkin.
Perhe säästi sähkössä. Piti lämmitystä pienellä ja ilmanvaihdon pois. Pilasivat talonsa. Ikkunat huurussa ja kosteus tiivisty rakenteisiin. Sama ukko sai huonot talvirenkaat jostakin ja nyppi niistä nastat niin sai kuulemma hyvät kesärenkaat.
Omin silminnäin näin kun olivat rautakaupan kahvi- ja kakku tarjoilulla omilla eväsrasioilla johon ottivat kakkua mukaan ilmekkään värähtättä. Se että kaikki tämä edellä mainittu on säälittävää köyhäilyä ja tyhmää, niin tämä pariskunta kiehnäävät kokoajan ja näyttävät viihtyvän erityisen hyvin keskenään. Ovat onnellisen oloisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun sukkahousujen jalkateräosiin tuli reikiä, leikkasin terät pois.
Täten sain " uudet" sukkahousut.
Tai sitten laitoin vaan nilkkasukat päälle.
Mun äiti leikkasi pois koko sukkahousun lahkeen, kun kärki oli mennyt puhki. Kahdesta tällaisesta sai sitten yhdistelemällä yhdet ehjät sukkahousut, kun puki molemmat päälle.
Pienempiä silmäpakoja sai tarvittaessa paikattua kynsilakalla.
leipomisessa käytetyt jauhojen jämät käytetään seuraavalla kerralla. hampaan paikan irrottua se laitetaan siihen takaisin kun hml on kallis. kuluneet sukat käännetään nurinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avopuolisoni yritti myydä minulle ostamansa vanhentuvan eineksen omasta jääkaapistamme. Ihan tosissaan. Ikinä en ole vähääkään hänen lompakollaan ollut enkä tule olemaan. Tuntuu vain, että pihiys kasvaa vuosi vuodelta. Tulot ovat molemmilla normaalit.
Miksi olet sellaisen kanssa?
Tulee niin halvaksi?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä sille, joka kangasriekaleilla pyyhkii peppunsa..huhhuh..wc-paperi ei ole sentään niiiin kallista..
Niin mikä "tämä"? Nuukailetko sinä tekstien lainauksien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Punnitsen hedelmät ennen punnitusta, säästän 5 gramman maksun.
Itse jätän hedelmät ostamatta, niin ei tarvitsee maksaa punnituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Saatiin joululahjaksi tuttavien ilmaisristeily Helsinki-Tukholma. Asutaan Turussa.
Tarkoitatko, että tuttujen olisi pitänyt kustantaa teille vielä junamatka Helsinkiinkin?
Laivasataman vieressä asuvat eivät ilmeisesti ymmärrä, että loppuosa suomalaisia joutuu laivaristeilylle lähtiessään matkustamaan kuka vähemmän, kuka enemmän ennen kuin edes laivalle asti pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen pihtailet lainauksien kanssa, vaikka ne ei maksa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, tarkoitin että punnitsen ilman pussia ja sitten laitan pussiin.
Tämäkin on siinä mielessä kyseenalaista, että pussi pitäisi punnita vasta sitten, kun se on täytetty. Kauppiaan voi muuten olla vaikea valvoa, että tuliko nyt varmasti kaikki punnittua, mitä pussiin laitettiin.
Itse muuten kerran kokeilin, mitä sellainen kirkas hedelmäpussi painaa. 1g tarkkuudella näyttävä vaaka näytti iloisesti 0.000kg pussin ollessa vaa'an päällä.