Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava alkoi eileen riitelemään hummerista. Olimme syöneet sen ja hain roskapussin (helvetti) ja aukaisin.Ei se ole tämä hummeri, mutta kaupastahan saa lisää, sanoi.
Itse tarjosin vaikka mitä sekä ruokaa että juomaa. Eka kerta kun pyysin häntä tuomaan hummerin, koska aina tarjoan .
Aamulla tuli kiitos kivasta ilasta! Ahah. Vai niinkö?
Luin useampaan kertaan. En ymmärtänyt tätä ideaa. Siis miten tämä roskapussin haku liittyi hummeriin?
Olin heittänyt hummerinkuoret roskasäilöön.Jouduin mennä tonkimaan sen ja aukasin, näytin että täällä on loput. Ei uskonut.Sen jälkeen passitin hänet kotiin.
Ensimmäinen kerta kun näin nämä piirteet hänessä.
Oli myös ensimmäinen kerta kun pyysin, että ottaa mukaan hummerin(9 euroa Lidlistä) .Aina olen tarjonnut ruoat ja juomat, mutta tässä näki ne taivaan merkit . Ja niin tein eileenkin. Koreana pöytä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaisensa mietti pitäisikö laivalle ottaa oma kahvinkeitin mukaan, koska kahvi on siellä niin kallista. Suosittelin veteen sekoitettavia pikakahveja, otti sitten niitä.
Ymmärrän täysin. Miksi laivalla on nykyään niin huonot ruoat ja kahvit sekä himmutin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaisensa mietti pitäisikö laivalle ottaa oma kahvinkeitin mukaan, koska kahvi on siellä niin kallista. Suosittelin veteen sekoitettavia pikakahveja, otti sitten niitä.
Ymmärrän täysin. Miksi laivalla on nykyään niin huonot ruoat ja kahvit sekä himmutin kallista.
Kun olin lapsi, mun vanhemmat otti kylpylälomalle kahvinkeittimen mukaan ja samoin pullat.
Mun mielestä ihan fiksua. Jos rahaa oli vähän, niin säästäähän tuossa sievoisen summan, kun ei tartte ostella kalliilla hinnalla kahvilasta. Rahaa ei ollut liiaksi, joskus tehtiin kuitenkin jotain mukavaa, kuten lähdettiin sinne kylpylään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni korjasi itse jonkun 20v vanhan pesukoneen kun se meni rikki. Niin pihi ettei raskinut korjauttaa, puhumattakaan uuden koneen hankkimisesta. Käytti aikaa kymmeniä tunteja koneen korjaamiseen, oli sen verran haastava vika. Piti muistaakseni purkaa koko kone osiin. Henkilön omaisuus vähintään miljoona euroa.
Ympäristötietoinen henkilö?
Jätä keittämättä se kahvi. Istukoot kuivin suin. Säästät vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.
Olen itse ollut kassajonon tukkeena viime aikoina, mutta syy ei ollut minun. Ruokakaupan tuotteessa oli päälle liimattu uusi, alennettu hinta ja lapussa luki selvästi tuotteen nimi. Mutta kassakone näytti kassalle, että tuotteen hinta on alkuperäinen, isompi hinta. Kun huomautin asiasta kassalle, hän soitti esimiehellen. Takanani jonossa oltiin ärtyneitä. En voi olla ainoa, jolle on käynyt noin. Esim. alkuperäinen hinta oli 5 € ja alennettu 2,50 €. Monta kertaa olen eri liikkeissä törmännyt siihen, että liikkeen mainoksessa hehkutetaan alennusta, joka on voimassa silloin. Kuitenkin kassalla tulee kuittiin normaali hinta. Tunnen olevani pikkumainen, mutta sanon asiasta aina, jos huomaan. Kuinka moni kortilla maksava vain maksaa ostokset kiltisti eikä huomaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Yksi ystäväni on oikeasti tosi ihana ihminen, mutta saituus on ottanut tosi pahasti vallan.
On sinkku, mutta kaapit täynnä riisiä, ketsuppia, hammastahnoja joita on ollut tarjouksessa. Tiskikonetablettejakin on useammaksi ihmiselämäksi.
Keitin kerran kahvia hänen luonaan ja muistutti, että laita vähemmän, koska tummapaahtoa.
Sauna on täynnä vessapaperia ja pimeässä täytyy istua.
On selkeästi asberger -piirteitä.
Voi olla. Tai ADHD eli keskittymiskyvyn puute, jolloin henkilö ei tiedä mitä hänellä on kotona eikä pysty keskittymään asiaoihin. Tai alkava dementia. Eräs vanhus herätti huoleni, kun hänen kaapeissaan oli paljon pesupulveripakkauksia, yleispesuainepulloja ja muuta tavaraa. Hän asui Helsingin keskustassa, joten kauppa oli lähellä. Hän tilasi kaupungin palvelun kautta tarvikkeita tai pyysi tuttujaan käymään kaupassa. Kun panin uusia tavaroita kaappeihin, tajusin, että jotain on hullusti. Nuoremmalla henkilöllä lienee kyse keskittymiskyvyn puutteesta ja jostain boheemista elämäntavasta.
Vierailija kirjoitti:
Avopuolisoni yritti myydä minulle ostamansa vanhentuvan eineksen omasta jääkaapistamme. Ihan tosissaan. Ikinä en ole vähääkään hänen lompakollaan ollut enkä tule olemaan. Tuntuu vain, että pihiys kasvaa vuosi vuodelta. Tulot ovat molemmilla normaalit.
Miksi olet sellaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, mun vanhemmat otti kylpylälomalle kahvinkeittimen mukaan ja samoin pullat.
Mun mielestä ihan fiksua. Jos rahaa oli vähän, niin säästäähän tuossa sievoisen summan, kun ei tartte ostella kalliilla hinnalla kahvilasta. Rahaa ei ollut liiaksi, joskus tehtiin kuitenkin jotain mukavaa, kuten lähdettiin sinne kylpylään.
Sievoisen summan??
Näin uutena vuotena muistan aina kun äitini meni keräämään mökillä jäältä edellisen illan ilotulitusrakettien jäännöksiä, siis niitä puukeppejä. Kun niistä sai niin hyviä kukkakeppejä:) Tämmöinen vinkki.
Joskus ottivat kaupassa ostoksesta 20 senttiä liikaa ja seuraavalla käynnillä sanoin siitä.
Mies joka laskuttaa jälkikäteen kondoomin hinnan 0.85 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen poikaystäväni punnitsi kaupassa aina ison määrän valmiiksi pakattuja hedelmäpusseja ja otti sitten sen, joka painoi eniten. Aina myös kovaan ääneen päivitteli miten suurta huijausta oli kun esim. kilon omenapussi ei painanutkaan kiloa vaan vain 945 g ja joskus jätti ostamatta kokonaan sen takia.
Kerran hän myös unohti ostaa muovipussin ja tepasteli hakemaan sellaisen maksettuaan ostokset. Ja oli ihan äimän käkenä kun kassatäti pyysi maksua ja alkoi kitisemään, että ei kai hänen nyt oikeasti tarvitse yhdestä muovipussista maksaa ja piti sitäkin vääryytenä.
En minä yleensä useaa pakettia tai pussia punnitse, mutta kyllä tarkistan että esipakatussa vihannespussissa on sen verran tavaraa kuin siinä pitääkin olla. Joskus ne heitot ovat todella suuriakin: esimerkiksi tänä kesänä oli Lidlissä parsanippuja, joissa etiketin mukaan piti olla puoli kiloa parsaa, mutta olikin vain noin 400g. Kyllä se rupeaa jo tuntumaan, reseptikin kärsii kun yhtä raaka-ainetta on yhtäkkiä 20% vähemmän.
Itse olen punninnut valmiiksi pakatut tuotteet ihan mielenkiinnosta :D Heittoja on ollut paljon! Esim. 250g miniluumutomaattirasia painoikin 195g, tai 500g mansikkarasian todellinen paino olikin 300g.
Erään kerran ostin 150g kalkkunaleikettä. Paketti tuntui kumman painavalta joten mielenkiinnosta kävin punnitsemassa sen, painoi 205g :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljapussi kirjoitti:
Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.
Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.Olen tehnyt samaa.
Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.Käytä kangaskassia. Niitähän saa ilmaiseksikin välillä.
Ohi aiheen, mutta: jos on kipeät kädet, on paha kantaa ruokaa kotiin kangaskassilla. On pakko laskea kassi maahan välillä. Kassi ei suojaa kadulla olevalta lialta, kuralta ja loskalta. Muovikassi suojaa ainakin vähän. Suomessa on monta sadepäivä vuodessa. Missä kunnossa kangaskassissa kuljetettu ruoka on kotiin saapuessa? Olen kokeillut pyöräkassia, mutta se vei liikaan tilaa minieteisessä. Kaupassa sen kanssa oli hankalaa. Yksi käsi veti pyöräkassia ja toinen pusersi käsilaukkua alati yleistyvien varkaiden pelossa (minulta ja kahdelta läheiseltä on viety rahaa). Olisi tarvittu kolmas käsi tavaroiden ottamiseen hyllyltä.
Kävin yhden kaverin kanssa kaupassa ostamassa tarvikkeita yhteidiin illanistujaisiin. Hän katkaisi paprikasta sen pikkuisen varren ennen punnitusta, ettei tarvitse maksaa "turhasta". Tulee edullisemmaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava alkoi eileen riitelemään hummerista. Olimme syöneet sen ja hain roskapussin (helvetti) ja aukaisin.Ei se ole tämä hummeri, mutta kaupastahan saa lisää, sanoi.
Itse tarjosin vaikka mitä sekä ruokaa että juomaa. Eka kerta kun pyysin häntä tuomaan hummerin, koska aina tarjoan .
Luin useampaan kertaan. En ymmärtänyt tätä ideaa. Siis miten tämä roskapussin haku liittyi hummeriin?
Olin heittänyt hummerinkuoret roskasäilöön.Jouduin mennä tonkimaan sen ja aukasin, näytin että täällä on loput. Ei uskonut.Sen jälkeen passitin hänet kotiin.
Kiitän kohteliaisuudesta. Ei mitään diagnooseja. Jos et ymmärrä mitä tarkoitan, voi´n toistaa. Olimme syöneet hummerin,Heitin kuoret pussiin ja sen roskakuiluun. Vieras akoi kännipäissään kyselemään milloin se hummeri syödään. Syöty on ja kuoret roskiss
Oli myös ensimmäinen kerta kun pyysin, että ottaa mukaan hummerin(9 euroa Lidlistä) .Aina olen tarjonnut ruoat ja juomat, mutta tässä näki ne taivaan merkit . Ja niin tein eileenkin. Koreana pöytä.
Miten ihminen voi kirjoittaa noin, tekstistäsi ei saa mitään tolkkua. Mikä diagnoosi sinulla on?
Eikö hummerinkuoret heitetä roskiin ja kuiluun ettei haise vai oletko itse vähvaivoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljapussi kirjoitti:
Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.
Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.Olen tehnyt samaa.
Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.Käytä kangaskassia. Niitähän saa ilmaiseksikin välillä.
Ohi aiheen, mutta: jos on kipeät kädet, on paha kantaa ruokaa kotiin kangaskassilla. On pakko laskea kassi maahan välillä. Kassi ei suojaa kadulla olevalta lialta, kuralta ja loskalta. Muovikassi suojaa ainakin vähän. Suomessa on monta sadepäivä vuodessa. Missä kunnossa kangaskassissa kuljetettu ruoka on kotiin saapuessa? Olen kokeillut pyöräkassia, mutta se vei liikaan tilaa minieteisessä. Kaupassa sen kanssa oli hankalaa. Yksi käsi veti pyöräkassia ja toinen pusersi käsilaukkua alati yleistyvien varkaiden pelossa (minulta ja kahdelta läheiseltä on viety rahaa). Olisi tarvittu kolmas käsi tavaroiden ottamiseen hyllyltä.
"Missä kunnossa kangaskassissa kuljetettu ruoka on kotiin saapuessa?"
Ei varmaan yhtään sen pahemmassa kunnossa kuin kaljaisessakaan kassissa.
Mun vanha isä (keskituloinen) säästää älyttömissä asioissa, tyyliin vessanpesu ja vessapaperin käyttö. Jouluna kehtasi valittaa ääneen, kun veljentytär (4v.) halusi piirtää ja otin kopiopaperia piirustuspaperiksi. Maksaa kuulema liikaa..... Lapsiperhe käy kylässä 2-3 kertaa vuodessa, eli ehkä sen pari A4 kestäisi silloin tällöin kustantaa.
Itse olen työtön ja oikeasti köyhä, mutta silti on varaa ilahduttaa veljen lapsia mm. lahjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän kohteliaisuudesta. Ei mitään diagnooseja. Jos et ymmärrä mitä tarkoitan, voi´n toistaa. Olimme syöneet hummerin,Heitin kuoret pussiin ja sen roskakuiluun. Vieras akoi kännipäissään kyselemään milloin se hummeri syödään. Syöty on ja kuoret roskiss
Miten ihminen voi kirjoittaa noin, tekstistäsi ei saa mitään tolkkua. Mikä diagnoosi sinulla on?
Eikö hummerinkuoret heitetä roskiin ja kuiluun ettei haise vai oletko itse vähvaivoinen.
Olen eri, mutta en saanut itsekään mitään tolkkua noista teksteistä... Mutta ehkäpä annetaan asian olla. Kiva, että sait kertoa oman kokemuksesi.
Laivoilla niin huonot kahvit että ymmärrän.Ei ole hinnasta kiinni, mutta pihistävät kahvin kanssa.