Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölypusseista muistui mieleen. Nuorempana leikkasin täyden pölypussin pohjan ja tyhjensin. Jesaria pohjaan ja homma jatkui.
Itse tein pölysäiliön tavalliseen imuriin. En ollut pihi, pidän näpertelystä enkä pidä pölypussien kanssa touhuamisesta.
Mielenkiintoista. Miten sinä teit sen? :D
Mun edesmennyt anoppi pesi elmukelmupalat ja liimasi ne märkinä astiakaapin oviin kuivumaan. Kyllä yks rulla kesti kauan.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin festareilla vuosia sitten ja mun piti päästä puskapissalle. Kaverilla oli vessapaperia ja pyysin sitä. Kaveri kysyi, että riittääkö yksi pala, vai tarvitaanko kaksi. Se rulla oli vieläpä varastettu sieltä festarien vessasta.
Ei puskapissalla saa käyttää vessapaperia. Ällöttävää jättää ne kusipaperit leijailemaan tuulen mukana muiden kiusaksi. Ei se tippa tai pari siellä pöksyissä häiritse festaritunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen isä tankkaa autoaan aina kerralla vain 5-10€. Kuulemma säästää.
Menee myös joka paikkaan tyhjällä mahalla ja syö sitten koko päivän edestä. Myös miehelleni on tämän opettanut ja itse häpeän sitä ja sanon että nälkäisenä voi mennä mutta montaa lautasellista ei haeta ja toitoteta sitä että on paastottu ennen tuloa!
Naapuri tekee samaa. Voi tulla ruoka-aikaan ja sanoo hänellä olisi nälkä.
Onneksi asuntokaupoilla entinen omistaja sanoi naapuri yrittää pummia kaikkea. Kannattaa sanoa suoraan ei.
Hänen vaimolle sanoin eikö teillä ole ruokaa kotona. Ilmainen maistuu parhaalta.
Nykyään heidän 5 v lapsensa on alkanut käymään naapureiden ovilla. Siitä sanoin vaimolle. Lapsi tottelee vanhempia. Kuulemma lapsi saa parhaiten.
Mun yks sukulainen ei raaski ostaa haudalle kynttilälyhtyyn sellaisia MUOVIKUORISIA lyhtykynttöitä, kun ne maksavat noin 10 centtiä enemmän kuin ne tavalliset pikkuiset pöytä/lyhtykynttilät !!!
Ja kun hän työntää siihen hautalyhtyyn niitä kynttilän pätkiä, joissa ei oo muovikuorta, niin hän pilaa sen koko lyhdyn, kun talia valuu lopussa se lyhty täyteen.
Mainitsin hänelle joskus asiasta... mutta ei mitään muutosta.
Kaverilla on neljä lasta ja pieni auto, mutta hän lainaa vanhempiensa autoa kun kaikki pensaat pitää saada mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on neljä lasta ja pieni auto, mutta hän lainaa vanhempiensa autoa kun kaikki pensaat pitää saada mukaan.
Pensaat? Avaatko tätä hieman?
No hyi helvetti, niitä vessapapereita
Rikkailla on päällään merkkivaatteita. Onnellisilla ihmisillä on päällään kissankarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun edesmennyt anoppi pesi elmukelmupalat ja liimasi ne märkinä astiakaapin oviin kuivumaan. Kyllä yks rulla kesti kauan.
Minäö sain lapsena pestä pakastepusseja ja ne laitettiin noin kuivumaan kuivauskaapin oveen sisäpuolelle. Tein samaa vielä aikuisena kunnes tajusin, että pesemiseen menee enemmän rahaa mitä pussin hinta on.
Eräs sukulaisensa mietti pitäisikö laivalle ottaa oma kahvinkeitin mukaan, koska kahvi on siellä niin kallista. Suosittelin veteen sekoitettavia pikakahveja, otti sitten niitä.
Teepussien ja kahvinporojen käyttäminen useampaan kertaan
Tuttava alkoi eileen riitelemään hummerista. Olimme syöneet sen ja hain roskapussin (helvetti) ja aukaisin.Ei se ole tämä hummeri, mutta kaupastahan saa lisää, sanoi.
Itse tarjosin vaikka mitä sekä ruokaa että juomaa. Eka kerta kun pyysin häntä tuomaan hummerin, koska aina tarjoan .
Aamulla tuli kiitos kivasta ilasta! Ahah. Vai niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.
Kertoisitko edes merkin, mallin, vuosimallin ja värin, polttoaineen ja vaihteistotyypin, ettei kukaan meistä vaan sorru kyseiseen autoon käytettyä metsästäessämme. Mahtaa olla moottori huippukunnossa, jos todellakin kertyy vääränlaista polttoainetta...
Huomaa ettet omista edes autoa, saati ajokorttia. Kun kaikille polttoainelaaduille on omat pistoolit. Ei samasta tule bensaa ja dieseliä.
Eräs tuttu noin 55v mies osti käytetyn partakoneen kirpparilta isälleen syndelahjaksi.
On erittäin saita.
Menee pummilla kapakkaan, syö opiskelijahintaan raflassa...
Ajaa pummiratikalla, vaikka tilin saldo on 400 000 euroa.
Menee kamujen luo lokkeilemaan eli syö, juo ja saunoo muiden laskuun. Jopa viikottain.
Kerjää ilmaista viinaa kapakoissa tutuilta.
Käy ilmaisen viinan bileissä, hki on näitä usein.
Eli raflat tarjoaa vipeille.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ottavat oman kahvinkeittimen laivalle ettei tarvitse ostaa kallista kahvilan kahvia.
Siis tää on aivan huippu!
Vierailija kirjoitti:
Tuttava alkoi eileen riitelemään hummerista. Olimme syöneet sen ja hain roskapussin (helvetti) ja aukaisin.Ei se ole tämä hummeri, mutta kaupastahan saa lisää, sanoi.
Itse tarjosin vaikka mitä sekä ruokaa että juomaa. Eka kerta kun pyysin häntä tuomaan hummerin, koska aina tarjoan .
Aamulla tuli kiitos kivasta ilasta! Ahah. Vai niinkö?
Luin useampaan kertaan. En ymmärtänyt tätä ideaa. Siis miten tämä roskapussin haku liittyi hummeriin?
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyyti-tuppautuja. Ärsyttävä loistyyppi.
Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....
Onko kyytiin tuppautujalla röyhkeä luonne? Siinä voi myös olla kyse köyhyydestä. Henkilö ei kehtaa kertoa asiasta, koska rahapulaa pidetään helposti omana syynä. Voisit kysyä häneltä asialliseen sävyyn onko hänellä rahat vähissä. Jos on, häntä voi joskus auttaa ottamalla kyytiin, mutta tee selväksi, että se on poikkeus. Korostan sanaa joskus. Mutta ostosten maksaminen hänen puolestaan on jo liikaa. Hätätilassa voit joskus viedä hänelle yhden leivän ja halvan margariinipaketin, jos haluat olla ystävällinen ja jos epäilet, ettei heillä ole ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ottavat oman kahvinkeittimen laivalle ettei tarvitse ostaa kallista kahvilan kahvia.
Ihan ok. juttu. Sillä laivojen pikasumpit ovat tosi kitkeriä.Saavatpahan kunnon kahvia.
Tuo on ympäristöteko, kokeile sinäkin joskus tehdä jotain todellista ympäristön eteen, äläkä vain tekopyhästi viisastele netissä.