Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
241/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs nuoruuden exä halusi hakea edellisen viikonlopun bileistä jääneet 2 kaljaa kaverinsa jääkaapista+tyhjät pullot palautettavaksi. Matkaakin kaverin luo oli n. 5 km/suunta ja autolla tietysti. Lähikauppaan olisi ollut 800m.

Heidän kaveripiirissä tuo oli ihan yleistä. Nimesivät myös pullonsa ja tölkkinsä ettei kukaan juo tai palauta vahingossa toisen pulloja. Ihan töissäkäyviä oltiin kaikki.

Alkuaikana tuosta tuli riitaa kun olin juonut häneltä minun luokseni jääneet 3 olutta ja joskus myöhemmin palauttanut tyhjät tölkit kyselemättä. Eikä auttanut selittää että kaapissa oli tölkkejä jo pidemmältä ajalta enkä millään jaksanut muistaa mikä tölkki nyt oli minun, hänen ja mitkä kavereiden tyhjentämiä. Olin aina tottunut siihen, ihan opiskeluajoista lähtien, että jos jotain juomia kavereiden luokse jää niin sitten jää, eikä niiden perään kyselty.

Sama kaveri myös soitteli yöllä(!!!) baarien mentyä kiinni kaikki kaverinsa läpi ja jopa vanhemmilleen saadakseen ilmaisen kyydin kotiin ettei tarvitse maksaa taksista.

Ai bensakulut ei tulleet mieleenkään?

Ei todellakaan. Tarjoutui jopa tarjoamaan kaljan tai kahvin JOSKUS kiitoksena kyydistä. Muiden, esim. minun maksamissa takseissa kyllä kelpasi istua.

Oli kyllä uskomattoman röyhkeästi muita hyväksikäyttävä tyyppi.

Vierailija
242/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi. 

Samaan aikaan tuulipuvut ostavat prismojen kahviloista kanta-asiakas bonuksilla kroisantin ja kahvikupin ale-hintaan 4,90€ (Norm 5,90€) minkä jälkeen kiroavat rahojen katoavan aina jonnekin.

Joku pihi toinen taas laskee kuinka kalliiksi kahvit tulevat.

En ymmärrä, keitä nämä tuulipuvut ovat, mutta minusta ei ole mitenkään hillitöntä törsäystä käydä kauppareissulla Prisman kahvilassa. Enemmän minua säälittää ne, jotka eivät ikinä raski käydä kahvilassa vaikka mieli tekisi.

Mitäs pari sataa kahvilakäyntiä maksaa vuodessa?

Ai, sinä puhuitkin jostain tietystä pariskunnasta. Jos heillä kaikesta huolinatta rahat riittää, niin anna valittaa äläkä välitä siitä.

En puhunut vaan ne "silloin tällöin" kahvilakäynnit maksavat enemmän kuin luulisi.

Mutta jostain syystä osasit kertoa kahvilakäyntien määräksi 200 kertaa vuodessa? Kyllä sinun täytyy tuntea tuo pariskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.

Ilmoittaudun. En sen parin sentin vuoksi vaan periaatteesta. Eikä se ole tylyttämistä, jos oikeasta asiasta kysyy. Räyhäämään ei tartte ruveta. Eikä kiroilemaan. Usein kyllä kassa ohjaa neuvontaan, jos tarvitaan selvittämistä, mikä on ok.

Jos esim. on tarjoustuote, josta ei olekaan annettu alennusta niin kauppa pelaa omaan pussiin ja menettelee väärin.

Vierailija
244/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä tutulla yhdessä asuvalla pariskunnalla on eri ruoat. Enemmän tienaava ostaa parempaa, eikä jaa niitä puolisolleen, vaan tämä saa syödä sitä, mihin omat rahat riittävät.

Onko heillä omat jääkaapitkin?

Vierailija
245/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kertoa vielä noiden alusvaatteiden hyötykäytöstä. Pihi mummoni antoi minulle yo-lahjaksi itse kutomansa räsymaton. Siinä oli valkoista, ruskeaa ja vaaleansinistä. Se vaaleansininen oli vain pari raitaa, mutta kivasti vaihteli väri. Kysyin mummolta, oliko hän liukuvärjännyt kangasta sitä varten. Mummo nauroi katketakseen, että liukuvärjännyt. Hän oli leikannut puolenkymmenet vaarin rikkinäiset kalsarit, kaipa ne on jostain kohdin kuluneet käytössä. Niin pitkään kuin se matto oli minulla opiskelukämpän lattialla, pystyin vain kuvittelemaan, että tuossa ne vaarin kusiset kalsarit nyt lepää.

Mietipä miksi sen nimi on RÄSYmatto. Tietenkin ne kuteet tehdään puhki käytetyistä vaatteista. Aivan normaali tapa, kun räsymatosta kyse. Pikkulikkana olin joskus kerimässä kuteita, kun kylän naiset porukalla rupesivat matonkudontaan.

Ne papan kalsarit on arvatenkin pitkät alushousut eli nykyään kai naisilla leggingseistä puhutaan. Samalla tavalla ne ostokuteetkin tehdään kankaiden jämäpaloista.

Vierailija
246/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi. 

Samaan aikaan tuulipuvut ostavat prismojen kahviloista kanta-asiakas bonuksilla kroisantin ja kahvikupin ale-hintaan 4,90€ (Norm 5,90€) minkä jälkeen kiroavat rahojen katoavan aina jonnekin.

Joku pihi toinen taas laskee kuinka kalliiksi kahvit tulevat.

Maksaisin mielelläni kun joku noin tarkka, ihastuksissani, olisi se niin hauskaa.  Onhan nämä kahvilakäynnit tosin hintavia nykyään.

Vierailija
247/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku vinkki  meille oikein piheille.

Älä koskaan tee kaupan hedelmäpussiin solmua.

Solmuthan nääs painavat, ja maksat silloin turhasta

Vierailija
248/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin peseytymisen, kun taloyhtiöön tuli huoneistokohtainen vesimittari.

Vierailija
249/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on niin pihi ettei anna lapsilleen yhtään itse tehtyä hilloa ja niitä riittää.

Ei raaski itsekään niitä syödä.

Niin ja sinä olet aikuinen? Miksi et tee itse hilloa? Taidat olla itse pihi. 

Vierailija
250/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Et ilmeisesti ole koskaan osallistunut taloudellisen ajon kilpailuihin?

Nykyautot ei säästä polttoainetta jos pistät vapaalle vaan kuluttaa enemmän ei katkaise silloin polttoaineen syöttöä.Ainoastaan silloin säästyy kun otat jalan poiskaasulta silloin katkaisee polttoaineen saannin. vaihteen toki pitää olla päällä.

Niin no jos on varaa ajella nykyautolla.

Vierailija
251/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mieheni. Näitä olisi vaikka miten, mutta tässä joitain; kun tutustuimme minun piti tietää aina tarkalleen miten paljon juon kahvia. Laittoi veden keittimeen sillä mukilla, josta tulisin juomaan kahvini. Ettei mene vettä tai kahvia hukkaan. Ja tämä siis myös minun luona.

Työkaverinsa oli kuulemma kerran käynyt katsomassa isovanhempaansa ihan muuten vaan ja ajomatkaa tästä oli kertynyt ” väärään suuntaan” lähes 100km. Tämä oli pöyristyttävää bensan tuhlausta.

Asuimme kylmässä vanhassa talossa, mutta lämmitystä ei voinut säätää isommalle, koska kallista sähköä olisi kulunut turhaan. Sanoin maksavani lämmityslaskun, mutta tämä ei käynyt, koska hän piti excel-taulukkoa sähkönkulutuksesta ja sitten ne numerot olisivat olleet liian isoja tai jotain.

Vierailija
252/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on niin pihi ettei anna lapsilleen yhtään itse tehtyä hilloa ja niitä riittää.

Ei raaski itsekään niitä syödä.

Niin ja sinä olet aikuinen? Miksi et tee itse hilloa? Taidat olla itse pihi. 

Tekisin mutta en voi aina kulkea metsissä etsimässä vadelmia.

Vierailija
253/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.

Mun mielestä ihan sama onks 5 senttiä vai 5 euroa hinta väärin, se on periaatekysymys. Sen verran mussa on kirjanpitäjän vikaa vaikken kirjanpitäjä olekaan. Kyllä hinnat täytyy olla oikein merkitty!

Kyllä! Itsekin jouduin kerran huomauttamaan Tiimarin myyjälle, että vaihtorahoissa oli kymppi liikaa. Kyllä meni tyttö punaiseksi, mutta huoli kuitenkin rahan takaisin.

-eri

Vierailija
254/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt sukulaiseni istui pimeässä ettei sähköä kulu, tv tosin oli päällä.

Ja lapsenlapsi konttasi siellä pimeässä.

Vierailija
255/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran erään kaverini kanssa pizzalla ja koska minulla ei ollut tuolloin rahaa, lainasi kaverini minulle pizzarahan. Summa ei ollut tasasumma, vaan tyyliin 7,80e.  Seuraavan kerran kun nähtiin, annoin kaverilleni mukanani olleet käteiset kuitatakseni pizzavelan. Summasta jäi puuttumaan 10-20cent, koska minulla ei tuolloin ollut enempää käteistä mukana. Tästä velan takaisinmaksusta kului useampi kuukausi kun sitten eräällä kerralla kaverini kaivoi velkalistansa esiin (hänellä siis oli tällainen lista, johon kirjasi kaikki vipit) ja pyysi, että kuittaisin vielä jäljellä olevan 10cent velkani. Itse en ollut enää koko asiaa muistanut ja hymyilytti kyllä kukkaroa kaivaessani.

:D 

Mitäs luulet, miten esim pankki suhtautuisi, jos jättäisit maksamatta lainastasi reilun prosentin pois? Voi olla, että sua ei siinä vaiheessa kauheesti hymyillyttäisi, kun vouti alkaisi periä rahoja takaisin.

Vierailija
256/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran erään kaverini kanssa pizzalla ja koska minulla ei ollut tuolloin rahaa, lainasi kaverini minulle pizzarahan. Summa ei ollut tasasumma, vaan tyyliin 7,80e.  Seuraavan kerran kun nähtiin, annoin kaverilleni mukanani olleet käteiset kuitatakseni pizzavelan. Summasta jäi puuttumaan 10-20cent, koska minulla ei tuolloin ollut enempää käteistä mukana. Tästä velan takaisinmaksusta kului useampi kuukausi kun sitten eräällä kerralla kaverini kaivoi velkalistansa esiin (hänellä siis oli tällainen lista, johon kirjasi kaikki vipit) ja pyysi, että kuittaisin vielä jäljellä olevan 10cent velkani. Itse en ollut enää koko asiaa muistanut ja hymyilytti kyllä kukkaroa kaivaessani.

:D 

Mitäs luulet, miten esim pankki suhtautuisi, jos jättäisit maksamatta lainastasi reilun prosentin pois? Voi olla, että sua ei siinä vaiheessa kauheesti hymyillyttäisi, kun vouti alkaisi periä rahoja takaisin.

Tuollaisessa tapauksessa on muuten yleensä tapana maksaa reilusti takaisin. Esim 7,80€ pizzalaina maksetaan takaisin 10€ setelillä eikä vaihtorahoja huolita sitten millään takaisin.

Vierailija
257/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentissä on miljoonan alku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudun. En sen parin sentin vuoksi vaan periaatteesta. Eikä se ole tylyttämistä, jos oikeasta asiasta kysyy. Räyhäämään ei tartte ruveta. Eikä kiroilemaan. Usein kyllä kassa ohjaa neuvontaan, jos tarvitaan selvittämistä, mikä on ok.

Jos esim. on tarjoustuote, josta ei olekaan annettu alennusta niin kauppa pelaa omaan pussiin ja menettelee väärin.

Ostat siis mieluummin jonkun paskan tuotteen kunnollisen sijaan, koska säästät 2senttiä?

Vierailija
258/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkaverinsa oli kuulemma kerran käynyt katsomassa isovanhempaansa ihan muuten vaan ja ajomatkaa tästä oli kertynyt ” väärään suuntaan” lähes 100km. Tämä oli pöyristyttävää bensan tuhlausta."

Öööö no 100 km ei ole mikään pikkumatka? En tajua mikä tuo väärä suunta oli, mutta kyllä 100 kilsaan saa helposti kulutettua +7 litraa dieseliäkin, niin eipä se nyt mikään ihan pikkumatka ole.

Vierailija
259/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi sukulaiseni ottaa roskiksesta muovipussin ja pesee sen.

Rahaa kyllä on..

Vierailija
260/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin vaari ajaa kymmenen vuoden välein tekemänsä sukulaisreissun asettumalla  matkan ajaksi autollaan jonkin rekan perään. Ilmavirran imussa körötellessä säästyy kuulemma bensaa. Kolikkopussissa lienee Laihian soikeita euroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi