Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
221/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiskaveri Espanjassa  aikoinaan alkoi laskea kahvilaskua, kun molemmat otti kahvit, mutta erilaiset leivokset.

HÄmmästyneenä seurasin sitä senttien laskua.  Sisäisesti hymyilytti siinä vaiheessa.

Lisäksi ehdotti minulle, kun  valitin lentojen hintaa- hänellä oli työlentopisteitä, joilla sai ilmaiset lennot Barcelonaan.- että 'voithan sinä lentää Lontoon kautta halvemmalla'.  Reissu 4 päivää eli  1 koko päivä olisi mennyt matkustukseen ja toinen takaisin. En suostunut vaan otin kalliit Finskin lennot.

Kaiken huippuna oli valinnut hotelliksi selllaisen läävän, missä vessa ja suihku käytävällä.

Koko reissu päättyi  arvattavasti suureen riitaan, kun en kestänyt ja avasin suuni.

Ja tietysti kaikki oli minun vika.

Vierailija
222/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.

HOX HOX HOX    Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.

Tämä suomalainen "bideesuihku" on kyllä yksi helvetin keksintö miessukupuolta ajatellen, eikä ole ihme, ettei se ole levinnyt pahemmin ulkomaille. Jos isolla miehellä on isot kourat ja isot munat ja suomalaistyyppinen ahdas WC-istuin, niin kyllä se on kuin istuisi Juha Miedon saappaan suulla, kun sinne vielä sitä kiemurtelevaa pillupuhelinta anaalipesutarkoituksessa tunkee. Kylpyhuone on märkä katosta lattiaan ja vaatteetkin tippuvat vettä semmoisen pesutoimituksen jälkeen. Kunnon erillinen bideeallas pitäisi olla tai sitten puolalaiset isot ja nelikulmaiset vessanpöntöt tälle bideesuihkuviritelmälle.  Tai jos suihkusuutin on kiinteästi pöntönsuun takakaarteessa, niin kuin vaikka esimerkiksi jossain päin jopa Turkissa tai hienostuneemmin Japanissa, niin jo alkoi sujua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin mummo keräsi kahvinkeittoa varten sadevettä. Ja totta kai purut oli moneen kertaan läpi keitetty. Muutenkin mummo oli äärettömän pihi. Surullista oli, että mummo kävi sitten säästyneet rahansa pelaamassa markettien hedelmäpeleissä...

Vierailija
224/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sääliä mummolle!

Vierailija
225/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Teoriassa tuo säästää kyllä bensaa, mutta on paljon muita ratkaisempia tekijöitä taloudellisessa ajotavassa (tasainen ajaminen, moottorijarrutus jne.)

No ei kyllä säästä.

Nykyautossa "ruisku" pitää olla vaihde päällä kun ajaa alamäkeen,silloin tietokone ohjelmoi bensiininsyötön pois. Eli vaihde vapaalla niin bensansyöttö edelleen päällä. 

Vierailija
226/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Perkele tollaselle pitää osata Kieltäytyä

Vierailija
227/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.

Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.

Vierailija
228/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut itselleni mitään uutta kohta 10 vuoteen.

Vierailija
229/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.

Tästä tuli mieleen, että puolisoni kummasteli jossakin vaiheessa kaupassa käydessämme, että miksi puristan ilmat pois hedelmä/vihannespusseista. Olin oppinut tavan äidiltäni ja vielä kaksikymppisenä tein niin, kunnes mieheni sanoi siitä. Nolotti, kun rupesin ajattelemaan tavan typeryyttä...

Äitini taitaa olla jollain tavalla sairas. Säästää kaiken: laput, voirasiat ym. Kaapit pursuavat kymmeniä tyhjiä voirasioita, jäätelöpakkauksia, pahvilaatikoita, mutta mitään ei saa heittää pois. Mitään ei uskalla syödä käydessä, koska kuiva-aineet ovat vuosia vanhoja, "tuoreempi" ruoka monta päivää viimeistä käyttöpäivää ohittaneita. Pakkasesta löytyy varmaan vielä -90 luvulta ruokaa.

Suurimmasta osasta äidin "säästämisestä" olin päässyt ylitse, mutta tuo ilman puristaminen oli niin automaattista, etten ollut edes tajunnut tekevänäni sitä. Nykyään vain naurattaa.

Enpä ole tuota ilman ulos puristelua minkäänlaisena säästönä ajatellut vaikka teen sitä ihan joka pussille. Sulkeutuu paremmin ja vie vähemmän tilaa, kai.

Vierailija
230/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siipan naimaton & lapseton sukulaisnainen eli niukasti  kaupunkilähiön kerrostalokaksiossa. Huonekalut olivat sukulaisilta saatuja, aikansa eläneitä vanerityyppisiä ratkaisuja, kuluneita räsymattoja yms tyyliä...Kaikki luulivat tämän työläisnaisella olevan rahasta tiukkaa. 

Kun hän kuoli yli 90-vuotiaana, kävi ilmi, että käyttötilillään oli yli 200 000 euroa.

Minulla sama, perin 350t. Olin auttanut tätä "köyhää" sukulaista mm. ostamalla hänelle kodinkoneita.

Vierailija
231/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi. 

Samaan aikaan tuulipuvut ostavat prismojen kahviloista kanta-asiakas bonuksilla kroisantin ja kahvikupin ale-hintaan 4,90€ (Norm 5,90€) minkä jälkeen kiroavat rahojen katoavan aina jonnekin.

Joku pihi toinen taas laskee kuinka kalliiksi kahvit tulevat.

En ymmärrä, keitä nämä tuulipuvut ovat, mutta minusta ei ole mitenkään hillitöntä törsäystä käydä kauppareissulla Prisman kahvilassa. Enemmän minua säälittää ne, jotka eivät ikinä raski käydä kahvilassa vaikka mieli tekisi.

Mitäs pari sataa kahvilakäyntiä maksaa vuodessa?

Ai, sinä puhuitkin jostain tietystä pariskunnasta. Jos heillä kaikesta huolinatta rahat riittää, niin anna valittaa äläkä välitä siitä.

Vierailija
232/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.

Seuraan youtubessa lapsiperhettä joka käyttää "kestovessapaperia", eli ihan oikeasti pyyhkivät räsyillä, jotka pesevät sitten koneessa. 🤢

Kuvottava harrastus. Kuka niin tekee ja vielä suurempi kysymys miksi kukaan viitsii seurata moista youtubesta?

Perheen elämää on muuten kiinnostavaa seurata koska itse en ole mitenkään poikkeuksellisen ekologinen tai pihi ihminen, mutta tässä kyllä mennään jo liian pitkälle.

🤢

Mä en nyt oikeasti pysty tajuamaan mitä ongelmaa ihmiset näkee tässä kankaan käyttämisessä wc-paperin sijaan. Vauvoilla käytetään kestovaippoja ja ne paskantaa niihin, ne pestään koneessa ja ne tulee puhtaaksi. Ja onko täällä ketään jolta ei olisi joskus päässyt ripulia alushousuihin vatsataudissa? Joskus uloste tahrii alushousut ihan vain sen vuoksi, että mies ei ole saanut perskarvojaan hinkattua puhtaaksi. Onko täällä joku nainen joka ei olisi nähnyt jarruraitoja miehensä kalsareissa? Pyykkiinhän nämä laitetaan ja sillä hyvä. 

Monilla on myös wc:ssä erillinen peppupyyhe. He pesevät takapuolen kädellään ja kuivaavat sitten siihen peppupyyhkeeseen. Ok, siihen peppupyyhkeeseen ei jää näkyviä tahroja, mutta ei sillä kukaan silti uskaltaisi käsiään pyyhkiä. Se pyyhe laitetaan pyykkiin, ei sitä roskikseen heitetä.

Miksi siis on niin kauheaa, että jotkut pyyhkivät suoraan flanelliin ja pesevät sitten ne flanellit?

Vierailija
233/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttava, jota pyysin lähtemään kahville ja minä tarjoan. Hän sanoi, että voi lähteä, mutta ottaisi mieluumin rahana.

Nyt täytyy myöntää, että kerran oli itselläni vähän kiusallinen olo, kun köyhänä opiskelijana eräs varoissaan oleva kaveri halusi välttämättä baarissa ostaa mulle jonkun 16€ drinksun ja mielessäni mietin, että söisin sillä rahalla parikin päivää. Mutta joo, ei tullu mieleen sanoa "saisko rahana?" :D Eli join sen sitten kiltisti, kun kerran halusi tarjota. 

Mä olin nuorena dj:nä baareissa ja aina joskus jengi halus tarjota mulle drinksuja. Onneks tarjoilijat oli niin ihania että kun tiesivät mun olemattomista varoistani, niin toivat mulle ne drinksurahat ihan rahana käteen ja drinkin näköisen alkoholittoman juoman. Enhän olisi työssä saanut alkoholia nauttiakaan.

Vierailija
234/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on niin pihi ettei anna lapsilleen yhtään itse tehtyä hilloa ja niitä riittää.

Ei raaski itsekään niitä syödä.

Vierailija
235/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini on todella pihi, perinyt sen kotoaan.

Kerran illanistujaisissa luonani keräsi kaikki pullot ja tölkit jätesäkkiin ja vei mukanaan. Olimme köyhiä opiskelijoita ja kirjoittamaton sääntö oli aina se, että tölkit jäivät aina emännän/isännän luo.

Edelleen tekee sitä, että jos on istumassa iltaa jossain, vie omat tyhjät tölkkinsä mukanaan. Paitsi jos on tehnyt oman sekoituksen johonkin pantittomaan pulloon...

Vierailija
236/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran kylässä ja emäntä keitti kahvia... käytti entisiä poroja uudelleen.

Silloin en juonut kahvia.. vähän vaan "hörpin" . Hyi stna

se on "sumppia". pula-ajan ihmisiä varmaan?

Voi, mä teen aina noin!

Vierailija
237/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-anoppi harrasti tuota samaa, koko perheen voimin. Ei antanut lapsilleen koskaan ruokaa sellaisena päivänä kun oli jotkut juhlat illalla, koska siellä syödään sitten. Olin alkuun melko hämmentynyt näiden jo aikuiseksi kasvaneiden lasten kanssa kun tulivat sitten meille joihinkin juhliin. En osannut varautua siihen, että aikuinen vieras ottaa kakkua aivan hervottoman kokoisen palan - eikä jäänyt siihen vaan otti myös toisen (meni vähintään 1/4 koko kakusta yhden suuhun). Myöhemmin olin jo rutinoitunut tähän, eli hankin sitten useampia kakkuja ja enemmän syömistä, kun tiesin, että nämä sisarukset syötävät ihan järkyttävän määrään kaikkea. Eli panttasivat sitten vanhasta tottumuksesta myös aikuisena koko päivän nälkäänsä ennen juhlia.

Tuollaisia juhlijoita varten kannattaisi olla tarjolla varmaan ihan ruokaisaa suolaista purtavaa ensinälkään. Voin kuvitella sen tuskan, että tulee nälkäisenä juhliin ja sitten siellä on vain jotain makeaa syötävää. Hienoa että sinulla on ymmärrystä näitä ihmisiä kohtaan. Eivät he välttämättä itsekään tajua miten omituista heidän toimintansa on.

Meillä on joskus käynyt niin päin, että kun on ollut lapsen synttärit ja pyydetty sinne lähisukua, niin ovat harmitelleet siellä tortillapöydän ääressä, että kun juuri tulivat ruokapöydästä. Nyt kyllä ovat jo oppineet, että meillä saa aina ensin jotain ruokaisaa ja sen jälkeen kakut ja systeemit. 

Vierailija
238/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen kaverin rikas serkku, piloille hemmoteltu ja passattu, söi surutta muiden jääkaapit tyhjiksi, käytti muiden shampoota yms pesutarvikkeita tyhjiksi, siivotutti muille yksiönsä koska ei itse muka osaa siivota, ei saatu edes kahvi palkkaa.... Ei koskaan ollut valmis tarjoamaan muille mitään, mut muut tarjoa sille aina jotain. Jos ei kukaan siivonnut, tiskannut sen luona niin kämppä oli hetkessä sairaan paskanen...

Kyl noi rikkaat on sairaampia kitsastelijoita, kaiken kivan lisäksi nainen kokoa xxxxlll ja luuli ja luulee varmaan edelleen et koko s tai m menee kuin vettä vain ylle, ei kaunista katseltavaa jos yrittää tunkea 4 numeroa pienen paidan päällensä...

Okei enemmän lokkeilua, mut samalla piheyttä et ei esim osaa tehdä ruokaa syö kuitenkin lähes päivittäin pizzeriam tuotteita ja kotonansa samat vanhat kuiva aineet vuosi tolkulla

Vierailija
239/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä tuli mieleen, että puolisoni kummasteli jossakin vaiheessa kaupassa käydessämme, että miksi puristan ilmat pois hedelmä/vihannespusseista. Olin oppinut tavan äidiltäni ja vielä kaksikymppisenä tein niin, kunnes mieheni sanoi siitä. Nolotti, kun rupesin ajattelemaan tavan typeryyttä..."

Itse puristan aina hedelmäpussit, mutten tajunnut että sillä voisi olla jotakin tekemistä kitsauden kanssa. Tyhjänä ne on paljon helpompi pakata kassiin eikä puhkea niin helposti kuin täydempi pussi. 

Vierailija
240/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi. 

Samaan aikaan tuulipuvut ostavat prismojen kahviloista kanta-asiakas bonuksilla kroisantin ja kahvikupin ale-hintaan 4,90€ (Norm 5,90€) minkä jälkeen kiroavat rahojen katoavan aina jonnekin.

Joku pihi toinen taas laskee kuinka kalliiksi kahvit tulevat.

En ymmärrä, keitä nämä tuulipuvut ovat, mutta minusta ei ole mitenkään hillitöntä törsäystä käydä kauppareissulla Prisman kahvilassa. Enemmän minua säälittää ne, jotka eivät ikinä raski käydä kahvilassa vaikka mieli tekisi.

Mitäs pari sataa kahvilakäyntiä maksaa vuodessa?

Ai, sinä puhuitkin jostain tietystä pariskunnasta. Jos heillä kaikesta huolinatta rahat riittää, niin anna valittaa äläkä välitä siitä.

En puhunut vaan ne "silloin tällöin" kahvilakäynnit maksavat enemmän kuin luulisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi