Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1094)

Vierailija
1001/1094 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelu/toimistotyöntekijä. Työkavereilla kyllä luppoaikaa on. Kertoo jotain. 

Vierailija
1002/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan kotona sängyllä päivät pitkät kattoon syljeskellen...

Ei asiakkaita, eikä töitä juuri olkenkaan= millään ei ole mitään tarkoitusta! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu78 kirjoitti:

Lähihoitaja kotihoidossa. Tai nyt olen perhevapailla, enkä ajatellut enää mennä takaisin ollenkaan. Ihan hullujen hommaa, paskq palkka ja koko päivä juostaan kello kaulassa asiakkaalta toiselle usein täysin ilman ruokataukoa. Tein 10 vuotta, mutta en enää vain jaksa.

Sama tunne.Siksi en enää teekkään lähihoitajan töitä.Ei ole valkoihosen hommaa.

Vierailija
1004/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskihommaa.

Vierailija
1005/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija. Firma täynnä burnoutin rajoilla häilyviä uupuneita ihmisiä

Vierailija
1006/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja peruskoulussa. Luppoaikaa ei ole paitsi turhaakin turhimmissa kokouksissa, joissa pahimmillaan luetaan power pointteja läpi ja keskustellaan itsestäänselvyyksistä.

Vierailija
1007/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen päiväkodin keittiössä yksin. Taukoja ei aina ehdi pitämään, ruokatauon pidän vauhdissa syöden. Melkein joka päivä menee ylitöiksi kun välipalakärryjä ei palauteta ajoissa.

Vierailija
1008/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliala. Yhden ihmisen oletetaan tekevän kymmenen ihmisen sekä kaikkien muiden alojen työt yhden ihmisen työajalla. 

Vierailija
1009/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointia. Voi kumpa joskus olisikin vähän hiljaisempaa, kun lähes parikymmentä projektia samaan aikaan meneillään ja deadlinet pukkaa koko ajan päälle.

Vierailija
1010/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä opetan ekaluokkalaisia ja ei tässä ehi pahemmin ku juosta välillä vessaan. Mulla on luokassa Oma kahvinkeitin, ku harvemmin ehdin opehuoneeseen. Ekaluokka on aina kiireisin, kun ne tarvii vielä niin paljon apua ja opastusta ihan koulun käynnissä ja ne jää haaveilemaan ja pitää sanoa useampaan kertaan ohjeet ja odottaa, että kaikki on paikallaan tarvittavat välineet esillä.

Välkät menee usein laittaessa loppupäivän juttuja kuntoon ja ehkä tulostaessa, koska en halua käyttää tunneista yhtään sitä aikaa valmisteluun, kun tosiaan pelkästään se, että kaikki on välkän jälkeen luokassa ja saadaan aloitettua voi viedä yli 5 minuuttia nyt kun niiden pitää pukea ja riisua. Mulla on 23 oppilasta joiden ihan jokaisen luo haluan pysähtyä tunnin aikana, että näen miten niillä sujuu ja ymmärsikö ne asian ja tarvittaessa selitän vielä joka oppilaalle, joka ei ihan tajunnut erikseen uusi

"Toi nyt antaa sairaan kuvan että sitä kofeiinia on saatava päähänsä jopa niin että luokkahuoneessa kahvinkeitin. Hakeudu vieroitukseen."

Meillä oli aikoinaan koulun "työpajassa" (eli puutyö) opettajan oma kahvinkeitin sellasessa de-facto konttorihuoneessa. Oli hauskaa ala-asteikäisenä opetella kahvinkeittoa - ja juomista! rehtori puuttui lopulta tähän ja sulki toiminnan.

Vierailija
1011/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettaja olen. Viime lukuvuoden lukujärjestys oli sellainen, että yhtään ainutta luppohetkeä ei ollut, kun olin koululla.

Tänä vuonna on luvassa parempi lukkari, ei edes yhtään päivää neljään asti (ja kotimatka ruuhkassa).

Vierailija
1012/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketeollisuus. Kaupan tilauksia toisensa perään. Kauheeta juoksemista varsinkin iltavuoron lopussa että ehtii laittaa paikat kuntoon aamuksi.

Vierailija
1013/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa valmistuskeittiössä , jossa tehdään ruokaa muihin pisteisiin.Saa juosta jatkuvasti,ruokatauoista saa pihistää ,menee usein ylitöiksi ja se korkea lämpötila +35 pahimmillaan,ilmastointi on surkea

Vierailija
1014/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipalvelualan aluepäällikkö globaalissa pörssiyhtiössä, sopimuksella joka ei määritä työaikaa, vaan olen käytännössä 24/5 tai jopa 24/7 velvollinen tekemään työtä ja työmäärä on täysin ylimitoitettu ja vaatimukset vain kasvaa, tyyliin mikään ei riitä. Aina kun selviät entisitä hommista ja vastuista niin lisää tulee niin kaunan kunnes tipahdat. ja moni on tipahtanut. Kyyti on arvotonta.

Vierailija
1015/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellotettu aspatyö. Kiireaikoina jono on aivan jatkuva, jolloin käytännössä kun tauon lopetat / edellisen tehtävän lopetat. Toinen tulee jo tilalle. Ja aika usein on niin, että sekaan tulee vielä ns tulipaloja jotka vaatii heti reagointia. 

Sesongin ulkopuolella tahti onkin sitten vähän rauhallisempaa. Ja jää aikaa istuskella ja palaveerata työkavereiden kanssa yms. Ja kehittää prosessia / kouluttautua. Mutta silleen kiireettömästi. 

TÄllä hetkellä hyvä tasapaino. Mutta kun markkinat oli kuumimmallaan, niin välillä meinasi kyllä kuuppa leikata kiinni siitä jatkuvasta tekemisestä ja keskeytysten määrästä. Ja reagointi / päätösten teon määrästä. Tosi kuluttavaa.

Rauhallisempi tahti parempi. 

Vierailija
1016/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti. Yksin kun tekee kaiken huoneen avaamisesta sulkemiseen, potilaiden hoito, välipyyhinnät, kirjaukset jne niin luppoaikaa jää hyvin harvoin. Toki joskus voi olla peruutusaika, johon ei tule toista potilasta tilalle, mutta yleensä sitten aina on jotain paperihommia tai huoneen täydentämistä tehtävä. Aika ei tule pitkäksi!

Vierailija
1017/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "kotiäidit" eivät tiedä oikeasta työstä monesti mitään. Menkääpä esimerkiksi tekemään lähihoitajan työtö vanhainkotiin, jossa hoidettavat ovat isoja, dementoituneita "lapsia".

Ja sinä et tiedä kotiäidin työstä mitään! Olin 3 lapsen kanssa kymmenisen vuotta kotona, yksi lapsista neuroepätyypillinen. Hänessä oli työtä ainakin 2 lapsen edestä. Illalla kun koko köörin sai unille, niin oli hetki omaa aikaa. Myöhään ei voinut valvoa koska lapset heräsi jo viimeistään puoli seitsemältä. Kun lapset kasvoivat ja palkkatöitäkin sain, niin totesin että rankkaa oli, vaikkakin palkitsevaa. Itse näin esim lapsen ensiaskeleet tai muun uuden taidon eikä tarhan täti. Nyt lapset jo aikuisia, joskus kaiholla muistelen heidän lapsuusaikaa. Mutta uusi kierros menossa, lapsenlapsia jo kaksi. Hyvää kesää kaikille!

Vierailija
1018/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja

Vierailija
1019/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "kotiäidit" eivät tiedä oikeasta työstä monesti mitään. Menkääpä esimerkiksi tekemään lähihoitajan työtö vanhainkotiin, jossa hoidettavat ovat isoja, dementoituneita "lapsia".

Ja sinä et tiedä kotiäidin työstä mitään! Olin 3 lapsen kanssa kymmenisen vuotta kotona, yksi lapsista neuroepätyypillinen. Hänessä oli työtä ainakin 2 lapsen edestä. Illalla kun koko köörin sai unille, niin oli hetki omaa aikaa. Myöhään ei voinut valvoa koska lapset heräsi jo viimeistään puoli seitsemältä. Kun lapset kasvoivat ja palkkatöitäkin sain, niin totesin että rankkaa oli, vaikkakin palkitsevaa. Itse näin esim lapsen ensiaskeleet tai muun uuden taidon eikä tarhan täti. Nyt lapset jo aikuisia, joskus kaiholla muistelen heidän lapsuusaikaa. Mutta uusi kierros menossa, lapsenlapsia jo kaksi. Hyvää kesää kaikille!

Äitiys ei ole työtä. Varsinkaan kun on tietoisesti synnyttänyt vajaaälyisen kansalaisen. Taitaa lokkeilu olla elämäntehtäväsi

Vierailija
1020/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja-alaisena peruskoulussa. Aita haipakat on päivät, mutta työ on mukavaa ja imee mennessään. Lukuvuosi on kuin juna, jossa posotetaan täyttä höyryä eteenpäin. Kesällä ehtii vähän suunnitella ja käydä koulutuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän