Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero, testamentti vs sähköposti

Vierailija
27.05.2023 |

Meillä ero vireillä.
Asun nyt lasten kanssa miehen omistamassa asunnossa, tämä in sovittu niin että asun tässä en saa elatusmaksuja.
Asunnosta on erohakemuksen jättämisen jälkeen sähköpostitse luvattu minulle 10% kun se myydään ja on myös sähköposti, jossa lukee, että saan asua tässä niin pitkään kuin haluan mikäli hänelle äkillisesti käy jotain.
Testamentissa olin edunsaaja, mutta vain mikäli meille ei ole avioero vireillä.
Miten iso painoarvo noilla sähköposteilla on
eli onko ihan päteviä vaikka testamentti toisenlainen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulla on mielessä miehesi suhteen kun jo mietit testamentteja?

Vierailija
2/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä sähköposteilla ei ole mitään arvoa siinä vaiheessa kun mies kuolee - tai asunnon omistaja muuten vaihtuu tai mies muuttaa mieltään. Ne eivät sido tulevaa omistajaa mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei testamentilla ole mitään painoarvoa, jos kukaan ei ole kuollut. Onko teillä avioehto? Miksi mies omistaa asunnon?

Vierailija
4/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eron jälkeen taas alkanut alko maistua ja pelkään aina että hänelle sattuu jotain. On kuitenkin ystävä ja tärkeä minulle erosta huolimatta. Pelkään aina että sattuu jotain.

Mies omistaa asunnon, koska on aika varakas.

Itse maksoin 15vuoden yhdessäolon aikana kaiken kotiin liittyvän ja lapsille kaiken eli itselleni ei kertynyt mitään.

Ap

Vierailija
5/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mies niin huonossa kunnossa että ennättää kupsahtaa ennen kuin tulee ero? testamentissä on varmaan määräys että jos hänen kuollessaan olette vielä naimisissa, niin saat kaiken. tuosta voitaan päätellä ettei hänellä ollut lapsia.

Vierailija
6/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi lapsia?

Vierailija
7/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eron jälkeen taas alkanut alko maistua ja pelkään aina että hänelle sattuu jotain. On kuitenkin ystävä ja tärkeä minulle erosta huolimatta. Pelkään aina että sattuu jotain.

Mies omistaa asunnon, koska on aika varakas.

Itse maksoin 15vuoden yhdessäolon aikana kaiken kotiin liittyvän ja lapsille kaiken eli itselleni ei kertynyt mitään.

Ap

Ota Ap yhteyttä lakimieheen. Jos teillä on avioehto, tuolla 10% sähköpostilla ei käytännössä tee mitään vaan maksat siitä lahjaveroa jos mies sen antaisi.

Ellei teillä ole avioehtoa ja sinulla ei ole käytännössä mitään, niin olet oikeutettu puoleen miehen omaisuudesta (Huom, laskelma pitää paikkansa vain jos sinulla ei ole mitään). Silloin sinun ei kannata edes vedota mihinkään 10% sähköpostiin. Voit tietysti ja veroseuraamuksia ei tästä tule, mutta ei kannata itkeä jälkeenpäin.

Testamentilla ei tee mitään ennenkuin joku on kuollut. Jos siinä on ehto ettei se päde, jos teillä on ero vireillä, niin sillä ei tee mitään, edes sen sähköpostin kanssa, vaikka mies nyt tänään kuolisikin.

Vierailija
8/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että varakas mies ei ole halunnut maksaa lapsilleen mitään. 

Vierailija
9/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaiken poissulkeva avioehto ja testamentti ja jossa minä ja lapset aiemmasta liitosta ja yhteinen edunsaaja, siinä on myös maininta ettei päde jos avioero vireillä.

Kyllä kyseessä varakas mies (miljoonien omaisuus), minä en saanut mitään erossa, koska olen asunut ilmaiseksi.

Ap

Vierailija
10/10 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on myös ainakin yhteinen lapsi, kun puhut elastusmaksusta ja sitten sulla on vielä omat lapset aiemmasta liitosta? 

Siis varakas mies ei edes maksa elastusmaksua lapselleen?