Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1094)

Vierailija
1021/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti jatkaa... olen myös aiemmalta ammatilta hammashoitaja ja se on myös erittäin kiireistä työtä. Yksityisellä sektorilla työn kiireisyyttä lisäsi vielä se, että hoitajat tekevät potilastyön ohella myös välinehuollon. Minuuttiaikataulutettua raatamista hankalissa asennoissa. Hyvänä päivänä ehti syödä ja käydä vessassakin, huonona hyvä jos kerkeää 10 minuutissa ahmaista jotain siuhunsa.

Kivan työparin kanssa vielä jaksoi kiireenkin keskellä, mutta aina ei työparin kanssa  kemiat kohtaa. Se jos mikä tekee hammashoitajan työstä raskasta, olla nokat vastakkain koko päivä tyypin kanssa joka kohtelee sinua kuin vähä-älyistä palvelijaa. Että jos hammashoito potilaan silmään näyttää leppoisalta ja helpolta työltä, niin sopii tulla kokeilemaan, potilas ei siitä penkistä näe puoliakaan.

Vierailija
1022/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaaja. Töitä arkisin 9-12 h, paitsi sunnuntaisin on vain hautajaiskuvauksia n. 1 per su. N. kerran / kk messuosastokuvauksia su.

Vielä vähän aikaa ja sitten alkaa loppuelämän mittainen loma. Tähän asti olen ollut 2-3 viikkoa / vuosi lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kiireellisistä töistä. Tietää, että työpäivä kuluu aina nopeasti. En missään nimessä halu sellaista kellon kyttäämistä ja sitten tauolla vetelehtimistä, jonka jälkeen on haettava taas uusi inspiraatio töiden tekimisen aloittamiseen.

Vierailija
1024/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinisen bussin ratissa.

Vierailija
1025/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Ja sama meno jatkuu erikoislääkärinä. Älytön kiire julkisella ja silti aikataulu myöhässä ja jatkuvat ylityöt.

Vierailija
1026/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja olen. Kiire aina ja ylitöitä tulee usein. Taukoja ei ehdi aina pitämään.

julkisella sektorilla ihmiset joutuvat usein kova työn paine alaiseksi meillä on valtavat määrät työelämän ulkopuolelle jättäytyneitä ihmisiä miksi näitä ei voida palkata julkisen sektorin avutyövoimaksi kyllähän ne pystyy pesemään vanhuksia ja jakamaan lääkkeitä ja tän tyyppisiä asioita kun heidät koulutetaan monta kertaa heissä on hyvinkin teräviä ihmisiä kaikki kädet täytyy saada tuottamaan hyvinvointia tai eikä loisimaan.

Vierailija
1027/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE TODELLISTA, ETTÄ ALOITTAMANI VANHA KETJU ON EDELLEEN AKTIIVINEN JA SE LÄVÄHTI SILMILLENI.

Enkä voi uskoa, että olen edelleen samassa työpaikassa, tekemättä mitään. Korona tuli tähän väliin ja ehdin pari vuotta elää kiitollisuudessa, että ylipäätään on töitä ja vakituinen sellainen.

Palkka on noussut tammikuusta 2020, nykyään brutto on 3900. Tekemistä ei edelleenkään ole.

ap

Vierailija
1028/1094 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja terkkarin vuodeosastolla. Ei minuuttiakaan ehdi pitää taukoa, ja epätoivon vimmalla yrittää siivota samaan aikaan kun valmistelee ja tarjoilee ruuat ja hoitaa tiskit. Varsinkin iltavuorossa lähes aina menee vartin verran ylitöiksi, kun iltapalan tarjoilusta tiskeihin ja keittiön siivoukseen on varattu liian vähän aikaa. Ja ei, iltapalaa ei pysty tarjoilemaan aiemmin. Muut hommat vielä kesken, ja lisäksi laki määrää, minkälaiset ruoka-aikojen välit potilailla saa olla.

Vierailija
1029/1094 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja. Kun on riittävän v-mainen, simputtava ja juoksuttava avustettava, joka pitää avustajaa palvelijana tai paremminkin orjana, jää eväät syömättä ja (oma) kahvikupillinen juomatta. Ei vain tule tarvittavaa taukoa tähän koko työvuoron aikana. Siksi yritän syödä riittävästi vuoroon lähtiessäni. Toisaalta on parempikin, ettei vuorossa ehdi syömään eikä juomaan, koska vessassa käymistäkään ei hyvällä katsota. Tervetuloa alalle, palkkakin on ruhtinaalliset 13 euroa tunnilta nyt, kun sitä keväällä oikein uutiskohun saattelemana hivenen nostettiin.

Vierailija
1030/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen päiväkodissa. Jokainen hetki täytyy olla valppaana, paitsi ruokatauolla, joka on omaa aikaa ei työaikaa.

Lapsi tarvitsee joka hetki valvontaa.

Siinä yksi syy miksi työ on kuormittavaa, mutta myös antoisaa.

Netissä ei ehdi surffailla.

Vierailija
1031/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI OLE TODELLISTA, ETTÄ ALOITTAMANI VANHA KETJU ON EDELLEEN AKTIIVINEN JA SE LÄVÄHTI SILMILLENI.

Enkä voi uskoa, että olen edelleen samassa työpaikassa, tekemättä mitään. Korona tuli tähän väliin ja ehdin pari vuotta elää kiitollisuudessa, että ylipäätään on töitä ja vakituinen sellainen.

Palkka on noussut tammikuusta 2020, nykyään brutto on 3900. Tekemistä ei edelleenkään ole.

ap

Onnittelut valitsemastasi urasta.

Vierailija
1032/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu78 kirjoitti:

Lähihoitaja kotihoidossa. Tai nyt olen perhevapailla, enkä ajatellut enää mennä takaisin ollenkaan. Ihan hullujen hommaa, paskq palkka ja koko päivä juostaan kello kaulassa asiakkaalta toiselle usein täysin ilman ruokataukoa. Tein 10 vuotta, mutta en enää vain jaksa.

Sama tunne.Siksi en enää teekkään lähihoitajan töitä.Ei ole valkoihosen hommaa.

Mut ei tee myöskään muut ihonsävyiset!

Vierailija
1033/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointipäällikkö.

Vierailija
1034/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxxxx päällikkö julkishallinnon palveluntuottajalla. Teen ns "töitä" ehkä n 30 h viikossa ja mitään järkevää ja hyödyllistä ehkä n 20-25h viikossa.

Loppuaika menee tyhjänpäiväisissä, osin täysin hyödyttömissä palavereissa istumiseen, hidastempoisen jaarittelun kuunteluun, erilaisten dokumenttien ja tiedostojen etsimiseen, ees taas sähköpostikommunikointiin, tiedon välittämiseen, toimimattomien järjestelmien kanssa tappeluun ja sadatteluun, samojen ongelmien esilletuomisen jankuttamiseen ja taas sadatteluun kun mikään ei muutu eikä parane.

Mutta, palkka tulee aina kk viimeinen päivä. Se riittänee toistaiseksi. 

Vierailija
1035/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun ja päiväkodin palveluvastaava eli keittäjä. Palkka perseestä ja n.100 lasta ,aamu- ja välipalat myös. Lähtisin pois muttei ole varaa. Ikääkin on ja joka paikka rikki. Siivoojia kehutaan vaikkeivat myöskään tee mitään, luokan roskisten tyhjennys ja mopilla kierretään luokan ympäri, aikaa menee 3 minuuttia, loppupäivä istutaan komerossa piilossa kännykkää tuijottaessa. Hullu olin kun valitsin fyysisesti erittäin raskaan työn, mutta ammattiylpeys ei anna periksi  siirtyä siivoojaksi. Ruokataukokin on sellainen ettei hetken rauhaa, aina tulee keskeytyksiä. Vessan pytyllä saa sentään istuskella rauhassa. Aliarvostettu työ. Olen siis ihan loppu....

Vierailija
1036/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa ryhmän ainoa ope. 

Valmistelen ja kirjaan yksin 21 vasua ja pidän keskustelut ja arvioin vasut, teen kaikkien lasten neuvolalomakkeet, huolehdin jokaisen päivän pedagogisesta suunnittelusta eli toiminnan suunnittelusta ja toteuttamisesta, suunnittelen siirtymät ja pienryhmät, hoidan yhteistyön verkostojen kanssa, huolehdin että jokaisen lapsen tuen tarpeet huomioidaan ja seuraan jokaisen lapsen kehitystä ja sitä, että sitä tuetaan oikeanlaisesti. Kirjoitan tiedotteet ja vuosisuunnitelmat, valmistelen ja vedän tiimipalaverit, osallistun koulutuksiin ja hoidan yksikön sisäiset vastuutehtävät. Plus olen lapsiryhmässä koko ajan (paitsi leppariajat usein nakutan tietokonetta kuin hullu) lasten kanssa. Kahvitaukoa olisi 12 min päivässä, se menee joko lepparissa lapsia kahvikupin kanssa valvoessa tai sitten heränneiden lasten kanssa ollessa.

Eipä ehdi tylsää tulla :) Onneksi palkka nousee vuosittain, olen ollut töissä 8 vuotta ja palkka on sinä aikana noussut 700e. Muuten en ehkä jaksaisi. 

Vierailija
1037/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa ryhmän ainoa ope. 

Valmistelen ja kirjaan yksin 21 vasua ja pidän keskustelut ja arvioin vasut, teen kaikkien lasten neuvolalomakkeet, huolehdin jokaisen päivän pedagogisesta suunnittelusta eli toiminnan suunnittelusta ja toteuttamisesta, suunnittelen siirtymät ja pienryhmät, hoidan yhteistyön verkostojen kanssa, huolehdin että jokaisen lapsen tuen tarpeet huomioidaan ja seuraan jokaisen lapsen kehitystä ja sitä, että sitä tuetaan oikeanlaisesti. Kirjoitan tiedotteet ja vuosisuunnitelmat, valmistelen ja vedän tiimipalaverit, osallistun koulutuksiin ja hoidan yksikön sisäiset vastuutehtävät. Plus olen lapsiryhmässä koko ajan (paitsi leppariajat usein nakutan tietokonetta kuin hullu) lasten kanssa. Kahvitaukoa olisi 12 min päivässä, se menee joko lepparissa lapsia kahvikupin kanssa valvoessa tai sitten heränneiden lasten kanssa ollessa.

Eipä ehdi tylsää tulla :) Onneksi palkka nousee vuosittain, olen ollut töissä

Tähän vielä lisäyksenä, että ihan yhtä kiire on hoitajillakin, ei vain minulla :) 

Vierailija
1038/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu78 kirjoitti:

Lähihoitaja kotihoidossa. Tai nyt olen perhevapailla, enkä ajatellut enää mennä takaisin ollenkaan. Ihan hullujen hommaa, paskq palkka ja koko päivä juostaan kello kaulassa asiakkaalta toiselle usein täysin ilman ruokataukoa. Tein 10 vuotta, mutta en enää vain jaksa.

Sama vanhuspuolella,nostelua,syöttämistä,pesemistä kirjaamista jne.Ruokatauoltakin joutuu välillä auttamaan.

Vierailija
1039/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tehtaalla oli konerikoista johtuvia aikoja ettei ollut varsinaista tekemistä. Tämä ei ollut muiden kohdalla mikään ongelma, mutta minut oli jostain syystä eräs pikkusieluinen ja luonnevikainen kyylä pikkupomo ottanut silmätikukseen ja jos mulla ei ollut varsinaista tekemistä vaan esim. siivoilin työpistettä, heti oli juoruamassa isommille herroille, pyrki vissiin savustamaan minut ulos ja mustaamaan mainettani. Muut sai rauhassa seisoa ja vaikka kaivaa persettään, ei ollut mikään ongelma, mutta minä olin oikein erityistapaus näemmä...

Vttu mitä mielipuolia työpaikoilla onkaan...

Vierailija
1040/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomotyöntekijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän