Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1094)

Vierailija
981/1094 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhuollon aspa, yleensä tauotkin jää pitämättä jos työkaveri on poissa. Asiakkaiden puhelut on suurimmaksi osaksi täysin turhia: lähetin teille sähköpostia tai vikailmoituksen nettisivujen kautta juuri äsken, tuliko se perille? Kyllä se v@ttu tuli, kiitos vaan..365

Vierailija
982/1094 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri tilitoimistoketju. Joka toinen viikko käydään lähiesimiehen kanssa sparrikeskusteluissa läpi mikä työnteossani on persiillään. Laskutusmääriä pitäisi nostaa ja ruokatuntia lyhentää. Kaikki merkityksettömätkin asiat pitäisi Cerppiin merkata ja käyttää muutenkin kiireistä työaikaa siihen hölynpölyyn. Sitten kun vielä tulee koko ajan lisää merkattavia asioita ja lomakkeita joita täyttää, niin ei ole ihmekään että työntekijöiden vaihtuvuus on suurta ja asiakaspoistuma samoin.

Vielä kun alle 3000 palkalla pitäisi olla myyvä konsultti asiakkaisiin päin, niin ei mitään järkeä enää koko touhussa.

Tämä kaikki vain johdon maailmanvalloitushimon takia että saadaan kassaa kertymään ostokohteita ostoa ja halttuunottoa varten.

Jep, lähdin firmasta, jossa piti 15 minuutin välein kirjata mitä teki. Niin naurettavaa, eihän kukaan järkevä työntekijä jaksa tuollaista pelleilyä. Joka paikassa on kyllä omat huonot puolensa, mutta kura-paikoista kannattaa nostaa kytkintä nopeasti. Ja, jos kukaan ei suostuisi tuollaiseen pelleilyyn, asia olisi nopeasti käsitelty ja jokainen voisi keskittyä työntekemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1094 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa asp

Työt ei tekemällä lopu.

Vierailija
984/1094 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla maalarina. Yleensä ihan kaikkeen laskettu liian vähän aikaa ja heti kun jonkun muun aikataulu kusee meidän pitäisi se kiriä kiinni vaikka kaikilla tuotteilla on kuivumisajat. Hyvä puoli että ylitöitä pääsee usein tekemään ja se näkyy myös palkassa.

Vierailija
985/1094 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-täti kirjoitti:

Olen itse Kelalla käsittelemässä erään etiiden hakemuksia. Aivan saatanallinen painostus käsitellä ihan epäihmillisiä hakemusmääriä joka ikinen päivä.

Mistä lähtien suomalaiseen työelämään on tullut tällainen sairas painostaminen? Olen uudessa työssä, enkä ole tottunut siihen, että koko ajan mitataan ja ruoskitaan parempaan tulokseen. Tunnen olevani joku rahantekokone, enkä ihminen. Olen aina ollut tunnollinen ja hyvä työntekijä ja pitänyt työn tekemisestä. Tämä nykyinen työ on ihan kamalaa. Miksi työntekijät hyväksyvät tällaisen ruoskimisen, eikö porukalla voi päättää, että riittää, kun teemme parhaamme, eikä kukaan suostu pienellä palkalla tekemään joka sekunti täydellä teholla. Ja siis olen ahkera ja tunnollinen, enkä saikuttele. Tuntuu vaan siltä, että jostain muualta on tullut tällainen mittaamisen kulttuuri, jossa työtä pitäisi tehdä urakka teholla, mutta ei urakka- vaan tuntipalkalla

Älähän nyt lietso tällaista. Olen pikku pomo ja pahin painajaiseni on se, että työporukka yhtenä kauniina päivänä ei enää tottele. Istuu vaan, eikä tee mitään. Eihän kaikkia voi irtisanoa, joten johdon pitäisi taipua työntekijöiden vaatimukseen.

986/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opetan ekaluokkalaisia ja ei tässä ehi pahemmin ku juosta välillä vessaan. Mulla on luokassa Oma kahvinkeitin, ku harvemmin ehdin opehuoneeseen. Ekaluokka on aina kiireisin, kun ne tarvii vielä niin paljon apua ja opastusta ihan koulun käynnissä ja ne jää haaveilemaan ja pitää sanoa useampaan kertaan ohjeet ja odottaa, että kaikki on paikallaan tarvittavat välineet esillä.

Välkät menee usein laittaessa loppupäivän juttuja kuntoon ja ehkä tulostaessa, koska en halua käyttää tunneista yhtään sitä aikaa valmisteluun, kun tosiaan pelkästään se, että kaikki on välkän jälkeen luokassa ja saadaan aloitettua voi viedä yli 5 minuuttia nyt kun niiden pitää pukea ja riisua. Mulla on 23 oppilasta joiden ihan jokaisen luo haluan pysähtyä tunnin aikana, että näen miten niillä sujuu ja ymmärsikö ne asian ja tarvittaessa selitän vielä joka oppilaalle, joka ei ihan tajunnut erikseen uusiksi. Kakkoset on jo omatoimisempia.

Toi nyt antaa sairaan kuvan että sitä kofeiinia on saatava päähänsä jopa niin että luokkahuoneessa kahvinkeitin. Hakeudu vieroitukseen.

Vierailija
987/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 28v töissä erilaisissa ravintola-alan työtehtävissä alkaen apulaisesta, sittemmin kylmäkkönä, apulaisravintolapäällikkönä, ravintolapäällikkönä, palvelupäällikkönä, aluepäällikkönä, projektipäällikkönä ja asiakkuuspäällikkönä.

Ihan sama missä roolissa olen niin ei ole ollut luppoaikaa. Jos luppoaikaa ei lueta sitä että päällikköroolissa toimistotyössä ollessa ehti sentään käydä lounaalla työkavereiden kanssa.

Silloin kun työskentelin vielä asiakaskohteissa esim ravintolapäällikkönä, ehti ehkä 1x viikossa syödä 15 min istualtaan, yleensä syötiin lennossa lautanen jossain pöydän kulmalla tai sitten söin toimistossani ja samaan aikaan tein jotain koneella.

En edes uskalla ajatella kuinka paljon olen tuona aikana tehnyt ns ilmaista työtä työnantajalleni. Usein päivät venyi vähintään 15-30 min pidemmäksi kuin mistä maksettiin, kuinka monena viikonloppuna olenkaan purkanut viikon sähköposteja tai valmistellut seuraavan viikon palaveri tms materiaaleja, laskenut budjetteja jne.

Alue ja asiakkuuspäällikön rooleissa ylempänä toimihenkilönä ei ollut edes määriteltyä työaikaa vaan käytännössä piti tehdä noin 10-11 h työpäiviä + viikonloppuisin rästityöt ja ainakin alkuviikon valmistelut. Myöskin lomilla joutui joskus selvittelemään jotain tai ainakin niin että ajatuksissa ei päässyt eroon työstä koska ei koskaan ollut mahdollisuutta olla 4 vko kesälomalla. Hyvin usein sattui niin että oli joku iso startti (uuden kohteen haltuunotto) heti loman jälkeen elo tai syyskuussa joten lähes koko loma meni sitä stressatessa. Jos olit lomalla viikon syksyllä, kukaan ei tee sun töitä, eli ne kaikki odotti paluuta. Eikä tässä roolissa olekaan sitä mahdollisuutta että joku muu tekee työt, kuten esim tavallisella työntekijällä. Kun kokki jää lomalle, joku muu kokkaa. Kun esihenkilö, päällikkö, johtaja jää lomalle niin työt odottaa ja niitä on kaksinverroin kun tulet takaisin.

Jos sitten joskus joulun välipäivinä oli sen verran hiljattain että lukaise aamulla s postin ni sai muutamia tunteja otettua takaisin.

Vierailija
988/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynnin avustaja. Ehtii puhelinta katsoa ja juoda kahvia,kun antaa oppilaille tehtävät.

Vierailija
989/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, minulle kun tuli taannoin kerrankin luppoaikaa, niin pomo antoi kenkää. No, nyt on aikaa itselle... muuten työpäivä oli aamusta iltaan puurtamista tauotta. Ainoastaan ruokia pikaisesti n. 5-10 min. Ei enempää ja sisältyi työaikaan. Kahvitauot iltapäivällä x 1 kpl. Ja se juotiin työpisteellä... onneksi tuli loparit. Nyt en edes aio hakea enää minnekään. Ikä suojaa näet. Kukaan ikäloppua raatoa töihin ota!

Vierailija
990/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskenetelet esihenkilö asemassa kun sinulla on vielä ylimääräistä aikaa. Duunari tason työt on tehostettu jo vuosikymmeniä sitten että ylimäärästä aikaa ei ole

Vierailija
991/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tinkiä 100 euroa kuukausipalkastani, jos pääsisin turvallisen, hyvän työilmapiirin työpaikkaan, jossa viihdytään ja pysytään ja sitä myötä työt sujuu. Olen stressaantunut jatkuviin tehokkuuden lisäysvaatimuksiin ja sitä myötä negatiiviseen ilmapiiriin. Työntekijät tekevät töitä hyvällä työmoraalilla, valittamista ei pitäisi olla. Esimiehet luulevat, että palkitessaan ja kovaäänisesti kehuessaan niitä typeriä hissukoita, jotka omalla ajallaan puurtavat töitään, tekevät työpaikasta positiivisen ja kannustavan. Kyllä normaali työpäivä pitäisi riittää, kun ei olla esimiesasemassa. Toki ymmärrän, jos joskus on kiiretilanne, että joustetaan, mutta meillä on tasaisen kiire, koskaan ei ole luppoaikaa. Ei koskaan.

Vierailija
992/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstöhallinnossa asiantuntijatehtävissä. Töitä niin paljon, että koko ajan priorisoidaan ja ei ehdi tehdä kaikkea. Iso firma.

Vierailija
993/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito. Ns luppoaikaa jäisi asiakastyön ulkopuolella mutta se käytetään minuutilleen kasvaviin kirjallisiin töihin kuten hoitosuunnitelmiin, työvuorojen suunnitteluun jne. Yhdessäkään kotihoidon yksikössä en ole jättänyt jättänyt taukoja pitämättä joten riippuu varmasti myös henkilöstä kuinka saa hommat hoidettua.

Vierailija
994/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kehutte niin kovalla kiireellä että jatkuvasti teette 10% hommista. Miten tuo on oikeasti mahdollista? Siis että eihän se jäljelle jäävä 90% voi sitten niin tärkeää olla? Miellän kiireen sellaiseksi että ne asiat on oikeasti pakko saada tehdyksi.

Vierailija
995/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-konsultti ja mulla on ihan liikaa luppoaikaa. Olen kaiken lisäksi ns vanhempi konsultti eli työni on kertoa muille miten hommat tehdään strategisella tasolla ja nuoremmat konsultit ja koodarit tekee varsinaisen työn.

Työni on oikeastaan aika tylsää mutta siitä maksetaan niin hyvin että ei kannata vaihtaa työtä. Palkka nyt hiukan alle 100 000 euroa vuodessa.

Vierailija
996/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja.

Vessaan / tauolle ehdin ekan kerran klo 14 jälkeen, kun opetustunnit päättyvät - ellei sitten ole kokosta/ palaveria heti putkeen.

Opetustuntien jälkeen pystyn tauottamaan työnteon hyvin, esim. lähtemällä aikaisemmin ja tekemään osan työstä illalla kotona.

Vierailija
997/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäynnin avustaja. Ehtii puhelinta katsoa ja juoda kahvia,kun antaa oppilaille tehtävät.

Ai, meillä ohjaajat (tai ne tietyt) lähtevät aina viimeisinä ooehuoneesta ja istua tönöttävät siellä kahvikuppi kädessä jo ennen tuntien loppua.

Vierailija
998/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 28v töissä erilaisissa ravintola-alan työtehtävissä alkaen apulaisesta, sittemmin kylmäkkönä, apulaisravintolapäällikkönä, ravintolapäällikkönä, palvelupäällikkönä, aluepäällikkönä, projektipäällikkönä ja asiakkuuspäällikkönä.

Ihan sama missä roolissa olen niin ei ole ollut luppoaikaa. Jos luppoaikaa ei lueta sitä että päällikköroolissa toimistotyössä ollessa ehti sentään käydä lounaalla työkavereiden kanssa.

Silloin kun työskentelin vielä asiakaskohteissa esim ravintolapäällikkönä, ehti ehkä 1x viikossa syödä 15 min istualtaan, yleensä syötiin lennossa lautanen jossain pöydän kulmalla tai sitten söin toimistossani ja samaan aikaan tein jotain koneella.

En edes uskalla ajatella kuinka paljon olen tuona aikana tehnyt ns ilmaista työtä työnantajalleni. Usein päivät venyi vähintään 15-30 min pidemmäksi kuin mistä maksettiin, kuinka monena viikonloppuna olenkaan purkanut viikon sähköposteja tai valmistellut seuraavan viikon palaveri tms materiaaleja, laskenut budjetteja jne.

Alue ja asiakkuuspäällikön rooleissa ylempänä toimihenkilönä ei ollut edes määriteltyä työaikaa vaan käytännössä piti tehdä noin 10-11 h työpäiviä + viikonloppuisin rästityöt ja ainakin alkuviikon valmistelut. Myöskin lomilla joutui joskus selvittelemään jotain tai ainakin niin että ajatuksissa ei päässyt eroon työstä koska ei koskaan ollut mahdollisuutta olla 4 vko kesälomalla. Hyvin usein sattui niin että oli joku iso startti (uuden kohteen haltuunotto) heti loman jälkeen elo tai syyskuussa joten lähes koko loma meni sitä stressatessa. Jos olit lomalla viikon syksyllä, kukaan ei tee sun töitä, eli ne kaikki odotti paluuta. Eikä tässä roolissa olekaan sitä mahdollisuutta että joku muu tekee työt, kuten esim tavallisella työntekijällä. Kun kokki jää lomalle, joku muu kokkaa. Kun esihenkilö, päällikkö, johtaja jää lomalle niin työt odottaa ja niitä on kaksinverroin kun tulet takaisin.

Jos sitten joskus joulun välipäivinä oli sen verran hiljattain että lukaise aamulla s postin ni sai muutamia tunteja otettua takaisin.

Joo rafla-alan aluepäällikkö täällä. Allekirjoitan, mutta mä en kyllä edes lounastaukoa ehdi pitää. Riippuu vähän viikosta, mutta jos olen etänä kotona, lämmitän mikrossa jotain ja syön samalla kun teen töitä. Saan tämän vuoden puolella vielä neljä ravintolaa alueelleni lisää. Jos pitäisin jonkun 30min tauon kesken päivän, se tarkoittais vain lisätöitä päivän loppupuollella.

Vierailija
999/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko koulunkäyntiavustajana todellakin toimia, jos ei itse ymmärrä edes simppeliä kysymystä? Ei ihmekään, että lasten oppimistulokset laskevat kuin lehmän häntä...

T. Ex-koulunkäyntiavustaja itsekin

Vierailija
1000/1094 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on ihan kamala.

Missä on sellaiset työt, joissa on tekemistä kivasti, mutta ei oo koko ajan kauhea kiire?

No jaa. Itse meinasin palaa loppuun, kun pidin paineita siitä etten ehdi tehdä tarpeeksi, tämä ja tämäkin jäi tänään tekemättä, en pärjää en jaksa.

Sitten tajusin että työt ei lopu. En saa koskaan kaikkea tehtyä, koska koko ajan tulee lisää, eikä mun kuulukaan saada kaikkea tehtyä. Minä teen päivässä sen mitä ehdin, lakisääteiset tauot pitäen. Loput jää seuraavalle päivälle, tai sitä seuraavalle, jne.

Eilen aamullakin työlistallani oli 39 asiakasasiaa. Sain eilen niistä hoidettua 7, tänään vain kaksi ja koko päivän tein silti töitä. Mutta näin se menee. Hoidan niitä sitä mukaa kun ehdin, ilman stressiä. Ilman kiirettä.

Tähän pyryin, mutta esimies nassuttaa jatkuvasti, että pitää saada jonot lyhyemmiksi. Koko ajan vain valitetaan, vaikka porukka painaa niska limassa. Mitä tällaisesta työstä saa palkan lisäksi? Pahanmielen ja stressin.

Olen saanut olla myös mukavassa firmassa, jossa tajuttiin miten positiivinen palaute ja hyvä henki nostaa tuottavuutta. Tai ehkä eri johtamismenetelmät toimivat eri ihmisiin. Minulle tuo russutus tuo sellaisen haista pa#¤a -fiiliksen, että ei paljon työt kiinnosta. Ehkä jotkut ihmiset sitten takovat kovempaa, kun oikein valitetaan. Olenkin päättänyt vaihtaa työpaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan