Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?
Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.
Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.
Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.
Kommentit (1104)
oletteko muuten huomanneet, että hirveän vähän esillä valtion ja kuntien työntekijöitä tässä keskustelussa, luulen arvaavani syyn ;-)
Olen ollut suuren yrityksen call centerissä, puheluita tuli useammasta palvelulinjasta sekä sähköposteja tuli monista paikoista. Systeemiin kirjaudutaan sisään, siinä alkaa työaika, palkissa näkyy montako puhelua missäkin linjalla odottaa, jos puheluihin tulee tauko, avautuu välittömästi sähköposti käsiteltäväksi ja siinä rullaa aika, jos tulee puhelu, systeemi tauottaa sähköpostin ja avaa puhelun (puhelut avautuu automaattisesti, eli et voi päättää että kirjoitampa tähän vielä yhden sanan ja painan send). Kun puhelu loppuu alkaa sposti aika taas rullaamaan. Kaikista yhteydenotoista kirjataan myös systeemiin että mitä, miksi, kuka, ken....jos on vaikea case niin puhelun aikana selvität asiaa, helpon puhelun aikana kirjaat systeemin. Käsittelyaikoja lasketaan, sekä sitä mitataan jatkuvasti montako asiakasta kukin käsittelee ja missä ajassa. Jos tulee ruuhkaa, on se työntekijöiden vika....Tauot voi pitää, ja silloin tosiaan kirjaudutaan pois systeemistä ja ne lasketaan minuutilleen.
Demoni kirjoitti:
oletteko muuten huomanneet, että hirveän vähän esillä valtion ja kuntien työntekijöitä tässä keskustelussa, luulen arvaavani syyn ;-)
Joko tuo oli sarkasmia tai sitten olet sokea kun et huomaa montako varhaiskasvatuksen tai hoitotyön ihmistä tänne on kirjoitellut.
Valvomotyössä, liikenteen parissa. Tehdään pitkää (12h) työvuoroa ja välillä on päiviä, jolloin puhelin soi 5 kertaa, loppu aika istutaan, pyöritellään peukaloita, seilataan interwebissä, yms yms.
Koettu on kirjoitti:
Ärränmyyjänä, ei safkiksia tai vessataukoja mutta töitä riittää pienellä liksalla
Olin joskus kesätöissä ärrällä ja se oli oikeasti ihan hirveää. Ihmisiä tuli koko ajan ryppäinä ja välillä kertyi hirveä jono. Siinä sitten vatsa kurnien jalat ristissä odotat, että iltavuoro tulee töihin. Välillä, kun aamulla tulit töihin, niin oven takana oli jo ihmisiä odottamassa... Ja kaikki hommat siivouksesta lähtien kuului myyjälle.
Vierailija kirjoitti:
Koettu on kirjoitti:
Ärränmyyjänä, ei safkiksia tai vessataukoja mutta töitä riittää pienellä liksalla
Olin joskus kesätöissä ärrällä ja se oli oikeasti ihan hirveää. Ihmisiä tuli koko ajan ryppäinä ja välillä kertyi hirveä jono. Siinä sitten vatsa kurnien jalat ristissä odotat, että iltavuoro tulee töihin. Välillä, kun aamulla tulit töihin, niin oven takana oli jo ihmisiä odottamassa... Ja kaikki hommat siivouksesta lähtien kuului myyjälle.
Ja lisään vielä, että näin monia vuosia myöhemmin näyttäisi meininki olevan sama, kun joskus tulee käytyä ärrällä hakemassa esim. pakettia. Jono melkein ovelle saakka ja ihmiset pyörii veikkauslappujensa kanssa miten sattuu ympäri kioskia... Sitten on ne vakioihmiset, jotka vaan istuu siellä päivät pitkät. Ehkä riippuu kioskista, mutta ainakin tuo kioski missä olen työskennellyt ja asioinut on yhtä hulabaloota.
Johdon assistentti asiantuntijaorganisaatiossa / palkka 4.000 brutto.
Töitä enemmän kuin ehtii tehdä, työpäivät voisivat helposti venyä 10-12 tuntisiksi jos haluaisi.
Vuokrafirman orjana, vakituiset vaan juttelee kun me tehdään halvalla kaikki työt. Se on sitä nykyaikaa.
Demoni kirjoitti:
Kerran ollessani valtion virastossa töissä menin esimieheni juttusille, siellä hän istui tuijottaen tietokoneen näytönsäästäjää, windows-teksti pyöri niin hienosti. Sen jälkeen menin itse parvekkeelle ottamaan torkut.
Kotihoidon lähihoitaja. Kun tulen myöhään iltapäivällä toimistolle puolikuolleena, niin edessä on vielä tietokone hommat ja niitä on nykyään paljon.
No kaikkia pelleduuneja sitä onkin.
Luppoaikaa 21-08 työvuorosta joka yö klo 22.30-06. Ja sohva kutsuu & netflix huutaa.
Puutarhuri. Työpäivä tai vuorokausi ei riitä millään kaikkeen, mutta johonkin on vaan rajattava mitä ehtii. Sekin aikuttaa, kuinka tehokkaasti hommaa tekee. Vesisateella on vähän tylsää
LOL
Kyllä töissä nyt puolet luppoaikaa pitää olla. Ehtii haukkumaan ja juoruamaan.
Pelkästään suunnitteluttaminen täyttää valtaosan viikosta. Asiantuntija tehtäviä on paljon, kun kaikki haluavat vastauksia kysymyksiinsä - tietoa mitä maksaa, pystyykö rakentamaan ja jne. Lisäksi suunnittelen paljon erilaisia kohteita ja ratkaisuja ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammashoitaja kunnalla. On mulla joskus hieman aikaa jos joku potilas jättää tulematta, mutta useimmiten se menee niin että päivystyspotilaalle on varattu liian lyhyt aika ja hammaslääkärin on silti pakko hoitaa se ja minun on pakko heilua siinä vieressä ja siivota ja metsästää välineitä ympäri hoitolaa. Eilenkin ehdin pitää ruokatuntia vain 10min :( .
Sama työ. Se riippuu niin paljo lääkäristä kenen kanssa on. Itsellä sellainen työpari joka tajuaa jättää hoitajalle aikaa. Joskus tietysti menee yli, mutta joustetaan puolin ja toisin. Laittakaa valitusta esimiehelle, että ette ehdi pitämään taukoja. Meillä ainakin kunnalla tähän puututaan.
Erityisasiantuntija. Työn aikatauluttaminen hankkeiden sallimissa puitteissa on aika vapaata ja joustavaa, mutta hommaa piisaa ja lisää tulee koko ajan. Jos jonain päivänä ottaa rennosti niin kostautuu kyllä. Ja ennen kuin edellinen hanke loppuu, pitää jostain repiä aikaa uusien rahahakemusten kirjoittamiseen. Luppoaikaa ei ole, mutta käyn lounaalla päivittäin, tauko on tärkeä. Lisäksi silloin harvoin kun pystyy keskittymään vain yhden asian toteutukseen, tuntuu ihanan rauhalliselta. Mutta pidän työstäni, en oo aikeissa vaihtaa.