Miten pystytte perustelemaan moraalisesti lihansyönnin? Eläimet joutuu kärsimään ja kuolemaan sen yhden pihvin takia.
Kommentit (452)
Kiitos kaikille niille rehellisille, jotka myöntävät, etteivät pysty perustelemaan lihansyöntiään moraalisesti. Koska näihän se juuri on, perusteita voi olla, parempia ja huonompia, mutta moraalisesti kestäviä ei.
Vierailija kirjoitti:
Minun riistalihani on kokenut nopean kuoleman. Ihmisille yritetään vasta hankkia oikeutta sellaiseen.
Sinulle on siis ok jos vaikka lapsesi tapetaan kuhan he kokevat nopean kuoleman? Ja sitten syötetään heidät kannibaaleille?
Vierailija kirjoitti:
Entäpä lounasravintolat, pikaruokalat, ravintolat, leikkeleet (pitää lukea pakkauksen tekstejä), makkarat, einekset? Ulkomaista lihaa on yllättävän paljon.
Ravintoloissa laatu voi heitellä, kun kuitenkin ravintola terminä käsittää sekä sen viiden tähden gourmet-ravintolan että Keken KarvakäsiKebabbilankin. Kaupassa sinun ei tarvitse muuta katsoa kuin brändiä, jos on se HK tai se Atria niin liha on suomalaista, Lidlin paketeissa pitää ollakin sitten paljon tarkempi tai pienempien yritysten tuotteissa.
Ensnnäkin kyllä siintä nyt enemmän lihaa saa kun ton kirjottamasi yhden pihvin. Syön itsekin paljon kasvisruokia, lihaa harvemmin. Ostan mieluusti näin ruotsissa asuvan ruotsalaista lihaa. Vihannekset kotimaisia sesonkiaikaisia. Hedelmien kanssa vaikeampaa, joskus tekee jotain eksoottista mieli.
Luuleeko -ap- tosiaankin, että siitä eläimestä otetaan vain se yksi pihvi ja loppu menee sekajätteisiin?
On tainnut mennä ilmasto-Greatan viherpesu turhankin hyvin perille...?
Ei minun tarvitse perustella sitä mitenkään tai kenellekään. Riittää kun vaan syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä kovin kamalalta
Juu ei näytä. Mutta monelle kilohinta näyttää liian pahalta. Tuo liha meinaan ei ole niissä halvimmissa jauhelihapaketeissa.
Itse ostan yleensä vapaana laiduntanut/ ruoholla kasvatettu/ luomu ja niitä pakkauksia on kaupan valikoimasta murto-osa ja hinta on huomattavasti korkeampi kuin muissa.
Halvasta lihasta pitäisikin luopua monesta syystä ja tuon paremminkin kasvatetun lihan hintaa voisi nostaa, mikäli tuotantokustannukset sitä vaativat.
Kallis hinta ei ole koskaan taannut eettisyyttä. Oikeastaan päin vastoin. Huijarit ja keinottelijat hakeutuu sinne missä on rahaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille niille rehellisille, jotka myöntävät, etteivät pysty perustelemaan lihansyöntiään moraalisesti. Koska näihän se juuri on, perusteita voi olla, parempia ja huonompia, mutta moraalisesti kestäviä ei.
Määrittele moraalisesti kestävät elintavat. Kun astut ruohikolle, murskaat tahattomasti kymmeniä pieneliöitä kuoliaaksi joka askeleella. Sen takia esim. Buddhalaismunkeilla ei ole sateen jälkeen lupaa kävellä nurmikolla. Pitäisikö meidän kaikkien mennä luostariin meditoimaan vai missä se hyveellisyyden raja kulkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-vitamiinia valmiina saa vain eläinkunnasta.
Sulla taisi mennä kirjaimet sekaisin. A-ta löytyy myös kasvikunnasta, se on se B-12 mitä ei tahdo löytyä kasvisruuasta missään luonnollisesti.
Rakas ihminen. A-vitamiinin esiaste muuntuu monilla ongelmitta vitamiiniksi, mutta ei kaikilla. Varsinaista vitamiinia saa vain eläinkunnasta.
Sekasyöjällä ongelma ei koskaan nouse esiin.
B-12, D3 ja DHA ovat kaikille välttämättömät vitamiinit ja rasvahappo, joita saa AINOASTAAN eläinkunnasta. Myös EPA:n muuntosuhde on huono, mutta ilman sitä voi sinnitellä.
Tämän lisäksi vegaanit suosittelevat nykyään toisilleen tauriinia, jota ei perinteisesti ole katsottu välttämättömäksi aminohapoksi.
Käynnissä on hallitsematon ihmiskoe, myös lapsilla joilta ei kysytä.
Joka kerta, kun kirjoitan tämän palstalle, viestini tai koko ketju poistetaan.
"Vai pitääkö metsästäjien ja karjankasvattajien tehä likainen työ puolestasi ja sinä odotat valmista palaa? "
Tottakai pitää. Se on heidän työ, josta he saavat toimeentulon ja johon heillä on ammattitaito. Minä teen vastaavasti jotain muuta. Odotan valmista palaa muoviin pakattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi olet sitten tahallisesti ilkeä propagandisti ja valehtelija, önnönnöö sössössöö minä olen hemmoteltu velliperse pääkaupunkiseudulta joka ei ole elävää lehmää ikinä eläessään nähnyt!"
Koko ikäni olen Ilmajoen maatilalla kasvanut, muksuna viikonloppuisin perunapellolla töissä, meillä oli sekä sikoja että nautoja. Nuorena aikuisena menin Nurmon Atrialle duuniin niinkuin Seinäjoen seudun nuoret yleensä menee. Että siinä sinulle sitä "ilkeää valehtelua".
Kasva itse aikuiseksi ja mene oikeisiin töihin. Niin kauan kun et itse ole eläinten kanssa ollut tekemisissä niin sinun mielipiteelläsi ei ole mitään painoarvoa. Olet täysin turha ihminen tässä ketjussa ja keskustelun aiheessa.
Minä en ole osallistunut keskusteluun, kommentoin vain sinun viestiäsi.
Sinun pointtisi olikin tässä!!! Kukaan ei usko enää mitään mitä sanot/kirjoitat, kun et osaa keskustella, vaan osoittaudut pelkäksi muista pskaa puhuvaksi valehtelijaksi. Luuletko että tämä jäi nyt kenellekkään enää epäselväksi varsinkin kun tietoisesti jatka uhoasi ja tiedät tämän nähtävästi itsekkin ettei sinulla ei ole moraalia olla valehtelemattakaan tai jatkamatta trollailuasi.
Sellaiset psykoosit tällä kertaa. Onko lääkeet jäänyt syömättä, vai pitäisikö annostusta vahventaa?
Noloa että alat puhumaan jostain psykooseista kun et pysty keskustelemaan rehellisesti asioista muiden ihmisten kanssa ja parjaat muita keskustelijoita minkä kerkiät täysin ilman kontrollia minkään suhteen.
Liha on mainiota ruokaa, moraalikin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläin eläinten joukossa. Ei leijonakaan kysy antiloopilta lupaa sen syömiseen.
Söisitkö raakana leikkien ensin saaliillasi, niin että saaliin poikaset ja puoliso suraavat vieressä.
Sanoisin että tuo leijona vertaus on huonoin ja epätodellisin ehkä ikinä.
Jos vertauskuvien pitäisi olla 100% yhteneviä, ei niitä olisi.
Mutta tiedät tämän itsekin.
Ihminen ei ole erillään luonnosta tai sitä ylempänä, vaikka jotkut haluavatkin nostaa meidät luonnon ulkopuolisiksi valvojiksi ja tuomareiksi. Ihminen on sekasyöjä, muun väittäminen on luonnon kieltämistä.
Ei ole vaan ihminen on kasvissyöjä, Lihansyöjät voisivat alkaa syödä toisiaan kuten monissa kulttuureissa on tehtykin.
Kasvisten suosiminen ostoskorissa vähentää hiilijalanjälkeä. Banaanin tai persimonin voi ihan hyvin syödä hyvällä omatunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tosi luonnollista ja lajityypillistä lisääntymistä
Nauta
Hevonen
Ihminen
Vierailija kirjoitti:
Luonnon laki ei moraalia tunne ja ravintoketju opetettiin jo ala-asteella.
Luonnonlain mukaan myös naiset saa raiskata jos siihen pystyy ja kuka tahansa mieshän siihen pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää valita oma terveys vai eläimen terveys. Valitettavasti sinun ideologiasi kannalta lähden täältä mieluummin kuin otan ne sairaudet mitä vegaaniudesta aiheutuu.
Oletko tyhmä? Ne sairaudet aiheutuvat lihansyönnistä, ihmistä ei ole tarkoitettu syömään mitään eläinperäistä, kannattaisi perehtyä asioihin niin jäisi varmasti liha ja maitotuotteet syömättä. Myös urheilijoiden tulokset ovat parantuneet huomattavasti vegaaniruokavaliolla.
Tämä on vaarallinen valhe. Jos tekisin samoin kuin te kiihkovegaanit, vaatisin viestin poistamista.
A vitaamiini, porkkana, pinaatti, parsakaali jne ei ilmeisesti ole jonkun mielestä kasviksia vaan lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tuodaan vuosittain vajaat 80 miljoonaa kiloa lihaa ulkomailta eli siitä riittää karkeasti 15 kiloa vuodessa meille jokaiselle, reilu kilo kuukaudessa.
Suomessa lihan kotimaisuus on noin 80%. Pitäisi varmaan tukea kotimaista lihateollisuutta sekä lihatiloja ja pyrkiä entisestään nostamaan kotimaisten tuotteiden kulutusta ja vähenään ulkomaalaisia.
Taitaa tuosta tuonnista merkittävä osa olla ravintoloiden myymää lihaa.
Onhan kaupassa myytävänän kotimaista mustikkaa ja puolukkaa, eihän niitä ole jalostettu tai viljelty. Tosin ituhipit syö mielummin banaaneja, avokaadoja ja persimoneja.