Miten pystytte perustelemaan moraalisesti lihansyönnin? Eläimet joutuu kärsimään ja kuolemaan sen yhden pihvin takia.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Sinun pointtisi olikin tässä!!! Kukaan ei usko enää mitään mitä sanot/kirjoitat, kun et osaa keskustella, vaan osoittaudut pelkäksi muista pskaa puhuvaksi valehtelijaksi. Luuletko että tämä jäi nyt kenellekkään enää epäselväksi varsinkin kun tietoisesti jatka uhoasi ja tiedät tämän nähtävästi itsekkin ettei sinulla ei ole moraalia olla valehtelemattakaan tai jatkamatta trollailuasi.
Ainoa trolli tässä ketjussa olet sinä.
Hyvä ihme. Joku on poistattanut ykkössivulta viestini, jossa kerroin oman kokemukseni vegaanina (en selvinnyt, tasapainoisesti kootulla ruokavaliolla).
Samoin ihan faktan, että esim. A-vitamiinia valmiina saa vain eläinkunnasta. Esiasteita, joita saa kasvipuolelta, eivät kaikki ihmiset pysty hyödyntämään.
Syön niittylihaa ja riistaa.
Googlettakaa ex-vegaanien tarinoita. Täällä niitä ei saa kertoa :0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo eläinten kohtelukin on kielletty puheenaihe ja se halutaan pyyhkiä pois mielestä ja uskoa ennemmin propagandaan jossa kaikki on erinomaisesti koska ollaanhan suomessa jossa ihminen on parempi toisilleenkin ja taitavampi sekä parempi töissään jne kansallis propagandaa.
Ei ole propagandaa, puhut nyt omien tunteidesi pohjalta etkä suinkaan faktojen. Suurimmassa osaa lihatuotantoeläimiä tuotantoketjulla on rahallinen intressi pitää elukat onnellisena koska stressi ja sen kautta maitohapot huonontavat tuotteen laatua. Siksi ne possutkin nykyään lah.dataan hiilidioksidikammiossa jossa nukahtavat ikuiseen uneen että viimeiseen asti ovat täysin epätietoisia tulevasta kuolemastaan.
T. Lapsuuden maatilalla ja työelämän teurastamolla viettänyt.
Joo oli meilläkin ennen sika jolla sitten rahoitettiin asioita kun se teurastettiin, muttei sillä ole mitään tekemistä tämän nykypäivän lihantuotannon kanssa jossa eläimen rahallinen arvo määrittelee sen miten sitä kohdellaan.
Sitten sanotaan kuinka väsyneiträ tähän hommaan ollaan ja sehän kertoo se uupumus ettei pysty tekemään sitä mitä haluasi. Ihan rehellisesti se on propagandaa väittä että kaikki on hyvin. Se ei mitään muuta olekkaan.
Sen lisäksi korvikkeita aina parjataan ja kehitellään valheita että tänne ulkomailta tuotu kasviruoka olisi haitallisempaa muka ilmastolle kuin kotimainen liha, mikä ei pidä minkään mittarin mukaan paikkaansa. Lapsellista valehtelua.
T. lihansyöjä.
Valiteetavasti näin on se epärehellisyys keskustelussa ei anna uskoa sille että suomessa lihantuotannossa asiat olisivat lähellekkään niin huippu hyvin kuin pyritään maalaamaan kuvaa näissä keskusteluissa, varsinkin kun tulee esiin tapauksia jotka johtuvat piittaamattomuudesta ja kaikki tietävät että osa eläimista sairastuu eikä kelpaa ravinnoksi kun tuotanto-olosuhteet eivät ole riittävät .
T. lihansyöjä
Vierailija kirjoitti:
A-vitamiinia valmiina saa vain eläinkunnasta.
Sulla taisi mennä kirjaimet sekaisin. A-ta löytyy myös kasvikunnasta, se on se B-12 mitä ei tahdo löytyä kasvisruuasta missään luonnollisesti.
Olen biologisesti sekasyöjä ja täten syön sekä eläinperäisiä tuotteita että kasviksia pysyäkseni terveenä. Ostan mahdollisimman suuren osuuden ruoastani kotimaisena sekä eettisistä että terveydellisistä syistä. Suomalaisessa ruoantuotannossa käytetään paljon vähemmän torjunta-aineita ja lääkkeitä, eläimiä kohdellaan paremmin. Suomalaisen lihan korvaaminen ulkomaalaisella soijalla ja avokadolla ei ole millään mittarilla terveellistä tai ympäristöystävällistä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos lihansyönti loppuisi kokonaan, samoin kuin maidonjuonti ja kananmunien käyttö? Seuraavaksi lehmät, possut ja kanat kuolisivat sukupuuttoon, koska ihmisillä ei enää olisi varaa / tarvetta huolehtia niistä eivätkä ne metsään päästettyinä pärjää.
No, broileri on täysin keinotekoinen hybridi, jota ei olisi alun perin tarvinnutkaan synnyttää, joten se voi kuolla pois. Sen sijaan molemmat ääripäät ovat aika huonoja vaihtoehtoja. Uskon siihen, että eläimiä olisi edelleen, koska ihmiskunta ei vegaaniudu 100 % ikinä. Sen sijaan jos vuodessa tuotetaan vaikkapa kaksi miljoonaa sikaa, se voisi olla joitain satoja tuhansia jatkossa.
Tai sitten lopetettaisiin ihan ensimmäiseksi lihantuonti ja keskityttäisiin kotimaiseen tuotantoon. On väärin, että suomalaiselta lihankasvatukselta vaaditaan tiettyjä standardeja, mutta maahan voi tuoda lihaa myös toisenlaisten lainsäädäntöjen maista.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi korvikkeita aina parjataan ja kehitellään valheita että tänne ulkomailta tuotu kasviruoka olisi haitallisempaa muka ilmastolle kuin kotimainen liha, mikä ei pidä minkään mittarin mukaan paikkaansa. Lapsellista valehtelua.
T. lihansyöjä.
Valiteetavasti näin on se epärehellisyys keskustelussa ei anna uskoa sille että suomessa lihantuotannossa asiat olisivat lähellekkään niin huippu hyvin kuin pyritään maalaamaan kuvaa näissä keskusteluissa, varsinkin kun tulee esiin tapauksia jotka johtuvat piittaamattomuudesta ja kaikki tietävät että osa eläimista sairastuu eikä kelpaa ravinnoksi kun tuotanto-olosuhteet eivät ole riittävät .
T. lihansyöjä
"Minä tiedän koska käytän lähteenä itse itseäni ja kaikki Suomen maatilalliset ovat automaattisesti valehtelijoita jos ovat minun kanssa eri mieltä!"
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten lopetettaisiin ihan ensimmäiseksi lihantuonti ja keskityttäisiin kotimaiseen tuotantoon. On väärin, että suomalaiselta lihankasvatukselta vaaditaan tiettyjä standardeja, mutta maahan voi tuoda lihaa myös toisenlaisten lainsäädäntöjen maista.
Niinno lihatiskin, Atrian ja HK:n antimet on Suomessa 97% ihan kotimaisilta tiloilta. Ulkomaan liha sitten näkyy lähinnä kuivapakatuissa ja purkkituotteissa. Eli toisin sanoen Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläin eläinten joukossa. Ei leijonakaan kysy antiloopilta lupaa sen syömiseen.
Oletko tyhmä? Leijona on lihansyöjä, sinä et, vai onko sinulla samanlaiset raateluhampaat kuin leijonalla ja pystytkö saamaan kiinni ja tappamaan sen antiloopin omin käsin ja jaloin? Vai pitääkö metsästäjien ja karjankasvattajien tehä likainen työ puolestasi ja sinä odotat valmista palaa? Toisekseen leijonan liharavinto ei saastuta ilmastoa toisin kuin karjanviljely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi olet sitten tahallisesti ilkeä propagandisti ja valehtelija, önnönnöö sössössöö minä olen hemmoteltu velliperse pääkaupunkiseudulta joka ei ole elävää lehmää ikinä eläessään nähnyt!"
Koko ikäni olen Ilmajoen maatilalla kasvanut, muksuna viikonloppuisin perunapellolla töissä, meillä oli sekä sikoja että nautoja. Nuorena aikuisena menin Nurmon Atrialle duuniin niinkuin Seinäjoen seudun nuoret yleensä menee. Että siinä sinulle sitä "ilkeää valehtelua".
Kasva itse aikuiseksi ja mene oikeisiin töihin. Niin kauan kun et itse ole eläinten kanssa ollut tekemisissä niin sinun mielipiteelläsi ei ole mitään painoarvoa. Olet täysin turha ihminen tässä ketjussa ja keskustelun aiheessa.
Sinun pointtisi olikin tässä!!! Kukaan ei usko enää mitään mitä sanot/kirjoitat, kun et osaa keskustella, vaan osoittaudut pelkäksi muista pskaa puhuvaksi valehtelijaksi. Luuletko että tämä jäi nyt kenellekkään enää epäselväksi varsinkin kun tietoisesti jatka uhoasi ja tiedät tämän nähtävästi itsekkin ettei sinulla ei ole moraalia olla valehtelemattakaan tai jatkamatta trollailuasi.
Sellaiset psykoosit tällä kertaa. Onko lääkeet jäänyt syömättä, vai pitäisikö annostusta vahventaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläin eläinten joukossa. Ei leijonakaan kysy antiloopilta lupaa sen syömiseen.
Oletko tyhmä? Leijona on lihansyöjä, sinä et, vai onko sinulla samanlaiset raateluhampaat kuin leijonalla ja pystytkö saamaan kiinni ja tappamaan sen antiloopin omin käsin ja jaloin? Vai pitääkö metsästäjien ja karjankasvattajien tehä likainen työ puolestasi ja sinä odotat valmista palaa? Toisekseen leijonan liharavinto ei saastuta ilmastoa toisin kuin karjanviljely.
P.S. Saako uusi mies myös tappaa edellisesi siittämät jälkeläiset kuten leijona tekee? Ja jos kerran koet olevasi eläin niin ei muuta kun terve menoa savannille tai viidakkoon apinoiden seuraksi puuhun. Katsotaan sitten miten hyvin se lihansyönti onnistuu
En pysty perustelemaan moraalisesti.
Silti syon lihaa/kalaa/kanaa n. kaksi kertaa viikossa ja mies kanssa, muuten syodaan kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen olisi kasvissyöjä, sillä olisi monta mahaa ja kulmahampaat puuttuisi.
Mitä kuvittelet saavuttavasi tuollaisella lapsellisella kikuttelulla ja vänkäämisellä? Teet vain itsesi naurunalaisksi ja hallaa edustamallesi ideologialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno lihatiskin, Atrian ja HK:n antimet on Suomessa 97% ihan kotimaisilta tiloilta. Ulkomaan liha sitten näkyy lähinnä kuivapakatuissa ja purkkituotteissa. Eli toisin sanoen Lidlissä.
Entäpä lounasravintolat, pikaruokalat, ravintolat, leikkeleet (pitää lukea pakkauksen tekstejä), makkarat, einekset? Ulkomaista lihaa on yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi olet sitten tahallisesti ilkeä propagandisti ja valehtelija, önnönnöö sössössöö minä olen hemmoteltu velliperse pääkaupunkiseudulta joka ei ole elävää lehmää ikinä eläessään nähnyt!"
Koko ikäni olen Ilmajoen maatilalla kasvanut, muksuna viikonloppuisin perunapellolla töissä, meillä oli sekä sikoja että nautoja. Nuorena aikuisena menin Nurmon Atrialle duuniin niinkuin Seinäjoen seudun nuoret yleensä menee. Että siinä sinulle sitä "ilkeää valehtelua".
Kasva itse aikuiseksi ja mene oikeisiin töihin. Niin kauan kun et itse ole eläinten kanssa ollut tekemisissä niin sinun mielipiteelläsi ei ole mitään painoarvoa. Olet täysin turha ihminen tässä ketjussa ja keskustelun aiheessa.
Sellaiset psykoosit tällä kertaa. Onko lääkeet jäänyt syömättä, vai pitäisikö annostusta vahventaa?
Noloa että alat puhumaan jostain psykooseista kun et pysty keskustelemaan rehellisesti asioista muiden ihmisten kanssa ja parjaat muita keskustelijoita minkä kerkiät täysin ilman kontrollia minkään suhteen.
Emme lennä Välimerelle, Eurooppaan, mannerten välisiä. Emme lomaile, emmekä käytä henkilöautoa. Lämmitämme ilmastovspaslla tavalla asuntoa.
Niin, lihansyönti on ihan sallittua perheellemme.
Tuotamme vähemmän co2 päästöjä, kuin henkilöauton omistava vegaani perhe vuodessa.
Koko sua hiilijalanjälki, henkilökohtainen hiilijalanjälki on sinut oikea mittari, jolla pitäisi mitata.
Suomeen tuodaan vuosittain vajaat 80 miljoonaa kiloa lihaa ulkomailta eli siitä riittää karkeasti 15 kiloa vuodessa meille jokaiselle, reilu kilo kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää valita oma terveys vai eläimen terveys. Valitettavasti sinun ideologiasi kannalta lähden täältä mieluummin kuin otan ne sairaudet mitä vegaaniudesta aiheutuu.
Oletko tyhmä? Ne sairaudet aiheutuvat lihansyönnistä, ihmistä ei ole tarkoitettu syömään mitään eläinperäistä, kannattaisi perehtyä asioihin niin jäisi varmasti liha ja maitotuotteet syömättä. Myös urheilijoiden tulokset ovat parantuneet huomattavasti vegaaniruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa sinä aluksi minulle kuinka karhu, susi ja ilves ovat perustelleet sinulle sen lihan syöntinsä. Sen jälkeen voin itsekin perustella sinulle.
Samaa mieltä, mutta on todellakin olemassa vegaaneja, joiden mielestä myös eläinten keskinäinen ”lihansyönti” pitäisi estää. Mitään ymmärrystä ekosysteemistä näillä ei ole.
https://www.verkkouutiset.fi/anni-sinnemaki-jarkyttyi-kanahaukka-soi-va…
Anni Sinnemäki järkyttyi: Kanahaukka söi variksen valtioneuvoston katolla
Paskasti uutisoitu otsikko ...
Ihmetteli ”luontotapahtumaa” olisi ollut ehkä osuvampi. Eihän tuo sanonut olleensa järkyttynyt vaan ”Pyörällä päästään” - tämäkin vaan tällainen ilmaisu... Ihan ymmärrettävää, kun eihän tuolla kaupungissa tällaisia luonnon kohtaamisia niin usein tule vastaan. ( Eikä varmasti ollut ”kieltämässä eläinten keskinäistä lihansyöntiä”... Naurettavaa)
Luonnon laki ei moraalia tunne ja ravintoketju opetettiin jo ala-asteella.