Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?

Vierailija
27.01.2020 |

Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.

Kommentit (903)

Vierailija
201/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvansiirto rintoihin. Maksoi 6000€, kaikki siirretty rasva hävisi rinnoista 1-2kk aikana leikkauksen jälkeen ja reidet jäivät ruman arpisiksi ja muhkuraisiksi rasvaimusta.

Aivan tyhmää. Olin liian optimistinen tulosten suhteen.

Vierailija
202/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Olen käyttänyt tuhansia euroja erilaisiin lasereihin, joilla yritettiin häivyttää raskausarpia. Tulos nolla.

Ostin kallista voidetta, jonka muka piti saada karvankasvu loppumaan. Ei mitään vaikutusta.

Kaikki laihdutusvalmisteet.

Kollageenijauhe, jonka piti muka kasvattaa hiuksia. Ja paskat.

Hanki laadukkaat aitohiusteippipidennykset.Ei erota oman hiuksen seasta.

Tosin hinta 2400/vuosi

Ammattimainen plastiikkakirurgi poistaa karvasi..mutta sulla ei varmaan oo massii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joku kumman ulkonäkökeskeisyys-kausi vajaa kolmekymppisenä n. vuosina 2013-2015. Treenasin bikinifitness-kisoihin, johon upposi kivasti rahaa kun piti olla valmentaja, poseharkat, kalliit salijäsenyydet, treenikamat, kisabikinit, tiimivaateet, hiustenpidennys, rakennekynnet, ripsipidennykset, suihkurusketus, hampaiden valkaisu jnejne... Sorruin myös kaikenlaisiin lisäravinteisiin ja pulvereihin sekä otin huuliin ja kasvojen juonteisiin hieman täytettä. Tekotissejä en sentään ottanut.

Lopulta paras sijoitus kisoissa oli 4., ja tuokin eräissä pikkukisoissa. Jälkeenpäin ymmärrän olleeni erittäin typerä ja haaskanneeni karmeat summat rahaa turhuuteen. Onneksi pahin fitness-villitys alkaa muutenkin mennä pois muodista.

Oisit ottanu silikoonit:)

ne sulla ois edelleen

Vierailija
204/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon menossa naimisiin syksyllä, ja ennen sitä pitäis saada "iho kuntoon" eli mustapäitä pois ja ihohuokosia pienemmäksi - liekö edes mahdollista. No, tilasinpa sitten 150€lla ihonpuhdistustuotteita, avainsanana salisyylihappo tms. Lopputulos pintakuiva iho, johon meikkivoide nyt levittyy erittäin epätasaisesti......

Vierailija
205/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia, vuosia sitten jäätelökone. Vaivalloisesti, hitaasti ja energiaa kuluttaen sai tehtyä kallista jäätelöä alle litran kerrallaan. Sen koommin en ole sitten haksahdellutkaan.

Oisit voinu tehdä VÄHÄKALORISTA jätskii ja sekaan OIKEITA MARJOJA.

Vierailija
206/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon menossa naimisiin syksyllä, ja ennen sitä pitäis saada "iho kuntoon" eli mustapäitä pois ja ihohuokosia pienemmäksi - liekö edes mahdollista. No, tilasinpa sitten 150€lla ihonpuhdistustuotteita, avainsanana salisyylihappo tms. Lopputulos pintakuiva iho, johon meikkivoide nyt levittyy erittäin epätasaisesti......

Käytä CHANEL:in tuotteita ..mutta ei taida massi riittää

Itsellä iho kuin vauvan pylly..kun en kitsastele

100:lla saa YHDEN hyvän rasvan..se kestää 3 kk.

Vierailija
207/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisko sopia, että ei tulla ketjuun kertomaan, miten "mulla kyllä toimii", koska se ei ole ketjun pointti. Se, mikä on sulle ihan järkyttävän hyvä juttu, on toiselle haksahdus ja turha ostos ja niistä täällä halutaan nyt kuulla, eikä teidän erinomaisista ostoksista.

No kun jotkut näistä on provosointimielessä kirjoitettu niin hyvähän niitä väitteitä voi olla korjata. Esim tuo "pankin sijoitusrahastot". Hyvin voi tuottaa huomattavasti enemmän nettona kuin passiivinen indeksirahasto ainakin jos kk-säästää. Syy on se että  passiiviset indeksirahastot joihin voi ilmaiseksi kk-säästää, niitä on erittäin suppea valikoima eikä kasvupotentiaalia paljon löydy. Hoitomaksullinen pankin rahasto voi olla sektorilta missä valtava kasvupotentiaali, eli tuottaa paljon pienestä jatkuvasta kustannuksesta huolimatta.

Itseltä meni rahat hukkaan osakkeiden ostossa. Ei siksi että arvostelisin osakkeiden hankkimista, vaan siksi että testimielessä laitoin vain jonkun 100e/yhtiö. Välityspalkkiot nousee niin suureksi suhteutettuna sijoitukseen että menee vuosikausia tienata takaisin ne 16€ jotka menee osto ja myyntipalkkioihin. Opettelumielessä nuo ostin mutta nyt tuntuu kyllä rahanhukalta.

Vierailija
208/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostos tv:n höyrymoppi.

Oi, kerro lisää, missä mätti? Mainos on ainakin tehokas ja melkein olen sellaisen tilannut.

Siitä on n. 7 vuotta kun sen ostin niin en tiedä onko se paljon muuttunut, mutta silloin se ainakin oli virheostos. Lattioita kun sillä moppaili niin se liikkui niin raskaasti ja nihkeästi että varsi tuntui menevän poikki. Ikkunoiden pesu oli paljon hitaampaa kuin perinteisellä tavalla. Ja muka tosi kätevää puhdistaa kaakeleiden välit... Joo ehkä jos voit käyttää viikon kylppärin pesuun! Paljon nopeampaa ottaa harja käteen ja hinkata menemään. Ja eihän sillä mitään mattoja ja sohviakaan mitenkään puhtaaksi saa, helpompi silloin tällöin vuokrata kunnon tekstiilipesuri joka pesee ja imee ne likavedet pois. Pelkällä höyryllähän ne liat vaan höyrystyy eikä poistu mihinkään. Eli kannattaa vakavasti harkita sen ostoa. Kyllähän ne saa sen näyttämään siltä että se on tosi kätevä ja kaikki tarvii sen, mutta se oli kyllä kätevästä kaukana.

Mulla on höyrymopista ihan erilaisia kokemuksia, mutta niistä ei saanutkaan täällä puhua.

Vierailija
209/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi ja julkiset vessat: Jos peset kupin kotona aamuin illoin, voi sen julkisissa vessoissa vain tyhjentää pönttöön (jos on tarvis) ja pyyhkiä vessapaperilla.

Vierailija
210/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinen henkilökortti. Ei sitten ohjeissa turhaan vaivauduttu kertomaan että nettitunnistautuminen ei toimi mobiiliverkossa vaan ainoastaan kiinteässä tietokoneessa - joita ei ole ollut pitkään aikaan kuin virastotyöntekijöillä.

Vierailija
211/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?"

Kaikki turha, ylihinnoiteltu ja markkinointihuuhaat ovat rahanhukkaa. Rahankäytössä pitää olla viisas, ei tyhmä! Tyhmä maksaa aina liikaa! Liian suuri ja liian kallis asunto, vaikka vaatimattomamminkin voisi asua. Uusi tai muuten liian kallis auto, joka on usein kulutusluotolla hankittu. Turhat vaate- ja kenkäostokset, kassikaupalla meikkejä ja käsilaukkuja, joita ei tarvitse. Kosmetologi, tekokynnet, tekoripset ja kampaamokäynti kerran kuussa. Kalliit ulkomaanmatkat ja turha lentäminen paikasta toiseen.

Luontaiskauppojen, OstosTV:n ja verkkokauppojen ihmeitä tekevät luontaisvalmisteet, kosmetiikkatuotteet  ja kuntoilulaitteet. Näillä vanha, ylipainoinen ja monisairas kurppa muuttuu hetkessä nuoreksi, hoikaksi ja terveeksi. Noutoruoka, kahvilat, ravintolat, pikaruokapaikat ovat rahanhukkaa. Palkattu siivooja kotona on rahanhukkaa, jos itsellä on aikaa ja kuntoa siivoamiseen. Ylinopeuksien kaahailu, jolloin liikenne vaarantuu, poliisi pysäyttää tai peltipoliisi välähtää ja tulee sakot. 

Säästäväisyys kunniaan! Kahvit keitetään kotona ja kotiruokaa valmistetaan kotona. Vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä yms. saa jopa ilmaiseksi. Alennusmyynneistä, outlet-myymälöistä, kierrätysryhmistä ja kirpputorilta löytöjä 1€/kpl. Ihmettelen ihmistä, joka ostaa monta sataa euroa maksavan vaatteen, käyttää sitä kerran ja kuskaa SPR:n Konttiin. Mitä tuhlausta! Meikkejä tarvitaan vain muutama tuote. Yksi tai kaksi käsilaukkua riittää. Kukaan ei tarvitse 50-100 paria korkokenkiä jne. Ostosriippuvuus on sairaus. Joillakin menee rahat hedelmäpeleihin ja Veikkauksen peleihin. Joku kuluttaa rahansa tupakkaan ja alkoholiin. Joillakin rahat menevät järkevään kulutukseen ja loput säästöön!

Vierailija
212/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia, vuosia sitten jäätelökone. Vaivalloisesti, hitaasti ja energiaa kuluttaen sai tehtyä kallista jäätelöä alle litran kerrallaan. Sen koommin en ole sitten haksahdellutkaan.

Oisit voinu tehdä VÄHÄKALORISTA jätskii ja sekaan OIKEITA MARJOJA.

Käytin oikeita marjoja, hedelmiä, mehuja, kahvia, itsetehtyjä liköörejä ja hilloja sekä mausteita. Jäätelö on jäätelöä, perusmassassa oli kuohukermaa, sokeria, kananmunankeltuaisia. Vähäkalorinen jäätelö on korvike, en käytä sellaisia.

Vierailija
213/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi.

Vierailija
214/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli niin loistava puhelinmyjä, että tilasin Skimbaaja-lehden, vaikken sitä olisi ollenkaan tarvinnut.

Mutta melkein se oli sen yhden tilausjakson arvoista, oli niin hauska tyyppi että sille toivoi pelkkää hyvää, vaikka sitten komission siitä myynnistä! :D

Vierailija
215/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?"

Kaikki turha, ylihinnoiteltu ja markkinointihuuhaat ovat rahanhukkaa. Rahankäytössä pitää olla viisas, ei tyhmä! Tyhmä maksaa aina liikaa! Liian suuri ja liian kallis asunto, vaikka vaatimattomamminkin voisi asua. Uusi tai muuten liian kallis auto, joka on usein kulutusluotolla hankittu. Turhat vaate- ja kenkäostokset, kassikaupalla meikkejä ja käsilaukkuja, joita ei tarvitse. Kosmetologi, tekokynnet, tekoripset ja kampaamokäynti kerran kuussa. Kalliit ulkomaanmatkat ja turha lentäminen paikasta toiseen.

Luontaiskauppojen, OstosTV:n ja verkkokauppojen ihmeitä tekevät luontaisvalmisteet, kosmetiikkatuotteet  ja kuntoilulaitteet. Näillä vanha, ylipainoinen ja monisairas kurppa muuttuu hetkessä nuoreksi, hoikaksi ja terveeksi. Noutoruoka, kahvilat, ravintolat, pikaruokapaikat ovat rahanhukkaa. Palkattu siivooja kotona on rahanhukkaa, jos itsellä on aikaa ja kuntoa siivoamiseen. Ylinopeuksien kaahailu, jolloin liikenne vaarantuu, poliisi pysäyttää tai peltipoliisi välähtää ja tulee sakot. 

Säästäväisyys kunniaan! Kahvit keitetään kotona ja kotiruokaa valmistetaan kotona. Vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä yms. saa jopa ilmaiseksi. Alennusmyynneistä, outlet-myymälöistä, kierrätysryhmistä ja kirpputorilta löytöjä 1€/kpl. Ihmettelen ihmistä, joka ostaa monta sataa euroa maksavan vaatteen, käyttää sitä kerran ja kuskaa SPR:n Konttiin. Mitä tuhlausta! Meikkejä tarvitaan vain muutama tuote. Yksi tai kaksi käsilaukkua riittää. Kukaan ei tarvitse 50-100 paria korkokenkiä jne. Ostosriippuvuus on sairaus. Joillakin menee rahat hedelmäpeleihin ja Veikkauksen peleihin. Joku kuluttaa rahansa tupakkaan ja alkoholiin. Joillakin rahat menevät järkevään kulutukseen ja loput säästöön!

Aamen! Tästä riippuvuudesta yritän nyt toipua, sairastahan tämä on.

Vierailija
216/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitaisko sopia, että ei tulla ketjuun kertomaan, miten "mulla kyllä toimii", koska se ei ole ketjun pointti. Se, mikä on sulle ihan järkyttävän hyvä juttu, on toiselle haksahdus ja turha ostos ja niistä täällä halutaan nyt kuulla, eikä teidän erinomaisista ostoksista.

No kun jotkut näistä on provosointimielessä kirjoitettu niin hyvähän niitä väitteitä voi olla korjata. Esim tuo "pankin sijoitusrahastot". Hyvin voi tuottaa huomattavasti enemmän nettona kuin passiivinen indeksirahasto ainakin jos kk-säästää. Syy on se että  passiiviset indeksirahastot joihin voi ilmaiseksi kk-säästää, niitä on erittäin suppea valikoima eikä kasvupotentiaalia paljon löydy. Hoitomaksullinen pankin rahasto voi olla sektorilta missä valtava kasvupotentiaali, eli tuottaa paljon pienestä jatkuvasta kustannuksesta huolimatta.

Itseltä meni rahat hukkaan osakkeiden ostossa. Ei siksi että arvostelisin osakkeiden hankkimista, vaan siksi että testimielessä laitoin vain jonkun 100e/yhtiö. Välityspalkkiot nousee niin suureksi suhteutettuna sijoitukseen että menee vuosikausia tienata takaisin ne 16€ jotka menee osto ja myyntipalkkioihin. Opettelumielessä nuo ostin mutta nyt tuntuu kyllä rahanhukalta.

Sijoita Nordean kautta, välityspalkkiot on 1%

Vierailija
217/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin laihdutuspulvereita/ateriankorvikkeita about 100 eurolla mutta en pystynyt käyttämään kun tulee oksennus välittömästi, nutrilett ei myöskään mene alas.

Vierailija
218/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kallis on suhteellinen käsite, mutta kuukuppi oli viimeisin täysin turha hankinta. Ei sopinut mulle ollenkaan anatomisten muotojeni puolesta vaikka leikkasin antennin kokonaan pois.

Eikä vissiin jälleenmyyntiarvoa ole. 🤣

Mutta kun kuukuppia oppii käyttämään, se on kyllä paras hankinta. Säästyy rahaa ja luontoa + olo on paljon parempi kuukautisten aikaan.

Mitenpä tyhjennät sen töissä? Olen ollut monessa työpaikassa, jossa ei ole ollut mahdollisuutta tyhjentää kuukuppia. Joko kopeissa on pelkät pöntöt, eikä edes bideetä, tai sitten invavessat, joissa lavuaari on metrin, puolentoista päässä. Paperiako tunget siinä välissä, että pääset lavuaarille?

Ohi aiheen, mutta nää invavessat on kyllä usein aika erikoisia.  Joskus tulee käytettyä, kun ei muualle pääse eikä näy invaihmisiä mailla halmeilla.  Yhdessäkin oli vessapaperiteline niin kaukana pöntöstä, että piti sitten nousta ja lähteä paikat märkänä vaan hakemaan, ihmettelin kyllä suuresti, että miten oikeasti vammautuneet siellä asioi.  Ja vielä enemmän ihmettelin, kun siellä oli kyllä käsisuihku, mutta sitä pystyi säätelemään vain siitä lavuaarin hanasta, joka oli n. puolentoista metrin päässä pöntöstä.  Kenelläköhän on niin pitkät kädet?  Ja suihkutelinekin tietysti kaukana seinässä.  Miten esim. pyörätuolissa istuva ihminen sen handlaa, en ymmärrä.  Olen kyllä käynyt sellaisessakin invavessassa, mikä oli ihan toimiva.  

Kuukuppia en ole koskaan käyttänyt, mutta ilmeisesti se on sellainen, että  tyhjennettäessä se vaatii aina pesutilan.  Tampoonin tai siteen voi hätätilassa kyllä vaihtaa ihan missä vaan,  jos vaan on joku paikka mihin sen käytetyn voi survaista.  Hätä kyllä aina keinot keksii.

Invavessat on suunniteltu siten että siellä mahtuu sillä pyörätuolilla kääntyilemään ja avustaja auttaa kaikessa. Jos on pyörätuolissa, harva siitä itse pytylle pääsee ilman apua.

Kyllä pääsee.  Minulla on tuttava, joka on istunut pyörätuolissa 18-vuotiaasta lähtien eikä hän tarvitse mitään avustajia, hänhän ajaa autollakin ihan itse ja saa jopa sen kokoontaitetun pyörätuolinsa ihan omin neuvoin autosta uloskin, hänellähän toimii kaikki muut paitsi jalat.  Invavessaa hän tietenkin joutuu käyttämään, koska pyörätuolilla ei mahdu tavalliseen vessaan hyvä jos edes ovesta sisään.  Samoin muistan erään työpaikkani asiakkaan, joka ihan itse toimitti asioitaan pyörätuolista käsin, ei hänellä mitään avustajaa ollut muuten kuin siten, että asui toisen vanhempansa kanssa.  Mutta mukana ei ollut koskaan.  Ja nyt muistan toisenkin asiakkaamme, joka liikkuu sähkömopolla ihan yksikseen.  Joskus on joku mukana, mutta yleensä kulkee yksin.   Eli nämä joilla muut kaikki pelaa paitsi jalat, ei ole välttämättä minkään henkilökohtaisen avustajan tarpeessa joka hetki.

Vierailija
219/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäpussileikkaus. Yli 2000€ meni ja yksi kesäloma sisällä. Näytän ihan samalta😅 rasvan ottivat pois, mutta pussi jäi.

Minulla taas onnistui tuo hyvin ja ilme kirkastui siltä osin kummasti.  Mutta se, mikä taas ei onnistunut, on otsaa kohottamaan tarkoitetut mesolangat.  Jos olisin tiennyt mitä ne teki mun otsalle, en olis suostunut.  Itse asiassa en edes pyytänyt niitä vaan lääkäri itse ehdotti ja en ymmärtänyt kieltäytyä.  Ja maksoi luomileikkauksen päälle vielä 800 euroa.

Eli molempien kulmakarvojen ulkoreunoista sekä keskeltä vedettiin mesolanka otsaan tukanrajaan.  Vaikka oli puudutus, kyllä silloin oikein tunsin, kuinka ihoa nostettiin ylöspäin ja ajattelin, että täähän on hyvä juttu.  Mutta tulos oli yhtä tyhjän kanssa.  Miinukseksi jäi otsaan pystyjuovat jokaisen langan kohdalla ja monta vuotta vielä jälkeenpäin hiusrajassa näkyi ne "solmut" ja joskus ne ihan kirveli, mutta nykyään ne on arpeutuneet ja kadonneet.  Mutta nuo pystysuorat lankajuovat näkyy jos osaa katsoa, ja joskus ne näkyy oikein kunnolla, en tiedä miksi näin.  Luomileikkauksen tulokseen olen tyytyväinen, minulla on sukuvikana erityisen roikkuvat silmänurkat, ja vielä sillain omituisesti, että sisänurkat roikkuu enemmän kuin uloimmat.  Tämä korjaantui ja on pysynyt hyvänä vaikka on aikaa enemmän kuin kymmenen vuotta mennyt.

Vierailija
220/903 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkahan se on noin yleisesti ottaen turha rahanreikä. Tyhjillä lupauksilla myydään ylihintaisia tuotteita joita sitten eltaantuneina saa heitellä roskiin kun ei tullutkaan käytettyä.

Ja jos jotain erehtyy ostamaan kaupustelijalta, myyntiesittelyn perusteella, on varmasti ylihintaista.

Itse erehdyin tyhmyyttäni ostamaan erään kauppakeskuksen vilkkaassa ohikulkukäytävässä majailleilta myyjiltä 120 eurolla akneen tarkoitetun naamion saaden kaupan päälle jonkun puhdistussaippuan, valitettavasti oli silloin rahaa ja myyjä väsäsi jonkun kunnon diilin naamion normaalihinnan ollessa jossain 200 euron tienoilla ja saippuan 20 euroa, kehui itse käyttäneensä naamiota ja miten on oikea ihmetuote ym., en olisi täysin halunnut ostaa mutta olen todella huono pakenemaan tuollaisista tilanteista ja idioottina lopulta ostin. Naamio löytyy edelleen käyttämättömänä (kuten saippuakin), tuosta on pari kolme vuotta aikaa eikä minulla ole enää akneakaan. Tuskinpa siinä naamiossa olisi päiväystäkään enää. Asia ärsyttää aina silloin tällöin, olen miettinyt pitäisikö myydä mokoma eteenpäin mutta eihän sitä kukaan järkevä ihminen ostaisi läheskään samaan hintaan vaikka olisikin vielä käyttökelpoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä