Mies: halaatko naispuolisia työkavereitasi? Nainen: mitä olet mieltä halaavasta miestyökaverista?
Onko me too tehnyt varovaiseksi rajojen suhteen? Voi olla, että miehenä miettisin halaamista kaks kertaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/01/26/uskaltaako-enaa-edes-halata-lu…
Kommentit (47)
Ei tarvi kyllä äijien tulla töissä halaileen, hyi hitto?
Harrastuksissa ja tuttavapiirissä halaillaan.
Se oiskin jos duunissa joku kirurginkäppänä tai ylilääkäri kävisi iholle. Joo, ne ei oo idiootteja.
Työpaikan miehistä yksi halailee esim. synttärionnitteluna. Ja muistan ikuisesti kun olin juuri tullut töihin ja yksi asiakas sai minut itkemään, niin tämä mies tuli halaamaan ja lohduttamaan. Halailee samalla tavalla myös muita työpaikan naisia.
Läheinen kollegamies saattaa myös halata onnitteluna. Muuten miespuolisten työkaverien kanssa halataan lähinnä läksiäisissä tms. En kyllä kovinkaan usein halaa edes naispuoleisten työkaverieni kanssa, lähinnä sellaisten kanssa joilla on tapana halailla milloin mistäkin.
En myöskään yksityiselämässäni halaile kuin onnitteluina.
N 45
Vierailija kirjoitti:
Halailut eivät kuulu töihin. Oli kumpaa sukupuolta tahansa.
Kyllä kuuluu! Meillä halaillaan myös naisten kesken. Ja aivan ihana työyhteisö on.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi kyllä äijien tulla töissä halaileen, hyi hitto?
Harrastuksissa ja tuttavapiirissä halaillaan.Se oiskin jos duunissa joku kirurginkäppänä tai ylilääkäri kävisi iholle. Joo, ne ei oo idiootteja.
Onpa sinulla huono ilmapiiri ja työpaikka. Meillä halataan, kun tullaan toimeen keskenään.
Tykkään halailusta, tykkään maista (Korea tms) jossa saa koskettaa, tosin sielläkin vain samaa sukupuolta olevaa. Halaan työpaikalla mutta vain miespuolisia kavereita. En juuri koskaan halaa naista, varsinkaan nuorta, kun en ole varma onko se enää sopivaa. Haluaisin kyllä. Jos on joku erikoistilanne, niin saatan kysyä, että saako halata. Mutta pelkään, että onko sekin kyseenalaista. Kerran kysyin että saako koskettaa olkapäätä kun oli onnittelutilanne, toki sai, mutta siitäkin tuli tunne että olenko outo ja sitten tuli tunne että olenko outo kun ajattelen että olenko outo ja sitten tuli tunne että antaa olla kun kerran pitää tämmöistä vatvoa.
Miespuolisia työkavereita halaan jos on onnittelu tai lohdutushetki. Normaalissa tsemppaustilanteessa voin hyvinkin helposti ns. puolihalata, eli laittaa toisen käden olkapäälle tai toisen hartioille - ele, joka on tarttunut juurikin Koreasta työmatkoilla.
M41, ei esimiesasemassa kehenkään.
Aidoissa tilanteissa kyllä. Esim. jos onnitellaan jotain ja kaikki muutkin halaavat. Ei se vaikuta, että olen mies. Samanlainen työkaveri kuin muutkin. Tai jos hyvästellään niin joskus on halattu. Tietysti myös silloin halaan, jos joku työkavereista halaa minua jostain syystä, en siis seiso tumput suorana ja tee vaivaannuttavaa tilanteesta sille työkaverilleni, mutta en itse koskettele ketään, en miestä enkä naista turhan takia. Naisvaltaisessa työpaikassa olen.
Perhettä, ystäviä ja läheisiä sukulaisia halataan tavatessa tai lähtiessä, tai muuten vain. Ulkomailla tervehditään poskisuukoilla, missä se on tapana. Itse halaisin työkaveria (miestä tai naista) kohteliaasti lähinnä esim. kukkaa tai jotakin lahjaa antaessa, kiitoksena vastaavassa tilanteessa itse ollessani, tai esimerkiksi lohdutuksena jos olisi tullut jokin suru-uutinen ja selvästi sitä kaipaisi ja se sopisi tilanteeseen. En halaisi työkaveria muuten vain, enkä varsinkaan miespuolista sellaista, ettei tulisi mitään vääriä luuloja mihinkään suuntaan. Toki siinä vaikuttaa paljon se, missä työssä ja millaisella työpaikalla on, ja minkälainen on ilmapiiri ja työporukan keskinäiset välit. Mutta jos ei olisi ihan erikoistilanne, en missään tapauksessa muuten vain halailisi työkaveri-miehiä.
Ja siinäkin on iso ero, miten se työkaveri-mies halaisi naista. Olisiko kyseessä normaali kevyt kohtelias hali, vai kiusallinen likistely ja sopimaton pepun taputtelu? Jos miestä mietityttää, uskaltaako naispuolista työkaveria halata, kannattaisi ehkä aloittaa pohtimalla, mikä on halaamisen motiivi? Jos on joku ei-seksuaalinen, neutraali tarkoitus, kuten vilpitön onnittelu tai ystävällinen tervehdys, niin mikäs siinä. Jos on taka-ajatuksena päästä lähikontaktiin halauksen varjolla, pysy mieluummin kaukana tai vaikka kättele kohteliaasti, se riittää.