Mitä lääkkeitä aspergerlapsenne syövät ja miksi?
Aspergeria on hiukan kyseenalaista lääkitä mielestäni, mutta hoitotaho haluaa syöttää viittä lääkettä päivittäin. Ei ole aggressiivisuutta tai käytöshäiriötä. Meneekö tää nyt oikein?
Kommentit (10)
Mihin tuo risperidon on tarkoitettu, oireisiin siis?
Ensinnäkin vanhempien ja lapsen mielipide, jos hän sellaiseen kykenee, on huomioitava.
Mitään lääkitystä ei voida pakottaa.
Ja vaikka menisi lääkityksiä, niin silti pitäisi tarjota kuntoutusta eli jonkinlaista terapiaa mm. toimintaterapia on yleensä lapsilla sellainen mitä tarjotaan, kun juuri tällä voidaan opetella niitä rutiineja kotiin, kouluun yms. Nämä terapiat pitäisi olla yhteistyötä vanhempien, lapsen ja muiden hoito tahojen kanssa, sillä toiminta on tavoitteellista. Ja on mahdollista saada kelan kuntoutuksena. Suosittelen ottamaan yhteyttä vaikka sinne sairaalan sosiaalityön tekijälle, jos diagnoosi on julkiselta saatu, niin saat asiantuntijan neuvoja.
Voi aspergerilla olla myös adhd-piirteitä. Silloin adhd-lääkkeet saattavat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syö masennuslääkettä ihan masennukseeen ja iltaisin menee Risperidon pienellä määrällä tunnepiilkejä tasaamaan. Tarvittaessa melatoniini.
Siis minkä ikäinen syö tollasia?
Vierailija kirjoitti:
Voi aspergerilla olla myös adhd-piirteitä. Silloin adhd-lääkkeet saattavat auttaa.
Joo, syöttäkää amfetamiinijohdannaisia lapsille. ADHD ja Asperger ovat täysin eri asioita. Mitä tämä tietynlaisten luonteenpiirteiden lääkitseminen oikein on??
Olen aikuinen assi, eikä minua ole koskaan lääkitty luonteenpiirteiden takia. Tosi oudolta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen assi, eikä minua ole koskaan lääkitty luonteenpiirteiden takia. Tosi oudolta kuulostaa.
Selviydyit ilmeisen hyvin koulusta/työelämästä?
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä. Lisään vielä, että olen akateemisesti koulutettu, mutta en selviä työelämässä (enää). Eikä se lääkkeillä miksikään muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, syöttäkää amfetamiinijohdannaisia lapsille. ADHD ja Asperger ovat täysin eri asioita. Mitä tämä tietynlaisten luonteenpiirteiden lääkitseminen oikein on??
Tervetuloa matrixiin. Luonteenpiirteisiin ja erillaisuuten ota nappi tosta äläkä kysy mitään. Hiljaa orja! Nyt se nappi nätisti naamariin!
Meillä syö masennuslääkettä ihan masennukseeen ja iltaisin menee Risperidon pienellä määrällä tunnepiilkejä tasaamaan. Tarvittaessa melatoniini.