Miksi Tinderissä (miehillä) on niin kamala kiire?!
Olen nainen ja melko uusi Tinderin käyttäjä. Olen huomannut, että ainakin miehillä on tässä sovelluksessa aivan järjetön kiire.
Esimerkiksi yhden miehen kanssa oli match tullut maanantaina, tiistaina hän pyysi jo puhelinnumeroa ja kun en ollut näin lyhyellä tuntemisella vielä valmis antamaan numeroani (joka ei kuitenkaan ole julkista tietoa, vaan yksityisasiani), niin poisti mitään sanomatta seuraavana päivänä.
Toinen tyyppi pyysi parempaa kuvaa minusta. Lupasin laittaa, mutta en laittanut sillä samalla hetkellä, koska olin menossa asioille. Pari tuntia myöhemmin huomasin, että match on poistettu.
Kolmas (tämän kanssa oli jo juteltu aiemmin) oli laittanut viestiä, jota en ehtinyt välittömästi lukea. Kun olisin tunnin sisällä lukenut viestin, olikin jo koko match poistettu...
Tässä vain muutama esimerkki. Kyseiset miehet ovat olleet aivan tavallisia miehiä, joille tuskin tulee matcheja edes päivittäin. Ihmettelen, että mikä on tämä kiire, että kaiken pitäisi tapahtua vartin sisällä ja hetkeäkään ei voida odottaa. Ennen oli ihan normaalia, että ihmiset työaikana tai kyläillessä eivät naputa herkeämättä puhelintaan, vaan tekstiviesteihin joutui odottamaan vastausta jopa useita tunteja, jopa seuraavaan päivään. Edelleen näin on mm. Whatsappissa... Miksi sitten Tinderissä on näin kamala hoppu??
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja arvelee, ettei se pienituloisuus koskaan tule ilmi? Mä päättelisin ettei sulla ole ammattia eikä työtä, ja vasemmalle. Pienituloinen tuössäkäyvä joka pärjää omillaan, olisi ok.
On työ.
Ja olet oikeassa, livenä se on monellekin ok.
En kuitenkaan mainitse Tinderissä koska kilpakosijoina on paremmassa ammatissa olevia.
Tietysti eri ihmisille eri ammatit ovat niitä "parempia". Esim. minua kiinnostaisi enemmän vaikkapa kirjastossa töissä oleva humanisti kuin joku ison firman toimitusjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät oikein ymmärrä miltä Tinder näyttää tavismiehen silmin. Eivätkä ymmärrä tavismiehetkään, ennen kuin kokeilevat Tinderiä.
Tinder on kuin Orwellilainen utopia tai David Lynchin elokuva jossa mitkään tosielämän lait eivät päde. Nainen joka ajattelisi livenä ettei kelpaa sinulle, on Tinderissä kuin jumalatar joka swaippaa kaltaisesi harmaan perusmiehen vasemmalle komeampien ja karismaattisempien tieltä.
Omat ex-tyttöystäväni: molemmat hoikkia ja liikunnallisia, töissäkäyviä, fiksuja, hauskoja ja varmasti ainakin perusnättejä (omissa silmissäni toki enemmän kuin sitä.
Tinder-matchini: yksikään ei täyttänyt puoltakaan noista. Merkittävästi ylipainoisia (huijasivat kuvilla) ja epäliikunnallisia, kipeästi elättäjän tarpeessa olevia, täydellisen tylsiä ja keskustelutaidottomia. Jokainen täytti ainakin 2/3 noista. Parhaiten mätsäsi naisen kanssa joka oli mielenkiintoinen ja älykäs plus lisäksi hoikka ja kivannäköinenkin - mutta paljastui että hänellä oli vakavia mt-ongelmia, elämänhallinta täysin pielessä ja noin puolet edellisestä vuodesta oli mennyt suljetulla osastolla.
Minun pitäisi siis laskea rimaa tolkuttomasti, hyväksyä kuka nainen tahansa ja odotella kärsivällisesti josko saisin vuoronumeron kisata tilaisuudesta tavata mittaamattoman arvokas suomalainen tavallinen nainen? Siksi koska tällainen nainen halutessaan pääsisi komean miehen yhden yön seuraksi, minun olisi laskettava rimaa parisuhteen osalta?
Ei kiitos.
Siksi jos kokeilisin Tinderiä uudestaan ja jollain kumman tavalla saisin kiinnostavia matcheja, ihan takuulla periaate olisi molemminpuolinen kiinnostuksen osoittaminen ja nopea tapaaminen tai unohda koko juttu.
-mies38v
Hyvin sanottu.
"Siksi jos kokeilisin Tinderiä uudestaan ja jollain kumman tavalla saisin kiinnostavia matcheja, ihan takuulla periaate olisi molemminpuolinen kiinnostuksen osoittaminen ja nopea tapaaminen tai unohda koko juttu."
Seuraukset:
A) et saisi matcheja kiinnostavilta (sen tasoisilta joita saisit livenä)
B) nainen sivuuttaisi sinut koska samanaikaisesti hänelle viestittelisi viisi muuta aktiivisempaa miestä jotka eivät odota aktiivisuutta myös naiselta vaan pelaavat soidinmenot niin kuin nainen odottaa (esimerkiksi koska haluavat seksiä ja sitä ei saa ellei ole todella aktiivinen). Niinhän usein sanotaan että nainen menee vahvimman virran mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja arvelee, ettei se pienituloisuus koskaan tule ilmi? Mä päättelisin ettei sulla ole ammattia eikä työtä, ja vasemmalle. Pienituloinen tuössäkäyvä joka pärjää omillaan, olisi ok.
On työ.
En kuitenkaan mainitse Tinderissä koska kilpakosijoina on paremmassa ammatissa olevia.
Tietysti eri ihmisille eri ammatit ovat niitä "parempia". Esim. minua kiinnostaisi enemmän vaikkapa kirjastossa töissä oleva humanisti kuin joku ison firman toimitusjohtaja.
Entäs kuinka monelle esimerkiksi kirjastoapulainen on kiinnostavampi ammatti kuin kirjastonhoitaja?
Tai miten olisi se ison firman toimitusjohtaja vs toimistoapulainen?
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama mitä biossa lukee ellet ole ulkonäöllisesti top 20%. Tiput jatkosta heti. Tinderin mukaan 88,5% miesten profiileista ei edes näytetä enemmistölle naisista, koska algoritmi rankkaa ko. miehet niin alas.
Miksi sitten syytellään naisia, jos kerran syy on algoritmissa?
Mutta viidennen kerran: miksi on ok että mies tavoittelee kaunista naista, mutta ei se että nainen haluaa komean tai muuten mukavan miehen?
Eikä mitään romaania asian sivusta, vaan vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä karsin myös heti pois naiset jotka eivät ole oikeasti kiinnostuneita. Kyllähän sä oisit numerosi ja kuvasi heti antanut jos suurempaa kiinnostusta löytyisi. Turha väittää muuta.
Ei kyllä ole mitään järkeä olla varamies #382 jollekin ap :n kaltaiselle tinderakalle. Aikaansa sitä vaan tuhlaa sillä.
Sori vaan mutta asenteesi on todella negatiivinen.
Mitähän veikkaat syyksi siihen?
Persoonallisuushäiriötäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama mitä biossa lukee ellet ole ulkonäöllisesti top 20%. Tiput jatkosta heti. Tinderin mukaan 88,5% miesten profiileista ei edes näytetä enemmistölle naisista, koska algoritmi rankkaa ko. miehet niin alas.
Siksi koska algoritmi on seurausta naisten valinnoista. Algoritmi havaitsee että 80% naisista swaippaa vasemmalle 88,5% miehistä ja tulkitsee että koska nisia kiinnostaa vain miesten top 11,5%, heille näytetään vain miesten top 11,5%.
= Kun mies menee Tinderiin, profiili näytetään ensin lähes kaikille. Kun naiset alkavat swaippaamaan vasemmalle, algoritmi alkaa näyttämään miehen profiilia vain bottom 20% naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On työ.
Entäs kuinka monelle esimerkiksi kirjastoapulainen on kiinnostavampi ammatti kuin kirjastonhoitaja?
Kirjastoihmiset: ihan sama millä tittelillä. Se toimistoapulainen on nimikkeenä jostakin viime vuosisadalta, nyt tuo olisi asiantuntija tai assistentti. Ihan ok, jos kaveri elättää itse itsensä.
Ison pörssiyhtiön johtaja on niin kiireinen, että voisi olla ongelma sellaiselle joka haluaa kiireetöntä yhdessäoloa. Eli ei ole sanottu, että houkuttaisi enemmän kuin se kirjastotyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On työ.
No siis minulla oli tuossa kirjastossa pointtina se, että koska kirjallisuus on itselleni niin tärkeä ja läheinen ala, niin voisin kuvitella, että minulla voisi olla paljon yhteistä sen kirjastossa töissä olevan kanssa. Ehkä Tinderissä kumman tahansa kohdalla kiinnostavin ilmaus olisi vain "töissä kirjastossa", koska en minä ainakaan ole niinkään kiinnostunut täsmällisistä ammattinimikkeistä, vaan minua kiinnostaa millaisten asioiden parissa henkilö viettää aikaansa. Ja jos kirjastoala on valittu siksi, että kirjallisuus on sydäntä lähellä, niin TÄMÄ on se olennainen tieto minulle.
Ja jos en tiedä henkilöstä muuta kuin että on ison firman toimistusjohtaja, niin se on itselleni aika mielenkiinnotonta tietoa. Sekä toimitusjohtaja että toimistoapulainen kiinnostaisivat tuon perusteella yhtä paljon - tai yhtä vähän. Suhde ei olisi kummankaan kanssa poissuljettu mahdollisuus, mutta heistä pitäisi sitten tietää jotain muutakin ja pitäisi olla paljon muuta yhteistä - eli just niitä yhteisiä kiinnostuksenkohteita, samanhenkisyyttä, yms. Minuun ei oikein tee vaikutusta tittelit - tai no, myönnetään että kirjailija tai runoilija olisi kyllä sellainen, mikä tekisi vaikutuksen :D Mutta se liittyy taas siihen, että kirjoittelen itsekin kaunokirjallisia tekstejä. Minä siis oikeasti etsin samanhenkistä seuraa.
Mulla on ratkaisu: tulkaa naiset pois Tinderistä. Saavat jormat mätsäillä toistensa luomien valenaisprofiilien ja algoritmien kanssa.
Parempi yksin kuin palstamiesten kanssa.
Jos etsii pelkkää panoa niin ei siihen paljon aikaa viitsi käyttää. Tarkoittaa vain ettei mies ole kiinnostunut sinusta mitenkään vakavasti kun ei viitsi panostaa aikaa.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska algoritmi on seurausta naisten valinnoista. Algoritmi havaitsee että 80% naisista swaippaa vasemmalle 88,5% miehistä ja tulkitsee että koska nisia kiinnostaa vain miesten top 11,5%, heille näytetään vain miesten top 11,5%.
= Kun mies menee Tinderiin, profiili näytetään ensin lähes kaikille. Kun naiset alkavat swaippaamaan vasemmalle, algoritmi alkaa näyttämään miehen profiilia vain bottom 20% naisille.
Ihan yhtä lailla algoritmi oppii miehen käytöksestä: kun urpot ovat kiinnostuneita KAIKISTA NAISISTA, toki heille sitten tarjotaan sitä alakastia kun kerran kaikki käy.
Miehen on vain järkevä pelata prosenteilla. Toki on se mahdollisuus, että oikeasti miehestä kiinnostunut nainen karsiutuu myös pois, mutta mahdollisuus siihen on todella häviävän pieni.
"Brad Pitt" -logiikka kantaa miehenä aika pitkälle Tinderissä. Miehen tarvitsee vain miettiä, että kuinka nainen toimisi, jos Pitt olisi luurin toisessa päässä. Kestäisikö viestien vastaamisessa melkein 24h? Vastaisiko nainen vain hymiöillä tai yhdellä sanalla Pitin kirjoittamaan viestiin?
Miehenä sitä oppii aika nopeasti lukemaan, että kiinnostaako naista oikeasti, vai onko miehelle luvassa vain varamiehen rooli vai se, että naista ei kiinnosta yhtään.
Ne, jotka metsästää vain yhden yön seikkailuja toimivat osittain samoin. Ei ole mitään järkeä tuhlata aikaa naiseen, jos pillun vonkaajalle tulee olo, että tämän kanssa ei pääse helposti sänkyyn. On nopeampaa vain siirtyä seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät oikein ymmärrä miltä Tinder näyttää tavismiehen silmin. Eivätkä ymmärrä tavismiehetkään, ennen kuin kokeilevat Tinderiä.
Tinder on kuin Orwellilainen utopia tai David Lynchin elokuva jossa mitkään tosielämän lait eivät päde. Nainen joka ajattelisi livenä ettei kelpaa sinulle, on Tinderissä kuin jumalatar joka swaippaa kaltaisesi harmaan perusmiehen vasemmalle komeampien ja karismaattisempien tieltä.
Omat ex-tyttöystäväni: molemmat hoikkia ja liikunnallisia, töissäkäyviä, fiksuja, hauskoja ja varmasti ainakin perusnättejä (omissa silmissäni toki enemmän kuin sitä.
Tinder-matchini: yksikään ei täyttänyt puoltakaan noista. Merkittävästi ylipainoisia (huijasivat kuvilla) ja epäliikunnallisia, kipeästi elättäjän tarpeessa olevia, täydellisen tylsiä ja keskustelutaidottomia. Jokainen täytti ainakin 2/3 noista. Parhaiten mätsäsi naisen kanssa joka oli mielenkiintoinen ja älykäs plus lisäksi hoikka ja kivannäköinenkin - mutta paljastui että hänellä oli vakavia mt-ongelmia, elämänhallinta täysin pielessä ja noin puolet edellisestä vuodesta oli mennyt suljetulla osastolla.
Minun pitäisi siis laskea rimaa tolkuttomasti, hyväksyä kuka nainen tahansa ja odotella kärsivällisesti josko saisin vuoronumeron kisata tilaisuudesta tavata mittaamattoman arvokas suomalainen tavallinen nainen? Siksi koska tällainen nainen halutessaan pääsisi komean miehen yhden yön seuraksi, minun olisi laskettava rimaa parisuhteen osalta?
Ei kiitos.
Siksi jos kokeilisin Tinderiä uudestaan ja jollain kumman tavalla saisin kiinnostavia matcheja, ihan takuulla periaate olisi molemminpuolinen kiinnostuksen osoittaminen ja nopea tapaaminen tai unohda koko juttu.
-mies38v
Hyvin sanottu.
"Siksi jos kokeilisin Tinderiä uudestaan ja jollain kumman tavalla saisin kiinnostavia matcheja, ihan takuulla periaate olisi molemminpuolinen kiinnostuksen osoittaminen ja nopea tapaaminen tai unohda koko juttu."
Seuraukset:
A) et saisi matcheja kiinnostavilta (sen tasoisilta joita saisit livenä)
B) nainen sivuuttaisi sinut koska samanaikaisesti hänelle viestittelisi viisi muuta aktiivisempaa miestä jotka eivät odota aktiivisuutta myös naiselta vaan pelaavat soidinmenot niin kuin nainen odottaa (esimerkiksi koska haluavat seksiä ja sitä ei saa ellei ole todella aktiivinen). Niinhän usein sanotaan että nainen menee vahvimman virran mukana.
Lammassielut menevät päävirran mukana. Monesti se vaan johtaa siihen, että löytää itsensä taas etsimästä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen on vain järkevä pelata prosenteilla. Toki on se mahdollisuus, että oikeasti miehestä kiinnostunut nainen karsiutuu myös pois, mutta mahdollisuus siihen on todella häviävän pieni.
"Brad Pitt" -logiikka kantaa miehenä aika pitkälle Tinderissä. Miehen tarvitsee vain miettiä, että kuinka nainen toimisi, jos Pitt olisi luurin toisessa päässä. Kestäisikö viestien vastaamisessa melkein 24h? Vastaisiko nainen vain hymiöillä tai yhdellä sanalla Pitin kirjoittamaan viestiin?
Miehenä sitä oppii aika nopeasti lukemaan, että kiinnostaako naista oikeasti, vai onko miehelle luvassa vain varamiehen rooli vai se, että naista ei kiinnosta yhtään.
Ne, jotka metsästää vain yhden yön seikkailuja toimivat osittain samoin. Ei ole mitään järkeä tuhlata aikaa naiseen, jos pillun vonkaajalle tulee olo, että tämän kanssa ei pääse helposti sänkyyn. On nopeampaa vain siirtyä seuraavaan.
No ehkä nyt ei kannata ihan 24 tunnissa kuitenkaan poistaa sitä matchia. Voi poistaa asian mielestään, mutta jos nainen sitten vastaakin vaikka 30 tunnin kuluttua ja vaikuttaa kiinnostavalta ja myös kinnostuneelta tutustumaan, niin ehkä silloin kannattaa unohtaa nuo Brad Pitt -teoriat. Joskus voi olla ihan hyvä syykin viivästyksille.
Itse olen yleensä deittipalstoilla yrittänyt vastata nopeasti, mutta joskus siitä tuli aikamoinen stressi, kun samaan aikaan olisi pitänyt tehdä työt, joiden dead line oli puskemassa päälle JA kirjoitella kiinnostavasti jollekin kiinnostavan oloiselle ihmiselle. Koska kyllä minäkin naisena haluan antaa itsestäni myös viestitellessä mielenkiintoisen vaikutelman. Just kiireessä tulee laitettua tylsiä ja lyhyitä viestejä, jos tulee paniikki, että pakko vastata pian vaikkei ehtisi, ettei toinen ghostaa. Kun aina se ehtiminen ei ole vain itsestä kiinni.
Joo, myönnetään, että esim. rakastuneena vastailisin viesteihin töiden kustannuksella, mutta nuo tinder-tyypithän ovat vielä tuntemattomia. He voivat olla kiinnostavia, mutta ei vielä siinä vaiheessa kannata heidän kanssaan päätä, elämää ja esim. töiden valmistumista sekoittaa.
Voit lohduttautua sillä että et menetä mitään koska selvästikään et halua mitään someriippuvaista idioottia.
Vierailija kirjoitti:
Jos etsii pelkkää panoa niin ei siihen paljon aikaa viitsi käyttää. Tarkoittaa vain ettei mies ole kiinnostunut sinusta mitenkään vakavasti kun ei viitsi panostaa aikaa.
t. mies
Ahaa, eli jos mies tinkaa Tinderissä vastausta 2-24h sisällä ja tapaamista 4-48 h sisällä se on pllureikää etsimässä.
Helpommalla pääsisi, kun laittaisitte asian ihan siihen tekstiin tuon asian, niin ei tarvitsisi teihin tuhlata aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies
Ahaa, eli jos mies tinkaa Tinderissä vastausta 2-24h sisällä ja tapaamista 4-48 h sisällä se on pllureikää etsimässä.
Helpommalla pääsisi, kun laittaisitte asian ihan siihen tekstiin tuon asian, niin ei tarvitsisi teihin tuhlata aikaansa.
Samaa mieltä. Jos p@noseuraa etsin, niin sitten siitä top 10 miehistä- palsta-pekkojen mukaan niitä on kaikille naisille p@noseuraksi tarjolla
Tinder on seksi-sovellus, jossa ei roikuta ikuisuuksia vain huomatakseen, että a) joku toinen napapsi saaliin, tai b) panostus perustui pelkkään illuusioon!
Negatiivisuus on ongelma vasta sen jälkeen kun on swaipattu oikealle. Ennen sitä on ihan sama onko asenne positiivinen vai negatiivinen, kunhan nyt ei ole valkannut murjotuskuvia profiiliin (ja jos on hyvin komea, ne toimivat jopa paremmin kuin hymykuvat - tutkittu juttu).