Miksi Tinderissä (miehillä) on niin kamala kiire?!
Olen nainen ja melko uusi Tinderin käyttäjä. Olen huomannut, että ainakin miehillä on tässä sovelluksessa aivan järjetön kiire.
Esimerkiksi yhden miehen kanssa oli match tullut maanantaina, tiistaina hän pyysi jo puhelinnumeroa ja kun en ollut näin lyhyellä tuntemisella vielä valmis antamaan numeroani (joka ei kuitenkaan ole julkista tietoa, vaan yksityisasiani), niin poisti mitään sanomatta seuraavana päivänä.
Toinen tyyppi pyysi parempaa kuvaa minusta. Lupasin laittaa, mutta en laittanut sillä samalla hetkellä, koska olin menossa asioille. Pari tuntia myöhemmin huomasin, että match on poistettu.
Kolmas (tämän kanssa oli jo juteltu aiemmin) oli laittanut viestiä, jota en ehtinyt välittömästi lukea. Kun olisin tunnin sisällä lukenut viestin, olikin jo koko match poistettu...
Tässä vain muutama esimerkki. Kyseiset miehet ovat olleet aivan tavallisia miehiä, joille tuskin tulee matcheja edes päivittäin. Ihmettelen, että mikä on tämä kiire, että kaiken pitäisi tapahtua vartin sisällä ja hetkeäkään ei voida odottaa. Ennen oli ihan normaalia, että ihmiset työaikana tai kyläillessä eivät naputa herkeämättä puhelintaan, vaan tekstiviesteihin joutui odottamaan vastausta jopa useita tunteja, jopa seuraavaan päivään. Edelleen näin on mm. Whatsappissa... Miksi sitten Tinderissä on näin kamala hoppu??
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Mitä siellä Tiderissä kerrotaan? Kerrotaanko oikea nimi? Vai ollaanko siellä anonyymejä? Olen miettinyt sinne kirjautumista, mutta kun en tiedä siitä mitään, miten se toimii.
Ei siellä ole pakko kertoa itsestään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole kiire mihinkään, mutta mielellään kävisin keskustelua, jonka tahti ei ole samaa luokkaa kirjepostin kanssa. Ymmärrän, että ihmisillä on kiireitä ja elämä voi tuoda eteensä yllättäviä juttuja. Ei siinä mitään. Siltikin, jos et vastaa aloitusviestiini viikon sisällä on se melko selvä merkki siitä, että kiinnostusta ei ole. Samoin jos keskustelumme on nopeudellaan luokkaa muutama viesti viikossa ja nekin viestit toiselta osapuolelta parin sanan mittaisia on tämäkin merkki kiinnostuksen puutteesta. Tämä on ihan ok, mutta henkilökohtaisesti en näe järkeä jutuissa, jotka eivät etene mihinkään ja jotka tuntuvat siltä, että ne ovat toiselle osapuolelle pakkopullaa.
Ei mun tarvi ketään pyytää heti treffeille, mutta mielelläni pyydän, jos keskustelun perusteella siihen on aihetta. Jonkun kanssa se keskustelu voi kestää useita viikkoja ja jonkun toisen kanssa pari päivää. Tapauskohtaista.
Yleensäki pyrin aina olemaan se, joka on kirjoittanut sen viimeisen viestin. Näin pallo on vastaanottajan käsissä. Jos hän haluaa jatkaa keskustelua on se mahdollista ja jos vastausta ei kuulu tulkitsen tämän merkiksi kiinnostuksen puutteesta.
Eihän viikko ole mikään aika. Ei kaikki pyöri jatkuvasti kännykällä. Ehkä et ole se kiinnostavin ja sulle vastataan, kun muut vaihtoehdot on käyty läpi? Mikset odottaisi?
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh.. tollasiako suomalaiset miehet on?
Toi oli hauska😄
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole kiire mihinkään, mutta mielellään kävisin keskustelua, jonka tahti ei ole samaa luokkaa kirjepostin kanssa. Ymmärrän, että ihmisillä on kiireitä ja elämä voi tuoda eteensä yllättäviä juttuja. Ei siinä mitään. Siltikin, jos et vastaa aloitusviestiini viikon sisällä on se melko selvä merkki siitä, että kiinnostusta ei ole. Samoin jos keskustelumme on nopeudellaan luokkaa muutama viesti viikossa ja nekin viestit toiselta osapuolelta parin sanan mittaisia on tämäkin merkki kiinnostuksen puutteesta. Tämä on ihan ok, mutta henkilökohtaisesti en näe järkeä jutuissa, jotka eivät etene mihinkään ja jotka tuntuvat siltä, että ne ovat toiselle osapuolelle pakkopullaa.
Ei mun tarvi ketään pyytää heti treffeille, mutta mielelläni pyydän, jos keskustelun perusteella siihen on aihetta. Jonkun kanssa se keskustelu voi kestää useita viikkoja ja jonkun toisen kanssa pari päivää. Tapauskohtaista.
Yleensäki pyrin aina olemaan se, joka on kirjoittanut sen viimeisen viestin. Näin pallo on vastaanottajan käsissä. Jos hän haluaa jatkaa keskustelua on se mahdollista ja jos vastausta ei kuulu tulkitsen tämän merkiksi kiinnostuksen puutteesta.
Eihän viikko ole mikään aika. Ei kaikki pyöri jatkuvasti kännykällä. Ehkä et ole se kiinnostavin ja sulle vastataan, kun muut vaihtoehdot on käyty läpi? Mikset odottaisi?
Jos ei viikkoon kuulu niin voi kyllä unohtaa.
Sitä itse ihmettelen myös, että miksi ne matchit pitää poistaa. Ei ne siellä haittaa jonon jatkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä itse ihmettelen myös, että miksi ne matchit pitää poistaa. Ei ne siellä haittaa jonon jatkona.
Tarkoitatko, että jos avausviestiin ei ole tullut viikkoon vastausta vai jos keskustelussa on viikon tauko?
Miksi nämä vastaamattomat eivät sitten poista mua matcheistaan?
Aivan turha tuhlata aikaa naiseen jota ei heti pääse panemaan. Näinhän se menee. Tinder on oikeasti seksiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turha tuhlata aikaa naiseen jota ei heti pääse panemaan. Näinhän se menee. Tinder on oikeasti seksiä varten.
Jos tämä on tavoite niin kannattaa suosiolla kääntyä ammattilaisten puoleen. Tavalliset, mielenterveydeltään normaalit naiset kun eivät lähde tuntemattoman pantaviksi parin viestin jälkeen. Jos luulet että Tinder on ilmainen seksipalvelu miehille, tulet varmasti pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että jos avausviestiin ei ole tullut viikkoon vastausta vai jos keskustelussa on viikon tauko?
Miksi nämä vastaamattomat eivät sitten poista mua matcheistaan?
Kummassakin tapauksessa voit unohtaa, tuskin viestiä koskaan enää tulee.
Ei niitä matcheja ole tarvetta poistella jos ei varsinaista aihetta (huonoa käytöstä) ole.
Päivitä myös omaa profiiliasia, lisää kuvia ja paranna tekstiä. Tämä näkyy näille roikkuville matcheille myös, tiedä vaikka joku kiinnostuisi enemmän.
Millaisestakohan pohjasta ap saanut nuo esimerkkinsä? Tuntuu kovasti yleistykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Eihän viikko ole mikään aika. Ei kaikki pyöri jatkuvasti kännykällä. Ehkä et ole se kiinnostavin ja sulle vastataan, kun muut vaihtoehdot on käyty läpi? Mikset odottaisi?
Ellei keskustelua synny, niin miksi pitää matchiä mukana?
On kiire saada p*llua. Nainen on mulle vaan sen kantaja
M21
Vierailija kirjoitti:
:'D nykyään ei kyllä ole mitään vanhanaikaisia "lankapuhelin jäi kotiin"-selityksiä, kun jokaisella kulkee se matkapuhelin mukana kaikkialla.
Joo mutta silti ei koko ajan pysty nykyisinkään viestitellä. Itselläni ainakin omien ystävienkin viesteihin pystyn joskus vastaamaan vasta tuntien viiveellä. Esimerkiksi työaikana en viestittele, vaan teen töitä - ja työaikani ovat vaihtelevia, eli ne eivät noudata 8-16 aikoja. Jos olen vaikka elokuvissa, en tsekkaa siellä viestejä saati vastaile niihin. Jos olen tapaamassa ystäviä tai vaikka vanhempiani, en käytä sitä aikaa muiden kanssa viestittelyyn. Ja jos olen vaikka ajamassa autolla Helsingistä Turkuun, niin viestit saavat kyllä odottaa sen kaksi tuntia - en todellakaan siinä autonratissa ala viestitellä.
Itse pitäisin nyrkkisääntönä sitä, että saman päivän aikana olisi syytä vastata. Toisaalta sillä, jos parin tunnin viive aiheuttaa jo dramaattisen reaktion "Ei sitten! Älä sit vastaa kun ei kerran kiinnosta! Poistan sut mätseistä!", voi se olla hyväkin tapa karsia huonoitsetuntoiset tyypit, joiden kanssa tulisi vastaavaa ongelmaa sitten suhteessakin. Yritin kerran olla suhteessa ihmisen kanssa, jonka itsetunto-ongelmat aiheuttivat toistuvasti kummallisia ylitulkintoja ja suuttumisia, ja sen kokemuksen jälkeen välttelen kyllä ihmisiä, jotka toimivat niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista....Onpa katkeria miehiä täällä, kun Tinderi on vaan panosovellus, ja vain 1/1000000 löytää sieltä suhteen ja veetun krantut tavisämmät, jotka luulevat itsestään liikoja, ja eivät viitsi vastata 1/2 h sisällä kun mies on sijalla 28 549
Teidän täällä ülisevien miesten huono menestys naismaailmassa Tinderissä ja IRL ei johdu em. syistä vaan teidän happamista, katkerista persoonistaa ja naisvihamielisyydestä joka paistaa läpi jo ihan täällä
Ennen olin toiveikas ja uskoin löytäväni jonkun jos olisin mukava ja kunnioittaisin naisia. En kuitenkaan onnistunut ja katkeroiduin tämän takia. Katkeroituminen johtuu naisettomuudesta, ei toisinpäin.
Pari kysymystä
A) Jos olisin mukava ja kunnioittamisen naisia. Kuulostaa siltä, että et oikeasti olisi, vaan esität, jotta saat naisen. Paistaa kyllä läpi, jos ihminen teeskentelee
B) Pitäisikö tuon riittää naisille? Eihän se riitä miehillekkään. Olen mukava ja kunnioitan miehiä- miksi en löydä miestä?En esitä. Ennen olin oikeasti ja nyt olen ihan rehellinen siitä, etten ole mukava. B-kohta taas on palturia.
Millä lailla B-kohta on muka palturia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehenä tiedän, että olen varasijalla nro 35346 jos naisen vastausta joutuu odotella useamman päivän, tai nainen ei vastaile kovin kiinnostuneen oloisesti. Pitäköön tunkkinsa.
Olen tämän kanssa samaa mieltä.
Jos olet tavismies ja olet viettänyt pidemmän aikaa tinderissä niin teet kyllä nopeasti huomion että nainen vastaa parin tunnin sisällä ja kysyy kysymyksiä myös mieheltä jos hän on kiinnostunut.
Jos vastauksissa menee päivä tai pari ja nainen ei kysy kiinnostuneesti asioita niin saatan jättää vastaamatta ja resetoida tilini siinä vaiheessa josta voi tulla vaikutelma että olisin poistanut hänet. Poistan äärimmäisen harvoin ketään mutta resetoin tiliäni kerran viikossa tai kahdessa.
Minkä hiton takia puljaat sitä tiliä koko ajan? Joku voi olla vaikka reissussa eikä pääse heti vastaamaan, ja sä olet kuin 5v lapsi joka ei kykene odottamaan paria päivää.
:'D nykyään ei kyllä ole mitään vanhanaikaisia "lankapuhelin jäi kotiin"-selityksiä, kun jokaisella kulkee se matkapuhelin mukana kaikkialla.
Miksi sitä pitäisi olla tavoitettavissa ja käytettävissä joka paikassa joka saatanan minuutti? Tiedän että en ole ainut, jota väsyttää suunnattomasti tämä jatkuva saatavilla olon edellytys. Ambiverttinä kaipaan omaa aikaa ja tilaa omille ajatuksille, uusiin ihmisiin tutustuminen vie energiaa. Yksin ollessa latautuu. En halua enkä jaksa jatkuvasti viestitellä, olla saatavilla. Työt ja muut velvoitteet vie ihan riittävästi energiaa nekin.
Milloin sinun kaltaisesi ihmiset tajuavat, että kaikki eivät jaksa eivätkä halua roikkua kännykkä kädessä koko ajan?
Jos etsii parisuhdetta netin välityksellä niin valitettavasti se viestittely vain kuuluu asiaan. Toki voi pitää päänsä ja vastata vaikka kerran viikossa, mutta siinä tapauksessa on turha ihmetellä jos toiselta loppuu mielenkiinto ja etsii parempaa seuraa.
En itsekään jaksa olla 24/7 tavoitettavissa ja tämän vuoksi esim. puhelimessa on kaikki ilmoitukset aina pois päältä. Näen puhelut ja viestit vasta näytön avattua ja voin itse valita, mihin reagoin ja milloin. MUTTA. Tinderissä ollessani se oli selvä että aktiivisuutta on lisättävä, muuten tutustuminen olisi täysin mahdotonta. Onneksi löysin sieltä kaltaiseni miehen: aluksi viestittelimme jatkuvasti, mutta pikku hiljaa tutustuessa kävi selväksi, että kumpikin inhoamme jatkuvaa puhelimella päivystämistä. Nyt suhdetta 2v. takana ja luojan kiitos molemmat jaksoivat alussa panostaa, nyt voi rauhassa mennä parikin päivää ilman yhteydenpitoa ja suhde kukoistaa silti :)
On vähän eri asia, vastaako tinder-viestiin muutaman tunnin viiveellä saman vuorokauden aikana, vai vasta viikon päästä.
Itse keskustelen tinderissä tasan niin kauan kunnes olen ejakuloinut, sitten poistan matchin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista....Onpa katkeria miehiä täällä, kun Tinderi on vaan panosovellus, ja vain 1/1000000 löytää sieltä suhteen ja veetun krantut tavisämmät, jotka luulevat itsestään liikoja, ja eivät viitsi vastata 1/2 h sisällä kun mies on sijalla 28 549
Teidän täällä ülisevien miesten huono menestys naismaailmassa Tinderissä ja IRL ei johdu em. syistä vaan teidän happamista, katkerista persoonistaa ja naisvihamielisyydestä joka paistaa läpi jo ihan täällä
Ennen olin toiveikas ja uskoin löytäväni jonkun jos olisin mukava ja kunnioittaisin naisia. En kuitenkaan onnistunut ja katkeroiduin tämän takia. Katkeroituminen johtuu naisettomuudesta, ei toisinpäin.
Vaikka totta onkin, niin kahdentoista vuoden kokemuksella katkera mies käyttäytyy siten, ettei kukaan nainen viihdy hänen seurassaan. 2018 sain katkastua katkeruuden kierteen ja viime vuoden helmikuusta asti olen treffaillut kaikinpuolin upeaa naista, nelikymppistä kaunotarta, joka jostain ihmeen syystä on pysynyt sinkkuna (ja lapsettomana, mikä osittain selittääulkonäön.) Jotain vikaa kuulemma naisessakin pitäisi olla, mutten minä ole vielä havainnut. Enkä aio etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehenä tiedän, että olen varasijalla nro 35346 jos naisen vastausta joutuu odotella useamman päivän, tai nainen ei vastaile kovin kiinnostuneen oloisesti. Pitäköön tunkkinsa.
Olen tämän kanssa samaa mieltä.
Jos olet tavismies ja olet viettänyt pidemmän aikaa tinderissä niin teet kyllä nopeasti huomion että nainen vastaa parin tunnin sisällä ja kysyy kysymyksiä myös mieheltä jos hän on kiinnostunut.
Jos vastauksissa menee päivä tai pari ja nainen ei kysy kiinnostuneesti asioita niin saatan jättää vastaamatta ja resetoida tilini siinä vaiheessa josta voi tulla vaikutelma että olisin poistanut hänet. Poistan äärimmäisen harvoin ketään mutta resetoin tiliäni kerran viikossa tai kahdessa.
Minkä hiton takia puljaat sitä tiliä koko ajan? Joku voi olla vaikka reissussa eikä pääse heti vastaamaan, ja sä olet kuin 5v lapsi joka ei kykene odottamaan paria päivää.
Miksi sitä pitäisi olla tavoitettavissa ja käytettävissä joka paikassa joka saatanan minuutti? Tiedän että en ole ainut, jota väsyttää suunnattomasti tämä jatkuva saatavilla olon edellytys. Ambiverttinä kaipaan omaa aikaa ja tilaa omille ajatuksille, uusiin ihmisiin tutustuminen vie energiaa. Yksin ollessa latautuu. En halua enkä jaksa jatkuvasti viestitellä, olla saatavilla. Työt ja muut velvoitteet vie ihan riittävästi energiaa nekin.
Milloin sinun kaltaisesi ihmiset tajuavat, että kaikki eivät jaksa eivätkä halua roikkua kännykkä kädessä koko ajan?
Jos etsii parisuhdetta netin välityksellä niin valitettavasti se viestittely vain kuuluu asiaan. Toki voi pitää päänsä ja vastata vaikka kerran viikossa, mutta siinä tapauksessa on turha ihmetellä jos toiselta loppuu mielenkiinto ja etsii parempaa seuraa.
En itsekään jaksa olla 24/7 tavoitettavissa ja tämän vuoksi esim. puhelimessa on kaikki ilmoitukset aina pois päältä. Näen puhelut ja viestit vasta näytön avattua ja voin itse valita, mihin reagoin ja milloin. MUTTA. Tinderissä ollessani se oli selvä että aktiivisuutta on lisättävä, muuten tutustuminen olisi täysin mahdotonta. Onneksi löysin sieltä kaltaiseni miehen: aluksi viestittelimme jatkuvasti, mutta pikku hiljaa tutustuessa kävi selväksi, että kumpikin inhoamme jatkuvaa puhelimella päivystämistä. Nyt suhdetta 2v. takana ja luojan kiitos molemmat jaksoivat alussa panostaa, nyt voi rauhassa mennä parikin päivää ilman yhteydenpitoa ja suhde kukoistaa silti :)
Tai sitten deittailee vain miehiä, jotka eivät ole hätähousuja. Olen minäkin parisuhteessa nykyään. Ei viestitelty alussa jatkuvasti, kumpikaan ei olisi jaksanut moista pommitusta. Edettiin molemmat rauhassa samaan tahtiin, viestittelyt tiivistyi suhteen syvetessä, kun oli enemmän henkilökohtaista sanottavaa.
Kuka sen määrää millä tavalla tinderissä PITÄÄ olla? Eikö se järkikin sano, että jos ei ole tietynlainen ihminen ja etsii kumppania kenen kanssa mätsää, niin miksi ihmeessä esittäisin jotain muuta aluksi? Silloin mätsäisin väärien ihmisten kanssa, kun en ole rehellisesti oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Kuvitteletko että se on sille keskustelun naisosapuolelle jotenkin helpompaa?”
En kuvittele, vaan tiedän. Lähtökohtaisesti miehen kuuluu tehdä ensimmäinen aloite johon nainen voi joko reagoida tai jättää vastaamatta. Seuraavaksi täytyy pitää keskustelua ja naisen mielenkiintoa yllä kysymyksillä ja vitsikkäällä sanailulla. Liian innostunut ei tietenkään saa olla, tai muuten vaikuttaa epätoivoiselta. Kun treffeistä sitten saadaan sovittua, niin naisella on vielä optio ghostata koska uudeksi matchiksi sattui tulemaan Ryan Gosling.
Tiedät - olet siis transmies joka on aiemmin ollut nainen? Sun näkemys kahden aikuisen ihmisen tasapuolisesta keskustelusta on niin ihmeellinen, että epäilen ettet koko koskaan ole jutellut oikean naisen kanssa, tai että yrität epätoivoisesti virittää keskustelua joidenkin instatypyjen kanssa jotka vain keräävät seuraajia. Protip - jos se keskustelu on yksipuolista ja koet että sinä olet ainoa joka näkee vaivaa, älä jatka sitä.
Mutta kun nyt ei puhuta tapaamisesta jossain live-elämän tilanteessa, vaan Tinderistä.
Omat kokemukset ovat tismalleen samanlaisia. Naisilla riittää matcheja, viestejä ja treffitarjouksia. Siksi enemmistö heittäytyy passiivisiksi ("koska mä voin") ja odottaa miehen hurmaavan. Jos mies ei hurmaa, next.
Se että pitäisi olla aloitteellinen (mutta ei liian aloitteellinen), kiinnostunut, hauska ja oivaltava ihmisen kanssa josta et tiedä juuri mitään, on hemmetin puuduttavaa leikkiä jota ei jaksa kauaa.
Raflassa sentään saat melko nopeasti käsityksen siitä lähteekö nainen mukaan jos esität ne odotetut soidinmenot. Siksi Tinderissä pyritään nopeasti tapaamaan livenä, koska muussa tapauksessa naiselle ehtii tulemaan se komeampi ja syyttävämpi match, ja jäät kakkossijalle.
Toimin siis itse Tinderissä ollessani samalla tavalla. Heti tapaaminen livenä, tai sitten homma sai jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kun luulee miestä "ihan tavikseksi" mutta onkin yleensä oikeasti top10%
No niin. Määrittelemätön vihdoin ja viimein, että minkälainen on top 10 prosentin mies?
Tinderin omien tilastojen mukaan naisten top 80% matchaa miesten top 11,5% kanssa.
OKCupidin tilastojen mukaan aniset rankaavat 80% miehistä keskitason alapuolelle ja <1% komeiksi.
Nuo kun yhdistetään, saadaan vastaus siihen mitä nainen tarkoittaa "tavismiehellä".
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Mitä siellä Tiderissä kerrotaan? Kerrotaanko oikea nimi? Vai ollaanko siellä anonyymejä? Olen miettinyt sinne kirjautumista, mutta kun en tiedä siitä mitään, miten se toimii.