Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Saunokaa kirjoitti:
Yksi käytännön huomio. Koronavirus ei tykkää kuumasta. Meillä käytetään paljon täällä Suomessa yhtä paikkaa, mitä ei muualla maailmassa kauheasti ole, eli sauna. Voi kuulostaa hullulta, ja tämän teorian joku lääkäri on jo lytännyt, mutta saunaan...
Mitä se saunaenää siinä vaiheessa auttaa, kun olet jo pisaratartunnan saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun suurin osa lääkäreistä ja hoitajista kuolee itse tähän, niin kukas meitä kansalaisia sitten hoitaa?
Kaikkitietävät mammat, jotka pitävät vastaanottoa poteroissaan.
Tosin he epäilevät siellä poteroissaan kaikkia ja kivittävät jokaisen joka yrittää lähestyä. Pääasia, että itse selviävät edes muutaman kuukauden pidempään kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Saunokaa kirjoitti:
Yksi käytännön huomio. Koronavirus ei tykkää kuumasta. Meillä käytetään paljon täällä Suomessa yhtä paikkaa, mitä ei muualla maailmassa kauheasti ole, eli sauna. Voi kuulostaa hullulta, ja tämän teorian joku lääkäri on jo lytännyt, mutta saunaan...
Sauna viimeistelee ku pumppu pettää. Saunokaa flunssassa. Ja krapulassa.
Itse en ole koskaan ainakaan tietääkseni sairastanut edes influenssaa. Kuumetta minulla oli viimeksi v. 2004 ja silloin mun crp oli yli 600 eikä kuume noussut yli 38.5.... mietin, että mulla tuskin aiheuttaa tämäkään tauti ainakaan sytokliinimyrskyä. Mulla on ollut ihmisen suu ja sorkkatauti, se oli kyllä kova tauti. Kesti yli kaksi viikkoa. Sikainfluenssa rokotteen sain aikoinaan, ja se tuli markkinoille hyvin nopeasti. Tässä taudissa näyttää olevan täysin oireettomista kantajista vakaviin tautitapauksiin. Todennäköisesti sitä voi olla jo Suomessa, kun muuallakin on, mutta sitä en tiedä, koska aletaan testailemaan. Minun kroppa on useasti näyttänyt sen, että se ei ole hälyttänyt ns. Ajoissa, vaikka kerran olin liki kuolemaa. Ihmettelin vain väsymystä, lääkäri kauhistui kun näki veriarvoni. Jään siis seuraamaan, tuleeko mitään. Pelottaa kyllä nyt maanantai kun pitäisi lapset laittaa kouluun. Mitä te muut vanhemmat teette sen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Saunokaa kirjoitti:
Saunomista kannatta tässä vaiheessa tehdä. Jos on oireeton.
Rokotteesta
Coronavirus COVID-19 vaccine days away from animal testing, Queensland researchers believe
https://www.abc.net.au/news/2020-02-22/coronavirus-vaccine-animal-testi…
Italiassa on tartunnan saanut 38 vuotias kilpaurheilija, juoksija tehohoidassa kriittisessä tilassa !
Eli todellakin voi olla vakava tauti kellevaan !
https://milano.repubblica.it/cronaca/2020/02/21/news/coronavirus_codogn…
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin käväistä hiihtolomalla Etelä-Koreassa, jonne pääsisi nyt hyvinkin edullisesti (suorat Finskin lennot hieman alle 700 €). Hieman kyllä arveluttaa se, että pääseekö sieltä vielä parin viikon kuluttua pois ilman, että joutuisi johonkin karanteeniin, mikä saattaisi viivästyttää paluuta töihin.
Asiaa. Itehän lähen viikon päästä wuhaniin. Vähän piti järkätä lentojen ja jatkoyhteyksien kanssa, ja auto vuokrata noin 700 km päästä muualta kiinasta. Jännä reppureissu tulossa!
Saunokaa kirjoitti:
Virus kuolee 75 pluasteessa, todennäköisesti myöhemmin kuin itsensä kuumentanut viruksenkantaja.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteesta
Coronavirus COVID-19 vaccine days away from animal testing, Queensland researchers believe
Kiinassa ja englannissa on jo aloitettu monta päivää sitten eläintestit. Eli kyllä se rokotus sieltä tulee.
Korona joillakin oireeton. kirjoitti:
Itse en ole koskaan ainakaan tietääkseni sairastanut edes influenssaa. Kuumetta minulla oli viimeksi v. 2004 ja silloin mun crp oli yli 600 eikä kuume noussut yli 38.5.... mietin, että mulla tuskin aiheuttaa tämäkään tauti ainakaan sytokliinimyrskyä. Mulla on ollut ihmisen suu ja sorkkatauti, se oli kyllä kova tauti. Kesti yli kaksi viikkoa. Sikainfluenssa rokotteen sain aikoinaan, ja se tuli markkinoille hyvin nopeasti. Tässä taudissa näyttää olevan täysin oireettomista kantajista vakaviin tautitapauksiin. Todennäköisesti sitä voi olla jo Suomessa, kun muuallakin on, mutta sitä en tiedä, koska aletaan testailemaan. Minun kroppa on useasti näyttänyt sen, että se ei ole hälyttänyt ns. Ajoissa, vaikka kerran olin liki kuolemaa. Ihmettelin vain väsymystä, lääkäri kauhistui kun näki veriarvoni. Jään siis seuraamaan, tuleeko mitään. Pelottaa kyllä nyt maanantai kun pitäisi lapset laittaa kouluun. Mitä te muut vanhemmat teette sen suhteen?
Ei jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa jo toinen kuollut kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bf17e49b-a8cc-431e-ad2d-8b04a3307058
Lauantaina aamupäivästä Italiassa vahvistui toinenkin kuolemantapaus, kertoo Reuters. Hän on nainen, joka asuu Lombardian alueella Pohjois-Italiassa.
Miksi mistään ei löydy tietoa, mistä Italialaiset ovat tartunnan saaneet?
Taitaa olla niin, että Italialaiset ovat ainoita jotka testaavat voimakasoireisia "influenssa" potilaita koronatestillä.
Suomessa tätä ei haluta tehdä.
Olen kyllä aika varma, että tauti on ollut jo Suomessakin jonkun aikaa.Vasta kun tulee ensimmäisiä tehohoitoon joutuvia joilla ei ole influenssaa, niin sitten testataan.
Mutta siinä vaiheessa sairaanhoitohenkilökuntakin on jo taudin saanut.
Ei valitettavasti testata näitä tehohoitoon joutuneitakaan, joilla ei ole influenssa. Mikä lie tauti heillä sitten liekään, luoja yksin tietää. Mutta hei, Suomitilastot pysyy ainakin nätteinä ja bisnekset rullaa
Vierailija kirjoitti:
Rokotteesta
Nyt kaikki eläinaktivistit barrikaadeille ja estäkää tämä sairas eläinkoe! Nyt on aika aktivoitua. Eläimet ennen ihmistä.
Italiassa luvut vaan nousee. Tänään jo 29 tartunnan saanutta rekisteröity. Coronan Euroopan kiertue on alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin käväistä hiihtolomalla Etelä-Koreassa, jonne pääsisi nyt hyvinkin edullisesti (suorat Finskin lennot hieman alle 700 €). Hieman kyllä arveluttaa se, että pääseekö sieltä vielä parin viikon kuluttua pois ilman, että joutuisi johonkin karanteeniin, mikä saattaisi viivästyttää paluuta töihin.
Asiaa. Itehän lähen viikon päästä wuhaniin. Vähän piti järkätä lentojen ja jatkoyhteyksien kanssa, ja auto vuokrata noin 700 km päästä muualta kiinasta. Jännä reppureissu tulossa!
Ei kannata ottaa takareppuun ilman kumia.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa luvut vaan nousee. Tänään jo 29 tartunnan saanutta rekisteröity. Coronan Euroopan kiertue on alkanut.
Pitänee kohtaa alkaa varailemaan lomareissua Italiaan ensi kesäksi, kun halvalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa, miten nopeasti tahti kiihtyy.
Italiassa eilen 14 tartuntaa, nyt 30. 2 kuollutta, 78v mies ja 38v nainen, pohjoisitaliasta. Nainen kuoli ensiapupolilla, nyt koko sairaala testataan. Ulkonaliikkumiskielto, vain rajoitetusti kauppaan, lääkäriin,apteekkiin codognossa ainakin. Rooman alueella 3. Kovaa vauhtia leviää!
Singaporessa 3 uutta tartuntaa, ja Japanissa 1 uusi tartunta.
Kaikkitietävät mammat, jotka pitävät vastaanottoa poteroissaan.