Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tuntee jonkun joka on sairastunut koronaan? En tunne ketään, eikä sukulaiset, ystävätkään tunne ketään. Kyselin, alue Pohjois-Pohjanmaa, Tampere, Helsinki, Espanja, Porvoo.
Sori, 1 tuntee. Yksi kaverinsa sai koronan.
Onko muilla yhtä laihoja kyselytuloksia?
Laumasuoja ei siis etene? Itse tunnen yhden.
Tästä aiheesta on kyllä ollut useita ketjuja, joissa moni on kertonut tuttavansa menehtyneen tautiin. Vastaan nyt kun kyselit. Itse tunnen kahdeksan tautiin sairastunutta. Yksi meinasi kuolla ja oli teholla. Hän oli perusterve keski-ikäinen työssäkäyvä mies.
Olet onnekas kun et tunne yhtään tautiin sairastunutta. Asun pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WHO on julkisesti jo kertonut, että Covid-19 on yhtä vaaraton kuin tavallinen flunssa. WHO on pyytänyt valtioita purkamaan kaikki rajoitukset. Eikö Suomen media ole tästä tietoinen?
Laitatko linkin WHO:n sivuille tähän uutiseen? Mielelläni lukisin.
Ongelma tässä on se etten muista miten linkitetään. Koetan hakea jostain osoitteen josta googlettaa.
WHO: omasta kokouksesta lausunto livenä, videolla.
Just :D
Neuvo ja kirjoita miten linkitetään. Olen kertakaikkiaan unohtanut. Haluaisin jakaa pelkästään puolueetonta tietoa.
New York Times kertoi myös korontestien olevan epäpäteviä. Liekö huijausta nekin? Ja aivan varmasti laittaisin tähän linkin jos tietäisi miten se tehdåään. En tunne yhtään koronaan sairastunutta vieläkään.
Itselläni saattoi olla kesällä korona. Testi tosin näytti negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli sekin oleellinen tieto, että virus tarttuu parhaiten juuri silloin kun ei ole tauti puhjennut kantajassakaan.
Eli tyypillinen influenssan kaltainen tartunta on kyseessä.
Sitten kun tauti on jo päällä, ei tartuntariski ole enää yhtä suuri. Ei voi mitenkään tietää kuka on tartuttaja.
Tämän vuoksi MASKIT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tuntee jonkun joka on sairastunut koronaan? En tunne ketään, eikä sukulaiset, ystävätkään tunne ketään. Kyselin, alue Pohjois-Pohjanmaa, Tampere, Helsinki, Espanja, Porvoo.
Tästä aiheesta on kyllä ollut useita ketjuja, joissa moni on kertonut tuttavansa menehtyneen tautiin. Vastaan nyt kun kyselit. Itse tunnen kahdeksan tautiin sairastunutta. Yksi meinasi kuolla ja oli teholla. Hän oli perusterve keski-ikäinen työssäkäyvä mies.
Minä asun pääkaupunkiseudulla ja en tunne yhtään tautiin sairastunutta. Tämä on ainakin omassa tuttavapiirissäni se yleisin tilanne.
Veikkaan että jos tunnet/tiedät monta tautiin sairastunutta, niin tuttavasi työskentelevät sairaalassa tai perhejuhlissanne on tauti levinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WHO on julkisesti jo kertonut, että Covid-19 on yhtä vaaraton kuin tavallinen flunssa. WHO on pyytänyt valtioita purkamaan kaikki rajoitukset. Eikö Suomen media ole tästä tietoinen?
Ongelma tässä on se etten muista miten linkitetään. Koetan hakea jostain osoitteen josta googlettaa.
Kannattaa mennä Twitteriin WHO:n sivulle. Onko vielä samat lausunnot kuin 2 viikkoa sitten. En ole Q-ukko, vaan tavallinen ihminen. Toivottavasti kaikki lausunnot ovat linjassa, mitä tulee näihin: WHO, THL. kaikki tutkijat, poliitikot ja media. Muuten on melkoisen selityksen paikka. Nythän kaikki ei ole ollenkaan samassa linjassa, ei sinne päinkään.
Tarkoitatko esim. tätä eilistä WHO:n twiittiä:
"I know there’s fatigue but the virus has shown that when we let our guard down, it can surge back at breakneck speed and threaten hospitals and health systems"
tai tätä:
"So it’s important that all governments focus on the fundamentals that help to break the chains of #COVID19 transmission and save both lives and livelihoods"
"On Friday, we discussed the worrying phase that the #COVID19 pandemic has entered. As the northern hemisphere enters winter, we’re seeing cases accelerate – particularly in Europe and North America"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat kyselyni tulokset koko ajalta. Aika laaja otanta kyllä sinänsä. Erittäin erikoista, koska Espanjassa asuvatkaan eivät tunteneet yhtään koronaan sairastunutta :(
STM:lle pyyhkeitä Helsinki-Vantaan koronatoimista apulaisoikeuskanslerilta
Apulaisoikeuskansleri: Sosiaali- ja terveysministeriö pyysi Vantaan kaupunkia osallistumaan Helsinki-Vantaan lentokentällä tehtyihin koronaviruksen torjuntatoimiin hyvin myöhäisessä vaiheessa. Kaupungilla olisi ollut resursseja ja tartuntatautilain osoittama tehtävä.
Apulaisoikeuskansleri pitää kyseenalaisena sitä, että STM on ensin päätynyt käyttämään yksityistä palveluntarjoajaa. Ratkaisu ei kanslerin mielestä ole tartuntatautilain mukainen.
Ministeriön johtovastuu olisi edellyttänyt tehokkaampia oma-aloitteisia toimia, jotta lentoasemien tilanteeseen olisi voitu puuttua heti maaliskuun puolivälin jälkeen. Hallituksen linjaukset näkyivät käytännössä viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä Twitteriin WHO:n sivulle. Onko vielä samat lausunnot kuin 2 viikkoa sitten. En ole Q-ukko, vaan tavallinen ihminen. Toivottavasti kaikki lausunnot ovat linjassa, mitä tulee näihin: WHO, THL. kaikki tutkijat, poliitikot ja media. Muuten on melkoisen selityksen paikka. Nythän kaikki ei ole ollenkaan samassa linjassa, ei sinne päinkään.
Tarkoitatko esim. tätä eilistä WHO:n twiittiä:
"I know there’s fatigue but the virus has shown that when we let our guard down, it can surge back at breakneck speed and threaten hospitals and health systems"
tai tätä:
"So it’s important that all governments focus on the fundamentals that help to break the chains of #COVID19 transmission and save both lives and livelihoods"
"On Friday, we discussed the worrying phase that the #COVID19 pandemic has entered. As the northern hemisphere enters winter, we’re seeing cases accelerate – particularly in Europe and North America"
Siitä on kai jo pari viikkoa aikaa. Korjaa jos olen erehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun pääkaupunkiseudulla ja en tunne yhtään tautiin sairastunutta. Tämä on ainakin omassa tuttavapiirissäni se yleisin tilanne.
Veikkaan että jos tunnet/tiedät monta tautiin sairastunutta, niin tuttavasi työskentelevät sairaalassa tai perhejuhlissanne on tauti levinnyt.
Kollegoilla+heidän perheillään (ei terveysala) muutama tartunta. Sitten myös ihan ystävävillä ja tuttavilla ketkä ovat kaikki ihan eri aloilla(kukaan heistä ei myöskään ole terveydenhoidossa töissä).
Eli ei ole kyse terveysalasta tai sukujuhlista ym. ryvästymän tyyppisestä tartuntatilanteesta. Tuntemani tartunnat ajoittuvat 02/20-10/20 ajoittuvalle ajalle ja ovat aivan erillisillä toisistaan riippumattomilla henkilöillä olleet. Jos laskisin tuohon vielä tartunnat joista olen ystäviltäni kuullut niin luku nousisi vielä tuosta kahdeksasta. Mielestäni on hieman itsepetosta ajatella, että esim. täällä pääkaupunkiseudulla eivät olisi muutamat kymmenet tuhannet tautia sairastaneet.
Epäuskottavaa ja naurettavaa uutisointia tällaiset "Vantaa keikkuu kiihtymisvaiheen ja leviämisvaiheen välimaastossa" - selittelyt. Ensin ollaan leviämisvaiheessa, tunnin päästä ei ollakaan, kasvomaskisuositus senkus terävöityy viikoittain ja luvutkin tuntuu keikkuvan jossain 200 - 450 välissä samankin päivän sisällä. En usko mihinkään mitä media ja "asiantuntijat" sanovat, koska uskottavuutta ei tällä pelleilyllä ole enää heilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Epäuskottavaa ja naurettavaa uutisointia tällaiset "Vantaa keikkuu kiihtymisvaiheen ja leviämisvaiheen välimaastossa" - selittelyt. Ensin ollaan leviämisvaiheessa, tunnin päästä ei ollakaan, kasvomaskisuositus senkus terävöityy viikoittain ja luvutkin tuntuu keikkuvan jossain 200 - 450 välissä samankin päivän sisällä. En usko mihinkään mitä media ja "asiantuntijat" sanovat, koska uskottavuutta ei tällä pelleilyllä ole enää heilläkään.
Minäkään en enää usko. Tämä Covid-19 oli se viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni luokkakaveri sairastui, Helsinki.
Myös työpaikalla yksi, ei terveysala.
Nämä nyt syksyllä.
Keväällä oli 3 tuttavaa hki, jotka sairasti koronan, yksikään ei terveysalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt Koronakartta ilmoittaa +289. Epidemia aaltoilee.
Minkähänlainen "urpo" siellä THL:ssä noiden lukujen kanssa näpräilee? Vai jäikö lottokone jumiin ja saadaan koko loppuviikon viralliset lukemat jo tänään?
THL on jo aikaa sitten nostanut kädet pystyyn epideamian kanssa, oikeat luvut tänäänkin jotain 5 ja 10 tuhannen väliltä, kaunisteltu ensin n. 400, sitten tuli johdolta määräys että liian korkea, joten panivat sen suunnilleen vajaaseen 300.
Vierailija kirjoitti:
Pe##ele! Juuri kun ehdin iloita että Vantaa julistanut leviämisvaiheen, niin nyt se sitten vedettiin takaisin. Ajattelinkin, että liian hyvää ollakseen totta. Eli sama meno jatkuu peba edellä puuhun.
Tulikohan taas palautetta liiasta omatoimisuudesta joltain korkeammalta taholta ja käsky korjata asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen sää teillä Pietarissa on?
Jos haluat vaikuttaa typerältä, vastaa näin.
Juuri nyt
Luvut ovat olleet vielä tarkistuslaskennassa, t. Aimo Surakka
nyt Juuri!
Juurikin nyt!
Ruotsi +3162 uutta tapausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kollegoilla+heidän perheillään (ei terveysala) muutama tartunta. Sitten myös ihan ystävävillä ja tuttavilla ketkä ovat kaikki ihan eri aloilla(kukaan heistä ei myöskään ole terveydenhoidossa töissä).
Eli ei ole kyse terveysalasta tai sukujuhlista ym. ryvästymän tyyppisestä tartuntatilanteesta. Tuntemani tartunnat ajoittuvat 02/20-10/20 ajoittuvalle ajalle ja ovat aivan erillisillä toisistaan riippumattomilla henkilöillä olleet. Jos laskisin tuohon vielä tartunnat joista olen ystäviltäni kuullut niin luku nousisi vielä tuosta kahdeksasta. Mielestäni on hieman itsepetosta ajatella, että esim. täällä pääkaupunkiseudulla eivät olisi muutamat kymmenet tuhannet tautia sairastaneet.
Numerot on vaikeita. Pääkaupunkiseudulla muutamat kymmenet tuhannet sairastaneet, kun koko Suomen määrä on n13tuhatta....
Minä en tunne yhtään tartunnansaanutta. Yksi tuttava tuntee yhden USAsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tähän mennessä kuollut 351 koronaan. Aika jännä, et juuri Vauva-palstalaisilla monilla sattuu olemaan siihen menehtynyt tuttava. Melkein tulee mieleen, et onkohan ihan totta puhuttu ;)
Voin mäkin väittää, et ainakin 31 tuttuani on kuollut koronaan, ettekä pysty mitenkään todistaamaan, etteikö olisi totta.
Oikeasti tunnen 4 joilla on ollut korona, ja 3 heistä oli samasta perheestä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006665452.html
3 min. sitten
Vaasa, Helsinki ja Jyväskylä miltei tasoissa uusien tartuntojen määrässä
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL kertoi tiistaina 294 uudesta koronavirustartunnasta. Yhteensä niitä raportoitiin 46 kunnassa.
Vaasa, Helsinki ja Jyväskylä ovat uusien tartuntojen kanssa miltei tasoissa, joskin Vaasan seudun kokonaiskuvaa huonontavat tartunnat kaupunkia ympäröivässä Mustasaaren kunnassa. Siellä uusia tartuntoja kerrottiin 23.
Tässä uusien tapausten määrä kunnittain:
- Vaasa: 43 tartuntaa
- Helsinki: 43 tartuntaa
- Jyväskylä: 42 tartuntaa
- Tampere: 32 tartuntaa
- Mustasaari: 23 tartuntaa
- Kouvola: 7 tartuntaa
- Espoo: 6 tartuntaa
- Maalahti: 6 tartuntaa
- Ylöjärvi: 5 tartuntaa
- Vöyri: 5 tartuntaa
- Vantaa: 5 tartuntaa