Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (122760)

Vierailija

Mitähän tämän rajoituksen poistamisesta seuraa Ruotsissa ?

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

15.9. klo 18.21 Puolen vuoden vierailukielto Ruotsin hoivakodeissa päättyy

Ruotsissa sallitaan lokakuun alusta lähtien jälleen vierailut vanhusten hoivakodeissa, kertoi sosiaaliministeri Lena Hallengren tiistaina. Kielto on ollut koronan takia voimassa huhtikuun alusta asti.

Vierailukiellon kumoamisen takana on Hallengrenin mukaan muun muassa se, että hygieniarutiinit hoivakodeissa ovat parantuneet, samoin kuin testausmahdollisuudet.

Sosiaalihallituksen pääjohtaja Olivia Wigzell kuitenkin muistutti, ettei vaara ole kuitenkaan ohi.

– Suuri vastuu on vierailijoiden toiminnalla, Wigzell sanoi.

Ruotsin terveysviranomaisen Folkhälsomyndighetenin pääjohtajan Johan Carlsonin mukaan tärkeää on välttää vierailijoiden ruuhkaa hoivakodeissa, kun vierailukielto kumoutuu.

– Toivomme, että voimme siirtyä tiukasta vierailukiellosta säännösteltyyn toimintaan, Carlson sanoi.

Myös Hallengren painotti sen tärkeyttä, että vierailut toteutuvat turvallisesti. Hän muistutti, että vierailu koskettaa paitsi omaa omaista myös kaikkia hoivakodissa asuvia.

Vierailija

https://yle.fi/uutiset/3-11260181

15.9. Sairaalahoidossa koronapotilaita, tehohoidosta sopimus Tampereen kanssa

Koronapotilaita on päätynyt pitkästä aikaa sairaalahoitoon Etelä-Pohjanmaalla. Sairaanhoitopiiristä kerrotaan, että keskussairaalassa on nyt muutama potilas. He ovat hoidossa Seinäjoen keskussairaalassa.

Viimeksi eteläpohjalaisia on ollut koronan vuoksi sairaalahoidossa keväällä.

– Koronatilanne on ollut hyvin rauhallinen viime kuukaudet, mutta nyt on valtakunnallisesti nähtävissä, että myös iäkkäämpiä henkilöitä sairastuu. Keski-iän ylittäneet tarvitsevat useammin sairaalahoitoa, kertoo infektioylilääkäri Elina Kärnä Seinäjoen keskussairaalasta.

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on keskittänyt tehohoitoa vaativien koronapotilaittensa hoidon Tampereelle. Sairaanhoitopiiri on tehnyt jo kesällä keskittämisestä sopimuksen Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja Tampereen yliopistollisen sairaalan kanssa.

Toistaiseksi Etelä-Pohjanmaalta ei ole tarvinnut lähettää yhtäkään koronatartunnan saanutta potilasta hoitoon Tampereelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt Aamulehti uutisoi, että Tampereella Kaarilan koulussa tartunta. Ja asia tiedettiin täällä jo perjantaina?

Tiedettiin täällä ainakin Tiistaina aamulla.

"

https://www.vauva.fi/keskustelu/3651730/corona-virus-paljon-huhuttua-lev...

nimimerkkieipakollinen

117868/118204 | 

klo 7:49 | 15.9.2020

Paitsi Vuoreksen koulussa, myös Kaarilan koulussa Tampereella on korona-altistuminen, mutta siitä vaietaan. Vanhemmille tuli maanantaina iltapäivällä niukkasanainen tiedote, että altistuminen on todettu viikonvaihteessa, ja että maanantaiaamuna koulu on hygieniasiivottu. Lapsi kertoi yhden yläkoululuokan ja useiden opettajien olevan karanteenissa. Asiasta ei oltu kerrottu oppilaille (poika epäilee, ettei edes kaikille opettajillekaan) ennen kuin alettiin ihmetellä opettajien joukkopoissaoloa, ja sitä, että yksi opettaja risteili useamman luokan välillä antamassa tehtäviä. Herää kysymys, oliko edes takoitus tiedottaa asiasta vanhempia."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Leikkaukseen menijät joutuvat koronatestiin. Tuntuu kyllä ikävältä mennä samaan jonoon sairastuneiden kanssa, mutta muuten ei kai pääse leikkaukseen.

Pitäisi olla eri testipaikka, leikkaukseen meneville. Jos saa koronavirustartunnan, se voi estää leikkauksen.

Suurimmalla osalla testeihin menijöistä, ei ole koronavirusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yle Areenassa nyt julkaistu Tilipäiväkirjat-sarja. Samaan tapaan tehty dokumenttisarja kuin Toimettomat, eli kertoo koronakevään vaikutuksista suomalaisten elämään. Naiset ovat kuvanneet itse elämäänsä ja poikkeustilan vaikutuksia työssäkäyntiin, yrittäjyyteen ja elämään yleensä (joo, kaikki päähenkilöt tosiaan naisia). Ihan mielenkiintoista katsottavaa.

Katsoin sarjan eilen. Oli aika mielenkiintoinen. Itse kun en kokenut kevättä mitenkään raskaaksi. Tosin en asu yksin ja mulla on etätyö, joten pääsin helpolla. Monella kevät oli sata kertaa vaikeampi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokohan tänään menee tartunnat yli sadan? Mitähän  valheita THL keksii sen vähättelemiseksi?

Vai onko taas muokattu 20 tartunnan päivä?

Jos THL ei tee mitään vähennyksiä, 

niin tämän viikon päivittäisten numeroiden pitäisi olla  n. 40 tai enemmän.

Yhtenä päivänä ehkä vähemmän, mutta ainakin yhtä suurempaa numeroa

odotan tälle viikolle. 

Sairaalassa olevien määrissä on ehkä selvä lisäys tänään, tosin joskus

sieltä vähenee kerralla suurikin määrä. Tuosta saadaan tänään

iltapäivällä tietoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokohan tänään menee tartunnat yli sadan? Mitähän  valheita THL keksii sen vähättelemiseksi?

Vai onko taas muokattu 20 tartunnan päivä?

Haaskalintujen aamukokous.

Vierailija

Oliko täällä eilen linkki siihen tuoreimpaan jätevesitutkimukseen? Nyt en löydä sitä mistään. Siinä oli, että Vihdin jätevedestä on löytynyt myös virusta. Haluaisin löytää lähteen tähän niin voisin linkata someen...

Vierailija

Varmasti kipukynnyksissä on yksilöllisiä eroja ja testintottatilanteissa. En kuitenkaan mitenkään synnytykseen kykene tätä  vertaamaan, kestää max kymmenisen minuuttia. Epämiellyttävää on kyllä, jalkaa piti jännittää että huomion sai johonkin muualle. Tällainen pelottelu ei ole ehkä ihan tarpeen nyt. Samaa mieltä kuitenkin siitä, että mielellään  pientä, 0-10-vuotiasta lasta tuohon ei kyllä vie.

Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään koronatestissä, kerta oli minulle ensimmäinen ja toivottavasti myös viimeinen, (tämä tosin varmaan turhaa haaveilua, sen verran pitkäaikaisesta riesasta tässä on kyse). Oli aivan kamala testi! Olen synnyttänyt kaksi lasta ilman puudutuksia ja minulle on laitettu hammasimplantti, mutta saas nähdä jääkö koronatestistä suurimmat traumat...

Ehkä näytteenottajissakin on eroja, en tiedä. Mutta nyt ymmärrän hieman paremmin sitä taannoin HS yleisönosastolle kirjoittanutta naista, joka toivoi, että lapsia ei testattaisi turhaan ja moneen kertaan. Olen itse pitänyt testausta keskeisimpänä epidemian torjuntakeinona ja hokenut keväästä asti, että kaikki mahdolliset testiin ja mielellään mahdollisimman usein. 

Se täytyy kyllä sanoa, että itse testaustapahtuma oli äärimmäisen sujuva ja nopea. Ei jonottamista eikä odottelua. Kyseessä oli yksityisen puolen testi (Terveystalo). Saa nähdä kauanko tuloksen saamiseen menee. En usko että minulla koronaa on, vaan kyllä tää lienee lasten koulusta tuoma perinteinen syysflunssa. Mutta kun olen kaikille hokenut että "lievimmistäkin oireista heti testiin", niin ajattelin noudattaa omaa mantraani kun vuoden eka flunssa iski. Enpä tiedä mitä teen seuraavan nuhan iskiessä! 

Vierailija

AL juuri nyt

Tampereen yliopistollinen sairaala (Tays) vahvistaa ensiapuaan hakemalla lääkäriä hoitamaan infektiopotilaita päivystykseen, jossa tutkitaan potilailta myös koronaa.

Työhön kuuluu etenkin iltatyötä kello 15–22.

Voiko tuosta saada vihjettä siihen mitä tuleman pittää.
Ehkäpä jotain ryntäystä tulossa.
Voi näitä flunssa-aikoja.

Vierailija

[quote=Vierailija]Varmasti kipukynnyksissä on yksilöllisiä eroja ja testintottatilanteissa. En kuitenkaan mitenkään synnytykseen kykene tätä  vertaamaan, kestää max kymmenisen minuuttia. Epämiellyttävää on kyllä, jalkaa piti jännittää että huomion sai johonkin muualle. Tällainen pelottelu ei ole ehkä ihan tarpeen nyt. Samaa mieltä kuitenkin siitä, että mielellään  pientä, 0-10-vuotiasta lasta tuohon ei kyllä vie.

Tarkoitin tietenkin kymmentä sekuntia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AL juuri nyt

Tampereen yliopistollinen sairaala (Tays) vahvistaa ensiapuaan hakemalla lääkäriä hoitamaan infektiopotilaita päivystykseen, jossa tutkitaan potilailta myös koronaa.

Työhön kuuluu etenkin iltatyötä kello 15–22.

Voiko tuosta saada vihjettä siihen mitä tuleman pittää.
Ehkäpä jotain ryntäystä tulossa.
Voi näitä flunssa-aikoja.

Mutta onneksi nyt lieventynyttä ja vähemmän kuolettavaa. Mikan sanoma.

Vierailija

Keväällä vitsailin, että introvertit ja autistit selviävät tästä pandemiasta parhaiten.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että ainakin mentaalisesti he todellakin selviävät parhaiten.

Muilla näyttää matkustusrajoitukset ja karanteenit aiheuttavan ahdistusta vaikka eivät edes olisi lähdössä matkalle.
Purkavat sitä ahdistustaan rettelöimällä täällä, ressukat.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Varmasti kipukynnyksissä on yksilöllisiä eroja ja testintottatilanteissa. En kuitenkaan mitenkään synnytykseen kykene tätä  vertaamaan, kestää max kymmenisen minuuttia. Epämiellyttävää on kyllä, jalkaa piti jännittää että huomion sai johonkin muualle. Tällainen pelottelu ei ole ehkä ihan tarpeen nyt. Samaa mieltä kuitenkin siitä, että mielellään  pientä, 0-10-vuotiasta lasta tuohon ei kyllä vie.

Tarkoitin tietenkin kymmentä sekuntia.

Viisi sekuntia on se inhottavin vaihe, siinä mun näytteenottaja näki, että homma ällötti mua ja alkoi laskea ihan ääneen neljä, kolme, kaksi, ja valmis. 😁

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat