Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Miksei tehdä mitää? Tilanne pahenee muttei reagoida.
No lauantaina sentään tapahtuu kun avataan rajat.
Vierailija kirjoitti:
Niin, meille riskiryhmäläisille ei ole tullut muuta tietoa tai ohjeistusta kuin se valtion lähettämä kirje kotiin keväällä.
Että pysytään eristyksissä.
Muuta ohjetta ei ole tullut postilaatikkoon.
Tai kukaan ei oke soittanut ja ohjeistanut muuta.
Meille ei tullu edes valtion kirhettä, pimennossa edelleen.
Mutta tänään ei ole tainnut olla pahemmin noita altisutistumisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä on nyt illalla ollut muutenkin teinitason kommentteja niin pakko sanoa, etten kestä sanaa "ryvästymä". Tarkoitetaan tartuntaryppäitä, mutta koronakin on kauniimpi sana kuin ryvästymä.
Lisäksi se on jotenkin vähättelevä. Meillä ei ole pandemiaa, epidemiaa tai tartuntaryppäitä. Meillä on vain ryvästymiä. Mitä niitä torjumaan, kun eivät oikein suomen kieleen kuulukaan.
Niinpä. Terveiset vain THL:lle ja Tekirille, kumman viestintästrategiageneraattorista tuo sana sitten alun perin putkahtikaan.
”Tämän päivän korkea tartuntalukema selittyy pääosin jo tiedossa olleilla ryvästymillä...Ryvästymistä huolimatta epidemiatilanne ei ole oleellisesti muuttunut viime viikkojen aikana”, sanoo THL:n ylilääkäri Taneli Puumalainen. https://thl.fi/fi/-/uusia-koronatartuntoja-ilmoitettu-93-mukana-on-usei…
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa asioida marketeissa, ku ei vaan voi olla huomaamatta sitä välinpitämättömyyttä!
Esim. turvaväli, jonka pitäminen muihin on ostoksia pakatessa useimmilta unohtunut tyystin
Taas näki porukkaa kassan liukuhihnan päässä pakkaamassa, käyttäytyivät kuin koko koronasta ei kinä kuulleetkaan :/
Vierailija kirjoitti:
Taas on yhdellä kylällä koronaputki väärin tukahdutettu.🙄🤔
Mikkelissä?
Antaa levitä. Menkööt väestön läpi, viekööt ketä viekööt ja that's it, elämä jatkuu.
THL:n Markku Tervahauta twitterissä https://twitter.com/mapetti: "Sairaalahoitoa tarvinneilla #COVID19-potilailla yleisesti keuhkojen toimintahäiriöitä vielä kuukausienkin päästä. Taudin leviämistä ja sairastumisia pitää sitkeästi kaikkien yhteisin toimin ehkäistä."
Vierailija kirjoitti:
"...viekööt ketä viekööt ja ... elämä jatkuu."
Jos kuolee, elämä ei jatku. Kuolema tarkoittaa elämän päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joku kuolee, jonkun toisen elämä voi jatkua. Ja aina joku kuolee. Ja aina elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monelta eri päivältä kuitenkin nuo tartunnat. Eli näemmä ihan normisettii..tiistaina tulee isompi luku.
Jännä vain että joka tiistai on aina kaksinkertainen luku verrattuna edelliseen tiistaihin, useamman viikon jo...
Jännän äärellä ollaan. Onneksenne korona kestää vuosia! Ajatelkaapas, miten kamalaa se olisi jos yhtenä aamuna heräisi ja korona olisi poissa!? Mitäs te sitten listaisitte....?
https://avoin.media/2020/09/15/rokotepakko-maalaislaakarin-jarjella-vaa… Lukekaa. Ja ymmärtäkää mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, meille riskiryhmäläisille ei ole tullut muuta tietoa tai ohjeistusta kuin se valtion lähettämä kirje kotiin keväällä.
Tai kukaan ei oke soittanut ja ohjeistanut muuta.Meille ei tullu edes valtion kirhettä, pimennossa edelleen.
Olen säästänyt sen valtion keväisen kirjeen.
Ja pysyn eristyksissä, kunnes lähettävät uuden kirjeen, jossa antavat uusia ohjeita. Se on hieno kirje, se. Joskus sillä on myyntiarvoa, paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, maanpäällinen elämä. Sitten on vielä iankaikkisuus, kaksi vaihtista et missä.
Kävin tänään koronatestissä, kerta oli minulle ensimmäinen ja toivottavasti myös viimeinen, (tämä tosin varmaan turhaa haaveilua, sen verran pitkäaikaisesta riesasta tässä on kyse). Oli aivan kamala testi! Olen synnyttänyt kaksi lasta ilman puudutuksia ja minulle on laitettu hammasimplantti, mutta saas nähdä jääkö koronatestistä suurimmat traumat...
Ehkä näytteenottajissakin on eroja, en tiedä. Mutta nyt ymmärrän hieman paremmin sitä taannoin HS yleisönosastolle kirjoittanutta naista, joka toivoi, että lapsia ei testattaisi turhaan ja moneen kertaan. Olen itse pitänyt testausta keskeisimpänä epidemian torjuntakeinona ja hokenut keväästä asti, että kaikki mahdolliset testiin ja mielellään mahdollisimman usein.
Se täytyy kyllä sanoa, että itse testaustapahtuma oli äärimmäisen sujuva ja nopea. Ei jonottamista eikä odottelua. Kyseessä oli yksityisen puolen testi (Terveystalo). Saa nähdä kauanko tuloksen saamiseen menee. En usko että minulla koronaa on, vaan kyllä tää lienee lasten koulusta tuoma perinteinen syysflunssa. Mutta kun olen kaikille hokenut että "lievimmistäkin oireista heti testiin", niin ajattelin noudattaa omaa mantraani kun vuoden eka flunssa iski. Enpä tiedä mitä teen seuraavan nuhan iskiessä!
Vierailija kirjoitti:
HPK:lta ikäviä uutisia - joukkueessa on todettu toinen koronavirustartunta
Jääkiekon SM-liigaan valmistautuva HPK tiedotti tiistaina lisään huolestuttavia uutisia. Joukkueessa on ilmennyt toinen koronavirustartunta jo aiemmin tiedotetun lisäksi.
- Joukkueeseen kuuluvat sekä pelaajat että toimihenkilöt. HPK:n koronalöydöksien yhteismäärät ovat nyt U20-joukkue kahdeksan ja liigajoukkue kaksi, hämeenlinnalaisseura kertoo verkkosivuillaan.
HPK:n U20 -joukkue on testattu kokonaisuudessaan maanantaina 14.9.2020. HPK odottaa kaikkien testattujen tulokset ennen seuraava tiedotetta.
Liigajoukkueen osalta testipäivä on keskiviikko 16.9.2020.
Testauspäivät ovat tulleet HPK:lle suosituksena Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiriltä.
Sportti. com
Tiedättekö, että urheilu ja varsinkin jääkiekkojoukkueilla,yksilöillä on aivan normaaleja flunssatauteja kauden aikana? Runsas treeni altistaa urheilussa hengitystie tulehduksia. Myös tartunta mahatauteja ja joskus krapula kipeyttä,huonoa oloa.
Nyt hulluus levinnyt, että tekevät vain tutkimuskäyttöön tarkoitettuja DNAta monistavia PCR testejä jotka ilmaisevat eritteestä minkä tahansa korona tai jonkun muun tavanomaisen virus kausi flunssan olleen teillä joskus vuosia sitten. Miksi annatte tunkeä väkivalloin limakalvovauriota ja nenä verenvuotoa aiheuttavan näytteen oton? Tiedon ja ymmärryksen puute. Eikö teitä epäilytä miksi näyte otetaan ja mitä muuta se dna teistä paljastaa? Puikko on voitu saastuttaa joka aiheuttaa sen teidän flunssa sairauden,jota sitten sanktaan covidiksi. Nenässä voi olla bakteeria,virusainetta ja sitten kun se puikko tekee veri naarmun limakalvoon se muuttuukin sairaudeksi jota ette muuten sairastaisi. Tyhmää vai mitä? Vertaan sitä siihen että pistätte jonkun toisen yskää ja aflunssaa potevan räkää omaan nenäänne.
Rämä ketju on hysteriaa typerimmillään. Mikä teitä vaivaa kun ei oikea tieto kulje nuppiin asti? Teette vain pahaa itsellenne kaiket päivät,kuukaudet tällä ja mistä se on pois? Lapsenne kertovat joskus kun äiti sekosi koronaan,oli luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kukaan ei oke soittanut ja ohjeistanut muuta.Meille ei tullu edes valtion kirhettä, pimennossa edelleen.
Olen säästänyt sen valtion keväisen kirjeen.
Ja pysyn eristyksissä, kunnes lähettävät uuden kirjeen, jossa antavat uusia ohjeita. Se on hieno kirje, se. Joskus sillä on myyntiarvoa, paperilla.
Mä oon täysin tän ketjun tiedon varassa, ei mitään virallista infoa ole vieläkään tullu. Mutta toisaalta olen välttynyt tartunnoilta noudattaen tämän ketjun ohjeita, joten kai tässä pärjätään ilman virallista lappuakin 🤷🏼♀️
Maskia aloin käyttää vähän liian aikaisin, mutta en tukehtunut siihen kuitenkaan (johtunee hoitajataustastani, koska hoitajillehan maskit eivät olleet vaarallisia edes alussa).
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa olisi varmaan hyvä jokaisella suomalaisella miettiä sitä, mitä itse voisi tehdä viruksen leviämisen estämiseksi. Mitä riskejä voisi omasta elämästään karsia, jotta sekä itse että muut ihmiset voisi paremmin. Itse olen jättänyt baarireissut kokonaan, samoin matkustamisen. Olen myös vältellyt kaupungin keskustassa käymistä, ja käynyt ruokakaupassa hiljaisempina aikoina. Vielä varmaan pitäisi siirtyä tilaamaan ruuat kotiin. Myöhemminkin ehtii bilettää ja matkustella. Tämä korona-aika ei loputtomiin kestä. Rokote tulee jossain vaiheessa, ehkä jo vuoden vaihteessa. Virus saattaa myös hävitä itsestään, niinkuin kävi espanjantaudille. Joten eiköhän tässä vielä jokunen kuukausi yhdessä kestetä näitä poikkeusoloja.
Mielelläni tekisin näin, mutta olen työni takia pakotettu olemaan sisätiloissa sumpussa yli tuhannen ihmisen kanssa päivittäin ilman mitään suojavarusteita. Ei siis mitään mahdollisuuksia vaikuttaa jos haluaa työpaikkansa pitää :((. Tauti tulee jos on tullakseen ja uskon tulevan, koska nyt kaupungissa kovasti leviää.
Jokaisella tulisi olla selviytymispakkaus ja joko olet kerännyt kotivaraa?
Ryvästymä on se, mikä THL:ssä on joka virkaiikalla housussa, kun paska toden teolla läjähtää tuulettimeen. Korona on taas päässyt kahteen hoitokotiin, pelkään että alkaa suru-uutisia tulla...