Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
118181/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella tulisi olla selviytymispakkaus ja joko olet kerännyt kotivaraa?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a7414c46-6c34-4e1a-820f-d7d619394745

Vierailija
118182/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvä tilanne meillä oli kesällä, korona alkoi olla tukahdutettu. Hienosti hallitus sössi sen avaamalla matkustusta.

Täällä me elettäisiin ja kulutettaisiin ja yhteenkuuluvuuden tunne olisi noussut kohisten. Meidän oma kaikille turvallinen Suomi.

Mutta ei, hallitus halusi koronan takaisin.

Vielä ei olisi myöhäistä toimia uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
118183/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan, juoman ja lääkkeiden ohella Härmälä kehottaa varaamaan kotiin myös muuta tarpeellista.

– Tärkeitä tarvikkeita ovat esimerkiksi tölkinavaaja, radio ja paristot, hygieniatarvikkeet, riittävästi vaatteita, tuorekelmut, teippi, muovipurkit, taskulamppu ja paristot, joditabletit, kynttilät ja tulitikut sekä käteistä rahaa.

Vierailija
118184/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menlö testiin se on voitto NWO globalisti kommunisti fasisteille,YK.EUlle. Korona huijauksen tarkoitus on talouslaman aiheuttaminen ja ihmisten orjuuttaminen pakkokeinoin.

Ei teillä,ole mitään tappavaa tai tarttuvaa sairautta. Normiflunssaa. Jos sairastuu vakavasti niin on jo olemassa joku muus syy vakavampaan sairauteen joka puhkeaa samalla. Kaikki kuolleet ovat vanhuuden moni sairauksiin kuolleita iäkkäitä. Nyt ne tavalliset keuhkokuumeet on tilastoitu covdiksi. Niin tilastoja on jo korjattu monessa maassa kuolinsyiden osalta koska johtuneet muusta syystä onnettomuus,syöpä ym. Meitä on huijattu!

Vierailija
118185/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään koronatestissä, kerta oli minulle ensimmäinen ja toivottavasti myös viimeinen, (tämä tosin varmaan turhaa haaveilua, sen verran pitkäaikaisesta riesasta tässä on kyse). Oli aivan kamala testi! Olen synnyttänyt kaksi lasta ilman puudutuksia ja minulle on laitettu hammasimplantti, mutta saas nähdä jääkö koronatestistä suurimmat traumat...

Ehkä näytteenottajissakin on eroja, en tiedä. Mutta nyt ymmärrän hieman paremmin sitä taannoin HS yleisönosastolle kirjoittanutta naista, joka toivoi, että lapsia ei testattaisi turhaan ja moneen kertaan. Olen itse pitänyt testausta keskeisimpänä epidemian torjuntakeinona ja hokenut keväästä asti, että kaikki mahdolliset testiin ja mielellään mahdollisimman usein. 

Se täytyy kyllä sanoa, että itse testaustapahtuma oli äärimmäisen sujuva ja nopea. Ei jonottamista eikä odottelua. Kyseessä oli yksityisen puolen testi (Terveystalo). Saa nähdä kauanko tuloksen saamiseen menee. En usko että minulla koronaa on, vaan kyllä tää lienee lasten koulusta tuoma perinteinen syysflunssa. Mutta kun olen kaikille hokenut että "lievimmistäkin oireista heti testiin", niin ajattelin noudattaa omaa mantraani kun vuoden eka flunssa iski. Enpä tiedä mitä teen seuraavan nuhan iskiessä! 

Eroa on varmaan näytteenottajissa, kipukynnyksissä ja nenissä. Mulla myös yksi koronatesti takana, eikä se kyllä ollut erityisen kamalaa. Puikon sisään työntäminen vähän sattui, mutta sitten kun sitä pyöritettiin, se tuntui lähinnä hassulta. Ja koko kokonaisuus hyvinkin nopeasti ohi. Negatiivinen yllätys oli lähinnä nenän kirvely useamman tunnin näytteenoton jälkeen. Mutta tässä saattaa vaikuttaa sekin, että omaan oireistooni ei kuulunut erityistä nuhaa - ehkä testi on hankalampi jos nenässä on valmiiksi ärtynyt tilanne.

Vierailija
118186/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään koronatestissä, kerta oli minulle ensimmäinen ja toivottavasti myös viimeinen, (tämä tosin varmaan turhaa haaveilua, sen verran pitkäaikaisesta riesasta tässä on kyse). Oli aivan kamala testi! Olen synnyttänyt kaksi lasta ilman puudutuksia ja minulle on laitettu hammasimplantti, mutta saas nähdä jääkö koronatestistä suurimmat traumat...

Ehkä näytteenottajissakin on eroja, en tiedä. Mutta nyt ymmärrän hieman paremmin sitä taannoin HS yleisönosastolle kirjoittanutta naista, joka toivoi, että lapsia ei testattaisi turhaan ja moneen kertaan. Olen itse pitänyt testausta keskeisimpänä epidemian torjuntakeinona ja hokenut keväästä asti, että kaikki mahdolliset testiin ja mielellään mahdollisimman usein. 

Se täytyy kyllä sanoa, että itse testaustapahtuma oli äärimmäisen sujuva ja nopea. Ei jonottamista eikä odottelua. Kyseessä oli yksityisen puolen testi (Terveystalo). Saa nähdä kauanko tuloksen saamiseen menee. En usko että minulla koronaa on, vaan kyllä tää lienee lasten koulusta tuoma perinteinen syysflunssa. Mutta kun olen kaikille hokenut että "lievimmistäkin oireista heti testiin", niin ajattelin noudattaa omaa mantraani kun vuoden eka flunssa iski. Enpä tiedä mitä teen seuraavan nuhan iskiessä! 

Voi harmi, että oli noin huono kokemus. Mulla se ei tuntunut sen kummemmalta kuin jos vettä menee vähän vahingossa nenään. Miehellä sama juttu. Taapero ei edes itkenyt vaikka onkin yleensä voimakkaasti reagoivaa tyyppiä.

Kaikilla meillä oli eri näytteenottaja, mutta testauspaikka oli malmin drive-in.

Vierailija
118187/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle Areenassa nyt julkaistu Tilipäiväkirjat-sarja. Samaan tapaan tehty dokumenttisarja kuin Toimettomat, eli kertoo koronakevään vaikutuksista suomalaisten elämään. Naiset ovat kuvanneet itse elämäänsä ja poikkeustilan vaikutuksia työssäkäyntiin, yrittäjyyteen ja elämään yleensä (joo, kaikki päähenkilöt tosiaan naisia). Ihan mielenkiintoista katsottavaa.

Vierailija
118188/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Usassa on vaalit ja demokraatti korruptoitujen satanistien Deepstaten Cabal häviää ne niin he kuitenkin vielä mahdollista globalistien NWO pakolla ajavien viimeinen yritys on vaikka aiheuttaa iso onnettimuus esim. ydinohjus Valkoiseen taloon ym NY ja netin kaataminen, jotta saavat kaaosta ja vallan kaappauksen aikaan. JFKennedy murhattiin 1963 koska hän tiesi korruptio mafiat ja aikoi paljastaa ne ym.

Vierailija
118189/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska kaavailee maskipakkoa kauppoihin, Norja pani kainuulaiset karanteeniin – näin muut Pohjoismaat estävät koronan toista aaltoa

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2096b7ad-261c-45f9-924d-911d1b7f336d

Vierailija
118190/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle Areenassa nyt julkaistu Tilipäiväkirjat-sarja. Samaan tapaan tehty dokumenttisarja kuin Toimettomat, eli kertoo koronakevään vaikutuksista suomalaisten elämään. Naiset ovat kuvanneet itse elämäänsä ja poikkeustilan vaikutuksia työssäkäyntiin, yrittäjyyteen ja elämään yleensä (joo, kaikki päähenkilöt tosiaan naisia). Ihan mielenkiintoista katsottavaa.

En aio katsoa. Meni maku kun nämä ”fiksut” naiset sarjan takana puhui haastattelussa koronasta niinkuin sitä ei enää olisi.

Vierailija
118191/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennolla 13.9. Turkuun saapuneilla matkustajilla todettiin yksi koronavirustartunta

Turkuun Gdanskista sunnuntaina 13.9. aamulennolla saapuneille 89 matkustajalle 80:lle tehtiin koronavirustesti Turun lentoasemalla. Turkuun saapuneista ja testatuista matkustajista yhdellä todettiin koronavirustartunta. Matkustajat ohjeistettiin omaehtoiseen karanteeniin kansallisen ohjeistuksen mukaisesti.

Turun matkustajasatama ja iltalaivat.

11.09.2020

Turun sataman koronatesteissä yksi positiivinen näyte

Turun satamassa 7.9. ja 8.9. toteutetuissa terveysneuvontapisteen piloteissa Turkuun Ruotsista laivalle tulleista 44 matkustajasta 34:lle tehtiin koronavirustesti. Testatuista matkustajista yhdellä todettiin koronavirustartunta.

Vierailija
118192/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Turun yliopistosta kuulunut uutisia lisää?

Vierailija
118193/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo Kiinasta saadut video missä nuoret ihmiset kaatuvat naamalleen seisovilta jaloiltaan ovat totta niin kyseessä saattaa olla melko vakavasta asiasta kyse?

Espanjantautiin kuoli Euroopassa joka kymmenes ihminen ja tämä saattaa mutatoituessaan olla samaa luokkaa. Eli maailmassa voisi kuolla lähes miljardi ihmistä tähän virukseen?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3884311/koronahysteerikkojen-unelma-bil…

Vierailija
118194/176779 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

💗💗💗#kasvomaskitalkoot 💗💗💗

Vierailija
118195/176779 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen päivän uutisten mukaan, sairaalaan joutui 10 ihmistä lisää koronaviruksen vuoksi

https://www.hameensanomat.fi/kanta-hame/koronainfo-1520425/

Hoivakodissa ensimmäinen koronavirustartunta Hämeenlinnassa – Sunnuntain jumalanpalveluksessa on voinut altistua virukselle

15.9.2020 09:15 Päivitetty 15.9.2020 13:36 Hämeen Sanomat

Kyseinen potilas on parhaillaan sairaalahoidossa. Kyseessä on ensimmäinen sairaalahoitoa koronaviruksen vuoksi vaatinut potilas maakunnassa sitten toukokuun.

https://yle.fi/uutiset/3-11259610

15.9. kello 12.24 Mänttä-Vilppulassa todettu 11 koronatartuntaa kuntoutusosastolla – katso suora lähetys kello 14.30

Mänttä-Vilppulassa on todettu 11 koronatartuntaa Harjupeipon kuntoutusosastolla Punatulkun palvelukeskuksessa. Tartunnat on todettu kahdelta työntekijältä ja yhdeksältä asukkaalta. Osa asukkaista on kotiutettuja.

Hallintoylilääkäri Tarja Marjamäki Mänttä-Vilppulan kaupungilta kertoo, että sairastuneet asukkaat ovat pääosin 80- ja yli 80-vuotiaita.

– Kaikilla tartunnan saaneilla asukkailla on ymmärtääkseni oireita, lähinnä kuumeilua ja yskää. He ovat tällä hetkellä hoidossa ja eristyksissä Mänttä-Vilppulan terveyskeskussairaalassa, Marjamäki kertoo.

Vierailija
118196/176779 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisen päivän uutisten mukaan, sairaalaan joutui 10 ihmistä lisää koronaviruksen vuoksi

https://www.hameensanomat.fi/kanta-hame/koronainfo-1520425/

Hoivakodissa ensimmäinen koronavirustartunta Hämeenlinnassa – Sunnuntain jumalanpalveluksessa on voinut altistua virukselle

15.9.2020 09:15 Päivitetty 15.9.2020 13:36 Hämeen Sanomat
Kyseinen potilas on parhaillaan sairaalahoidossa. Kyseessä on ensimmäinen sairaalahoitoa koronaviruksen vuoksi vaatinut potilas maakunnassa sitten toukokuun.

https://yle.fi/uutiset/3-11259610

15.9. kello 12.24 Mänttä-Vilppulassa todettu 11 koronatartuntaa kuntoutusosastolla – katso suora lähetys kello 14.30

Mänttä-Vilppulassa on todettu 11 koronatartuntaa Harjupeipon kuntoutusosastolla Punatulkun palvelukeskuksessa. Tartunnat on todettu kahdelta työntekijältä ja yhdeksältä asukkaalta. Osa asukkaista on kotiutettuja.

Hallintoylilääkäri Tarja Marjamäki Mänttä-Vilppulan kaupungilta kertoo, että sairastuneet asukkaat ovat pääosin 80- ja yli 80-vuotiaita.

– Kaikilla tartunnan saaneilla asukkailla on ymmärtääkseni oireita, lähinnä kuumeilua ja yskää. He ovat tällä hetkellä hoidossa ja eristyksissä Mänttä-Vilppulan terveyskeskussairaalassa, Marjamäki kertoo.

Löysin aamulehdestä tarkempia tietoja. Ei siis 10 enemmän sairaalaan, vaan tuon mukaan 4 ja sitten tuo toisessa uutisessa mainittu hämeenlinnan 1 ihminen, eli yht. 5 ihmistä.

https://www.aamulehti.fi/a/5dee5b90-b4ef-4551-b045-38ebecf58651

Tiistai 15.9.

Kello 21.54: 

Syrjäsen tietojen mukaan tiistai-iltapäivällä Mänttä-Vilppulan 11:stä tartunnan saaneesta neljä oli siirretty Mänttä-Vilppulassa terveydenhuollon hoitoon. Yhtään tartunnan saanutta ei ollut kuitenkaan tehohoidossa.

Vierailija
118197/176779 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tämän rajoituksen poistamisesta seuraa Ruotsissa ?

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

15.9. klo 18.21 Puolen vuoden vierailukielto Ruotsin hoivakodeissa päättyy

Ruotsissa sallitaan lokakuun alusta lähtien jälleen vierailut vanhusten hoivakodeissa, kertoi sosiaaliministeri Lena Hallengren tiistaina. Kielto on ollut koronan takia voimassa huhtikuun alusta asti.

Vierailukiellon kumoamisen takana on Hallengrenin mukaan muun muassa se, että hygieniarutiinit hoivakodeissa ovat parantuneet, samoin kuin testausmahdollisuudet.

Sosiaalihallituksen pääjohtaja Olivia Wigzell kuitenkin muistutti, ettei vaara ole kuitenkaan ohi.

– Suuri vastuu on vierailijoiden toiminnalla, Wigzell sanoi.

Ruotsin terveysviranomaisen Folkhälsomyndighetenin pääjohtajan Johan Carlsonin mukaan tärkeää on välttää vierailijoiden ruuhkaa hoivakodeissa, kun vierailukielto kumoutuu.

– Toivomme, että voimme siirtyä tiukasta vierailukiellosta säännösteltyyn toimintaan, Carlson sanoi.

Myös Hallengren painotti sen tärkeyttä, että vierailut toteutuvat turvallisesti. Hän muistutti, että vierailu koskettaa paitsi omaa omaista myös kaikkia hoivakodissa asuvia.

Vierailija
118198/176779 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11260181

15.9. Sairaalahoidossa koronapotilaita, tehohoidosta sopimus Tampereen kanssa

Koronapotilaita on päätynyt pitkästä aikaa sairaalahoitoon Etelä-Pohjanmaalla. Sairaanhoitopiiristä kerrotaan, että keskussairaalassa on nyt muutama potilas. He ovat hoidossa Seinäjoen keskussairaalassa.

Viimeksi eteläpohjalaisia on ollut koronan vuoksi sairaalahoidossa keväällä.

– Koronatilanne on ollut hyvin rauhallinen viime kuukaudet, mutta nyt on valtakunnallisesti nähtävissä, että myös iäkkäämpiä henkilöitä sairastuu. Keski-iän ylittäneet tarvitsevat useammin sairaalahoitoa, kertoo infektioylilääkäri Elina Kärnä Seinäjoen keskussairaalasta.

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on keskittänyt tehohoitoa vaativien koronapotilaittensa hoidon Tampereelle. Sairaanhoitopiiri on tehnyt jo kesällä keskittämisestä sopimuksen Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja Tampereen yliopistollisen sairaalan kanssa.

Toistaiseksi Etelä-Pohjanmaalta ei ole tarvinnut lähettää yhtäkään koronatartunnan saanutta potilasta hoitoon Tampereelle.

Vierailija
118199/176779 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Aamulehti uutisoi, että Tampereella Kaarilan koulussa tartunta. Ja asia tiedettiin täällä jo perjantaina?

Vierailija
118200/176779 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukseen menijät joutuvat koronatestiin. Tuntuu kyllä ikävältä mennä samaan jonoon sairastuneiden kanssa, mutta muuten ei kai pääse leikkaukseen.

Ketju on lukittu.