Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Japanilaistutkimuksen mukaan tavallisin koronatautiryppään lähtöhenkilö oli oireettomana tautia eteenpäin levittänyt 20-39-vuotias koronaan sairastunut
Clusters of Coronavirus Disease in Communities, Japan, January–April 2020 https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/9/20-2272_article
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten homma muuten toimii saikkujen suhteen päiväkotilasten vanhemmilla? Saako ihan helposti sen pari-kolme viikkoo saikkuu minkä lapsi yleensä sairastaa tavallista flunssaa?
Mietin kun omat lapset on ollu nyt räkäsiä noin viikon eikä loppua näy, koronaneuvonnassa sanottiin, että julkisia paikkoja tulee välttää vielä kaikkien oireiden poistuttuakin päivän tai kaksi, vaikka testi olisi negatiivinen.
Miten ihmeessä toimitaan sitten kun lapset menee syksyllä päiväkotiin, kenelläkään kokemusta?Eiköhän homma toimi ihan samalla tavalla kuin muidenkin pidempään kestävien sairastumisten kohdalla. Työehtosopimuksessasi kerrotaan, miten alallasi toimitaan työntekijän lapsen sairastuessa. Joissain paikoissa saa olla omalla ilmoituksella 3 päivää palkallisesti pois ja neljännen palkattomana. Joissain paikoissa pitää olla lääkärintodistus heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Kela maksaa jotain korvauksia, jos vanhempi joutuu olemaan lapsen sairauden vuoksi pidempään pois töistä. Tällöin tietysti on lääkärintodistus, että vanhemman täytyy näin tehdä.
Nimenomaan. Ei työnantajat voi tässä tilanteessa maksaa kaikkea, vaan toimitaan kuten normaalistikin tuollaisessa tilanteessa. En osaa tietenkään sanoa, miten Kela suhtautuu siihen, että haetaan sairaan lapsen hoitamiseen 2-3 viikoksi tukea sillä perusteella, että päiväkoti kieltää tuomasta nuhaista lasta.
Tämäkin on asia, joka pitää selvittää oman lapsensa päiväkodin kanssa. Jos lääkäri on todennut, ettei lapsi tarvitse enää sairaslomaa ja virustestikin on ollut negatiivinen, miten silloin toimitaan. Päiväkodinjohtajillakin on esimiehet ja viimekädessä asian voi viedä oman kotipaikkakuntansa byrokratiassa kunnan- tai kaupunginjohtajalle asti. Voi olla yhteydessä myös oman kotikuntansa lakimieheen.
Tiedän omasta kokemuksestani, että päiväkoti ei päätä, onko lapsi sairas vai ei. Siitä päättää lääkäri. Olen kerran elämässäni joutunut viemään lapseni päivähoitoa koskevan asian apulaiskaupunginjohtajalle asti. Asia ratkesi minun ja lapseni eduksi, vaikkakin päiväkodinjohtajan harmiksi. Suosittelen selvittämään asian päiväkodin (sekä tarvittaessa kunnan ylempien tahojen) kanssa jo nyt eikä vasta sitten, kun lapsi on jo sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Älkää syökö kebappeja enää ikinä.
Korona leviää uuden kulttuurin joukossa tehokkaasti.
Ikinä en ole pitsaa enkä kepabbia syönyt enkä syö. Koka kolaakaan en ole juonut. Ruisleipä, possu ja hernekeitto ja herkutteluun jäävettä ja kurkkua ja kummasti ei ole koronaa tullut? Tai muutakaan? Haloo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihana asenne THL:llä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006577584.html
Vierastyöläisten koronavirustartunnat nousivat huolenaiheeksi viime viikolla. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n mukaan vierastyöläisiä ei tarvitse testata koronaviruksen varalta maahantulon yhteydessä, vaan Suomessa on totuttava siihen, että vierastyöläisten epidemiaryppäitä voi tulla.
On se kummaa, kun kiinalla on varaa vaatia korona testaus maahan tulojoilta. Ja islannissa myös.
Kannattaisi Suomessa testata lentokentillä kaikki (ei pelkästään kausityöntekijöitä) Ja satamissa ja rajoilla. Se olisi varmaan edullisempaa loppupeleissä, kun "tautiryppäiden" ilmaantuvuuden hyväksyminen.
Eikös meillä ole jo koronakoiria ja puhallus testi mittareita, yms.
Ja jos muuta ei voi tehdä, niin otsalämpö mittaus sitten tai lämpöskannaus.
Mitäs tartuntatauti laki sanoo?
Luin twitterin kautta tässä yksi päivä sen hallituksen koronatyöryhmän kokousmuistioita. Niistä oli osioita salattu, mutta kaksi asiaa kiinnitti huomion.
1) Kokouksissa on erittäin paljon puhuttu viestinnästä. Eli siitä, miten asiat ihmisille kerrotaan. Miltä ne saadaan näyttämään.
2) Muu osa kokouksista vaikutti olevan yhtä jonninjoutavaa sääntömuotoista paperinpyörittelyä kuin jotkut taloyhtiöiden sääntömääräiset kokoukset. On mietitty nimityksiä ja jotain uusia työryhmiä ehkä suunniteltiin myös. Se mitä niissä kokouksissa ei ollut: edes puhetta siitä, mitä tehdään epidemian pysäyttämiseksi. Miten turvataan, että tauti ei leviä, kun rajoituksia puretaan. Miten estetään toinen aalto. Ei edes puhetta, puhumattakaan siitä, että toimittaisiin. Jotain höpinää siitä, että joitain suojavarusteita voitaisiin ehkä hätätilanteessa pestä.
Muistiot, jotka luin, olivat toukokuulta. VMP.
Kiinalaistutkimuksessa vähintään 1/2 tuntia ilmassa leijailevan koronaviruksen havaittiin tarttuneen 4.5 metrinkin päässä sairastuneesta istuneisiin henkilöihin 4 tunnin bussimatkan aikana.
https://www.scmp.com/news/china/science/article/3074351/coronavirus-can…
Miksi THL vähentää ikivanhoja tartuntoja, päivittäin ilmoitetuista todennetuista tartunnoista ?
Voisi vähentää pelkästään kokonaisluvusta, eikä päivittäin ilmoitetuista todennetuista tartunnoista.
Horuksen silmän alajaoston palkolliset kirjoittelee 15v gretason propagandaa. Saatteko siideriraha 15e tunti jonka esim blm pahoinpitelijät ja omaisuuden tuholaisille maksetaan huijari Soroksen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Korona virusta ei ole löydetty. Suuri huijaus ja petos poliittisista syistä. Kaikki rajoitukset ym hössötys on turhaa. Tässä saksalaislääkärien vetoomus palamisesta normaaliin.
Tilastot sairastuneista ja kuolinsyistä ei pidä paikkaansa.On valehteltu kuolinsyistä ja laskettu tavalliset kausiflunssat ja bakteeri keuhkokuumeet eli pneumoniat lukuihin. Usassa näin tehtiin koska rahaa tuli enemmän. Terveysviraston CDC tilastointia on liioiteltu kovasti. Korjatut luvut on määrätty ilmoitettavaksi WH suoraan ja luvut ovat pienemmät.
Tästä väärästä tilastoinnista on muistutettu täälläkin jo monta kertaa kun menette hysteria laukalle koko ajan turhan takia.
Vääriä + tuloksia testeissä koska on sairastanut jo aiemmin jotain korona virusta tai on tavallinen flunssa. Kuolleista ei ole ,löydetty koronaa. Syitä miksi ihmiset haluttiin pelkäämään ja rokotteita voitte itse miettiä. Monet eivät ymmärrä mitä ja miten ihmisiä manipuloidaan.Medialle annetgiin käsikirjoitus 33 tartuntaa 33 tapausta..lucifer 33'
Miksei mikään taho tutki onko näytepuikoissa jo virus valmiina? Texasissa lähetettiin testipuikkoja ilman mitään näytettä labraan ja tuli paljon + Covid19 tuloksia.
Video tiedotustilaisuudesta joka pidettiin parlamentille Saksassa. Siinä englannin kielinen tekstitys. Hassua kun ymmärtää saksaksi melko hyvin ja sitten samaan aikaan lukee txt englantia. Korona hössötys siis aiheuttaa ihmisille lapsille ja vanhuksille pelkoja. Kaikessa tulee vahinkoa taloudelliseti ja sivullisille tästä pakko politiikasta.
Millä paikkakunnilla tänään ilmoitetut 11 tartuntatapausta ovat? Tietoa kellään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mitä se saa aikaan koululaisten vanhemmissa, kun he lukevat Turun Sanomista, että 12 vuotias Ville-Petteri sai koulusta koronaviruksen ja kuoli 5 päivää sen jälkeen ?
Sitten he voivat ottaa lapsensa kotiopetukseen. Ihan kuten Ville-Petterin vanhemmatkin olisivat voineet ottaa Ville-Petterin, jolloin tämä ei olisi saanut koronavirusta ainakaan koulusta. Kulujen avaamista pelkäävien vanhempien kannattaa nyt ihan oikeasti - hopihopi - alkaa selvittämään kotikoulun mahdollisuutta. Linkit muistaakseni tähän ketjuun joskus aiemminkin, mistä kannattaa lähteä hakemaan tietoa kotiopetuksesta. Tässä linkki nyt uudelleen
Se nyt on aika harvalle ihan realistinen vaihtoehto. Mielummin pitäisi yhtenä rintamana vaikuttaa ja kirjoittaa päättäjille kansalaisaddresseja ja suoria kirjeitä avustajille. Eli vetoaminen päättäjiin monella eri päätöksentekotasolla on mielestäni yksi keino. Twitterissä on paljon hyviä asiantuntijoita, joita voi kannattaa. Luotan, että yleinen maalaisjärki vielä voittaa THL:n ja yksittäisten todella erikoisten lastenlääkärien kannan. Asko Järvinen on yksi asiantuntija, joka näyttäisi jo vähän tulevan järkevämmälle kannalle lähipäivien lehtiartikkeleiden perusteella pääteltynä. Kyllä korona on jo useammille näyttäytynyt maailmalta uutisoituna pahuutensa, joten enää sitkeimmät eivät halua myöntää olleensa aluksi väärässä.
Joo, tää AV ei kuitenkaan ole mikään kansalaisadressi ja tuskin päättäjät edes lukevat tätä palstaa. Jos lastensa koulunkäynnistä huolissaan olevat käyttäisivät edes puolet ajasta, joka menee tähän ketjuun kirjoittamiseen, niihin kansalaisadresseihin ja suoriin yhteydenottoihin päättäjiin, jotain saattaisi ehkä tapahtuakin. Montako kertaa olet itse ollut yhteydessä päättäjiin ja montako kansalaisadressia olet tehnyt? Veikkaan, että et yhtään. Odotat, että se kuuluisa Joku Muu tekee jotain.
Mä olen kyllä ollut yhteydessä ns. omaan kansanedustajaan (ketä siis äänestin, en muuten tunne) sekä useammankin puolueen edustajiin, nimenomaan kysellen mitä tehdään riskiryhmien eteen jne. "Oma" kansanedustaja vastaili hyvin keväällä ja selväksi tuli, miten vaikea hallituksen edustajilta on saada vastauksia edes yksinkertaisin kysymyksiin. Puolueisiin kun olen ollut yhteydessä, ainoastaan kokoomuksesta vastattiin ja vastauksesta kävi ilmi, että siellä on todella asiaa pohdittu, sama on näkynyt minusta eduskunnan istunnoissakin. Koskaan en ole kokoomusta äänestänyt, mutta jatkossa harkitsen kyllä äänestäväni.
THL:lle olen viesteillyt myös, sieltä vastattiin myös, mutta vastaus oli tyyliä riskiryhmistä ollaan huolissaan, ei mitään konkreettista ohjetta tai neuvoa. Tuttu lääkäri on sitten osannut ohjeistaa, mutta vaikeaa on, kun lääkärin (epävirallinen) ohjeistus on ihan eri maailmasta kun viralliset ohjeet. No, se lääkäri työssään nähnyt mitä korona on ja sen mukaan ohjeistaa ja sen mukaan on menty tähän asti, eli paljon tiukemmin kuin viralliset ohjeet..
Paikalliseen koulutoimeen olen ollut myös yhteyksissä, sieltä toistetaan mantraa "toimitaan hallituksen ohjeilla, jos lapsi tai vanhemmat kuuluu riskiryhmään, pitää vanhempien harkinnan mukaan toimia", se sentään on siis myönnytys että sieltä annetaan lupa itse miettiä voiko lapsi osallistua lähiopoetukseen. Mutta kun en ole lääkäri, tuntuu sekin aikamoiselta vastuulta, että itse pitäisi osata riski aina arvioida.
Että kyllä, olen tehnyt aika paljon, mutta kun se ei tässä Suomen virkmiesbyrokratiassa, jossa kukaan ei ole vastuussa mistään eikä ota kantaa mihinkään ole auttanut, vaihdan tietoja mielelläni täällä, on melkeinpä hyödyllisempää.
Suomeen tulee koronariskimaista päivässä alle 1000 lentomatkustajaa. Silti Suomessa matkustajien testaaminen on mahdotonta vaikka testauskapasiteettia jää joka päivä yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mitä se saa aikaan koululaisten vanhemmissa, kun he lukevat Turun Sanomista, että 12 vuotias Ville-Petteri sai koulusta koronaviruksen ja kuoli 5 päivää sen jälkeen ?
Sitten he voivat ottaa lapsensa kotiopetukseen. Ihan kuten Ville-Petterin vanhemmatkin olisivat voineet ottaa Ville-Petterin, jolloin tämä ei olisi saanut koronavirusta ainakaan koulusta. Kulujen avaamista pelkäävien vanhempien kannattaa nyt ihan oikeasti - hopihopi - alkaa selvittämään kotikoulun mahdollisuutta. Linkit muistaakseni tähän ketjuun joskus aiemminkin, mistä kannattaa lähteä hakemaan tietoa kotiopetuksesta. Tässä linkki nyt uudelleen
Se nyt on aika harvalle ihan realistinen vaihtoehto. Mielummin pitäisi yhtenä rintamana vaikuttaa ja kirjoittaa päättäjille kansalaisaddresseja ja suoria kirjeitä avustajille. Eli vetoaminen päättäjiin monella eri päätöksentekotasolla on mielestäni yksi keino. Twitterissä on paljon hyviä asiantuntijoita, joita voi kannattaa. Luotan, että yleinen maalaisjärki vielä voittaa THL:n ja yksittäisten todella erikoisten lastenlääkärien kannan. Asko Järvinen on yksi asiantuntija, joka näyttäisi jo vähän tulevan järkevämmälle kannalle lähipäivien lehtiartikkeleiden perusteella pääteltynä. Kyllä korona on jo useammille näyttäytynyt maailmalta uutisoituna pahuutensa, joten enää sitkeimmät eivät halua myöntää olleensa aluksi väärässä.
Joo, tää AV ei kuitenkaan ole mikään kansalaisadressi ja tuskin päättäjät edes lukevat tätä palstaa. Jos lastensa koulunkäynnistä huolissaan olevat käyttäisivät edes puolet ajasta, joka menee tähän ketjuun kirjoittamiseen, niihin kansalaisadresseihin ja suoriin yhteydenottoihin päättäjiin, jotain saattaisi ehkä tapahtuakin. Montako kertaa olet itse ollut yhteydessä päättäjiin ja montako kansalaisadressia olet tehnyt? Veikkaan, että et yhtään. Odotat, että se kuuluisa Joku Muu tekee jotain.
Mä olen kyllä ollut yhteydessä ns. omaan kansanedustajaan (ketä siis äänestin, en muuten tunne) sekä useammankin puolueen edustajiin, nimenomaan kysellen mitä tehdään riskiryhmien eteen jne. "Oma" kansanedustaja vastaili hyvin keväällä ja selväksi tuli, miten vaikea hallituksen edustajilta on saada vastauksia edes yksinkertaisin kysymyksiin. Puolueisiin kun olen ollut yhteydessä, ainoastaan kokoomuksesta vastattiin ja vastauksesta kävi ilmi, että siellä on todella asiaa pohdittu, sama on näkynyt minusta eduskunnan istunnoissakin. Koskaan en ole kokoomusta äänestänyt, mutta jatkossa harkitsen kyllä äänestäväni.
THL:lle olen viesteillyt myös, sieltä vastattiin myös, mutta vastaus oli tyyliä riskiryhmistä ollaan huolissaan, ei mitään konkreettista ohjetta tai neuvoa. Tuttu lääkäri on sitten osannut ohjeistaa, mutta vaikeaa on, kun lääkärin (epävirallinen) ohjeistus on ihan eri maailmasta kun viralliset ohjeet. No, se lääkäri työssään nähnyt mitä korona on ja sen mukaan ohjeistaa ja sen mukaan on menty tähän asti, eli paljon tiukemmin kuin viralliset ohjeet..
Paikalliseen koulutoimeen olen ollut myös yhteyksissä, sieltä toistetaan mantraa "toimitaan hallituksen ohjeilla, jos lapsi tai vanhemmat kuuluu riskiryhmään, pitää vanhempien harkinnan mukaan toimia", se sentään on siis myönnytys että sieltä annetaan lupa itse miettiä voiko lapsi osallistua lähiopoetukseen. Mutta kun en ole lääkäri, tuntuu sekin aikamoiselta vastuulta, että itse pitäisi osata riski aina arvioida.
Että kyllä, olen tehnyt aika paljon, mutta kun se ei tässä Suomen virkmiesbyrokratiassa, jossa kukaan ei ole vastuussa mistään eikä ota kantaa mihinkään ole auttanut, vaihdan tietoja mielelläni täällä, on melkeinpä hyödyllisempää.
Hienoa, että olet ollut aktiivinen! Tämä palsta on ihan hyvä jakaa ajatuksia, mutta jotta ihmiset ryhtyisivät tätä kautta toimimaan, pitäisi olla jokin suora väylä toimintaan. Kuten esim linkki asiaa varten perustettuun kansalaisadressiin. Sitä linkkiä voisit jakaa myös omassa somessasi (Facebook, Instagram, Whatsapp jne).
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnilla tänään ilmoitetut 11 tartuntatapausta ovat? Tietoa kellään?
Kuopijossa suattaapi olla tai sitten ei ou. Varma tieto on että ainakaan Seinäjoella ei oo. Toisaalta suattaapi ollakkii, tiiä häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten homma muuten toimii saikkujen suhteen päiväkotilasten vanhemmilla? Saako ihan helposti sen pari-kolme viikkoo saikkuu minkä lapsi yleensä sairastaa tavallista flunssaa?
Mietin kun omat lapset on ollu nyt räkäsiä noin viikon eikä loppua näy, koronaneuvonnassa sanottiin, että julkisia paikkoja tulee välttää vielä kaikkien oireiden poistuttuakin päivän tai kaksi, vaikka testi olisi negatiivinen.
Miten ihmeessä toimitaan sitten kun lapset menee syksyllä päiväkotiin, kenelläkään kokemusta?Eiköhän homma toimi ihan samalla tavalla kuin muidenkin pidempään kestävien sairastumisten kohdalla. Työehtosopimuksessasi kerrotaan, miten alallasi toimitaan työntekijän lapsen sairastuessa. Joissain paikoissa saa olla omalla ilmoituksella 3 päivää palkallisesti pois ja neljännen palkattomana. Joissain paikoissa pitää olla lääkärintodistus heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Kela maksaa jotain korvauksia, jos vanhempi joutuu olemaan lapsen sairauden vuoksi pidempään pois töistä. Tällöin tietysti on lääkärintodistus, että vanhemman täytyy näin tehdä.
Nimenomaan. Ei työnantajat voi tässä tilanteessa maksaa kaikkea, vaan toimitaan kuten normaalistikin tuollaisessa tilanteessa. En osaa tietenkään sanoa, miten Kela suhtautuu siihen, että haetaan sairaan lapsen hoitamiseen 2-3 viikoksi tukea sillä perusteella, että päiväkoti kieltää tuomasta nuhaista lasta.
Tämäkin on asia, joka pitää selvittää oman lapsensa päiväkodin kanssa. Jos lääkäri on todennut, ettei lapsi tarvitse enää sairaslomaa ja virustestikin on ollut negatiivinen, miten silloin toimitaan. Päiväkodinjohtajillakin on esimiehet ja viimekädessä asian voi viedä oman kotipaikkakuntansa byrokratiassa kunnan- tai kaupunginjohtajalle asti. Voi olla yhteydessä myös oman kotikuntansa lakimieheen.
Tiedän omasta kokemuksestani, että päiväkoti ei päätä, onko lapsi sairas vai ei. Siitä päättää lääkäri. Olen kerran elämässäni joutunut viemään lapseni päivähoitoa koskevan asian apulaiskaupunginjohtajalle asti. Asia ratkesi minun ja lapseni eduksi, vaikkakin päiväkodinjohtajan harmiksi. Suosittelen selvittämään asian päiväkodin (sekä tarvittaessa kunnan ylempien tahojen) kanssa jo nyt eikä vasta sitten, kun lapsi on jo sairaana.
Ja oman työnantajan kanssa. Tai ainakin pyytää luottamusmiestä (jos sellainen on) selvittämään asiaa työpaikan osalta.
Vierailija kirjoitti:
12 uutta tartuntaa tänään,
THL vähensi -1 Kokkola.
https://yle.fi/uutiset/3-11300232
Koronavirus LUKUINA
VIIMEISIN PÄIVITYS 21.7.2020 KLO 12.03
Tilanne Suomessa
Varmistetut tartunnat 7351 +11
Kuolemantapaukset 328
Helsinki +6
Vantaa +3
Turku +1
Eurajoki +1
Savonlinna +1
Kokkola -1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä lääkäri on asiasta? Eihän sun tarvitsekaan olla itse lääkäri. Kerroit jo, että lääkärin ohjeistuksella olette menneet tähänkin asti ja koulu myös suhtautuu myönteisesti asiaan, niin ettekö voisi jatkossakin pyytää lääkäriltä ohjeita?
Koko tämä tilanne on siinä mielessä hankala, että läheskään kaikki vanhemmat ja lapset eivät halua takaisin etäopetukseen. Osalle etäopetus on sopinut oikein hyvin, osalle erittäin huonosti ja osalle jotain siltä väliltä. Osalla etätyöhön siirtyneistä vanhemmista ei ole ollut mitään ongelmia ja osa taas on joutunut tekemään puolet töistään illalla sen jälkeen, kun lapset on saatu nukkumaan. Sen vuoksi on vaikeaa antaa koko kansaa koskevia määräyksiä, koska kansalaisten tilanteet ovat niin erilaiset. Ymmärrän siis ihan hyvin, että päätäntävalta lähiopetukseen osallistumisesta on jätetty vanhemmille. Varsinkin, jos joku perheenjäsen kuuluu riskiryhmään, hoitava lääkäri on yleensä paras asiantuntija kertomaan, millaisia riskejä potilas voi ottaa ja millaisia ei.
Vierailija kirjoitti:
Piipahdin äsköttäin pikaisesti Marketissa(S). Huomion kiinnitti levoton liikehdintä marja-osastolla (mansikka)(vattu). Runsaasti lomalaisia ja senioreja haalimassa marjaa piittaamatta turvaväleistä. Pettymykseksi Kantolan vanilija-kaakkao-vohvelit lopussa, jouduin tyytymään Xtraan (kreemitäyte). Onneksi Muumi-limssaa löytyi punaisena (ei kylmänä). Tämä siis Vantaalla (Tikkurila).
Ai muumilimsan ostaja herännyt. Ainakin kolmas kerta, kun kaikki muu loppu, paitsi muumilimsa, ei kylmänä.
Lisää lupaavia rokotteita tässä jutussa.
Kyllä tässä kannattaa pitää toivoa yllä. Ongelma on, miten selvitä syksystä, työpaikat, koulut ja päiväkodit.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/91fb76b1-140e-43d6-bcbb-5a339f6a…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piipahdin äsköttäin pikaisesti Marketissa(S). Huomion kiinnitti levoton liikehdintä marja-osastolla (mansikka)(vattu). Runsaasti lomalaisia ja senioreja haalimassa marjaa piittaamatta turvaväleistä. Pettymykseksi Kantolan vanilija-kaakkao-vohvelit lopussa, jouduin tyytymään Xtraan (kreemitäyte). Onneksi Muumi-limssaa löytyi punaisena (ei kylmänä). Tämä siis Vantaalla (Tikkurila).
Ai muumilimsan ostaja herännyt. Ainakin kolmas kerta, kun kaikki muu loppu, paitsi muumilimsa, ei kylmänä.
Huomaa, se on muumilimssa.
T. Eri