Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
9121/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän suunnataan suomalaista viranomaista ja suomalaisen yhteiskunnan kykyä hoitaa asioita rankkoja epäilyksiä tarkoituksena murtaa luottamus suomalaiseen yhteiskuntaan.

Siksi tämä lietsonta on käynnissä.

Vedetäänpä foliohattuilua askel pidemmälle. Hajoita ja hallitse on ikivanha menetelmä. Kuka hyötyy, jos suomalaiset menettävät uskon viranomaisiin? Niinpä.

menkää jonnekin muualle foliohattuilemaan

Ketjussa kaikenkarvaiset salaliittospekulaatiot elävät ja voivat hyvin, kas kun tämä ei kelpaa.

Vierailija
9122/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian aikaista iloita vielä mitään

Niin kun on kivempi ajatella että tauti kiertää jokaisen ihmisen läpi ja tappaa 25-95 prosenttia ihmisistä. Pääseepähän henkitoreissaan sanomaan omahyväisellä hymyllä että "mitä minä sanoin." Uhkakuvien maalailijat voittavat joka tapauksessa, että ehkä hyppään itsekin heidän telttaan. Tauti tappoi lähes koko ihmiskunnan? Olinpahan oikeassa. Tauti jäikin suutariksi? Turha mulle aukoa päätä, nauttikaa nyt elämästänne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9123/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveille pitäisi rakentaa leiroäi, johon pääsee vain karanteenin kautta.

Suomesta olisi voitu tehdä tällainen leiri. Ei ketään sisään eikä ulos kunnes virus on mutatoitunut heikoksi tai rokote keksitty. Tavaraliikenne myös seis tai sitä seisotetaan satamissa kuukauden verran.

Lopputulos: nolla uhria, ei pelkoa.

Saatte vielä nähdä että tämä olisi ollut paras.

Ainoo vaa et tuossa olis Suomen talous kyykänny niin vituranmoisesti ettei edes kiky tunnit enää auttais *sarcasm*

Vierailija
9124/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CNN: Singaporessa 3 uutta tartuntaa. Siellä nyt yhteensä jo 43 tartuntatapausta. 

Kukaan näistä kolmesta tänään todetusta henkilöstä ei ole käynyt Kiinassa. 

Tässä käyty läpi Singaporen tapaukset

https://www.straitstimes.com/singapore/health/novel-coronavirus-cases-i…

Tiedottavat avoimesti ja tarkasti tartunnansaaneiden liikkumisen. Ottavat näytteitä muistakin kuin kiinasta matkanneilta oirekuvan perusteella. 

Vierailija
9125/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen death ratio-asian ketjuun tuonut. En ainakaan itse ole sillä halunnut murentaa kenenkään luottamusta viranomaisiin sillä asialla. Olikohan se nyt joku pandemian varautissuunnitelma vai mikä jonka luin, että kansalaisille on oltava rehellinen, että luottamus viranomaisiin ym. säilyy. Nyt ei mielestäni ole ollut ihan niin. Toki ei välttämättä ole ollut heilläkään kaikkia faktoja, kun ei sitä ole oikein kellään muullakaan, mutta mielestäni se tiedotus, mitä esim. CNN tarjoaa, on sellaista, jota itse toivoisin kuulevani, kun sitä samaa tietoa aivan varmasti on täällä Suomessakin, ainakin THL:llä ja valtiojohdolla. Oliko se nyt Krista Kiuru, joka totesi siihen erään kansanedustajan kysymykseen aiheesta, että jotenkin että, halutaanko kansalaisissa aiheuttaa paniikkia. Se on varmaan se, miten o vat linjanneet asian. Että ei liikaa informaatiota jenkkityyliin, ja ovat siksi antaneet lehdistölle toimintaohjeita. Ihan hyvä tavallaan, koska aiheuttaahan se ahdistusta. Mutta onko se sitten parempi, että haetaan se tieto muualta, kun oma lehdistö/viranomaiset ei sitä tarjoa, ja ahdistutaan siitä? Minä arvostan rehellisyyttä, vaikka totuus olisi mikä. Nyt kun olen lukenut informaatiota muualtakin, niin olen askeleen edellä niitä, joille sokki on vasta tulossa.

Vierailija
9126/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:( Surullista ja järkyttävää, kukaan ei tiedä missä Chen on tällä hetkellä:

Chen Qiushi, a citizen journalist who had been doing critical reporting from Wuhan, the central Chinese city at the epicenter of the outbreak, went missing on Thursday evening, just as hundreds of thousands of people in China began demanding freedom of speech online.

Kiinahan ei missään nimessä vangitse eikä heitä vankilaan toimittajia. Ei ikinä.

Mutta vakavasti puhuen, missä kuplassa oikein elät kun et tiedä, että näin Kiinassa toimitaan.

Toimittajat vain katoavat.

Vierailija
9127/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa äkkilähtösivustoja, eli Napsu tai Rantapallo. Nyt saa pilkkahintaan lentoja Thaimaaseen ja vieläpä eteläsuomen hiihtolomaviikkoon! Halvimmillaan lennot menopaluu kolmeensataan. Ei oo koskaan ollut näin halpaa. Taitaa olla matkatoimistoilla massaperuuntumisia Aasianlennoille? Vai mistä kiikastaa.

Vierailija
9128/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveille pitäisi rakentaa leiroäi, johon pääsee vain karanteenin kautta.

Suomesta olisi voitu tehdä tällainen leiri. Ei ketään sisään eikä ulos kunnes virus on mutatoitunut heikoksi tai rokote keksitty. Tavaraliikenne myös seis tai sitä seisotetaan satamissa kuukauden verran.

Lopputulos: nolla uhria, ei pelkoa.

Saatte vielä nähdä että tämä olisi ollut paras.

Ainoo vaa et tuossa olis Suomen talous kyykänny niin vituranmoisesti ettei edes kiky tunnit enää auttais *sarcasm*

Sarkasmia ei tosin ole se, että maailmantalous (ja Suomen talous siinä mukana) tulee kyykkäämään tämän epidemian vuoksi vielä paljon. Jopa laman alusta puhutaan. Olen seurannut paljon mediasta aihepiiriä ja myin osakkeeni kun tämä kriisi alkoi. Parempi kotiuttaa voitot ja olla turvallisemmilla vesillä. Nyt Kiinan inverse-etf on alkanut tuottaa jo hyvin. Euroopan osakemarkkinatkin punaisella ja tulee pahenemaan vain.

Vierailija
9129/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaksun myös että Suomen media on saanut toimintaohjeita uutisoinnista. Merkit ovat niin selvät.

Vierailija
9130/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna Uutispäivä. Onko Kiinassa yö vai päivä nyt?

Vierailija
9131/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian aikaista iloita vielä mitään

Niin kun on kivempi ajatella että tauti kiertää jokaisen ihmisen läpi ja tappaa 25-95 prosenttia ihmisistä. Pääseepähän henkitoreissaan sanomaan omahyväisellä hymyllä että "mitä minä sanoin." Uhkakuvien maalailijat voittavat joka tapauksessa, että ehkä hyppään itsekin heidän telttaan. Tauti tappoi lähes koko ihmiskunnan? Olinpahan oikeassa. Tauti jäikin suutariksi? Turha mulle aukoa päätä, nauttikaa nyt elämästänne...

Tuskin kukaan noin ajattelee.. mutta liian aikaista iloita, koska tilanne selkeästi vielä päällä.

Voithan itse ajatella, että tilanne on ohi ja kaikki hyvin.

Vierailija
9132/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen death ratio-asian ketjuun tuonut. En ainakaan itse ole sillä halunnut murentaa kenenkään luottamusta viranomaisiin sillä asialla. Olikohan se nyt joku pandemian varautissuunnitelma vai mikä jonka luin, että kansalaisille on oltava rehellinen, että luottamus viranomaisiin ym. säilyy. Nyt ei mielestäni ole ollut ihan niin. Toki ei välttämättä ole ollut heilläkään kaikkia faktoja, kun ei sitä ole oikein kellään muullakaan, mutta mielestäni se tiedotus, mitä esim. CNN tarjoaa, on sellaista, jota itse toivoisin kuulevani, kun sitä samaa tietoa aivan varmasti on täällä Suomessakin, ainakin THL:llä ja valtiojohdolla. Oliko se nyt Krista Kiuru, joka totesi siihen erään kansanedustajan kysymykseen aiheesta, että jotenkin että, halutaanko kansalaisissa aiheuttaa paniikkia. Se on varmaan se, miten o vat linjanneet asian. Että ei liikaa informaatiota jenkkityyliin, ja ovat siksi antaneet lehdistölle toimintaohjeita. Ihan hyvä tavallaan, koska aiheuttaahan se ahdistusta. Mutta onko se sitten parempi, että haetaan se tieto muualta, kun oma lehdistö/viranomaiset ei sitä tarjoa, ja ahdistutaan siitä? Minä arvostan rehellisyyttä, vaikka totuus olisi mikä. Nyt kun olen lukenut informaatiota muualtakin, niin olen askeleen edellä niitä, joille sokki on vasta tulossa.

Juuri näin. Olen itse tänään postannut jonkun ulkomaisen linkin tänne palstalle, ja kommenteista kyllä huomaa, että suurin osa porukasta ei lue muuta kuin Suomen mediaa.

Jos haluatte siis monipuolisempaa tiedotusta, suosittelen tsekkaamaan esim. news.google.com. Siellä voi valikoida aihepiirit uutisista (esim. otsikoiden World ja Health alta löytyy jatkuvasti päivittyviä uutisia maailman medioista).

Vierailija
9133/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa äkkilähtösivustoja, eli Napsu tai Rantapallo. Nyt saa pilkkahintaan lentoja Thaimaaseen ja vieläpä eteläsuomen hiihtolomaviikkoon! Halvimmillaan lennot menopaluu kolmeensataan. Ei oo koskaan ollut näin halpaa. Taitaa olla matkatoimistoilla massaperuuntumisia Aasianlennoille? Vai mistä kiikastaa.

Taivaaseen!

Vierailija
9134/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkäähän hätäilkö. Kyllä se tänne Impivaaraankin aikanaan ehtii. Ensin Kiinan pitää kunnolla kontaminoitua. Nythän jos siellä todellisuudessa ilmoitetuista luvuista poiketen on vaikkapa puolitoista miljoonaa kansalaista sairastunut, niin ollaan vasta alkuvaiheessa. Se tarkoittaa joka tuhannetta kiinalaista. Kestää vielä tovi ennenkuin helvetti on irti, CDC arvioi pahan tilanteen olevan valloillaan huhti/toukokuun vaihteessa. Nähtäväksi jää.  Toivotaan parasta, odotetaan pahinta. 

Juuri näin. Onneksi järkeviäkin ihmisiä paikalla täällä selittämässä asioita.

Ei kukaan tosiaan toivo pahinta, mutta ei tämä hyvältä näytä.

Näyttää ihan maltilliselta. Älä lietso.

Vierailija
9135/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän suunnataan suomalaista viranomaista ja suomalaisen yhteiskunnan kykyä hoitaa asioita rankkoja epäilyksiä tarkoituksena murtaa luottamus suomalaiseen yhteiskuntaan.

Siksi tämä lietsonta on käynnissä.

Eikö muka ole syytä.

Miksi thl ei järjestä telkkarissa kunnollisia kyselytunteja, kun kansaa nyt kiinnostaisi suomen kyky vastustaa tätä tautia.

Kaikki, mitä he ovat esittäneet telkkarissa on erittäin vähättelevää suhtautumista vaaralliseen asiaan.

Miettikää, että alkuun niitä eniten altistuneita ei edes meinattu laittaa karanteeniin.

Finnair lopetti erittäin hitaasti lennot Kiinaan. Ne olisi pitänyt stopata heti ja thl:n suosituksesta.

Nyt thl:n pitäisi suosittaa kaiken matkustamisen lopettamista Kiinasta. Siis myös heidän lentoyhtiöllään.

Pitäisi myös laittaa suositus, että thaimaaseen taimuuallekaan Kiinan lähialueille ei kannata matkustaa.

Lisäksi thl:n pitäisi 2sitellä, miten suomalaisia hoidetaan, jos täällä on valtavasti potilaita.

Vierailija
9136/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peking klo 4,01 nyt, 

Vierailija
9137/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan lähtisi Thaimaahan nyt, en pelkää tartuntaa, vaan niitä epämukavuuksia, jos yhdelläkin matkailijalla koneessa on lämmin otsa, niin voi joutua jossain karanteenissa olemaan. Ja thaimaalaiset alkavat jo vähän vähemmän ystävällisesti turisteihin suhtautua, kun nämä eivät suostu vaikka niitä suojanaamareita pitämään.

Vierailija
9138/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt toi päteminen. Eiköhän täällä muutkin ole ihan tietoisia eri lähteistä, eikä täyttä totuutta tiedä kukaan. Etkä kyllä ratiota tuonut, vaan esim. tuoltahan noita määriä ja ratioita on voinut kokoajan seurata: https://wuflu.live/

Vierailija
9139/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronna-hullu voi seuraavaksi käydä kyselemässä kokaiinia torilta.

Vierailija
9140/176779 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt toi päteminen. Eiköhän täällä muutkin ole ihan tietoisia eri lähteistä, eikä täyttä totuutta tiedä kukaan. Etkä kyllä ratiota tuonut, vaan esim. tuoltahan noita määriä ja ratioita on voinut kokoajan seurata: https://wuflu.live/

Voi ei, tämä on taas se trolli. Tunnistaa tuosta epämääräisestä linkistä, jota se jakaa monta kertaa joka päivä ihan ihme kommenteilla.

Ketju on lukittu.