Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei kaikki, mitä jos kaikki nyt rauhoittuisivat. Mä ymmärrän että ollaan huolissaan, mutta on teidän myönettävä että nyt alkaa ampua yli pikkusen liikaa. Mä oon huomannut että täällä on hirveä määrä erilaisia salaliitto teorioita ja ymmärrän että yksi syy on että Kiina on pimittänyt joitakin tietoja ja että kyseessä on virus jonka takia moni on menettänyt henkensä.
Mutta oikeasti nytten, me kaikki ei olla kuolemassa tähän virukseen, tämä ei ole maailmanloppu ja uskon että tämä ei muutu kovinkaan pahemmaksi. Tämä on minun teoria, mutta onko kukaan miettinyt että siellä Kiinassa ilmanlaatu ei ole yhtä puhdas kuin esim joissakin muissa maissa? Ja kun yhdistetään siihen että tämä tauti aiheuttaa itsessään jo hengitys ongelmia, niin uskoisin aineskin sillä olevan jo jonkinlainen merkitys kuolemiin siellä.
Tätä virusta ei sää vähätellä että "Oho, no influenssaan kuolee näin ja näin monta ihmistä", mutta sama pätee että tätä virusta ei sää hysterisoida myöskään. Viimeiseksi haluan sanoa että pikkusen pitäisi löytää uskottavuutta asiantuntioihin, eikä vaan huutaa "Ne salailevat, ne valehtelee, tässä linkkejä tähän yhteen lähteseen joka todistaa niin". Tätä menoa te ette voi luottaa enään mihinkään lähteeseen ja aiotte päätää että ainoastaan teidän löytämät lähteet on niitä mistä 100% totuus tulee.
Rauhaisaa viikonloppun alkua teille kaikille.
Niin samaa mieltä. Eihän tämä kiva juttu ole, ja kyllä miljoonakaupunkien eristäminen tiettyjä kysymyksiä herättää, mutta jos elämänsä jättää elämättä ja hysteerisenä tuuttaa sekopäisiä viestejä keskustelupalstoille, ei se ainakaan tilannetta paranna.
Virustauteja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Joku niistä saattaa pyyhkäistä paljon ihmisiä mennessään ja jos näin on, niin sitten on. Luonnon armoilla me ihmiset täällä olemme, vaikka näennäisesti pyrimme kaikkea kontrolloimaan.
Onko ihan erityisenkin vierasta ja kaukaista sinulle ajatus, että joku "mamma" täällä palstalla haluaa tehdä kaikkensa pelastaaksensa esim. sairaan lapsensa tältä? En minä ainakaan ajattele lapsistani, että "pyhkäisköön virus menneessään, kun näin on, niin sitten on". Jos nyt vaikkapa oletetaan pian tulevan ilmi, että sairaan lapsen kuolema on melko todennäköinen, jos viruksen saa, ja että parin kuukauden päästä viruksen saaminen elämällä normaalia elämää koulussa ja kaupassa käynteineen on erittäin todennäköistä. Kyllä minä siinä tapauksessa tekisin kaiken estääkseni lastani saamasta tuota virusta, tarkoitti se sitten kotiin tai erämaamökille eristäytymistä vuodeksi tai kahdeksi. Ihmettelen kyllä suhtautumistasi asiaan, mutta voisipa toden tullen olla erilainen ääni kellossa. Mutta hyvähän se on huudella tässä vaiheessa, kun edelleen kuvitellaan, että vaarassa ovat vain vanhukset ja sairaat. Ei koske minua, kuolkoot heikot pois? Mihin ihmisyytesi on kadonnut, vai onko sitä koskaan ollutkaan?
Mitä oikein tarkoitat? Minulla on lapsia, joista yksi kuuluu riskiryhmään, sikäli mikäli virus tänne kunnolla iskeytyy. Minä olen huolissani, enkä todellakaan toivo mitään massakuolemia, en vanhuksille, en perusterveille, en kenellekään.
Ihmisten olisi vaan hyvä sillä tapaa oppia olemaan sinut oman kuolevaisuutensa kanssa, ettei lamaannu sen ajatuksen edessä, että luonto on ihmistä vahvempi. Koska jos lakkaa elämästä sen takia, jää paljon tekemättä, näkemättä, kokematta.
Yhteiskunnan on jollain tasolla pyörittävä, oli viruksia tai ei. Sairaalat, pelastushenkilöstö, jätehuolto, vesi- ja sähkönjakelu, ruuantuotanto. Tiettyjen tehtaiden tulee toimia, taloutta ei voi täysin jäädyttää. Armeija, hallinto... nämä tarvitaan modernissa yhteiskunnassa.
Kaikki eivät voi lukittautua koteihinsa kuukausiksi, se ei vaan mene niin, tai seuraukset ovat paljon pahempia kuin muutama kymmenen tuhatta kuollutta.
Onko sinun mielestäsi siis OK, että esim. oma lapsesi on yksi niistä muutamasta kymmenestä tuhannesta, koska et suojellut häntä virukselta? Ihan oikeasti et suojelisi, jos tulisi ilmi, että virus on tappava lapsesi kohdalla?
En ole sama tyyppi, mutta onko sinun mielestäsi siis OK että kaikki juoksee paniikissa metsään ja yhteiskunta romahtaa koska pelottaa? Siinä sitten kivasti suojella lapsia koronalta kun ei ole sähköä, puhdasta vettä, terveydenhuoltoa, poliiseja...
Niinpä. Paitsi että korona leviää tällöin tehokkaimmin, myös kaikki muut mukavat lieveilmiöt kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuossa tanskaan menevässä lentokoneessa otettu ketääm karanteeniin?
Vielä enemmän ihmetyttää, miksi osa terminaalista katsottiin kuitenkin tarpeelliseksi eristää, vaikka pitkään matkustajan kanssa samassa koneessa olleita ei.
Entä ne lentoemot, jotka tarjoili kyseiselle matkustajalle? Vieressä istuneet? Vähintääkin monta penkkiriviä matkustajista kyseisen sairastuneet läheltä pitäisi eristää.
Mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Peking sairastuneiden määrä 297 - Finnair lopettanut suorat lennot Pekingiin suojellakseen henkilökuntaa ja matkustajia.
Hong Kong: sairastuneiden määrä 1034 - Finnair lentää päivittäin useita kertoja Hong Kongiin.
Eli ei ihan kriittistä tarkastelua kestä Finnairin tulkinta asioista: Finnair lentää kaupunkiin (HONG KONG), jossa kolminkertaisesti tartuntoja verrattuna Pekingiin.
Voisiko oll niin, että Hong kongin sairausluvut ovat totta ja tuon toisen ei?
Kaikiss a lehdissä sanotaan, että Kiinan lukuihin ei täysin voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinan ulkopuolella on sairastuneita n. 150. Kuolleita on yksi (1).
Jos tämä pitää paikkaansa, on kuolleisuusprosentti 0,66. Eli hyvin pieni.
Sulla ei hirveästi ole liikennettä korvien välissä
https://majandus24.postimees.ee/6894357/11-000-hiina-turisti-tuhistas-t…
Viron Postimees kertoo 11000 kiinalaisen peruuttaneen Tallink matkansa helmi-maaliskuussa. Samoin kerrotaan, että Finnair peruu kaikki lentonsa kiinaan ja sieltä suomeen.
Mitenkähän paljon on niitä, jotka eivät peruuttaneet?
Eilen (6.2.2019) vietiin koronaepäilty kiinalaisnainen Tallinnan lentoasemalta sairaalaan. Testi oli negatiivinen. Tarina ei tosin kerro tehtiinkö hälle vain yksi negatiivinen testi.
Luulisi lentokentällä olevan Helsinki-Vantaalla selvä toimintaohjen näiden varalta, kuten oli Kööpenhaminassa. Mikä mättää?
Oikeasti nolottaa olla suomalainen näinä päivinä. Kyllä tiedän, että meidän hitaudelle ja reagoimattomuudelle ja tietynlaiselle flegmaattisuudelle naureskellaan, mutta olen aiemmin luottanut siihen, että me handlataan asiat riskitilanteissa. Nyt en enää tiedä, mitä sanoa... Odotan kauhulla uutisia Itämeren laivoilla todetusta tartunnasta. Kukaan ei varmaan saisi aikaiseksi laittaa laivaa karanteeniin. Nyt vaikuttaa sille, että leviää laivoilla tosi hanakasti. Joku tutkija oli verrannut noron leviämiseen. Viimeisin arvio oli, että leviää myös ulosteesta ja esim.vessan vetäminen voi aiheuttaa viruksen leviämisen ympäristöön. Katsotaan nyt miten iso osa todetaan sairastuneeksi niillä parilla laivalla.
Jotain voi sentään tehdä pieni ihminenkin: kommentoida näitä uutisia, kirjoittaa yleisönosastoille ja olla yhteydessä poliitikkoihin,Finnairiin. Niin täällä näyttää moni tehneenkin. Kiitos! Ollaan aktiivisia. Pääasia, ettei tapella täällä palstalla. Varmasti ollaan tässä asiassa samalla puolella kaikki. Tsemppiä mammat!
Vierailija kirjoitti:
Luulisi lentokentällä olevan Helsinki-Vantaalla selvä toimintaohjen näiden varalta, kuten oli Kööpenhaminassa. Mikä mättää?
Helsinki-Vantaalla tunnetaan taustat ja siellä on erityisosaamista. Köpiksessä levitetään hysteriaa ja pelataan Venäjän pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuossa tanskaan menevässä lentokoneessa otettu ketääm karanteeniin?
Siksi, koska ne on kiinalaisia turisteja, joilla on oikeus mennä Lappiin ihailemaan revontolia. Jos otettaisiin karanteeniin, heidän matka menisi pilalle ja Lapin maine revontulimaana kärsisi.
Tuttu on ollut Lapissa yhdessä Firmassa töissä. Pilvisellä säällä kerran olivat tehokkailla värisillillä valaisimilla pilviinpäin heijastelleen "revontulia" metsä takaa.
Että silleen.
Tämä on järkyttävää!
Missään ei kerrota, kuka on ylin vastaa suomen suojelutoimista.
Muissa maissa se on pääministeri. Niin kuuluisi olla täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Talouden kannalta olisi typerää lietsoa paniikkia. Emme me voi kuitenkaan tauteja estää. Realismia kehiin.
Riskiryhmissä olevia julkkiksia mennyt viime päivinä, liekö kaikkea kerrottu...?
Missä viipyy THL:n Mika Salmisen ja muiden kuoliaaksinaurattajien päivän huumoripläjäys?
Ihme ettei ole täällä jo mainittu, mutta Hong Kong peruu Aasian suurimmat taide-alan messut nimeltään Art Basel.
Tämä on siinä mielessä iso juttu, että se vaikuttaa moneen alan toimijaan. Ja töitä messujen eteen on tehty paljon etukäteen.
Ihan pienen asian takia tällaista päätöstä ei oltaisi tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei kaikki, mitä jos kaikki nyt rauhoittuisivat. Mä ymmärrän että ollaan huolissaan, mutta on teidän myönettävä että nyt alkaa ampua yli pikkusen liikaa. Mä oon huomannut että täällä on hirveä määrä erilaisia salaliitto teorioita ja ymmärrän että yksi syy on että Kiina on pimittänyt joitakin tietoja ja että kyseessä on virus jonka takia moni on menettänyt henkensä.
Mutta oikeasti nytten, me kaikki ei olla kuolemassa tähän virukseen, tämä ei ole maailmanloppu ja uskon että tämä ei muutu kovinkaan pahemmaksi. Tämä on minun teoria, mutta onko kukaan miettinyt että siellä Kiinassa ilmanlaatu ei ole yhtä puhdas kuin esim joissakin muissa maissa? Ja kun yhdistetään siihen että tämä tauti aiheuttaa itsessään jo hengitys ongelmia, niin uskoisin aineskin sillä olevan jo jonkinlainen merkitys kuolemiin siellä.
Tätä virusta ei sää vähätellä että "Oho, no influenssaan kuolee näin ja näin monta ihmistä", mutta sama pätee että tätä virusta ei sää hysterisoida myöskään. Viimeiseksi haluan sanoa että pikkusen pitäisi löytää uskottavuutta asiantuntioihin, eikä vaan huutaa "Ne salailevat, ne valehtelee, tässä linkkejä tähän yhteen lähteseen joka todistaa niin". Tätä menoa te ette voi luottaa enään mihinkään lähteeseen ja aiotte päätää että ainoastaan teidän löytämät lähteet on niitä mistä 100% totuus tulee.
Rauhaisaa viikonloppun alkua teille kaikille.
61 laivamatkustajalla todettu virus Japanissa....
itseasiassa tämä saattaisi olla maailmanloppu (ihmisille), jos nuo vuotaneet kuolleisuusluvut ym. on tosia, ja jos lääkettä ei keksittäisi, mutta uskon että lääke keksitään, ja nythän on jo toimivia hiv ?flunssalääkkeiden yhdistelmiä jotka tehoaa.
Anteeksi, mutta ei ole mahdollista maailmaloppua ihmisille tämä, koska ihmisiä on parantunut jo tästä taudista. Ja tätä minä juuri tarkoitin näillä lähteillä, noita kuolleisuuslukuja pystyy manipulaimaan myös niin että ne ovat isompia mitä ne mahtaa olla ja jotkut tekevät niin ihan vain sen takia että saisivat lisää paniikkia pystyyn.
Mainitsin ilmanlaadun kuoleisuuden takkia, en tartunnan takia. Kiinassa monessa paikassa ilmanlaatu on niin huono, että uskoisin että sehän jo itsessään voi aiheuttaa enemmän kuolemia kuin muissa maissa. Tämän takia että jos tämä leviää maissa joissa ei ole puhdasta ympäristöä, uskon että niissä maissa kuoleisuus tulee olemaan isompi. En tiedä mitä tämä tuo tullessaan, mutta uskon että tämäkin asia lopulta menee parempaan suuntaan, tietenkin ihmisiä tulee kuolemaan, mutta mahdollisuudet että juuri sinä, minä tai kukaan täällä palstalla oleva tulee kuolemaan juuri tähän kyseiseen tautiin ei ole niin suuri, vaikka lukiessa näitä kommenteja se kuulostaa juuri siltä, että juuri me kaikki kuolaan tähän.
Rauhaisaa viikonloppua ja muistakaa että saa olla huolissaan, mutta ei kuitenkaan mennä paniikkiin tai hysteriaan.
Hyvä pointti tuo ilmanlaatu. Olen ollut yhdessä maailman saastuneimmista kaupungeista enkä ensimmäisenä päivänä tajunnut käyttää mitään suojusta, illalla kun niistin paperiin tuli aivan pikimustaa. Voisi kuvitella että tuollaisessa ilmastossa eläminen vuosikymmeniä, vaikka pitäisikin jonkinlaista suojaa, vaikuttaa keuhkoihin lähes samoin kuin tupakointi.
Toiveajattelua. Voi ilmanlaatu vähän vaikuttaa, mutta kyllä se on tauti, mikä tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei ole täällä jo mainittu, mutta Hong Kong peruu Aasian suurimmat taide-alan messut nimeltään Art Basel.
Tämä on siinä mielessä iso juttu, että se vaikuttaa moneen alan toimijaan. Ja töitä messujen eteen on tehty paljon etukäteen.
Ihan pienen asian takia tällaista päätöstä ei oltaisi tehty.
Juuri edellisessä sivulla tässä ketjussa joku (luultavasti mensasta) tiesi kertoa että tappavuus on itse asiassa vain 0,6%. Pitäisikö vinkata sinne Hong Kongiin ettei nyt tarvitse ruveta panikoimaan
Voi hemmetti, tyttö menossa vanhojen risteilylle tallinnaan (lukiolaisia) reilun viikon päästä..ei suostu jäämään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot isovanhemmille sitten 1,5 viikon päästä että teidän perhe oksennustaudissa. Normaalit ihmiset ymmärtävät pysyä poissa sitten. Toki jos teidän koti on ilmainen yöpymispaikka, boomerit tuppautuvat silti.
Nimenomaan, nämä boomerit (seiskakymppisiä eli just boomereita!) ajattelevat tässäkin vain itseään eli HE haluaa yökyläpaikan, HE halua tulla kun se olisi heille kivaa ja helppoa jne. Rähäk tästä nyt sit tulee mutta taidan pitää pääni enkä ota niitä kylään. Olen nyt kuulemma ”lapsellinen ja typerä” ja helposti höynäytettävissä. Selvä sitten. :(
Oletteko sitten linnoittautuneet kotiin? Kun sen tartunnan voi sitten saada ihan mistä tahansa, päiväkodista, koulusta, kaupasta, kirjastosta tai mistä vaan. Niitä tartuntoja on todettu Suomessa yksi. Todennäköisyys että saatte sen nyt isovanhemmilta on jotain lottovoiton luokkaa.
Eihän ne isovanhemmat ois sitä Suomesta tuomassakaan, vaan laivalta.
Tossa tilanteessa pitäis laskee kuinka monta laivoilla on sairastunut ja laskee todennäkösyydet siitä.Mistäsen tietää. Pari viikkoa sitten esim Kiinassa oli kourallinen todettuja ja tämän päivän lukujen valossa tiedämme että silloin tarttuneita oli jo parikymmentä tuhatta, joilla virus vasta iti mutta jo tartutti.
Eilen muistaakseni joku ruotsalainen asiantuntija sanoi, ettei ole nähnyt koskaan tällaista leviämisnopeutta millään taudilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot isovanhemmille sitten 1,5 viikon päästä että teidän perhe oksennustaudissa. Normaalit ihmiset ymmärtävät pysyä poissa sitten. Toki jos teidän koti on ilmainen yöpymispaikka, boomerit tuppautuvat silti.
Nimenomaan, nämä boomerit (seiskakymppisiä eli just boomereita!) ajattelevat tässäkin vain itseään eli HE haluaa yökyläpaikan, HE halua tulla kun se olisi heille kivaa ja helppoa jne. Rähäk tästä nyt sit tulee mutta taidan pitää pääni enkä ota niitä kylään. Olen nyt kuulemma ”lapsellinen ja typerä” ja helposti höynäytettävissä. Selvä sitten. :(
Oletteko sitten linnoittautuneet kotiin? Kun sen tartunnan voi sitten saada ihan mistä tahansa, päiväkodista, koulusta, kaupasta, kirjastosta tai mistä vaan. Niitä tartuntoja on todettu Suomessa yksi. Todennäköisyys että saatte sen nyt isovanhemmilta on jotain lottovoiton luokkaa.
No tässä meidän asuinpaikan lähellä ei pyöri kiinalaisia mutta laivalla pyörii satamäärin. Sieltä se tartunta tulee jos jostain. Laivat on lentokenttääkin pahempi inkubaatioalusta.
Kyllähän se tartunta voi tulla periaatteessa ihan keneltä tahansa eli parempi se on eristäytyä sitten kokonaan.
Lisäksi vaikka isovanhemmat nyt saisivat sen erittäin epätodennäköisen tartunnan niin vielä epätodennäköisempää olisi, että he alkaisivat sitä tartuttamaan heti teihin. Itämisaika kun on pitkä ja se tartuttavuus alkaa vasta vähän ennen oireiden alkamista.
Tarttuu jo itämisaikana. Perheessä perussairaita. Ihanko okeasti ottaisit ehdoin tahdoin samassa tilanteessa boomerit kotiisi lisäämään tartunnan riskiä eli suoraan laivalta kiinalaisten virukset teille?
Siksi, koska ne on kiinalaisia turisteja, joilla on oikeus mennä Lappiin ihailemaan revontolia. Jos otettaisiin karanteeniin, heidän matka menisi pilalle ja Lapin maine revontulimaana kärsisi.
Tuttu on ollut Lapissa yhdessä Firmassa töissä. Pilvisellä säällä kerran olivat tehokkailla värisillillä valaisimilla pilviinpäin heijastelleen "revontulia" metsä takaa.
Että silleen.