Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette kriisissä. Siinä on neljä vaihetta. Täällä "keskustelijat" ovat pääsääntöisesti juuttuneet kahteen ensimmäiseen vaiheeseen, mutta kyllä se siitä, kun aikaa kuluu.
Tuolla on lueteltu kriisin vaiheet:
https://www.terveyskyla.fi/aivotalo/apua-ja-tukea/sairastuminen-ja-krii…
Olet täysin väärässä. Suuri ihmismassa kieltää koko ongelman, täällä ongelma tiedostetaanja sitä ratkotaan jo. On jo ajat sitten siirrytty hyväksymisen ohi ja siirrytty rakentamaan tukevaa, osa hyväksyen ja osa erakoituen.
Olen organisaatiopsykologi ja seurannut pitkään kriisejä, tämä tulee olemaan sille valmistsutumattomalle ja asian kiistävälle enemmistölle kunnon bitch slap kasvoille. Mutta ei tälle sakille.
Meneekö tunteisiin? Miksi et ole töissä? Iskikö yyteet?
No mut oikeesti. Organisaatiopsykologina lienet tietoinen miten soppaa hämmennetään, joten epäilen, että käytät tietämystäsi väärin. Nyt olisi hyvä itsereflektion paikka.
Niinpä oli kiinalainen lentämässä Tanskan kautta Suomeen, mutta vietiin Tanskassa sairaalaan.
Hyvä Suomi!!! Katsokaa muiden pohjoismaiden tämän hetken pääuutiset! Esim Expressen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä oli kiinalainen lentämässä Tanskan kautta Suomeen, mutta vietiin Tanskassa sairaalaan.
Oi hitto, se siis oli Suomen kautta. Käänsin Tanskan uutiset kääntäjällä niin ei ollut selkeä käännös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko viikolta sairastuneiden ja kuolleiden/kriittisessä tilassa olevien määrä noudattaa sitä kauhujen käyrää jonka testauskapasiteetti sallii. Kauanko tämän pitää jatkua että Suomi ottaa asian tosissaan ja alkaa toimia?
Huulipunahallitus on jo todennut ettei tämä ole poliittinen asia eikä tähän siksi tarvitse reagoida mitenkään. Seurataan tilannetta ja kirjoitetaan nokkelia artikkeleja salaliittoteorioista
Työnnäppä se huulipuna perseeseesi, kun mieles tekee kuitenkin! Säälittää tää yksinäinen persutrolli, joka pelkää tyttöbakteereja enemmän kuin koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei kaikki, mitä jos kaikki nyt rauhoittuisivat. Mä ymmärrän että ollaan huolissaan, mutta on teidän myönettävä että nyt alkaa ampua yli pikkusen liikaa. Mä oon huomannut että täällä on hirveä määrä erilaisia salaliitto teorioita ja ymmärrän että yksi syy on että Kiina on pimittänyt joitakin tietoja ja että kyseessä on virus jonka takia moni on menettänyt henkensä.
Mutta oikeasti nytten, me kaikki ei olla kuolemassa tähän virukseen, tämä ei ole maailmanloppu ja uskon että tämä ei muutu kovinkaan pahemmaksi. Tämä on minun teoria, mutta onko kukaan miettinyt että siellä Kiinassa ilmanlaatu ei ole yhtä puhdas kuin esim joissakin muissa maissa? Ja kun yhdistetään siihen että tämä tauti aiheuttaa itsessään jo hengitys ongelmia, niin uskoisin aineskin sillä olevan jo jonkinlainen merkitys kuolemiin siellä.
Tätä virusta ei sää vähätellä että "Oho, no influenssaan kuolee näin ja näin monta ihmistä", mutta sama pätee että tätä virusta ei sää hysterisoida myöskään. Viimeiseksi haluan sanoa että pikkusen pitäisi löytää uskottavuutta asiantuntioihin, eikä vaan huutaa "Ne salailevat, ne valehtelee, tässä linkkejä tähän yhteen lähteseen joka todistaa niin". Tätä menoa te ette voi luottaa enään mihinkään lähteeseen ja aiotte päätää että ainoastaan teidän löytämät lähteet on niitä mistä 100% totuus tulee.
Rauhaisaa viikonloppun alkua teille kaikille.
61 laivamatkustajalla todettu virus Japanissa....
itseasiassa tämä saattaisi olla maailmanloppu (ihmisille), jos nuo vuotaneet kuolleisuusluvut ym. on tosia, ja jos lääkettä ei keksittäisi, mutta uskon että lääke keksitään, ja nythän on jo toimivia hiv ?flunssalääkkeiden yhdistelmiä jotka tehoaa.
Anteeksi, mutta ei ole mahdollista maailmaloppua ihmisille tämä, koska ihmisiä on parantunut jo tästä taudista. Ja tätä minä juuri tarkoitin näillä lähteillä, noita kuolleisuuslukuja pystyy manipulaimaan myös niin että ne ovat isompia mitä ne mahtaa olla ja jotkut tekevät niin ihan vain sen takia että saisivat lisää paniikkia pystyyn.
Mainitsin ilmanlaadun kuoleisuuden takkia, en tartunnan takia. Kiinassa monessa paikassa ilmanlaatu on niin huono, että uskoisin että sehän jo itsessään voi aiheuttaa enemmän kuolemia kuin muissa maissa. Tämän takia että jos tämä leviää maissa joissa ei ole puhdasta ympäristöä, uskon että niissä maissa kuoleisuus tulee olemaan isompi. En tiedä mitä tämä tuo tullessaan, mutta uskon että tämäkin asia lopulta menee parempaan suuntaan, tietenkin ihmisiä tulee kuolemaan, mutta mahdollisuudet että juuri sinä, minä tai kukaan täällä palstalla oleva tulee kuolemaan juuri tähän kyseiseen tautiin ei ole niin suuri, vaikka lukiessa näitä kommenteja se kuulostaa juuri siltä, että juuri me kaikki kuolaan tähän.
Rauhaisaa viikonloppua ja muistakaa että saa olla huolissaan, mutta ei kuitenkaan mennä paniikkiin tai hysteriaan.
Hyvä pointti tuo ilmanlaatu. Olen ollut yhdessä maailman saastuneimmista kaupungeista enkä ensimmäisenä päivänä tajunnut käyttää mitään suojusta, illalla kun niistin paperiin tuli aivan pikimustaa. Voisi kuvitella että tuollaisessa ilmastossa eläminen vuosikymmeniä, vaikka pitäisikin jonkinlaista suojaa, vaikuttaa keuhkoihin lähes samoin kuin tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko viikolta sairastuneiden ja kuolleiden/kriittisessä tilassa olevien määrä noudattaa sitä kauhujen käyrää jonka testauskapasiteetti sallii. Kauanko tämän pitää jatkua että Suomi ottaa asian tosissaan ja alkaa toimia?
Huulipunahallitus on jo todennut ettei tämä ole poliittinen asia eikä tähän siksi tarvitse reagoida mitenkään. Seurataan tilannetta ja kirjoitetaan nokkelia artikkeleja salaliittoteorioista
Työnnäppä se huulipuna perseeseesi, kun mieles tekee kuitenkin! Säälittää tää yksinäinen persutrolli, joka pelkää tyttöbakteereja enemmän kuin koronaa.
Jep. On todella raskas ihminen.
Kuinka ne muiden koneesta Suomeen jääneiden matkustajien reitit kontakteineen jäljitetään?
Vierailija kirjoitti:
Toyota pitää Kiinan tuotannon seisokissa toistaiseksi corona viruksen vuoksi.
Jotain hyvää sentään, ovat ne sellaisia teiden tukkoja. t. VW Passatin omistaja
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Suomi!!! Katsokaa muiden pohjoismaiden tämän hetken pääuutiset! Esim Expressen.
Pitäisköhän muille Pohjoismaille vinkata että Koronavirus on venäläisten levittämä salaliittoteoria niinkuin meillä media kirjoittaa. Eikä se virus edes pysty leviämään muihin ihmisiin, niinkuin meillä eristyisasiantuntijat tietävät. On ne muut Pohjoismaat kyllä tyhmiä!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ne muiden koneesta Suomeen jääneiden matkustajien reitit kontakteineen jäljitetään?
Meillä tunnetaan taustat
Vierailija kirjoitti:
Okei kaikki, mitä jos kaikki nyt rauhoittuisivat. Mä ymmärrän että ollaan huolissaan, mutta on teidän myönettävä että nyt alkaa ampua yli pikkusen liikaa. Mä oon huomannut että täällä on hirveä määrä erilaisia salaliitto teorioita ja ymmärrän että yksi syy on että Kiina on pimittänyt joitakin tietoja ja että kyseessä on virus jonka takia moni on menettänyt henkensä.
Mutta oikeasti nytten, me kaikki ei olla kuolemassa tähän virukseen, tämä ei ole maailmanloppu ja uskon että tämä ei muutu kovinkaan pahemmaksi. Tämä on minun teoria, mutta onko kukaan miettinyt että siellä Kiinassa ilmanlaatu ei ole yhtä puhdas kuin esim joissakin muissa maissa? Ja kun yhdistetään siihen että tämä tauti aiheuttaa itsessään jo hengitys ongelmia, niin uskoisin aineskin sillä olevan jo jonkinlainen merkitys kuolemiin siellä.
Tätä virusta ei sää vähätellä että "Oho, no influenssaan kuolee näin ja näin monta ihmistä", mutta sama pätee että tätä virusta ei sää hysterisoida myöskään. Viimeiseksi haluan sanoa että pikkusen pitäisi löytää uskottavuutta asiantuntioihin, eikä vaan huutaa "Ne salailevat, ne valehtelee, tässä linkkejä tähän yhteen lähteseen joka todistaa niin". Tätä menoa te ette voi luottaa enään mihinkään lähteeseen ja aiotte päätää että ainoastaan teidän löytämät lähteet on niitä mistä 100% totuus tulee.
Ja tämän lisäksi kiinassa on väkeä niin hemmetin paljon ettei monetkaaoi sitä tajua. Siellä on useita kaupunkeja, joissa on enemmän ihmisiä kuin koko suomen maassa! Tottakai silloin taudit leviää. Eli toivoisin myös järjen käyttöä, ei voi ajatella taudin leviävän samaa tahtia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61 laivamatkustajalla todettu virus Japanissa....
itseasiassa tämä saattaisi olla maailmanloppu (ihmisille), jos nuo vuotaneet kuolleisuusluvut ym. on tosia, ja jos lääkettä ei keksittäisi, mutta uskon että lääke keksitään, ja nythän on jo toimivia hiv ?flunssalääkkeiden yhdistelmiä jotka tehoaa.
Anteeksi, mutta ei ole mahdollista maailmaloppua ihmisille tämä, koska ihmisiä on parantunut jo tästä taudista. Ja tätä minä juuri tarkoitin näillä lähteillä, noita kuolleisuuslukuja pystyy manipulaimaan myös niin että ne ovat isompia mitä ne mahtaa olla ja jotkut tekevät niin ihan vain sen takia että saisivat lisää paniikkia pystyyn.
Mainitsin ilmanlaadun kuoleisuuden takkia, en tartunnan takia. Kiinassa monessa paikassa ilmanlaatu on niin huono, että uskoisin että sehän jo itsessään voi aiheuttaa enemmän kuolemia kuin muissa maissa. Tämän takia että jos tämä leviää maissa joissa ei ole puhdasta ympäristöä, uskon että niissä maissa kuoleisuus tulee olemaan isompi. En tiedä mitä tämä tuo tullessaan, mutta uskon että tämäkin asia lopulta menee parempaan suuntaan, tietenkin ihmisiä tulee kuolemaan, mutta mahdollisuudet että juuri sinä, minä tai kukaan täällä palstalla oleva tulee kuolemaan juuri tähän kyseiseen tautiin ei ole niin suuri, vaikka lukiessa näitä kommenteja se kuulostaa juuri siltä, että juuri me kaikki kuolaan tähän.
Rauhaisaa viikonloppua ja muistakaa että saa olla huolissaan, mutta ei kuitenkaan mennä paniikkiin tai hysteriaan.
Hyvä pointti tuo ilmanlaatu. Olen ollut yhdessä maailman saastuneimmista kaupungeista enkä ensimmäisenä päivänä tajunnut käyttää mitään suojusta, illalla kun niistin paperiin tuli aivan pikimustaa. Voisi kuvitella että tuollaisessa ilmastossa eläminen vuosikymmeniä, vaikka pitäisikin jonkinlaista suojaa, vaikuttaa keuhkoihin lähes samoin kuin tupakointi.
Kiinassa ilmansaasteet on yksi suurimpia, ellei suurin kuolinsyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo risteilyalus on oikein hautomo. Onneksi ne ihmiset on siellä karanteenissa, eivätkä ’vapaalla jalalla’ väenpaljoudessa. Silti tuo lienee vain jäävuoren huippu.
Fiksumpaa olisi ollut siirtää porukka laivalta muualle vaikka heitä eristyksessä pidettäisiinkin. Typerää teljetä ihmisiä ahtaisiin tiloihin alukselle, jossa virusta oli jo havaittu.
Kyllä, ahdistavaa varmasti olla tuolla teljettynä. Ahtaanpaikan kammo tulisi vähemmästäkin. Minusta heidät olisi voitu viedä johonkin sotilastukikohtaan, jossa saisivat liikkua vähän vapaammin. Toki tämä olisi vaatinut huikeansuuret järjestelyt. Mutta tuo toimintatapa voi todella iskeä risteilyfirmojen bisnekseen.
Sehän tässä on pahinta, Finnairin ja risteilyfirmojen bisnes. Unohtamatta Lapin matkailua uhannutta kriisiä. Onneksi Suomessa Etelärannassa pidetään THL tiukassa liekanarussa.
Vierailija kirjoitti:
En kinesisk passagerare som vid ankomst med ett flygplan från Finland uppvisat symptom har hämtats i ambulans på Kastrups flygplats i Danmark.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kinesisk-passagerare-hamtad-i-amb…
Vierailija kirjoitti:
Kummasti teitä epäuskoisia kuitenkin kiinnostaa tämä keskustelu täällä, ettei nyt vaan kuitenkin teilläkin ala huoli kasvaa?
Asia voi kiinnostaa vaikkei itse mitään paniikkia kokisikaan. Onhan tää keskustelu hyvää luettavaa, kun täällä on kommentteja väliltä EVVK ja ME KUOLLAAN KAIKKI!!
Vierailija kirjoitti:
Onko pääministeri Sanna Marin viimeisen kahden viikon aikana maininnut edes kertaakaan (paitsi baaritiskillä) sanaa korona? Näinkö paljon häntä kiinnostaa tämä asia?
Ei tämä iske myöhäis-nuoriin akateemisiin naisiin. Siksi ei hallituksessa ole pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kinesisk passagerare som vid ankomst med ett flygplan från Finland uppvisat symptom har hämtats i ambulans på Kastrups flygplats i Danmark.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kinesisk-passagerare-hamtad-i-amb…
Suomi mainittu! Jes! Näin me saadaan Suomi maailmankartalle
On nyt tuoreena uutisena Ruotsissa ja Tanskassa että tullut Suomesta. VINK VINK hallitus!