Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan pinkin värin sijaan on tullut kakkaväri. Miksi??? Sukupuolineutraali? Ai carramba minä sanon.
Missä teillä väri näkyy? Minulla musta yläpalkki ja valkoinen sivu.
Kaikki nämä "lähetä", "aloita uusi keskustelu" ja linkit ja numerot on mulla kakkavärisiä. Tämä saattaa toki olla jonkinlainen korona ahdistuksen sivuvaikutus.
https://www.is.fi/muutlajit/art-2000006458665.html
Apinat pitää omaa bisnestään auki huolimatta kuolevista ihmisistä.
Tälläiset firmat saisi laittaa toimintakieltoon heti.
Vierailija kirjoitti:
Usa:ssa on jo yli 60 000 tartunnan saanutta enemmän kuin Italiassa ja edelleen iso osa yhdessä paikassa, eli New Yorkissa, jossa tartuntoja on todettu enemmän kuin Ranskassa ja Briteissä yhteensä. Eilen Usa:ssa uusia 20 353, yhteensä tartuntoja todettu 164 253 eli Usa:ssa tulee menemään 200 000 raja rikki torstaihin mennessä ja ensi viikolla alkuviikosta 300 000 jos tahti ei yhtään hiivu.
New Yorkin tilannne on hirveä. Se tilanne siellä tulee menemään pahemmaksi kuin Italiassa, koska New Yorkin tilanne on vasta epidemiakaarensa alussa. Tuo vertaus Ranskaan ja Britteihin on hyvä. Se antaa mittasuhteita kriisin laajuuteen. New Yorkin osavaltion alueella on 20 miljoonaa ihmistä, joista 8,6 miljoonaa New York cityssä. Ranskassa ja Briteissä on yhteensä n. 130 miljoonaa ihmistä. New York on todellinen koronahorna.
Vierailija kirjoitti:
No nyt vihdoinkin kun myöhässä saatiin lentokenttä asia hoidetuksi niin varusmiehet saa hyppiä Uudeltamaalta edes takas on se hyvä kun tiedetään kuinka paljon sieltä aina on levinnyt kaikkea äly hoi älä jätä👻
Täytyy tietenkin päästä äidin ruokia syömään. Ruoka oli valmiina kun poika tuli Karjalan prikaatista kotiin . Leivoin korvapuusteja useesti myös vohveleita. Pojalle ruoka maittoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan pinkin värin sijaan on tullut kakkaväri. Miksi??? Sukupuolineutraali? Ai carramba minä sanon.
Kaikki nämä "lähetä", "aloita uusi keskustelu" ja linkit ja numerot on mulla kakkavärisiä. Tämä saattaa toki olla jonkinlainen korona ahdistuksen sivuvaikutus.
Joko sulla on oudon värinen kakka (vaalean harmaa ja vahva oranssi) tai sitten saattais olla tarvetta säätää oman laitteesi valo- ja väriasetuksia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usa:ssa on jo yli 60 000 tartunnan saanutta enemmän kuin Italiassa ja edelleen iso osa yhdessä paikassa, eli New Yorkissa, jossa tartuntoja on todettu enemmän kuin Ranskassa ja Briteissä yhteensä. Eilen Usa:ssa uusia 20 353, yhteensä tartuntoja todettu 164 253 eli Usa:ssa tulee menemään 200 000 raja rikki torstaihin mennessä ja ensi viikolla alkuviikosta 300 000 jos tahti ei yhtään hiivu.
New Yorkin tilannne on hirveä. Se tilanne siellä tulee menemään pahemmaksi kuin Italiassa, koska New Yorkin tilanne on vasta epidemiakaarensa alussa. Tuo vertaus Ranskaan ja Britteihin on hyvä. Se antaa mittasuhteita kriisin laajuuteen. New Yorkin osavaltion alueella on 20 miljoonaa ihmistä, joista 8,6 miljoonaa New York cityssä. Ranskassa ja Briteissä on yhteensä n. 130 miljoonaa ihmistä. New York on todellinen koronahorna.
Huolestuttavinta siellä on se, että Trumpilla ei ole mitään käsitystä tilanteesta, eikä mitään keinoja hoitaa sitä. Eilen hän syytti mm. New Yorkin sairaaloiden henkilökuntaa sairaalatarvikkeiden varastamisesta näiden yritettyä epätoivoisesti saada kasaan riittävästi suojia henkilökunnalle. Trumpille tuli yllätyksenä, että kun yht'äkkiä koronan vuoksi kriittisessä hoidossa on melkein 4000 potilasta ja sairaalahoidossa yli 10 000 koronaviruspotilasta, se aiempi 10 000 kertakäyttöisen hengitysmaskin tilaus ei riitä ja 300 000 maskiakin riittää vain n. 20 vaihtoon.
US president Donald Trump insinuates during a news conference that hospital staff in coronavirus hot spots such as New York city are stealing hundreds of thousands of surgical masks. He asked how the numbers of masks requested could shoot up from 10,000 to 300,000 overnight and said: ‘Are they going out the back door?’ https://www.theguardian.com/world/video/2020/mar/30/maybe-worse-than-ho…
Trump onneksi perui edes sen aikomuksensa avata sulkuja pääsiäiseksi, tämänkin tosin vasta kun hyvä ystävä sairastui koronaan ja on huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11283626:
"Lääketieteellisessä Lancet-lehdessä julkaistu kansainvälisen tutkijaryhmän tutkimus päätyi arvioon, jonka mukaan 0,66 prosenttia tartunnan saaneista kuolee.
Lukema on alhaisempi kuin useimmissa aiemmissa arvioissa, joissa kuolleisuuden on katsottu olevan yli prosentin tai jopa useita prosentteja sairastuneista. Tutkimus pyrki ottamaan huomioon sen, kuinka paljon lieviä tapauksia jää tilastoimatta."
Oletteko lukeneet tuota tutkimusta? Minä tässä aamulla tunnin verran luin sitä.
Ongelmia:
- Kiinan luvut on otettu suoraan viranomaisilta. Nythän kansainvälisissä lehdissä (Time ym.) on kirjoitettu, että uurnien määrä yksittäisessä wuhanilaisessa krematoriossa on luokkaa 2500, ja krematorioita on paljon. Nyt ihmiset on päästetty hakemaan omaistensa uurnat. Joten kuolleita voi olla esim. kymmenkertainen määrä virallisiin lukuihin verrattuna.
- Italiassa on todettu moninkertaista kuolleisuutta paikallisesti, ja noista luvuista korona selittää virallisesti vain tyyliin neljäsosan. Kaikkia kuolleita ei todellakaan ole testattu.
- Tutkimuksessa pääteltiin Wuhanin kokonaissairastuvuudeksi noin 1 %, sillä evakuointileinnoilla 30.1. ja 1.2. (yli 600 henkeä) oli noin prosentti positiivisia (6 kpl). Tämä on ihan oikea päätelmä, mutta tässä ei ole huomioitu sitä, että todellinen tautiin kuolleisuus Wuhanissa on ollut myös paljon suurempi kuin viralliset luvut.
Joten en löytänyt tästä tutkimuksesta todellista viisasten kiveä, jonka mukaan kuolleisuus olisi alle prosentin.
Tutkimuksessa sanotaan myös, että on tekijöitä, joiden perusteella kuolleisuutta arvioidaan
- liian MATALAKSI: se tosiasia, että tartunnan toteamisesta kuolemaan menee keskimäärin 17 vuorokautta. Siksi pitäisi verrata kuolleisuutta tartunnan saaneisiin 17 päivää aiemmin. Esim. Etelä-Korean tapauksessa: 162:7979 x 100 = 2 %.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-korea/
- liian KORKEAKSI: se tosiasia, että on paljon tapauksia, jotka jäävät testauksen ulkopuolelle. Mutta kuinka paljon, tätä ei tiedetä. Tästä on vain arvioita. Tässä tutkimuksessa sitä arvioitiin käsittääkseni niiden 600 Wuhanista lennätetyn avulla - heistä yhdellä prosentilla (6 kpl) löydettiin tartunta. Muutaman viikon sisällä saadaan vasta-ainetutkimukset kehiin, ja sitten voidaan alkaa tosissaan arvioimaan tätä lukua.
Lukekaapa muutkin! Haluan kuulla teidän näkemyksiä!
Beige on kevään hittiväri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamelinruskea näkyy mun tabletilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavinta siellä on se, että Trumpilla ei ole mitään käsitystä tilanteesta, eikä mitään keinoja hoitaa sitä. Eilen hän syytti mm. New Yorkin sairaaloiden henkilökuntaa sairaalatarvikkeiden varastamisesta näiden yritettyä epätoivoisesti saada kasaan riittävästi suojia henkilökunnalle. Trumpille tuli yllätyksenä, että kun yht'äkkiä koronan vuoksi kriittisessä hoidossa on melkein 4000 potilasta ja sairaalahoidossa yli 10 000 koronaviruspotilasta, se aiempi 10 000 kertakäyttöisen hengitysmaskin tilaus ei riitä ja 300 000 maskiakin riittää vain n. 20 vaihtoon.
US president Donald Trump insinuates during a news conference that hospital staff in coronavirus hot spots such as New York city are stealing hundreds of thousands of surgical masks. He asked how the numbers of masks requested could shoot up from 10,000 to 300,000 overnight and said: ‘Are they going out the back door?’ https://www.theguardian.com/world/video/2020/mar/30/maybe-worse-than-ho…
Trump onneksi perui edes sen aikomuksensa avata sulkuja pääsiäiseksi, tämänkin tosin vasta kun hyvä ystävä sairastui koronaan ja on huonossa kunnossa.
Trump Suggests Lack of Testing Is No Longer a Problem. Governors Disagree.
In a conference call with governors on Monday, President Trump said that he “hasn’t heard about testing in weeks,” suggesting that a chronic lack of kits to test people for the coronavirus is no longer a problem. Yet governor Steve Bullock said his state was “one day away” from not being able to test anyone at all.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säädä sun tabletin valo- ja väriasetuksia ;) Toi väri on sellainen haalea saven harmaa ja linkki ja lähetysnappi on oransseja.
Vierailija kirjoitti:
https://m.ynet.co.il/Articles/5704015
Israel on tilannut 12 000 hengityskonetta. Tätä olen itse kanssa ajatellut. Ainoa järkevä tie ulos kriisistä on lisätä sairaanhoidon kapasiteettia moninkertaisesti. Muuten estotoimia pitää jatkaa vuosikausia eli mahdotonta.
Israel on samaa kokoluokkaa kuin Suomi.
Mutta meillähän on puhuttu nimenomaan siitä, että osaava hoitohenkilökunta loppuu ensin. Toki henkilöstöä voisi pikakouluttaa vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11282499
Minä yritän työllä ja tuskalla etsiä nestemäisiä (ei geelimäisiä, kuten käsidesi!) desinfiointituotteita, mutta loppu ovat kaikkialta. Miksei Altia ala painaa täyttä häkää denaturoitua 70 € litkualkoholia tähän tarkoitukseen?
Menisi kaupaksi, eikä tarvitsisi lomauttaa ainakaan niin paljoa.
Yksityiskäyttöön ei myydä denaturoitua etanolia. Sen sijaan ainakin jokin aika sitten 99% puhdasta isopropanolia olisi saanut 20 litraa 45 euron hintaan. En tiedä onko enää saatavissa.
Koskenkorvalla menee jo tavara käsidesipurkkeihin, aivan kuten Kyrössäkin.
Käsidesillä ei voi desinfioida puhelimia, avaimia, ei oikein yhtään mitään muuta kuin käsiä. Siksi se geelihyytelö pitäisi jättää pois. En aikoisi sillä ihoani kuivattaa vaan desinfioida esineitä kotonani.
neo amiseptillä desinfioin kännykän jne ts tärkeimmät pinnat
Sekin on kaikkialta lopussa, kuten muutkin desinfiointilinimentit.
Siksi toivoisin, että jostakin saisi järkevän hintaista desinfioitinestettä, ja nyt kun viina ei tee kauppaansa, ajattelin, että eikö sitä kykenisi Altia tekemään.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sanytol-500-ml-monikayttoinen-p…; (Saa myös S-marketista)
Loppu kaupoista tämäkin.
Riippuu paikkakunnasta. Meidän S-marketista löytyy ja Kärkkäiseltä voi tilata yli 20 pulloa niin ei ihan heti pääse loppumaan.
Tuon vaikutusaika väh. 5 minuuttia. Puhelin ei ainakaan tykkää.
Mistä sinä tuon vaikutusajan olet löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säädä sun tabletin valo- ja väriasetuksia ;) Toi väri on sellainen haalea saven harmaa ja linkki ja lähetysnappi on oransseja.
Sillä ei ole nyt mitään tekemistä väriasetusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt, kun tämä korona on selätetty, on varauduttava uusiin sairauksiin. Esim. Ivalossa olisi hyvä olla Pohjois Lapin sairaala ja tehohoitopaikkoja. Lapissa on todella pitkät välimatkat.
Lapissa tulisi huomioida sesonkiaikojen vaikutukset väestöön ja mitoittaa sairaanhoito, pelastustoimi ja poliisi sen mukaisesti! Eihän tuossa ole mitään järkeä että palvelut on mitoitettu aivan alakanttiin ja otettu huomioon vain vakituiset asukit, kun todellinen väkimäärä alueella on JATKUVASTI monikymmenkertainen.
Ilmanlaatu on parantunut monin paikoin, hienoa! Jotain hyötyäkin...
Vierailija kirjoitti:
"Lääketieteellisessä Lancet-lehdessä julkaistu kansainvälisen tutkijaryhmän tutkimus päätyi arvioon, jonka mukaan 0,66 prosenttia tartunnan saaneista kuolee.
Lukema on alhaisempi kuin useimmissa aiemmissa arvioissa, joissa kuolleisuuden on katsottu olevan yli prosentin tai jopa useita prosentteja sairastuneista. Tutkimus pyrki ottamaan huomioon sen, kuinka paljon lieviä tapauksia jää tilastoimatta."
Tutkittua tietoa, kiitos jakamisesta!
Taas se Finnair vaan törkeästi lentelee turhaan ympäriinsä, vai miten se huutelu menikään... >:(
"Yksityiset firmat vievät nyt Finnairin lennoilla koronavirusnäytteitä Etelä-Koreaan tutkittavaksi
Tänään klo 9:32
Operaatio on terveydenhuoltopalveluyritys Mehiläisen käynnistämä.
...
Mehiläinen lennättää näytteet Finnairin tilauslennoilla Etelä-Korean yhteistyölaboratorioon. Paluulennoilla tuodaan suojavarusteita sekä näytteenotossa tarvittavia materiaaleja. Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että tavoitteena on mahdollistaa 18 000 näytteen analysointi seuraavan kahden viikon aikana. Tuloksissa kestää kaksi vuorokautta näytteen ottamisesta.
"
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/d579311b-687e-4de9-9dd7-364487dc…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkittua tietoa, kiitos jakamisesta!
Voisitteko oikeasti itse lukea tutkimusta myös, jos ammattitaito ja kielitaito riittävät. Siitä käy ilmi, että tutkijat itsekin sanovat että epävarmuustekijöitä on monia. Ja tämä perustuu niihin "malleihin", todellista dataa testien ulkopuolisten tartuntojen määrästä ei ole.