Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa nyt pikkuhiljaa ärsyttämään. Asun kerrostalossa jossa muutamalla ihmisellä koronavirustartunta. Olen itse myös kipeänä ja oireet täsmäävät koronaan.
Soitin tuonne koronalinjalle ja käskivät tekemään omaoire koronatestin. Tuloksiksi sain kehotuksen hakeutua viipymättä hoitoon. Linjalla kuitenkin sanottiin ettei minua tutkita ikäni takia (liian nuori)
Käskettiin kuitenkin pysytellä kotona. Ongelmana vain on, että esimies on sanonut että vain virallinen koronatulos oikeuttaa kotona makaamiseen. En pysty menettämään työpaikkaa koska jään muuten kodittomaksi ja kuolen nälkään.
Ja ennen kuin kukaan rääpii mulle päätään viruksen tahallisesta levittämisestä, niin älkää viitsikö. Rääpikää mieluummin niille jotka päättää tästä omituisesta testauspolitiikasta jossa vain julkkikset ja harvat ja valitut testataan. :D
No et kai nyt kuitenkaan töihin mene? Ei korona ole normaalia sairauslomalainsäädäntöä ja sopimuksia muuttanut, kyllä sinulle sairausloma kuuluu, etenkin jos oireesi ovat koronan omaoiretestin mukaan sairaalahoitoa vaativat.
Paskaa on se, että joudut hakeutumaan lääkäriin tai vähintään hoitajalle sairauslomatodistuksen takia, mutta käytä maskia ainakin, että et levitä virusta hengittäessäsi.
Olen käyttänyt jo sairasloman omalla ilmoituksella. Mun oireet on niin lieviä (kurkkukipu, lievä hengenahdistus, päänsärky) etteivät työterveydessä nähneet tarpeelliseksi pysyä kotona kuin tämän päivän.
Vierailija kirjoitti:
Odotan niitä tukahduttamistoimia tänään.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d56dc2ae-fbae-4482-984b-7a7398d36…
Sillä kannalla on myös ainakin joku asiantuntijoista. Siis nyt pariksi viikoksi kaikki elämä seis.
Kun ne vasta-ainetestit saadaan, nähdään ketkä voi palauttaa pyörittämään yhteiskuntaa.
Vasta-ainetestit ovat tulossa muutamassa viikossa, mutta en tiedä, missä vaiheessa kyetään testaamaan muita paitsi hoitohenkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa nyt pikkuhiljaa ärsyttämään. Asun kerrostalossa jossa muutamalla ihmisellä koronavirustartunta. Olen itse myös kipeänä ja oireet täsmäävät koronaan.
Soitin tuonne koronalinjalle ja käskivät tekemään omaoire koronatestin. Tuloksiksi sain kehotuksen hakeutua viipymättä hoitoon. Linjalla kuitenkin sanottiin ettei minua tutkita ikäni takia (liian nuori)
Käskettiin kuitenkin pysytellä kotona. Ongelmana vain on, että esimies on sanonut että vain virallinen koronatulos oikeuttaa kotona makaamiseen. En pysty menettämään työpaikkaa koska jään muuten kodittomaksi ja kuolen nälkään.
Ja ennen kuin kukaan rääpii mulle päätään viruksen tahallisesta levittämisestä, niin älkää viitsikö. Rääpikää mieluummin niille jotka päättää tästä omituisesta testauspolitiikasta jossa vain julkkikset ja harvat ja valitut testataan. :D
Meillä ei ole KAPASITEETTIA testata kaikkia!! Onko sun paskaduunisi oikeasti tärkeämpi kuin ihmishenget?
Viruksen tahallinen levitys on muuten murhan yritykseen verrattava rikos. Ilmiannoin
Älä lässytä. Kapasiteettia on niin paljon että testejä vanhenee käyttämättömyyden takia. Päättäjiä vain kiinnostaa lukujen pitäminen nättinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kai nyt kuitenkaan töihin mene? Ei korona ole normaalia sairauslomalainsäädäntöä ja sopimuksia muuttanut, kyllä sinulle sairausloma kuuluu, etenkin jos oireesi ovat koronan omaoiretestin mukaan sairaalahoitoa vaativat.
Paskaa on se, että joudut hakeutumaan lääkäriin tai vähintään hoitajalle sairauslomatodistuksen takia, mutta käytä maskia ainakin, että et levitä virusta hengittäessäsi.
Olen käyttänyt jo sairasloman omalla ilmoituksella. Mun oireet on niin lieviä (kurkkukipu, lievä hengenahdistus, päänsärky) etteivät työterveydessä nähneet tarpeelliseksi pysyä kotona kuin tämän päivän.
Myönnä pois, että teet tuon tahallasi. Nyt liioittelet niitä oireitasi, hei!
Ihmisillä alkaa täällä Suomessa loppua kärsivällisyys rajoituksiin jo nyt. Lasten määrä päiväkodeissa on kasvamaan päin, koska niiden kanssa ei kotona saada tehtyä mitään.
Kyllä on taas niin synkkää. Ainakin uni maittaa. Just heräsin tosin aamulla heräsin ja kävin vettä juomassa ja vessassa. Oon eristäytynyt mutta käyn kävelyllä ihmisiä karttaen. Hyvä ettei paista aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä alkaa täällä Suomessa loppua kärsivällisyys rajoituksiin jo nyt. Lasten määrä päiväkodeissa on kasvamaan päin, koska niiden kanssa ei kotona saada tehtyä mitään.
Poikkeustilanne yritä vaan jaksaa kun oot maailmaan saattanut lapsia. Lapset vähän aikaa pieniä. Oi niitä aikoja oi niitä aikoja ne tahtoisin niin elää uudelleen.
Poliisi (Itä-Uusimaa): "Korjaamme aamu-uutisissa antamaamme kommenttia: Kimppakyytejä ei kannata nyt suosia tartuntariskin välttämiseksi." elämän kevät!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ala pikkuhiljaa selviämään mitä todella on tapahtunut Kiinassa. 21 miljoonaa suljettua puhelinliittymää sekä se että Kiina palkkaa tehtaisiinsa porukkaa jopa vankiloista kun ei Ile työvoimaa muuten. Arvatkaapa silmänne.
Siellä on varmaankin kuollut miljoonia ihmisiä ja kuolee edelleen. Ihan pee puhetta niiden vakuuttelut siitä, että virusta ei enää ole. Ehkä tilanne Wuhanisss on rauhoittunut mutta mistä me tiedämme mitä se on jossain muualla. Kun virus alkaa tosissaan riehumaan Intiassa, tulee hurjaa jälkeä.
Mä oon just tätä miettinyt, että miten Intiassa on melko vähän sairastuneita. Vähemmän kuin Suomessa, vaikka Intian väkiluku on hieman eri luokkaa. Hygieniatasokin varmasti huonompi.
Miksi te testeihin haluavat ette valehtele että olette olleet tekemisissä tartunnan saaneen kanssa? :D ei me sitä tarkista mitenkään, sanotte jotain epämääräistä että miehen serkun isoäidillä tartunta ja istuitte samassa huoneessa n. tunnin verran kun mies näki serkkuaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas niin synkkää. Ainakin uni maittaa. Just heräsin tosin aamulla heräsin ja kävin vettä juomassa ja vessassa. Oon eristäytynyt mutta käyn kävelyllä ihmisiä karttaen. Hyvä ettei paista aurinko.
Onko se niin vaikeaa pysyä siellä kotona???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Wuhan kuoli 42000 ihmistä kirjoitti:
Paikalliset asukkaat uskovat, että Wuhanissa kuoli 42000 ihmistä koronavirukseen. Useita ihmisiä kuoli koteihinsa, eikä heitä laskettu virallisiin lukuihin.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8165717/Locals-Wuhan-believe-4…
Locals in Wuhan believe 42,000 people may have died in the coronavirus outbreak there not the 3,200 claimed by Chinese authorities
Coronavirus has killed 3,300 people in China and infected more than 81,000
But Wuhan residents claim 500 urns were handed to grieving families every day
Means ashes of 3,500 people are distributed every 24 hours, estimates suggest
But residents in Wuhan claim 500 urns have been handed out to grieving families every day from seven separate funeral homes all serving the city.
This means that 42,000 urns could be distributed in that 12-day period.
Earlier reports stated that the Hankou premises received two shipments of 5,000 urns in just two days, according to local media.
A source close to authorities in Hubei province said many residents had died in their homes without being officially diagnosed.
They claimed the estimated figure was not exaggerated as in one month, 28,000 cremations took place.
Maikkarin doku näytti, kun viranomainen sarjatyönä hitsasi alaovien lukkopesiä
kiinni. Tapettiinko niitä nälkään.Eikö ovia hitsattu, jotta ihmiset eivät menisi taloon, joka purettiin sairaalan tieltä?
Maikkarilla ei ole faktan tarkistusta. Sivuseikka, että ovet hitsattiin, jottei kukaan menisi sisälle.
Miten muuten sinä tiedät mitä siellä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te testeihin haluavat ette valehtele että olette olleet tekemisissä tartunnan saaneen kanssa? :D ei me sitä tarkista mitenkään, sanotte jotain epämääräistä että miehen serkun isoäidillä tartunta ja istuitte samassa huoneessa n. tunnin verran kun mies näki serkkuaan.
Ei muuten toimi. Sun pitää tarkkaan selvittää kenen kanssa olet ollut tekemisissä ja jos väität olleesi tekemisissä tartunnan saaneen kanssa, sun pitää varautua antamaan kaikki mahdolliset tiedot: missä, kuka, henkilön yhteystiedot, suhteesi henkilöön tms.
Kyllä ne tarkistaa, ettei testejä haaskata valehtelijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ala pikkuhiljaa selviämään mitä todella on tapahtunut Kiinassa. 21 miljoonaa suljettua puhelinliittymää sekä se että Kiina palkkaa tehtaisiinsa porukkaa jopa vankiloista kun ei Ile työvoimaa muuten. Arvatkaapa silmänne.
Siellä on varmaankin kuollut miljoonia ihmisiä ja kuolee edelleen. Ihan pee puhetta niiden vakuuttelut siitä, että virusta ei enää ole. Ehkä tilanne Wuhanisss on rauhoittunut mutta mistä me tiedämme mitä se on jossain muualla. Kun virus alkaa tosissaan riehumaan Intiassa, tulee hurjaa jälkeä.
Mä oon just tätä miettinyt, että miten Intiassa on melko vähän sairastuneita. Vähemmän kuin Suomessa, vaikka Intian väkiluku on hieman eri luokkaa. Hygieniatasokin varmasti huonompi.
Ulkomaan uutisissa on kuvaa Intiasta, jossa bussit ja asemat on tupaten täynnä ihmisiä, jotka pyrkivät kotiseuduilleen, koska työpaikat menevät kiinni ja monella ei tule edes olemaan rahaa elää. Tapahtuuko nyt sama kuin Kiinassa eli tauti todellakin alkaa riehumaan.
Miksi Suomi tuntuu olevan ainoa maa jolla testit on näin totaalisen loppu? Miksi esim. Yliopistot eivät ala valmistamaan testejä ja kasvattamaan kapasiteettia? En ymmärrä, valtiohan voisi kehottaa yliopistot täälläkin toimiin niin kuin esimerkiksi Hollannissa ja Italiassa.
Jestas että on aggressiivinen meno täällä. Ei varmaan mene kauaa ennen kuin alkaa koronspotilaiden massalynkkaus.
Espanja määräsi kaikki muut kuin elintärkeät työpaikat suljettavaksi koronan leviämisen estämiseksi. Ranskan uutisissa keskusteltiin kanavan Espanjassa olevan toimittajan kanssa, tulevatko nämä entisestään tiukemmat rajoitukset liian myöhään. Toivottavasti samaa keskustelua ei kohta käydä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä nyt kotona saat maata ihan flunssankin takia kunhan vain haet sairaslomatodistuksen terveyskeskuksesta, siihen ei ole työnantajallasi mitään sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan niitä tukahduttamistoimia tänään.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d56dc2ae-fbae-4482-984b-7a7398d36…
Sillä kannalla on myös ainakin joku asiantuntijoista. Siis nyt pariksi viikoksi kaikki elämä seis.
Kun ne vasta-ainetestit saadaan, nähdään ketkä voi palauttaa pyörittämään yhteiskuntaa.
Vasta-ainetestit ovat tulossa muutamassa viikossa, mutta en tiedä, missä vaiheessa kyetään testaamaan muita paitsi hoitohenkilökuntaa.
Sveitsissä on jo alkanut kyseinen testaus ja tutkimus. Yliopistosairaala testaa koronapotilaiden hoitohenkilökuntaa ja verrokkiryhmää, joka kutsutaan testeihin. Projektia vetävä proffa kyllä sanoi haastattelun lopuksi, että vielä ei tiedetä minkälainen immuniteetti sairastaneille tulee ... vai tuleeko lopulta lainkaan.