Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
62621/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustan että yksikään suomalainen ei kuole tähän. Palataan muutaman kuukauden päästä. klo 8:09 | 30.1.2020

https://www.vauva.fi/keskustelu/3651730/corona-virus-paljon-huhuttua-le…

Olen pahoillani, sinä olet ennustanut väärin. Ymmärrän kyllä, että parhaasi yritit.

Suomessa on kuollut 12 ihmistä koronaviruksen vuoksi. (Ma 30.3.2020 klo 11:38)

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/375db3bd-9a1a-4f80-a978-1d8ce53f…

Vierailija
62622/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ala pikkuhiljaa selviämään mitä todella on tapahtunut Kiinassa. 21 miljoonaa suljettua puhelinliittymää sekä se että Kiina palkkaa tehtaisiinsa porukkaa jopa vankiloista kun ei Ile työvoimaa muuten. Arvatkaapa silmänne.

Siellä on varmaankin kuollut miljoonia ihmisiä ja kuolee edelleen. Ihan pee puhetta niiden vakuuttelut siitä, että virusta ei enää ole. Ehkä tilanne Wuhanisss on rauhoittunut mutta mistä me tiedämme mitä se on jossain muualla. Kun virus alkaa tosissaan riehumaan Intiassa, tulee hurjaa jälkeä.

Mä oon just tätä miettinyt, että miten Intiassa on melko vähän sairastuneita. Vähemmän kuin Suomessa, vaikka Intian väkiluku on hieman eri luokkaa. Hygieniatasokin varmasti huonompi.

Intiahan pisti aikalailla heti kun tuli tieto Kiinasta matkustuskiellon Kiinasta ja matkustuskiellon kaikille niille joilla kiinalainen passi. Pelasivat ainakin tällä lisäaikaa.

Voisi kuvitella, että Intiassa ei testata samalla tavalla kuin esimerkiksi Euroopassa. Voisi kuvitella, että tavalliset kansalaiset saatika sitten köyhät, jäisivät pitkälti ilman testejä.

Ei ole testattu tähän mennessä, mutta kohta testataan:

Intia on myös kehittänyt jo oman edullisen testinsä. Toivottavasti saavat tilanteen pidettyä hallussa, pahaa jälkeä on luvassa jos siellä lähtee virus leviämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
62623/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa nyt pikkuhiljaa ärsyttämään. Asun kerrostalossa jossa muutamalla ihmisellä koronavirustartunta. Olen itse myös kipeänä ja oireet täsmäävät koronaan.

Soitin tuonne koronalinjalle ja käskivät tekemään omaoire koronatestin. Tuloksiksi sain kehotuksen hakeutua viipymättä hoitoon. Linjalla kuitenkin sanottiin ettei minua tutkita ikäni takia (liian nuori)

Käskettiin kuitenkin pysytellä kotona. Ongelmana vain on, että esimies on sanonut että vain virallinen koronatulos oikeuttaa kotona makaamiseen. En pysty menettämään työpaikkaa koska jään muuten kodittomaksi ja kuolen nälkään.

Ja ennen kuin kukaan rääpii mulle päätään viruksen tahallisesta levittämisestä, niin älkää viitsikö. Rääpikää mieluummin niille jotka päättää tästä omituisesta testauspolitiikasta jossa vain julkkikset ja harvat ja valitut testataan. :D

Kai sinä nyt kotona saat maata ihan flunssankin takia kunhan vain haet sairaslomatodistuksen terveyskeskuksesta, siihen ei ole työnantajallasi mitään sanomista.

Kannattaa olla naamio kun sinne menee.

Vierailija
62624/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa nyt pikkuhiljaa ärsyttämään. Asun kerrostalossa jossa muutamalla ihmisellä koronavirustartunta. Olen itse myös kipeänä ja oireet täsmäävät koronaan.

Soitin tuonne koronalinjalle ja käskivät tekemään omaoire koronatestin. Tuloksiksi sain kehotuksen hakeutua viipymättä hoitoon. Linjalla kuitenkin sanottiin ettei minua tutkita ikäni takia (liian nuori)

Käskettiin kuitenkin pysytellä kotona. Ongelmana vain on, että esimies on sanonut että vain virallinen koronatulos oikeuttaa kotona makaamiseen. En pysty menettämään työpaikkaa koska jään muuten kodittomaksi ja kuolen nälkään.

Ja ennen kuin kukaan rääpii mulle päätään viruksen tahallisesta levittämisestä, niin älkää viitsikö. Rääpikää mieluummin niille jotka päättää tästä omituisesta testauspolitiikasta jossa vain julkkikset ja harvat ja valitut testataan. :D

Olet muka niin sairas että kehoitetaan hakeutumaan heti sairaalaan, joka siis sinun ikäisellesi varmaan tarkoittaa että sinulla on joko pitkään jatkuva korkea kuume tai hengitysvaikeuksia.

MIKSI SIIS OLISIT MENOSSA TÖIHIN KUUMEESSA JA HENGITYSVAIKEUKSISSA MUUTENKAAN?

Jokatapauksessa sinä olet i diootti ja luultavasti pomosikin on. Siinä tapauksessa sinulla on muitakin ongelmia kuin korona ja työttömyys.

Vierailija
62625/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna toivoo työrauhaa, mutta mitään ei tule valmiiksi? 

Miksi raja edelleen vuotaa ruotsista?

Sanna miettii, miten muotoilla lause tack men nej tack ruotsiksi.

Miten se raja vuotaa RuotsiSTA, kun kyseessä on n. 2000 suomalaista, jotka käy päivittäin RuotsiSSA ja heistä n. 100 on terveydenhoitohenkilökuntaa. Ongelma on siis suomalaiset, ei ruotsalaiset rajanylittäjät.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronaviruksen-pelataan-leviavan-la…

Vierailija
62626/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Nyt mä tilasin itselleni puolinaamari hengitysmaskin suodattimineen merkkiä 3M. Jotkut miehet suositteli. Jostain kärkkäisestä ne olikin jo loppu mutta vielä löytyi muualta netistä.

Vierailija
62627/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin, Sauli Niinistö, THL:n johtaja, virkamies, vanhus, Haavisto ja Harakka istuvat ensimmäisessä luokassa siemailemassa viiniä, kun lentoemäntä tulee ohjaamosta ja sanoo “molemmat lentäjät kuolivat juuri mysteeriseen tautiin, kukaan ei lennä tätä konetta! Pelastukoon ken voi” ja hyppää laskuvarjon kanssa ulos koneesta. 

Muut katsovat laskuvarjopinoa jossa on 5 laskuvarjoa. THL:n johtaja sanoo “mielestäni meidän pitää seurata tilannetta”, istuu paikallaan vartin ja nappaa sitten laskuvarjon matkalla ulos.

Tilanne kuumenee. Haavisto ja Harakka tappelevat siitä, kumpi saa laskuvarjon ja kumpi jää vastaamaan lennosta. Lopulta he päättävät ottaa virkamiehen varjon, heittävät hänet ulos ja poistuvat perässä laskuvarjot selässä. 

Niinistö aloittaa varovasti: “Niin, Sanna, sinähän voisit…” mutta Marin keskeyttää vihaisena, sanoo “Tiedän! Minä teen omat päätökseni”, nappaa laskuvarjon ja hyppää ulos.

“Ottakaa te vain viimeinen varjo, herra presidentti. Minä olen jo vanha. Jos aikani on, sitten se on” vanhus sanoo. “Sinä saat kyllä varjon, jos se siihen menee. Ja niin saan minäkin, Marin otti Lennun retkirepun. Olisin vain ehdottanut että kysymme ensin turistiluokasta, onko siellä yhtäkään lentotaitoista”, Niinistö huokaa.

Vierailija
62628/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saksalaiset selviävät? Tuli mieleen jopa heidän perusruoka sauerkraut, hapankaali. Suoliston probiootit kunnossa? Ostin kotivaraan.

Ostin aikoja sitten valkosipulihapankaalta ja laitoin roskiin kun vanheni. 2 x söin lusikallisen. Minkä kanssa tuota syödään. Bratwurstinko? Itse harrastan valkosipulia raakana .ruokiin että tehesekoittimessa jossa on vaikja apoelsiinia tai tomaattia pelkästään. Hunajaa. Vihreetä teetä. Inkivääriä.

Mä söin äsken makkaran kanssa. Mulle tosin oudosti kerää se mahalaukkuun kaasua. Mistähän se johtuu, osaako joku kertoa? Vähän kerralla syön, mitä ruokaa sattuu milloinkin olemaan. Inkivääriä on meilläkin ja valkosipulia ruokiin, raakana käy mahaan mulla.

62629/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEVASTATING footage appears to show coronavirus patients being welded inside their homes and “left to die” as China battles to contain the fatal disease.

https://www-thesun-co-uk.cdn.ampproject.org/v/s/www.thesun.co.uk/news/1…

Järkyttävää miten Kiina sulki ihmisiä kuolemaan koteihinsa.

Lukitsemalla ja jopa hitsaamalla viimeisenä keinona kun ihmiset yrittivät

etsiä ruokaa.

Tämä menettely matkapuhelinlukujen

lisäksi vie pohjan koronaan kuolleiden lukumäärän uskottavuudelta.

Vierailija
62630/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomi tuntuu olevan ainoa maa jolla testit on näin totaalisen loppu? Miksi esim. Yliopistot eivät ala valmistamaan testejä ja kasvattamaan kapasiteettia? En ymmärrä, valtiohan voisi kehottaa yliopistot täälläkin toimiin niin kuin esimerkiksi Hollannissa ja Italiassa.

Hgin yluopisto Viikissä tekee testejä oliko 200 viikossa. Ei sinne mennä noin vaan. Miten en tiedä. En tarvi testejä vielä. Vasta-aine testi jos on ollut jo koronaa. Väsymys.ohimoa särki vähän muutamina päivinä. Yskitti. Löysää 2 x. Aivastuttanut. Kylmän hiki. Alilämpöä. Nyt ok. Alkoi n 3 viikkoa sitten. Eikä oo henkeä ahistellut.

Testaava laitos Viikissä ei ole yliopiston yksikköjä, vaan Ruokavirasto. Viikissä toki on farmasian ja biotieteiden laitoksia, joilla olisi vastaavia laitteita olemassa.

Vierailija
62631/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt twitterissä jo poksautellaan sampanjapulloja kun HUS:n alueen tartunnat laskussa ja korona ei levinnytkään Suomeen!

https://twitter.com/SaPakarinen/status/1244248956420440065

Ettei vain olisi samaa naiivia optimismia, johon THL sortui aiemmin (ja jonka takia THL sysättiin sivuun?)...

Sanoisin että on aika ihme jos näin vähällä olisi selvitty. Ihmisillä ovat hämmentävän lyhytnäköisiä ja kärsimättömiä.

Vierailija
62632/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ala pikkuhiljaa selviämään mitä todella on tapahtunut Kiinassa. 21 miljoonaa suljettua puhelinliittymää sekä se että Kiina palkkaa tehtaisiinsa porukkaa jopa vankiloista kun ei Ile työvoimaa muuten. Arvatkaapa silmänne.

Siellä on varmaankin kuollut miljoonia ihmisiä ja kuolee edelleen. Ihan pee puhetta niiden vakuuttelut siitä, että virusta ei enää ole. Ehkä tilanne Wuhanisss on rauhoittunut mutta mistä me tiedämme mitä se on jossain muualla. Kun virus alkaa tosissaan riehumaan Intiassa, tulee hurjaa jälkeä.

Mä oon just tätä miettinyt, että miten Intiassa on melko vähän sairastuneita. Vähemmän kuin Suomessa, vaikka Intian väkiluku on hieman eri luokkaa. Hygieniatasokin varmasti huonompi.

Aivan sama tilanne kuin Kiinassa. Köyhälistö ei pääse testeihin monista syistä ja sairastaa ja kuolee kotiinsa. Siksi tilastot ovat mitä ovat.

Vierailija
62633/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saksalaiset selviävät? Tuli mieleen jopa heidän perusruoka sauerkraut, hapankaali. Suoliston probiootit kunnossa? Ostin kotivaraan.

Saksalaisilla meni pitkää, ennen kun menehtyneiden määrä alkoi nousta, kuten muuallakin. Nythän sielläkin tulee päivittäin n. 100 uutta menehtynyttä.

Kyllä, se on paljon, tarkoitin verrattuna esim. Italiaan.

Vierailija
62634/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmianna karanteenia rikkova tahallaan koronaa levittävä!

Ilmiannan tämän maan hallituksen, joka ei sulkenut maan rajoja ja lentokenttiä ajoissa, silloin kun jo tiedettiin, että sitä kautta maahan tulee Italiasta ja Kiinasta koronavirus tartuntoja.

Pelkästään lentojen lopettaminen Kiinasta ja Italiasta viikkoa tai mieluiten useaa viikkoa aiemmin olisi auttanut paljon. Tuli kalliita matkailueuroja niistä.

Minäkin ihmettelin jo tammikuussa ääneen sitä että lennot Kiinasta jatkuivat ympäri maailman vaikka siellä riehui hyvin vaarallisen oloinen tauti jota kiinalaiset yrittivät torjua erittäin raskailla toimenpiteillä. Kuka tahansa pystyi näkemään että siellä oli menossa jotain kauheaa. Eivät he muuten olisi ryhtyneet niihin toimiin joihin ryhtyivät.

Kun puhuin ajatuksistani, minulle naurettiin avoimesti ja selitettiin kuin pikkulapselle, että ei niitä lemtoja voi lopettaa kun sillä olisi taloudellisia seurauksia. Kun yritin vängätä vastaan ja sanoa, että sillä on vielä enemmän seurauksia jos tuo taiti päästetään leviämään, sain kuulla että en ymmärrä kokonaisuutta, olen tyhmä ja lapsellinen. Ei helvetti. Silloin tuntui, ja vieläkin tuntuu siltä kuin olisin ainoa kuka näki kokonaisuuden.

Tällä hetkellä vituttaa aika saatanan raskaasti. (Pahoittelen kielenkättöäni, minulla ei normaalisti ole tapana kiroilla, tämä on minulle uutta).

Nyt kun kuljen ulkona suojautuneena, silloin harvoin kun ulos menen, niin minulle naureskellaan niiden suojien takia. Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan että ihmiskunta on ansainnut tämän taudin. Eihän täällä ole tyhmyydellä eikä ilkeydellä mitään rajaa.

Hienosti kirjoitettu. Kiitoksia. Toivottavasti vaan jatkat valistamista edelleen. Se on arvokasta.

Vierailija
62635/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas niin synkkää. Ainakin uni maittaa. Just heräsin tosin aamulla heräsin ja kävin vettä juomassa ja vessassa. Oon eristäytynyt mutta käyn kävelyllä ihmisiä karttaen. Hyvä ettei paista aurinko.

Onko se niin vaikeaa pysyä siellä kotona???

Sivusta. Kävelyllä ulkoilemassa saa käydä ja pitääkin käydä, jos pystyy välttämään ihmisiä kuten ap tekee. Ei yhtä aikaa ja samoissa paikoissa silloin kun kaikki muut ovat liikkeellä.

Jos ja kun asuu kerrostalossa, ei voi välttämättä tietää, onko joku naapuri käynyt juuri hetki sitten levittelemässä koronat hissin nappuloihin tai rapun kaiteisiin tai ulko-oven kahvoihin.

Vierailija
62636/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsillä kävi yhtenä päivänä mielessä että onkohan Lybecillä korona kun ei ole näkynyt MTV kolmosella vähään aikaan ja taida Kuvajakaan olla kun sen kansa teki hommia sun muut?

Vierailija
62637/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo tuo vikinä testaamisesta. Niistä on pulaa ja vain yhteiskunnalle tärkeät ihmiset testataan. Julkkikset pitää testata koska he pitävät yllä yleistä mielialaa. Hoitohenkilökunta tietysti myös.

Sinä työtön/opiskelija: sinä et ole tärkeä. Olen pahoillani mutta luulisi että tämän kaikki ymmärtävät.

Vierailija
62638/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi Pirkanmaa eristyksiin?

Vierailija
62639/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin amatsoonista yhden jutun. Huomasin vieväni Pahvilaatikon ulos, veitsi jolla avasin laatikon, pesuun, Desinfioin asian, kädet, oven rivan ja desilappu roskiin ja pesin kädet.

Vierailija
62640/176779 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33343 kirjoitti:

DEVASTATING footage appears to show coronavirus patients being welded inside their homes and “left to die” as China battles to contain the fatal disease.

https://www-thesun-co-uk.cdn.ampproject.org/v/s/www.thesun.co.uk/news/1…

Järkyttävää miten Kiina sulki ihmisiä kuolemaan koteihinsa.

Lukitsemalla ja jopa hitsaamalla viimeisenä keinona kun ihmiset yrittivät

etsiä ruokaa.

Tämä menettely matkapuhelinlukujen

lisäksi vie pohjan koronaan kuolleiden lukumäärän uskottavuudelta.

Pikkasen sait vielä lisättyä draamaa tuohon. In one shocking video a metal bar appears to have been welded across a resident’s front door with gap wide enough that food can be handed to residents, but too small for them to leave.

Ketju on lukittu.