Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Miksei puhuta ollenkaan parantuneista? Eilen oli jo yli 600 parantunutta, tänään tulee varmasti lisää.
Jo? Lämmittääkö sydäntäsi erityisenkin paljon se, että taudista voi myös parantua, vaikkakin kuolleisuus voi olla jopa 10% luokkaa? Ja minkähänlaisia terveysongelmia noilla parantuneilla tulee olemaan lopun elämää?
Kuka se nyt on joka päättää matkustuskiellosta. Finnair väittää että THL päättää, THL kiistää ja sanoo että hallitus päättää. Hallitus kiistää ja sanoo että THL päättää, ja taas THL kieltää ja sanoo että hallitus päättää.
Kai meillä on joku lainsäädäntö jossa kuvataan prosessi?
Sitten voisi tehdä tutkintapyynnön tai kantelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauti kiertää Suomen läpi kuolleisuus on 10%. Tämä tekee 600 000 ihmistä. Ja tämän kaiken hallitus olisi voinut estää sulkemalla rajat. Tällöin rokote olisi todennäköisesti ehtinyt ajoissa. Tämä tyttöjoukko jää ainakin historian lehdille.
Ei ole pelkästään tytöistä kiinni. Meillähän on mies käyttämässä ylintä valtaa. Hänkin voi sanoa jotain.
Kuka? Ei presidentillä ole ylin valtaa vaan pikkutyttöhallituksella. Ja joo nainen olen itsekin mutta en todellakaan puolusta noin surkeaa hallitusta. No nuoret ministerit on osaamattomia ja kokemattomia eikä ikinä ole olleet vaikeassa tilanteessa.
Terveisin talousjohtaja joka lakkautanut liiketoimintaa, vetänyt yt:itä, antanut potkuja jne monessa paskamyrskyssä kouliintunutEi jestas sä se sit jaksat vinkua...........
Kyllä jaksan koska ylipäätään epäpätevien kokemattomien naisjohtajien käytös/osaaminen vie meiltä todellisilta osaajilta maineen. Kysy keltä tahansa bisnespomolta, ovat samaa mieltä.
Siinä tapauksessa sinulla ja tuntemillasi muilla "bisnespomoilla" on kieroon naksahtanut ajatusmaailma, jos vain naisten epäpätevyys vie todellisilta osaajilta maineen mutta miesten epäpätevyys vie vaan juuri kyseisen miehen maineen.
Mutta se siitä, tämä keskustelu on koronasta. Oksettavaa miten jotkut saavat taudeistakin aikaiseksi jonkun sukupuolisodan... itse asiassa oon seurannut tätä keskustelua alusta asti mutta nyt on viimeiset kymmenen tai parikymmentä sivua ollut sellaista pelleilyä että suljen tämän välilehden. Jatkan odottelua että kuolenko koronaan vai en, ja sen voin tehdä hyvin vaikka lukiessani keskustelua omituisimmista kauppakokemuksista tai miten Sofia Berloffia ollaan elätetty. Tsemii muille ketkä jaksaa kahlata tätä turhanpäiväisyyttä eteenpäin 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei puhuta ollenkaan parantuneista? Eilen oli jo yli 600 parantunutta, tänään tulee varmasti lisää.
Jo? Lämmittääkö sydäntäsi erityisenkin paljon se, että taudista voi myös parantua, vaikkakin kuolleisuus voi olla jopa 10% luokkaa? Ja minkähänlaisia terveysongelmia noilla parantuneilla tulee olemaan lopun elämää?
Hieman taaepana ketjussa Kiinasta vuotaneet luvut osoittavat että nyt kuolleisuus vähintään 30 %...
Vastatkaa Finnairin työntekijät:
Onko lennoilla valtaväri keltainen vai beige?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaperäiselle kuvalle ei ole löytynyt luotettavaa selitystä. Kuolleita 24589, joka tarkoittaisi 30% sairastuneista. https://twitter.com/WarsontheBrink/status/1224760304606859269
Huh! Aika jäätävät lukemat.
Jos tämä pitää paikkansa niin tää virus on pahinta ikinä.
Tuo kuva ei varmasti ole totta. Mitä tahansa vaan lukee kiinaksi siinä. Jos olisi totta niin olisi jo kansainvälisissä tiedotusvälineissä.
Trollit on liikkeellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman taaepana ketjussa Kiinasta vuotaneet luvut osoittavat että nyt kuolleisuus vähintään 30 %...
Se twitter linkki ei mulla toimi, oliko se joku virallinen taho?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin lapsellinen, että olen tähän asti luottanut, että meillä on maailman viisaimmat ja rehellisimmät virkamiehet ja päättäjät.
On aivan järkyttävää huomaat tämä raadollisuus. Thl ei kyllä ajattele suomalaisten terveyttä, vaan miettii ensisijaisesti, ettei talous kärsi.
On kamalan turvaton olo, kun kuulee, mitä muut länsimaat päättävät ja mitä niiden tiedemiehet sanovat.
Meille saa tulla vapaasti ilman karanteenia pahimmiltakin alueilta.
Mä oon tiennyt tän totuuden aina.
Mutta tälle pitää TEHDÄ JOTAIN. Ei vaivapalstalla valitus auta. En vaan tiedä mitä seuraavalsi tekisin, finnair, thl ja oma kansanedustaja jo soiteltu. Ehdotuksia? Ja vähän kiinnostaa miksei kukaan muu toimi! Mulla on pieniä lapsia ja siksi en ole vielä kyynistynyt ”ihan sama”-asteelle. Eikö muut äidit halua mitenkään taistella tän asian puolesta?
Hankit ruokaa muutamaksi kuukaudeksi ja jäät kotiin lasten kanssa. Muuta konkreettista et pysty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin lapsellinen, että olen tähän asti luottanut, että meillä on maailman viisaimmat ja rehellisimmät virkamiehet ja päättäjät.
On aivan järkyttävää huomaat tämä raadollisuus. Thl ei kyllä ajattele suomalaisten terveyttä, vaan miettii ensisijaisesti, ettei talous kärsi.
On kamalan turvaton olo, kun kuulee, mitä muut länsimaat päättävät ja mitä niiden tiedemiehet sanovat.
Mutta tälle pitää TEHDÄ JOTAIN. Ei vaivapalstalla valitus auta. En vaan tiedä mitä seuraavalsi tekisin, finnair, thl ja oma kansanedustaja jo soiteltu. Ehdotuksia? Ja vähän kiinnostaa miksei kukaan muu toimi! Mulla on pieniä lapsia ja siksi en ole vielä kyynistynyt ”ihan sama”-asteelle. Eikö muut äidit halua mitenkään taistella tän asian puolesta?
Hyvä, että oot soitellut noille.
Soittakaa kaikki muutkin omalle kansanedustajallenne ja thl:ään ja Finnairille ja laivayhtiöihin.
Jos joku teitä luulee, että on itse niin perusterve, että tuo ei tartu, niin kannattaa miettiä, että jos tulee teille joku muu juttu, niin ei riitä hoitopaikkoja, jos virus on laajamotrisesti tartuttanut. Vaikka umpisuoli tulehtuu tai jalka katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se twitter linkki ei mulla toimi, oliko se joku virallinen taho?
Ei ole. Kuva jossa on lukuja ja lukee kiinaksi, ei siis mitään takeita mitä siinä sanotaan ja koko kuva todennäköisesti feikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankit ruokaa muutamaksi kuukaudeksi ja jäät kotiin lasten kanssa. Muuta konkreettista et pysty tekemään.
Mihin mahtuu heidän monen kuukauden ruokansa.
Entä mistä rahat?
Finnairin työntekijät, lisäkysymys:
Onko matkustajien hiustenväri a) musta b) joku muu
Vierailija kirjoitti:
Kuka se nyt on joka päättää matkustuskiellosta. Finnair väittää että THL päättää, THL kiistää ja sanoo että hallitus päättää. Hallitus kiistää ja sanoo että THL päättää, ja taas THL kieltää ja sanoo että hallitus päättää.
Kai meillä on joku lainsäädäntö jossa kuvataan prosessi?
Sitten voisi tehdä tutkintapyynnön tai kantelun.
Huomasin saman. Hallitus ja thl sysää vastuuta toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pian todellinen kuolleisuus nähdään, kun virus leviää Eurooppaan kunnolla. Valitettavasti. Oli se sitten 3, 10 tai 30%, niin joka tapauksessa aivan kamalan korkea, kun ottaa huomioon tarttuvuuden. 30%? Hyvä lukka, toivotaan, että ei.
Me tavalliset suomalaiset voimme syyttää myös itseämme.
Olemme niin lampaita ettemme kehtaa painostaa päättäjiä (vaikka mielenosoituksella) muuttamaan hölmöä kantansa.
Suomalaisten pitäisi nyt ajatella vain suomalaisten terveyttä. Ei mitään maailmantaloutta tai Finnairin tulosta.
Pappa lähdössä laivalle, ei kuulemma korona hyvää miestä nujerra.. 😩
Vierailija kirjoitti:
Salaperäiselle kuvalle ei ole löytynyt luotettavaa selitystä. Kuolleita 24589, joka tarkoittaisi 30% sairastuneista. https://twitter.com/WarsontheBrink/status/1224760304606859269
Tästä olisi erittäin mielenkiintoista tietää lisää - mikä kuvan alkuperä on. Aito vai feikki. Pystyykö kukaan analysoimaan tätä yhtään? Onko mitään vihjettä mihin tarttua...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin mahtuu heidän monen kuukauden ruokansa.
Entä mistä rahat?
Heidän kotiinsa tietenkin. Luulisi kaikilla olevan sen verran säästöjä, että voi pari kuukautta olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin tehdä niin (saisin tehdä varmaan etätöitä) mutta puolisolle ei sallita etätyötä ja koululaisen on varmaan ”pakko” käydä koulua. En usko että saa 1kk ajaksi ottaa lapsen koulusta pois?
Joo, ne hakee joka päivä 5 lastillista eurooppalaisia eli 1000 ihmistä/päivässä...