Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
41541/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suomessa ole armeijan edustajaa uutislähetyksissä kuten Puolassa? Rauhoittaisi kansaa kummasti. Pari sotilaspukuista ja vakavaa upseeria voisi kertoa armeijan valmiuksista antaa tarvittaessa virka-apua kriisin kärjistyessä. Missä he ovat kun heitä tarvittaisiin?? 

Vierailija
41542/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuollaan kaikki. Hyvästi :(

Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.

Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.

Siihen keksitään rokote aikanaan.

Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.

Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.

Älä jauha paskaa.

https://www.nytimes.com/2020/02/29/health/coronavirus-reinfection.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41543/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä typerää lietsomisketjua ei saa täältä poistettua. Jankataan samaa asiaa sivutolkulla. 

Siihen on hyvin helppo ratkaisu. Pysy poissa täältä.

Vierailija
41544/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, kun 3. Mooseksen kirjan 11 luvussa kielletään kaikkien noiden eläinten syöminen, raatoihin koskeminen ym. jotka ovat aiheuttaneet näitä maailmanlaajuisia tauteja. Nyt tämä 2019-nCoV on ilmeisesti lepakoista lähtöisin, sekin löytyy kiellettyjen listalta. Ehkä se Luoja tiesi ennen ihmistä...

Vierailija
41545/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kirjoittaa tähän hyvän viestin ruotsiksi tai englanniksi, voisin omalta osaltani lähettää lehtien toimituksiin ja toimittajatutuille. Itse en osaa valitettavasti kieliä juurikaan. Mielelläni kuitenkin jakaisin asiaa Suomen toimettomuudesta eteenpäin! Jaoin jo helmikuussa ja tammikuussa tietoa, mutta lehdet ei tarttuneet. Lieneekö syy huono kirjoitustaitoni.

Ruotsissa ihan sama meininki kuin Suomessa. Ei mittään hättää.

Ruotsissa on hyvät perinteet hälläväliä meiningille. Rajat sepposen selällään. Nyt sitten pommit paukkuu joka päivä lähiöissä.

Vierailija
41546/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän tässä huomenissa nyt hakea ne muutamat hernekeittopurkit varalle. Tosi hypettäjät on jo tankanneet täällä toista kuukautta. Itse tässä pikkuhiljaa aloittelen.

Kannattaa panostaa myös ruuan laatuun. Ravintorikas ruoka tukee vastuskykyä.

Vierailija
41547/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä typerää lietsomisketjua ei saa täältä poistettua. Jankataan samaa asiaa sivutolkulla. 

Miksi tulet tänne lietsottumaan. Mene juttelemaan vaikka jostain tositv:stä.

Samaa pskan jauhantaa päivästä toiseen. Luulisi jo pikkuhiljaa kyllästyvän itsekin sitä suoltamaan. 

Vierailija
41548/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuollaan kaikki. Hyvästi :(

Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.

Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.

Siihen keksitään rokote aikanaan.

Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.

Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.

Älä jauha paskaa.

Onko sinulla tietoa asiasta? Itse olen käsittänyt, etteivät tutkijatkaan vielä tiedä syntyykö vastustuskykyä.

Voidaan testata verestä vasta-aine testillä -> jonkinlainen vastustuskyky syntyy?

Vierailija
41549/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta hiipii väkisinkin mieleen, että kaikenlaiset persumieliset yrittävät lietsoa epäluottamusta.

Vierailija
41550/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla ainut keskustelu, jossa koronasta saa enää puhua.

Vierailija
41551/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä nyt aikamoista touhua. Ostin kloriittia ja pesin kylppärin lattian. Ennen luotin mäntysuopaan. Neo Amiseptilla kuuraan kännykän sun muut hilavitkuttimet. Enpä oo ennen pessyt näin ahkeraan ovenripoja jne. Välillä desinfioin varsinkin eteisen ovenripan ja oven pieliä. Asun yksin ja kova tahto on vielä elää etten koronan vuoksi halua päiviä päättää. Sen näkee miten käy.

Jos et liiku ulkona niin ei niitä kahvoja tarvitse pestä koko aikaa. Ei se tyhjästä synny. Jos taas huuppailet joka päivä jossakin niin sitten.

ei tietenkään, oon joka päivä liikenteessä

Vierailija
41552/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis 30.3 pääsykokeet Helsingissä🤔 tuleekohan onnistumaan vai onkohan siihen mennessä kaikki karanteenissa🤦🏻‍♀️?

Vierailija
41553/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet tänne lietsottumaan. Mene juttelemaan vaikka jostain tositv:stä.

Samaa pskan jauhantaa päivästä toiseen. Luulisi jo pikkuhiljaa kyllästyvän itsekin sitä suoltamaan. 

Niin ja täältähän poistetaan mielenkiintoiset avaukset. Nämä typerät pysyy jostain syystä.

Vierailija
41554/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen raskaana ja mietin, kuinka huolissaan koronasta olisi syytä olla. Muita kohtalotovereita?

Vierailija
41555/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja ohitti jo Ruotsin :( Siellä tilanne erittäin SOS.

Varsinkin kun ottaa huomion väestön kokonaismäärän. 

Vierailija
41556/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikainfluenssakin oli aikoinaan pandemia, suomalaisiakin taisi sairastua 100 000, joista 3000-4000 kuoli, mutta ei vaikuttanut omaan elämääni. Eipä palstalaisiakaan kiinnosta kausi-influenssan noin 1000 kuollutta Suomessa vuosittain. Nyt hirveä paniikki, kun 59 sairastunut Suomessa ja koko maailmassa 4000 kuolonuhria.

Suomessa tilastoitiin 44 sikainfluenssasta johtuvaa kuolemaa.

...eikä kausi-influenssaankaan todellakaan kuole n. 1000 suomalaista vuodessa, vaan viime vuosina korkeintaan alle puolet siitä ja aiemmin paljon vähemmän.

olisiko alle 100 itse influenssaan mutta jos sairauksia niin influenssan aikaan saat keuhkokuumeen niin kuolet siihen.  n. 500-1000

Kyllä se kuule influenssan aiheuttaman keuhkokuumeen vuoksi tapahtunut menehtyminen menee nimenomaan sen influenssan piikkiin.

Vierailija
41557/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia voi laittaa myös uutiset@iltasanomat.fi ja vaatia lehteä julkaisemaan WHO.n viimeisimmän pressin sisällön niiltä osin, jossa puhutan maista, jotka eivät tee tarpeeksi viruksen torjumiseksi. Esimerkiksi:

Huolestuneena kansalaisena pyydän, että Ilta-Sanomat Suomen luetuimpana päivälehtenä julkaisisi 11.3.2020 pidetyn WHO:n suoran lähetyksen osuuden, jossa puhuttiin niistä maista, jotka eivät toimi riittävän tehokkaasti koronaviruksen leviämisen estämiseksi. THL:n ohjeistus ja toimet ovat suorassa ristiriidassa WHO:n ohjeistuksen kanssa ja tänään lähetyksessä puhuttiin ns. mustan listan maista, joiden toimet ovat vääriä ja/tai alimitoitettuja. WHO:n edustaja kuvaili tällaisiksi juuri ne toimet, joita THL edelleen tekee mm. testien ottamisen ja tiedottamisen suhteen. Pyydän, että Ilta-Sanomat WHO:n suoria lähetyksiä julkaisevana mediana lisäisi uutisointiaan kertoen mitä WHO:n presseissä konkreettisesti sanotaan ja siten omalla toiminnallaan varmistaisi sen, että kansan huolet tulevat kuulluiksi ja että THL nostaisi toimintansa sille tasolle, jota WHO selkeästi suosittelee.

Vierailija
41558/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kirjoittaa tähän hyvän viestin ruotsiksi tai englanniksi, voisin omalta osaltani lähettää lehtien toimituksiin ja toimittajatutuille. Itse en osaa valitettavasti kieliä juurikaan. Mielelläni kuitenkin jakaisin asiaa Suomen toimettomuudesta eteenpäin! Jaoin jo helmikuussa ja tammikuussa tietoa, mutta lehdet ei tarttuneet. Lieneekö syy huono kirjoitustaitoni.

Ruotsissa ihan sama meininki kuin Suomessa. Ei mittään hättää.

Niiden prinssi ja prinsessakin kävi juuri hipelöimässä jotain kuolaisia kakaroita oikein kameroiden edessä. Esimerkillistä touhua.

Vierailija
41559/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskon varastolla yläkerran toimistotyöntekijät siirrettiin jo muualle työskentelemään. Kohta ei saada ruokaakaan kauppaan, kun pistetään koko pulju kiinni.

Vierailija
41560/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne 4000 suomalaista rahdattu takaisin suomeen italiasta..?

Ketju on lukittu.