Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Norjan tartuntalukema 569!
Sijalla 12 maailman tartuntalistalla jos oikein laskin.
Norja hätyyttelee tosissaan kymppikerhoa!Huh huh.
Muistutan kuitenkin että Norjan "saavutusta himmentää" hieman se että kuolleiden sarakkeessa on edelleen puhdas 0.
KoroNainen kirjoitti:
Epäileekö joku itsellään tartuntaa? Tai on kenties saanut diagnoosin?
Mitä OIREITA teillä on ollut?
Itse olen seurannut ketjua alusta asti. Asun Viikissä, missä tuli ilmi ekat tartuntatapaukset. Hygienia ja tietoisuus ollut siis 100%.
Oireina on kurkkukipu, päänsärky, juuri alkanut lievä yskä, minulla jolla ei ole IKINÄ yskää! Keuhkojen alueella hieman polttelee. Yleisvointi hyvä.
Jos minulla on korona, tämä on niin monella muullakin. Eikö THL ja ystävämme ymmärrä, miten paljon suomalaisia on jo saattanut sairastua?
Korona leviää tehokkaammin kuin kausi-influenssa, joten tuskin sitä millään käsipesuilla tai muillakaan THL:n ja spaissarihallituksen paskapuheilla ehkäistään.
Varautuminen on luvallista kirjoitti:
Tampereella on joidenkin kauppojen jotkut hyllyt tänään tyhjentyneet Lielahden alueella.
Ehkä jotkut ymmärtävät jo varautua pahimman varalta.
Tai sitten on jotain sisäpiiritietoa, että Lielahdessa tartunta.
Norja ohitti jo Ruotsin :( Siellä tilanne erittäin SOS.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Norjassa on lähes 600 tapausta? Koska siellä on rahaa kuin roskaa, voidaan testata vaikka kaikki kansalaiset, varmuuden vuoksi sata kertaa, eikä öljyrahastosta hupenisi promilleakaan. Samoin hengityskoneita voidaan tilata pika-aikataululla vaikka miljoona.
Mutta siellä ei ole hoitajia, jotka niitä koneita osaavat käyttää? Ruotsalaiset, tanskalaiset ja suomalaisetkin hoitajat taitavat nyt pysyä omissa maissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuollaan kaikki. Hyvästi :(
Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.
Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.
Siihen keksitään rokote aikanaan.
Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.
Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.
Älä jauha paskaa.
Onko sinulla tietoa asiasta? Itse olen käsittänyt, etteivät tutkijatkaan vielä tiedä syntyykö vastustuskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuollaan kaikki. Hyvästi :(
Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.
Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.
Siihen keksitään rokote aikanaan.
Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.
Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.
Älä jauha paskaa.
Muistaakseni telkkarissa sanottiin, että kyllä jonkinlaisen suojan itselleen saa todennäköisesti, muttei tiedetä, miten pitkäksi aikaa.
Helsingin kaupungin työntekijöille ohjeistus https://vapaavuori.net/koronavirusinfo-helsingin-kaupunginvaltuustossa/?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä taas Puolasta. Mulla oli pidempi sepustus, mutta kun yritin lähettää sitä, tuli hylsy kommentilla tekstisi on liian pitkä. Joten ajetaan tämä nyt kolmeen osaan jos tulisi sillä.
Nyt kun tänne on saatu ensimmäisiä tilastoituja tartuntoja, niin alkoi sitten iso pyörä pyörimään. Koulut, moni päiväkoti, teatterit ja muut vastaavat paikat pantiin kiinni toistaiseksi. Täällä pääministeri Mateusz Morawiecki yhdessä hallituksen kanssa päätti nopeista toimista. Puolan naapurissa Saksassa ja Tsekissä virus leviää vauhdilla, joten täällä seurataan tilanteen kehittymistä huolestuneina. Tietoa tulee nyt ulos joka tuutista ihmisille, ja sen mitä ymmärrän, niin aika suodattamatonta se tuntuu olevan. Uskotaan, että aikuiset ihmiset osaavat käsitellä tätä ilman vauhkoontumista. Täällä on ajantasainen tilanneseuranta päällä mediassa, ikään kuin jossain urheilutapahtumassa. Täällä on pohdittu sitä, mitäs tapahtuu kotieläimille, jos niiden isäntä tai emäntä joutuu karanteeniin tai sairaalahoitoon:https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/koronawirus-w-polsce-relacja-na-z…
Linjaus on, että Puolassa kotieläimiä ei aseteta karanteeniin, ja jos niiden omistaja ei voi niistä huolehtia tai hommata niille hoitajaa, niin silloin eläimet on omillaan.
Puolassa on oltu päättäväisiä tässä asiassa. Ymmärrän, että naapurimaan Saksan tilanne pitää hereillä. Ja Puola on tosiaan EU-alueen kummajainen talouskasvun saralla.
Jostain uutisesta näin, että siellä on myös näitä tehohoitopaikkoja ja sairaala kapasiteettia paljon useammalle tarjolla kuin monessa länsi Euroopan maassa. Osaatko sanoa, pitääkö paikkansa?
Puola on euroopan Filippiinit. Kaikki on ulkomailla töissä ja lähettää rahaa kotiin. Kotimaassa ei ole työttömyyttä.
Puolalaiset ovat aika itsepäistä kansaa. Oleskelin siellä vähän aikaa, kun se oli vielä kommunistinen ja esim.partioliike oli kielletty. No puolalaisilla oli "salaisia" partioleirejäkin nuorille. Sinne ajaessa tuttavani lasta katsomaan, minut piti peittää viltillä auton takapenkillä, kun olin ulkomaalainen ja ratsioitakin oli.
Siinä on kansa, joka kulkee ihan omia polkujaan. Sekä hyvässä että pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Asko Järvinen: Hansikkaiden pitäminen ei estä tartuntaa.
Perusteli sillä että hanskat voi ottaa väärin ja sitten hieraista nenää🤦♀️
Oma kokemus on että jos on hanskat niin en koske kasvoihin ollenkaan. Jos hanskoja ei ole, kosken lukuisia kertoja tunnissa. Eli suojaa paljon! Pesen kyllä kädet joka tapauksessa hanskojen käytön jälkeenkin.
Sama juttu. Ja laitan käsidesiä kaupasta poistuttua, ja toiset hanskat on kassissa. Tuli kyllä vähän kuuma kaupassa hanskat kädessä.
Pitää ehkä alkaa meikata taas ainakin silmät niin en ainakaan ehkä hieroisi niitä. Kun eläkkeellä ollessa ei enää viitsi. Mutta minulla ainakin silmiinkin tulee jotain karstaa näin keväällä ja sitä sitten hieroskelen. Tai otanko sen paistinlastan käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SUOMI MAINITTU no okei, ei nimeltä, mutta WHOlta kysyttiin maita, jotka eivät ole noudattaneet WHO:n suosituksia eikä tee tarpeeksi.
WHO:n edustaja sanoi, että ei nyt nimeltä sanota, kyllä te itse tiedätte keitä te olette, mutta sanotaan nyt vaikka maat, jotka EIVÄT TESTAA TARPEEKSI JA JOIDEN VIESTINTÄ KANSALLE ON OLLUT EPÄLUOTETTAVAA, EPÄSELVÄÄ JA KANSASSA HUOLTA AIHEUTTAVAA, näihin asioihin tulee puuttua ja ne tulee korjata.
Me tiedetään, että yksi niistä maista on Suomi.
Noniin, eikun jatketaan viestien lähettämistä WHO:n kunnes ne huomauttaa Suomea !
Siitäkin voisi mainita, että Suomessa ei desifioida kouluja, vaikka tartunnan saanut olisi oleskellut tiloissa. Altistetaan terveet ihmiset tahallaan ja edistetään viruksen leviämistä.
Voisi mainita myös THL:n virheellisestä/vähättelevästä tiedotuksesta, ettei virus elä pinnoilla pitkään tai vähätellään että se tarttuisi pinnoilta (koulua ei ollut tarpeen desifioida).
Onko THL myöntänyt edes sitä, että koronavirus tarttuu ilmateitse?
THL:n Taneli Puumalainenhan sanoi ettei leviä kuin 0,1%:n suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on joidenkin kauppojen jotkut hyllyt tänään tyhjentyneet Lielahden alueella.
Tai sitten Kangasalta on menty mahdollisimman kauas, ettei kaupasta tartu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne nyt Lielahden kauppoja tyhjentäisi, jos siellä on tartunta. Kai ne nyt hakisi ruuat jostain turvallisesta paikasta. Ei kai kukaan nyt niin hölmö olisi.
Mitä jos pitäisimme lapset kotona?
Ei! Liian näyttävä spektaakkeli!
Vierailija kirjoitti:
On tämä nyt aikamoista touhua. Ostin kloriittia ja pesin kylppärin lattian. Ennen luotin mäntysuopaan. Neo Amiseptilla kuuraan kännykän sun muut hilavitkuttimet. Enpä oo ennen pessyt näin ahkeraan ovenripoja jne. Välillä desinfioin varsinkin eteisen ovenripan ja oven pieliä. Asun yksin ja kova tahto on vielä elää etten koronan vuoksi halua päiviä päättää. Sen näkee miten käy.
Jos et liiku ulkona niin ei niitä kahvoja tarvitse pestä koko aikaa. Ei se tyhjästä synny. Jos taas huuppailet joka päivä jossakin niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä linkki mistä voi lähettää kanteluita ja ottaa yhteyttä WHO:hon . Mitä useampi suomalainen ottaa yhteyttä tuonne sen parempi. Kyllä siellä joku tajuaa että Suomessa on nyt jokin vialla koska suomalaisia pidetään skarppina kansana.
Tein juuri postin. Kerroin että Suomella ja THL on eri strategia kuin Who:lla. Kerroin esimerkkejä. Pyysin, että he voisivat sulkea Suomen ulkopuolisilta, koska. Suomi ei itse sitä tule tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kirjoittaa tähän hyvän viestin ruotsiksi tai englanniksi, voisin omalta osaltani lähettää lehtien toimituksiin ja toimittajatutuille. Itse en osaa valitettavasti kieliä juurikaan. Mielelläni kuitenkin jakaisin asiaa Suomen toimettomuudesta eteenpäin! Jaoin jo helmikuussa ja tammikuussa tietoa, mutta lehdet ei tarttuneet. Lieneekö syy huono kirjoitustaitoni.
Ruotsissa ihan sama meininki kuin Suomessa. Ei mittään hättää.
Vierailija kirjoitti:
THL:n Taneli Puumalainenhan sanoi ettei leviä kuin 0,1%:n suomalaisista.
Oliko se hän vai Salminen.
Samoin sanoi pääministeri 2 kertaa.
Saksan Angela Merkel taas puhuu 60 prosentista.
Miten arviot voivat olla näin erilaisia?
Älä jauha paskaa.