Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
41581/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuollaan kaikki. Hyvästi :(

Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.

Sitä voi hidastaa sen verran, ettei koko terveydenhuolto kaadu.

Siihen keksitään rokote aikanaan.

Ja lopulta jo sairastaneet muodostavat laumasuojan lopuille.

Siis koronan voi saada vaikka heti uudestaan, siitä ei muodostu mitään suojaa.

Älä jauha paskaa.

Onko sinulla tietoa asiasta? Itse olen käsittänyt, etteivät tutkijatkaan vielä tiedä syntyykö vastustuskykyä.

Voidaan testata verestä vasta-aine testillä -> jonkinlainen vastustuskyky syntyy?

Voidaan, testiä saa myydä Suomessa vain ammattilaisille, about 7 egua per.

Vierailija
41582/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän tässä huomenissa nyt hakea ne muutamat hernekeittopurkit varalle. Tosi hypettäjät on jo tankanneet täällä toista kuukautta. Itse tässä pikkuhiljaa aloittelen.

Osta mieluummin kunnollista, ravinto- ja vitamiinirikasta ruokaa, jolla lähtee nälkäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41583/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MARIN tänään A-Studiossa klo 21!! Järkyttää jo valmiiks

Taidan jättää katsomatta, ettei tule hankituksi kaiken lisäksi vielä korkeaa verenpainettakin näin koronainfektion kynnyksellä.

Vierailija
41584/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää minkälainen suhtautuminen Suomessa on viikon päästä, tai kahden viikon. Tässä alkaa jo miettiä kaikkia menemisiä, pitäisikö perua. Kuuluuko ne perua? Nythän se olisi järkevintä eikä silloin kun on jo luuhannut joka paikassa hankkimassa sen koronan itselleen.

Vierailija
41585/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en katso. Vika A-Studio oli niin paha, että melkein rikoin mun kannettavan. Nyt ei saa rikkoo ku elektroniikasta tulee pula.

Vierailija
41586/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postia voi laittaa myös uutiset@iltasanomat.fi ja vaatia lehteä julkaisemaan WHO.n viimeisimmän pressin sisällön niiltä osin, jossa puhutan maista, jotka eivät tee tarpeeksi viruksen torjumiseksi. Esimerkiksi:

Huolestuneena kansalaisena pyydän, että Ilta-Sanomat Suomen luetuimpana päivälehtenä julkaisisi 11.3.2020 pidetyn WHO:n suoran lähetyksen osuuden, jossa puhuttiin niistä maista, jotka eivät toimi riittävän tehokkaasti koronaviruksen leviämisen estämiseksi. THL:n ohjeistus ja toimet ovat suorassa ristiriidassa WHO:n ohjeistuksen kanssa ja tänään lähetyksessä puhuttiin ns. mustan listan maista, joiden toimet ovat vääriä ja/tai alimitoitettuja. WHO:n edustaja kuvaili tällaisiksi juuri ne toimet, joita THL edelleen tekee mm. testien ottamisen ja tiedottamisen suhteen. Pyydän, että Ilta-Sanomat WHO:n suoria lähetyksiä julkaisevana mediana lisäisi uutisointiaan kertoen mitä WHO:n presseissä konkreettisesti sanotaan ja siten omalla toiminnallaan varmistaisi sen, että kansan huolet tulevat kuulluiksi ja että THL nostaisi toimintansa sille tasolle, jota WHO selkeästi suosittelee.

Massassa on voimaa! Laitetaan tuo sama kaikki, joiden mielestä asioille pitää nyt tehdä jotain!

Laitettu!

Vierailija
41587/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos pitäisimme lapset kotona?

Ei! Liian näyttävä spektaakkeli!

Ja se "ajatelkaa edes lapsia" syytöskin on varattu paremmille lapsille kuin tavissuomalaisille. Toisaalta nyt olisi hyvä sauma ottaa se parempaan ja oikeampaan käyttöön somessa. Samoin se "how dare you?" olisi oikein sopiva kohdistaa Sanna Marinille.

Vierailija
41588/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä miksi, mutta mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa olo että entäs jos tämä tilanne tosiaan onkin sellainenm että on aivan sama tehdäänkö jotain vai ei. Siis että mikä tahansa toimi korkeintaan viivyttää hetken vääjäämätöntä mutta tätä virusta ei vain voi voittaa.

Älä jauha paskaa.

https://www.nytimes.com/2020/02/29/health/coronavirus-reinfection.html

"it’s possible that testing flaws may be to blame"

Eiköhän siinä ole ihan luonnollinen ja todennäköisin selitys, eikä tämä virus poikkea muista tuossakaan mielessä.

Vierailija
41589/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehdi varmaan kauaa vastailemaan, kun hänellä on luultavasti tärkeämpiäkin puuhia.

Vierailija
41590/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa.

Oliko liian pitkä artikkeli kun et viitsinyt loppuun asti itse lukea? :-)

Vierailija
41591/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin nythän on niin että on tehty sellainen tilannearvio että tämä korona leviää ja me seuraamme tilannetta"

Vierailija
41592/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordic Nightmare kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalaisten ja italialaisten terveydessä ja elintavoissa suuria eroja? En ole käynyt Italiassa koskaan.

Suomessa ainakin runsaasti ylipainoa, korkeaa verenpainetta, diabetesta, alkoholin suurkulutusta tupakointia, liikkumattomuutta ja huonoa yleiskuntoa. Eli en kutsuisi tätä terveelliseksi kansaksi millään tavalla...

Suomalaiset on italialaisiin verrattuna sairasta kansaa. Melkein jokaisella on Suomessa joku sairaus. Monella nykyään jo syntyessään.

Onko  täällä jotenkin erityisen sairasta porukkaa, kun itse keski-ikäisenä omassa lähipiirissä noin 20-30h:n joukosta tiedän vain yhden. jolla on perussairaus?

Vierailija
41593/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehdi varmaan kauaa vastailemaan, kun hänellä on luultavasti tärkeämpiäkin puuhia.

Eipä tunnu juuri olevan.

Vierailija
41594/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ajattelee että Suomi olis jotenkin immuuni tälle pandemialle? xxdd

Ei haluta nähdä ilmiselvää. Sama kuin tsunamissa, ihmiset jäivät töllistelemään rannalle. https://aijaa.com/egQMMv

Vierailija
41595/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako meitä täällä on kerrallaan. Laittakaa tähän nuolia, niin saadaan selville!

Vierailija
41596/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän tässä huomenissa nyt hakea ne muutamat hernekeittopurkit varalle. Tosi hypettäjät on jo tankanneet täällä toista kuukautta. Itse tässä pikkuhiljaa aloittelen.

Kannattaa panostaa myös ruuan laatuun. Ravintorikas ruoka tukee vastuskykyä.

unohtamatta D3, lohesta ja purkista, lisäksi otan lacto seven

Vierailija
41597/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako meitä täällä on kerrallaan. Laittakaa tähän nuolia, niin saadaan selville!

Siis ideani on selvittää, mintako ihmistä lukee satunnaisen viestin tässä ketjussa

Vierailija
41598/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät hoi! Matkustajalaivaliikenne seis, matkustuskielto, pahimmilla alueilla koulut ja päiväkodit kiinni ja etätöitä tekemään ne jotka pystyvät. Miksi Suomi ei reagoi pandemiaan? Italiassa tilanne ryöstäytyi käsistä. Onko meillä parempi vastustuskyky, kuin heillä? Kuka kantaa vastuun, kun epidemia ryöpsähtää ja tehohoitopaikat ja henkilökunta eivät riitä? Sauli Ninistön sanoin, Corona on otettava vakavasti. Miksi suomessa vain hyssytellään ja käsketään pesemään käsiä ja aivastamaan hihaan ja jäämään flunssaoireissa kotiin.

Vierailija
41599/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa.

"it’s possible that testing flaws may be to blame"

Eiköhän siinä ole ihan luonnollinen ja todennäköisin selitys, eikä tämä virus poikkea muista tuossakaan mielessä.

Ei ole mitenkään poikkeuksellista että testi näyttää negaa vaikka virusta elimistössä olisikin.  Epäonnistunut näytteenotto lienee yleisin syy mutta ei noiden testien tarkkuus muutenkaan ikinä 100% ole. Ja nyt on laajalti käytössä sellaisiakin pikapikaa kehitettyjä pikatestejä joissa tarkkuus ei välttämättä ole edes 90% Siksi otetaan uusintanäytteitä tai varmistetaan hitaammilla mutta tarkemmilla testeillä.

Vierailija
41600/176779 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää marjoja, ne vahvistaa limakalvoja ja kasvattaa vastustuskykyä. Viinimarjat, tyrni jne. Omega3 myös eli kalaa tai kapseleita. Jälkimmäisissä kohtuus.

Ketju on lukittu.