Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkel kertoo pokkana mediassa, että jopa 70% ihmisistä saa tartunnan.
Sehän tarkoittaa Saksassa sellaista 3,5-4 miljoonaa ihmistä, nykyisellä kuolleisuusprosentilla?Kannattaisiko hieman miettiä mitä puhuu kansalle, paniikin hallitsemiseksi?
Suurin osa sairastaa lievästi ja osa teholle ja siitäkin osa selviää ja loput siirtyy ajasta ikuisuuteen.
Eikö koko ajan olla sitä valitettu, kun totuutta ei kerrota. Nyt se totuus on ääneen sanottu. Kun sairaalat menee tukkoon kuolleisuusprosentti ei jää ihan matalaksi. Saattaa nousta yllättävän korkeaksi. Olen koko ajan itse valmistautunut isoon katastrofiin. Se on nyt tulossa ja oikeastaan enää myöhäistä tehdä oikein mitään. Ehkä ne isot karanteenit ja matkustuskiellot toimisi vielä, mutta ei täällä niihin ryhdytä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä päässä soi Maustetyttöjen SOS.
Mitä yritin huutaa.
Resilar naamaan ja päivystykseen. Kohta tänne kuolee.
Tää oli kyllä ihan vakavasti sanottu. Mutta SOS ja THL on nyt mogannu. Ja sori jos huumori on mustaa, mutta kyllä se tässä vaiheessa keuhkokipu sairas.
Vierailija kirjoitti:
Hs:n sivuilla selkeä kaavio leviämistahdista Ruotsissa ja Norjassa vs Suomessa. Sen mukaan Suomessakin viikon päästä yli 400 tartuntaa.
Täällä seudulla ei vielä ole todettuja, mutta varmasti tartuttajia on jo tietämättään. Silti tuntuu ylireagoinnilta jäädä etätöihin, perua kokouksia, lopettaa kättely.
Onko muilla vaikea päästä yli tuosta oman pään sisällä olevasta ajatuksesta, että vaikuttaa vähän hysteeriseltä, jos toimii noin?
Olen alle 30 ja perusterve, joten ei pitäisi mitenkään erityisesti pelottaa.
Kättelyt nyt on sulaa hulluutta tässä tilanteessa.
Tein selvityspyynnön WHO:lle Suomen koronaviruksen "torjunta"tasosta. Kiitos linkin tähän ketjuun laitteelle.
Kolmoskanavalla on menossa korona-aihetta. Alkoi jo klo 17.05
Vierailija kirjoitti:
HAHAHAHAHAHA MITÄ HELV?
Osaston ylilääkäri, infektiolääkäri Jaana Syrjänen Taysista kertoo, että lapsilla ja nuorilla havaittuihin tautitapauksien suurempaan määrään vaikuttaa se, että Suomessa on testattu myös melko lieväoireisia potilaita. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bd089dc7-51c0-4a73-8008-0be8ead1…
Tuntuu siltä, että FINNCINVID-19 aiheuttaa myös paskanpuhuntaa.
Tuosta saa sen kuvan, että meillä testattaisiin edes keskimäärin samaa tahtia kuin muualla. Juu-u...
Vierailija kirjoitti:
Hs:n sivuilla selkeä kaavio leviämistahdista Ruotsissa ja Norjassa vs Suomessa. Sen mukaan Suomessakin viikon päästä yli 400 tartuntaa.
Täällä seudulla ei vielä ole todettuja, mutta varmasti tartuttajia on jo tietämättään. Silti tuntuu ylireagoinnilta jäädä etätöihin, perua kokouksia, lopettaa kättely.
Onko muilla vaikea päästä yli tuosta oman pään sisällä olevasta ajatuksesta, että vaikuttaa vähän hysteeriseltä, jos toimii noin?
Jospa mietittisit miksi historian nyt suurimmat karanteenit. Luulen että valtioilla aika lailla mittava kaarti asiantuntijoita taustalla. Tämähähän ei ole flunssa vaan muuntunu sars. Samanmoista kuin espanjantauti lienee pelätään ja se yritetään estää ettet olisi lopulta se suurin riskiryhmä.
Mitenköhän muuten käy kun mun pitäisi hakea yliopistoon/ammattikorkeaan niin nuo valintakokeet?
Vierailija kirjoitti:
HS: Suomen koronavirustartunnat kasvavat Ruotsin tahdissa – Kovat rajoitustoimet pitäisi aloittaa Suomessa jo tänään
Suomi on pian ainoa maa jossa ei tehdä mitään ennaltaehkäiseviä toimia. STM:n Varhilan mielestä ei ole näyttöä siitä että joukkotilaisuuksia pitäisi kieltää. Pitääkö siis ensin saada näyttönä joukkoaltistuminen ja seurauksena tartuntoja?
Ei sitä näyttöä saada edes. Ei saada, kun nyt samassa tv-lähetyksessä infektiolääkäri leppoisasti kertoo ettei koronan sairastamista erota influenssasta. Eihän tällaisia tapauksia edes testata. Eli asia taputeltu pois päiväjärjestyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Tein selvityspyynnön WHO:lle Suomen koronaviruksen "torjunta"tasosta. Kiitos linkin tähän ketjuun laitteelle.
Miten tällaisen voi tehdä?
Strömsölääkärin mielestä kuumeen mittaukset ovat näyttäviä temppuja. Eikä Suomessa suhtauduta liian höllästi koronaan, kun ei ole vielä ollut tapauksia. ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa mietittisit miksi historian nyt suurimmat karanteenit. Luulen että valtioilla aika lailla mittava kaarti asiantuntijoita taustalla. Tämähähän ei ole flunssa vaan muuntunu sars. Samanmoista kuin espanjantauti lienee pelätään ja se yritetään estää ettet olisi lopulta se suurin riskiryhmä.
Mä puhuin tänään ihmisten kanssa ja tuntuu, että suurin osa pitää yhä coronaa vaan vähän vahvempana viruksena eivätkä ymmärrä miksi ihmiset ylireagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt paljon aikaa ja energiaa siihen, että saisin Suomen ymmärtämään miten tärkeä virusta on rajoittaa.
Nyt tuntuu, että en enää jaksa.
Kun menette katsomaan maakohtaisia lukuja Euroopassa ne ovat aivan hirvittäviä.
Kuolinprosentti koko maailmassa on 6% tällä hetkellä. Sitä pitää alhaisena Japanin ja Etelä-korean vahvat ennakoidut toimet jolla tapaukset on tunnistettu ja eristetty ja laadukas hoito virukseen aloitettu ajoissa.
Sitten meillä on esim Italia ja muita Euroopan maita jossa on luotettu tähän ”jäävuoren huippu” teoriaan , että antaa levitä ja hoidetaan sitten ne kriittiset sairaalassa.
Käykää katsomassa noita Euroopan maakohtaisia prosentteja. Luvut on aivan jäätäviä.
Ei tässä auta muu kuin uskoa että shit hit the fan already. Ja jos olet terve, lähde nyt jonnekin missä voit suojella itseäsi.
Näinpä! Italiassa kuolleisuus 10% ja sairaalat tupaten täynnä. Meillä kohta sama edessä ja STM vaan laskeskelee vaikuttavuusarvioita...
Tämän kriisin eteneminen on kuin seuraisi huonoa scifileffaa, jonka katsojat tietävät päättyvän huonosti.
Kaikki maat menee vuorollaan yksin taskulampun kanssa kellariin.
Mtv3 juuri,
Tutkimuksia ei ole muka, heti melko tuoreita löytyy pubmedistä 722 kpl.
Heti päältä löytyi mielenkiintoisia.
Meidän oma FINN-SARS-cov2 on pikku lenssu vaan. Oon kyllä pukeutunut avaruuspukuun jos satutte näkee mut ruokakaupassa, mutta se on sen takia kun mä tykkään avaruuspuvuista ja nyt on lupa pitää sellaista. Yhtään en pelkää.
Satakunnassa kaksi tartunetaa. Molemmat palanneet lomamatkalta Itävallasta. Eivät samaa seuruetta. YLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä puhuin tänään ihmisten kanssa ja tuntuu, että suurin osa pitää yhä coronaa vaan vähän vahvempana viruksena eivätkä ymmärrä miksi ihmiset ylireagoi.
Piti kirjoittaa, että vähän vahvempana FLUNSSANA.
Ruotsissa ensimmäinen kuolema ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän muuten käy kun mun pitäisi hakea yliopistoon/ammattikorkeaan niin nuo valintakokeet?
Kyllä tuokin skenaario pitää ottaa huomioon, että valintakokeita ei välttämättä voida järjestää.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/peruuko-koronavirus-yliopistojen-pa…
Ei mitenkään kädet nostettu ylös😳