Vuokra-asunnon pistorasia pitäisi vaihtaa, mutta pelottaa iso lasku
Asun siis vuokralla ja asunnossani on pari todella vanhaa ja huonokuntoista pistorasiaa, jotka kyllä toimivat, mutta hyvä kun pysyvät seinässä kiinni, kun niistä ottaa pistotulpan pois. Ja kaiken järjen mukaan, ne pitäisi vaihtaa.
No, ongelmana on vain se, että en tiedä pitäisikö tässä nyt ottaa yhteyttä isännöitsijään vai vuokranantajaan ja pelottaa myöskin se, että mitä jos niiden pistorasioiden vaihtamisesta (en tiedä onko niissä vain kannet hajalla, vai täytyykö koko pistorasia vaihtaa), tulee minulle jokin valtava satojen tai tuhansien eurojen lasku.
Kommentit (31)
Vuokranantajan laskuun menee. Ei vuokralaisen, koska kuuluvat asuntoon.
Pistorasiat kuuluvat taloyhtiön kunnossapitovastuuseen, niiden korjaaminen/uusiminen maksaa vuokralaiselle 0 euroa.
Pistorasiat kuuluvat taloyhtiön vastuulle.
Kannattaa nyt jo ilmottaa, et tulevat vaihtamaan. Siinä vaiheessa kun et ilmota ja tuleekin oikosulku ja tulipalo, sit saattaa tulla iso lasku.
Ota huoltomieheen yhteyttä ja kerro tilanne myös vuokranantajalle.
Taloyhtiölle tuo kuuluu, ei sinun tarvitse maksaa mitään.
Mulla vaihtoi huoltomies. Oli ihan musta ja kärähtänyt kun muutin tänne. OIs pitänyt jo aikaisemmin vaihtaa, mutta jotenkin pitkitin sitä. En kyllä käyttänyt sitä kun se heiluikin vaan toista pistorasiaa. Mutta ei mulla mitään laskua tullut.
Siis kuten jo sanottiin, ilmoitat vain talon huoltoyhtiölle ja he tulevat ilmaiseksi vaihtamaan. Voit tietenkin ilmoittaa myös vuokranantajalle ja pyytää että he kutsuvat huoltoyhtiön. Mutta miksi turhaan kun itsekin voit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaihtoi huoltomies. Oli ihan musta ja kärähtänyt kun muutin tänne. OIs pitänyt jo aikaisemmin vaihtaa, mutta jotenkin pitkitin sitä. En kyllä käyttänyt sitä kun se heiluikin vaan toista pistorasiaa. Mutta ei mulla mitään laskua tullut.
Nämä tosiaan kuuluvat taloyhtiölle ja ne hoidetaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Musta ja kärähtänyt huoltomies🤣
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja hoitaa.
Vuokranantaja kehottaa olemaan yhteydessä huoltoon. Ei hän mitään muuta "hoida", kun ei itse voi asialle mitään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ja kärähtänyt huoltomies🤣
huutis :D XD
Ei tule sinulle laskua, eli ihan vuokranantajan rahoista olet huolissasi.
Kieltämättä aika hauska toi huoltomies. Töissäkin mulla aina alkaa vähän naurattaa, kun hoitaja ohjaa potilasta pois sairaalasta ja sanoo: Menkää tuosta lasiovien läpi. 🤣
ei sinun asia vaan yhteys vuokranantajaan
Oletko OIKEASTI noin tyhmä??? XDDDDDDDD Vuokralaiselle lasku pistorasioista X"""""DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja hoitaa.
Vuokranantaja kehottaa olemaan yhteydessä huoltoon. Ei hän mitään muuta "hoida", kun ei itse voi asialle mitään tehdä.
ei kuulu kun vuokralaiselle, samaten jos asuu omistusasunnossa niin itse täytyy tilata sähköasentaja, ei kuulu huoltoyhtiölle
Ei se tuhansia euroja maksa. Yhden pistorasian vaihto on n. 50 €.
Nuo on ajan myötä kuluvia osia, vuokrantajan kuuluisi hoitaa.
Ne saisi kiristettyä seinään takaisin, mutta toisaalta nuo ikivanhat rasiat olisi syytä vaihtaa uusiin. Pikku homma sähkärille.
Ei kuulu vuokralaiselle vaan asunninomistajalle
Vuokranantaja hoitaa.