Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne saavat kiinni nämä tapaukset, joita ei voida jäljittää mihinkään tartuntaketjuun jos ei testata ellei ole todettua altistumista tai ole ollut epidemia-alueella...?
Ei niitä tapauksia saada kiinni mitenkään. Alkaa vaihe, jossa tauti leviää yhteisössä suht vapaasti eli aika lailla nopeaa etenee. Suomessa varmaan tämä tilanne viikon parin päästä. Sitten alkaa sairaalat täyttyä pikavauhtia. Huhtikuussa varmaan jo kuolee ihmisiä suht kovaa päivävauhtia. En voi ikinä ymmärtää miksi ei tehdä tarpeeksi. Tässähän voi vaikka kuolla 500 000 ihmistä, jos iso määrä saa taudin samaan aikaan ja ei voida hoitaa niitä, jotka tarvitsevat tehohoitoa.
Mä olen varma että leviää jo nyt täysin vapaasti ja tämä leviää käsiin ihan yhtä täydellisesti kuin Italiassakin. Italiasta (ja muualta keski-euroopasta sekä ruotsista) on tullut aivan saakelisti altistunutta porukkaa nyt hiihtolomien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mihinköhän ne säästelevät näitä testejä? Tätä menoa niitä ei kohta enää tarvita, vrt. Tukholma, jossa ei testata edes enää ellei ole esim. hoitohenkilökuntaa...
Niin, en oikein ymmärrä tätä. Miten he pysyvät mitenkään kärryillä, missä mennään? No, sama koskee siis Suomea, testataan todella vähän täälläkin.
Miksi suomalaiset viranomaiset valehtelevat että muualla maailmassa testi on otettu vain ihmisiltä jotka ovat olleet todella sairaita? Meillä täällä jenkeissä on otettu testit jo siinä vaiheessa jos on ollut mahdollinen altistus. Samoin muissa maissa. On otettu lapset pois koulusta karanteeniin ja testattu ennenkuin pääsevät takaisin kouluun! Se ei siis selitä miksi suomalaiset lapset ovat altistuneet koronalle enemmän kuin muissa maissa että muualla ei testattaisi.
Suomessahan nimenomaan on kieltäydytty testaamatta niitäkin jotka ovat oirehtineet rajusti ja vierailleet paikoissa joissa tietävästi on koronaa havaittu!
Vierailija kirjoitti:
Jos ei oikeita hengityssuojaimia ole saatavilla, on mielestäni ihan perusteltua käyttää itsetehtyjä. Voihan niille naureskella, etteivät itsetehdyt kankaiset estä virusta, mutta kyllä kun sellainen on naamalla, muistaa paremmin olla rassaamatta nenäänsä tai pyyhkäisemättä kädellä suutaan.
Juri näin, itse ainakin hieron naamaani ajattelematta kun katson vaikka tv:tä jos naamassa este muistaa heti!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein selvityspyynnön WHO:lle Suomen koronaviruksen "torjunta"tasosta. Kiitos linkin tähän ketjuun laitteelle.
Miten tällaisen voi tehdä?
Voisin myös tehdä.
Youtubes on videoita.
Eiköhän meillä ole vakavampiakin huolia, esimerkiksi kuinka saamme nyt tuotua 175 alaikäistä Kreikasta Suomeen.
T. Ohisalo
Laitoin lasten koulun rehtorille kysymystä voidaanko opetus toteuttaa etänä. Raportoin vastauksen tänne jos sellaisen saan.
Vierailija kirjoitti:
Verkkouutisissa pohdittiin jokin aika sitten sitä, että voisiko koronavirus olla Kiinan armeijan kehittämä?
Olen ollut koko ajan sitä mieltä että taitaa olla biologinen ase.
Herätys Marin ja tytöt. Lastenjuhlat ovat nyt loppuneet.
Verkkouutiset, Verkkolehti tms. Kokoomuksen verkkojulkaisu käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt paljon aikaa ja energiaa siihen, että saisin Suomen ymmärtämään miten tärkeä virusta on rajoittaa.
Nyt tuntuu, että en enää jaksa.
Kun menette katsomaan maakohtaisia lukuja Euroopassa ne ovat aivan hirvittäviä.
Kuolinprosentti koko maailmassa on 6% tällä hetkellä. Sitä pitää alhaisena Japanin ja Etelä-korean vahvat ennakoidut toimet jolla tapaukset on tunnistettu ja eristetty ja laadukas hoito virukseen aloitettu ajoissa.
Sitten meillä on esim Italia ja muita Euroopan maita jossa on luotettu tähän ”jäävuoren huippu” teoriaan , että antaa levitä ja hoidetaan sitten ne kriittiset sairaalassa.
Käykää katsomassa noita Euroopan maakohtaisia prosentteja. Luvut on aivan jäätäviä.
Ei tässä auta muu kuin uskoa että shit hit the fan already. Ja jos olet terve, lähde nyt jonnekin missä voit suojella itseäsi.
Näinpä! Italiassa kuolleisuus 10% ja sairaalat tupaten täynnä. Meillä kohta sama edessä ja STM vaan laskeskelee vaikuttavuusarvioita...
Apua, olen ollut vuorokauden lukematta corona-uutisia ja nyt kuolleisuus noussut jo 10 prosenttiin!!!!!
Onko lähdettä tälle? Kukaan kenen kanssa olen jutellut ei ole ottanut tätä vakavasti. En voi ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein selvityspyynnön WHO:lle Suomen koronaviruksen "torjunta"tasosta. Kiitos linkin tähän ketjuun laitteelle.
Mäkin laitoin.
Antakaa osoite munullekkin, en löydä osoitetta mistään.
Laittakaa niitä virheellisiä lausuntoja niin mäkin teen valituksen.
En ole niin tarkasti kaikkea seurannut että uskallan kirjoittaa omasta muistista. Olisi tärkeää että itsellä olisi faktat hallussa kun valituksen kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tänään Prismassa ostoskärryssä 7 Pågenin kanelgifflar-pussia ja 6 litraa Juissi-sekamehua. En mitenkään erikseen vakoillut ostoksia mutta sattuivat olemaan näkyvillä hyvin.
Kumpi mahtaa olla todennäköisemmin kyseessä, lasten mehuhetki vai survivalisti joka aikoo elää bunkkerissa pari kuukautta kanelgifflareilla ja Juissilla?
Vierailija kirjoitti:
Islannissa on jo 81 tapausta, asukkaita vain 365000, mutta Suomessa tästä on uutisoitu hyvin vähän, koko ajan puhutaan vain muista pohjoismaista, vaikka Islannin tilanne väkilukuun suhtautettuna on pohjoismaista vakavin.
Nyt Islannissa jo 90 tapausta, lisää tapauksia tulee hurjaa vauhtia, Ruotsissa ensimmäinen kuollut.
Ulkomailla asuvana olen syvästi huolestunut Suomessa asuvista sukulaisista jotka eivät ole perusterveitä. Olen aina ollut siinä uskossa että Suomessa asiat hoidetaan mutta se mitä nyt on nähnyt ja kuullut niin toiminta on aivan ala-arvoista ja huonosti järjestettyä. Taitaa olla rahat ja luotto lopussa kun testien saaminen maahan kestää.
Älkää kommentoiko tuolle trollille, joka saapuu joka päivä samaan aikaan toistamaan samoja juttujaan aika-akselilla ennen koulua, koulun jälkeen ja vähän ennen kun äiti komentaa sammuttamaan valot ja menemään nukkumaan.
Satakunnan kahdesta tartunnasta huudellut lienee myös trolli. Yle:stä ei tuota uutista löydy, eikä satakunnan sairaanhoitopiiri ole rekisteröinyt yhtään todettua tartuntaa. Korjatkoon asiasta postannut jos olen väärässä.
Toi maikkarin naistoimittaja vaikuttaa melko ahdistuneelta
Ruotsissa ensimmäinen koronaan kuollut.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006435743.html
Vierailija kirjoitti:
Mihinköhän ne säästelevät näitä testejä? Tätä menoa niitä ei kohta enää tarvita, vrt. Tukholma, jossa ei testata edes enää ellei ole esim. hoitohenkilökuntaa...
Kadun koronatestiin menoa. Testin otto oli hirveä kokemus ja kaikki karttavat minua vaikka testitulos on negatiivinen. Voi olla, että työpaikkakin menee kun on tällainen ”ruttoepäilty”.
Ja kyllä ne täällä linkattujen tutkimusten mukaan yllättävän hyvin estävätkin pisaratartuntoja, joskin "viralliset" kirurgimaskit estävät kolme kertaa tehokkaammin.
Vrt. tämän hetken yleinen mielipide, että suojaimet toimivat jotenkin maagisesti vain yhteen suuntaan, ja estävät sairaita tartuttamasta muita, mutta ei päinvastoin....