Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatapausten määrä riippuu ihan siitä miten paljon testataan. Jos kaikki testattaisiin niin positiivisia olisi valtavasti, koska iso osa on oireettomia. Esimerkkinä tämä koulu
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kilterin-koulussa-todettu-51-korona…
Varmaan tavallinen kuvio, että vanhemmat pitää maskeja ja ovat varovaisia kodin ulkopuolella, mutta lapsi tuo koronan koulusta kotiin :/
Koronatapausten todellinen määrä kouluissa saataisiin selville testaamalla. Niin, miksi asiaa ei haluta tietää vaan salailla?
Koska poliittisista syistä etäkoulua ei enää haluta ottaa käyttöön.
Onko muilla kokemuksia, että pääkaupunkiseudun kouluissa on nyt poissaolojen erityisseuranta käynnissä?
Ilmeisesti "huolilapsi-propaganda" on saatu syötettyä hyvin joillekin opettajille ja koulussa on pakko olla, vaikka kipeänä.
Vai koskeeko koko maata?
(poislukien Turku, Vaasa ym. etäkoulupaikkakunnat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki peruttu, eikä kukaan saa liikkua!
Kukaan ei saa liikkua kahteen viikkoon! Kahden viikon karanteeni kaikille! Koulut seis! Työpaikat seis! Sairaalat seis! Liikenne seis! Apteekit seis!
mistä luulet saavan lääkkeet ne jotka tarvitsee? Riittää kun ihmiset pysyvät kotona joulua viettämässä eikä lähde haahuilemaan pitkin ja poikin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkanmaan pandemiaryhmä tiedotustilaisuus on tähän mennessä kuulostanut varsin kummalta ja pelottavalta.
Hirveitä ääniä ja ihme vinkumista ja niiskutusta.
Nyt lähetys jo kuuluu selvästi. Pirkanmaalle ei ole tulossa uusia rajoituksia, aikaisemmat rajoitukset jatkuu suurimmaksi osaksi tammikuun 10 päivään asti.
Mikähän ilo tämän koko tiedotustilaisuuden järjestämisestä oli kun ei mitään sen kummempaa aiota kuitenkaan tehdä..
Voivat poistaa lasten liikuntaharrastuksien rajoituksia tammikuun alussa, sen he voivat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökuntaa ei riitä pirkanmaalla, joten lompsis koronassa töihin. Ennen vanhaan mentiin krapulassa
Ohjeita on syytä noudattaa nyt ikääntyneiden ihmisten hengen suojelemiseksi. Tämä on hyvä muistaa myös jouluna, kun ikäihmisiä käydään tervehtimässä, sanoo Pirkanmaan pandemiaohjausryhmän puheenjohtaja, johtajaylilääkäriJuhani Sand.
Jos ikäihmiset saavat tartunnan, vakavan sairauden ja kuoleman riski nousee. Sand vetoaa, että vierailut tehdään harkitusti ja turvallisesti.
Pirkanmaan ns. koronanyrkin tiedotukset ihan turhia. Aina kerrotaan vain vanhoja tietoja ja kehutaan jäljitystä. Miksi pitävät näitä kun tuntuvat olevan sitä mieltä ettei korona mikään ongelma ole Pirkanmaalla.
Suomessa toimitaan oheisen punaisen strategian mukaisesti.
Menestyjät kuten Taiwan ja Uusi-Seelanti kulkevat "mustaa" reittiä.
https://twitter.com/Mika01010011/status/1338799887706697728/photo/1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistäydyin aamulla päivystyksessä tarkistuksessa covid-19 tautini pahenemisen tiimoilta. Huomioni kiinnitti vanhusten runsas lukumäärä sekä joidenkin potilaiden ja jopa henkilökunnan jäsenten maskittomuus. Minut ohjattiin aulaan istumaan vuoronumeron kanssa tartuntatautilain mukaisesta eristyspäätöksestä huolimatta. Kun huomautin tästä hoitajaneitoselle, hän suutahti, mutta eristi minut puolen tunnin kuluttua omaan aulaani, jossa kuitenkin parveili vähän väliä henkilökuntaa ilman asianmukaisia suojavarustuksia. Tämä siis päivystyksessä (sairaala).
Vaikka vitsiin verhoiltu, tarina on valitettavasti totta. Ilmoitin asiasta aviin, jossa oltiin asianmukaisen järkyttyneitä tapahtuneesta.
Kamalaa. Mikä kaupunki?
Olen itse nyt päivystyksessä. Laboratoriovarmennettu korona, ja sama aula muiden potilaiden kanssa. Tämä, jossa olen, on hengitystieinfektioaula, mutta kaikki täällä eivät ole koronassa, sillä osa otetaan vastaan avaruuspuvuissa ja osa ei. Tuntikausia täällä istutaan noin 10 m käytäväpätkässä, turvavälit ei todellakaan toteudu. Pissalla kävin ja sitä ei oo siivottu sen jälkeen, vaikka sanoin hoitajalle. Nyt sinne meni joku potilas. Eipä ihme, että korona leviää!
en istu yleisessä vessassa ja jos tulee paksumpaa niin vuoraan papereilla istuimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistäydyin aamulla päivystyksessä tarkistuksessa covid-19 tautini pahenemisen tiimoilta. Huomioni kiinnitti vanhusten runsas lukumäärä sekä joidenkin potilaiden ja jopa henkilökunnan jäsenten maskittomuus. Minut ohjattiin aulaan istumaan vuoronumeron kanssa tartuntatautilain mukaisesta eristyspäätöksestä huolimatta. Kun huomautin tästä hoitajaneitoselle, hän suutahti, mutta eristi minut puolen tunnin kuluttua omaan aulaani, jossa kuitenkin parveili vähän väliä henkilökuntaa ilman asianmukaisia suojavarustuksia. Tämä siis päivystyksessä (sairaala).
Vaikka vitsiin verhoiltu, tarina on valitettavasti totta. Ilmoitin asiasta aviin, jossa oltiin asianmukaisen järkyttyneitä tapahtuneesta.
Kamalaa. Mikä kaupunki?
Olen itse nyt päivystyksessä. Laboratoriovarmennettu korona, ja sama aula muiden potilaiden kanssa. Tämä, jossa olen, on hengitystieinfektioaula, mutta kaikki täällä eivät ole koronassa, sillä osa otetaan vastaan avaruuspuvuissa ja osa ei. Tuntikausia täällä istutaan noin 10 m käytäväpätkässä, turvavälit ei todellakaan toteudu. Pissalla kävin ja sitä ei oo siivottu sen jälkeen, vaikka sanoin hoitajalle. Nyt sinne meni joku potilas. Eipä ihme, että korona leviää!
en istu yleisessä vessassa ja jos tulee paksumpaa niin vuoraan papereilla istuimen.
Pointtisi oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Mikä kaupunki?
Eikhän se koronalainen aerosoleina tartu, vaikka kuinka vuoraisit istuinta. Lisäksi sun eritteet roiskuu posliinista pikkuisina pisaroina ja virukset voi mennä sun limakalvoille. Ei se huuhtelu kosketa koko istuimen sisusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007683222.html
Nopean koronaryöpsähdyksen kokenut ylilääkäri: Raju kolmas aalto uhkaa iskeä ohjuksen lailla Suomeen pian joulun jälkeen
Miksi se on kolmas aalto, en ymmärrä, eikö se ole toisen aallon huippu?
Mulla on vahva aavistus, että tätä muhii etenkin nyt tässä pk-seudulla ihan hurjasti lieväoireisena mutta porukka ei mene testeihin, koska mitä ei tiedä niin sitä ei surrakaan eikä silloin ole tarvetta muuttaa joulusuunnitelmia eikä perua valmisteluja..
Haju ja maku aidti tallella. Pientä yskää ja pientä ripulia. Normaalia. En lähde Hgistä mihinkään. Kaupassa maski jne.
No kiva. Itse sain tasan samalla oireilulla koronatestistä positiivisen ja mistään muualta en tartuntaa ole voinut saada kuin kaupasta. Maski aina mullakin.
Eli KIITOS!!!! Ihan vtusti.
Käyn kaupassa n kerran viikossa pikaisesti ja ulkoilen ilman maskia . En käy nyt Hgin keskustassa en käytä julkisia liikennevälineitä en kyläile en kutsu kotiin ku erään läheisen. Näillä mennään ja olo on hyvä. Nyt lähdenkin reippaileen .
Siellä kaupassa ei käydä yhtään oireilevana edes pikaisesti kerran viikkoon. Ja reippaillessakin muistat pitää reilusti etäisyyttä muihin ihmisiin. Se 2 metriä ei riitä.
kyllä siinä koronassa on ärhäkämmät oireet. Söin tuoretta ruisleipää ja sekös pani suolen toimimaan että p...ska lensi ku varpusparvi.
Boris Johnson muutti kantaansa koronarajoituksiin puhuttuaan Anders Tegnellin ja muiden asiantuntijoiden kanssa https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007682741.html
Lääkärikansanedustaja: Viimeiset hetket aloittaa etäopetus
Kokoomuksen kansanedustajan Mia Laihon mielestä nyt on viimeiset hetket aloittaa etäopetus peruskouluissa.
– On aivan sama, onko koululähtöisiä tartuntoja tilastoissa tai ei. Tosiasia on, että kouluissa on tartuntoja ja nämä tartunnat vaarantavat riskiryhmät jouluna, Mia Laiho kirjoittaa Twitterissä. Laiho on lääketieteen tohtori ja sisätautien erikoislääkäri.
Helsingin Sanomat kertoi, että Kilterin yläkoulussa Vantaalla on todettu viimeisen kuukauden aikana yhteensä 51 koronavirustartuntaa, joista neljä henkilökunnan jäsenillä. Seulonnassa testattiin 424 oppilasta ja 76 henkilökuntaan kuuluvaa. Tartuntoja todettiin kaikilla luokka-asteilla ja lähes kaikilla luokilla. Valtaosalla tartunnan saaneista ei ole tiedossa muuta tartunnanlähdettä kuin koulu, minkä vuoksi koulussa epäillään tapahtuneen useita jatkotartuntoja.
https://www.verkkouutiset.fi/laakarikansanedustaja-viimeiset-hetket-alo…
Huoh, tämä koronapeli on kyllä menetetty ja joulu samoin. :( Millään suosituksilla tilannetta ei saada enää nopeasti kuriin kun tautia on joka puolella. Miksei mitään konkreettista tehdä... surullista ja pelottavaa. Jotenkin jaksoi vielä alkusyksyllä hieman uskoa parempaan kun kesä meni suht hyvin, marraskuussa tilanne oli jo täysin menetetty. Nyt vaan katsellaan kaaoksen leviämistä ja tilanteen lähtemistä täysin lapasesta. Sanattomaksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Mikä kaupunki?
Onko sinne pakko mennä koronan kanssa palloilemaan? Ei paljon järki päätä pakota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Mikä kaupunki?
Onko sinne pakko mennä koronan kanssa palloilemaan? Ei paljon järki päätä pakota...
On, koska käskettiin tulla päivystykseen. Ja piti ottaa pissanäyte, ohjattiin ko vessaan. Ei ole mun vika, että mua ei eristetä asianmukaisesti lukuisista huomautuksista huolimatta. Outoa syyllistää mua, kun en tähän voi muuten vaikuttaa kuin kertomalla muille potilaille tartunnastani - ja silloin aulastani lähtikin useampi ihminen, enkä yhtään ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Mikä kaupunki?
Ai että koska on korona, niin ei saisi hakeutua hoitoon päivystysluontoisten oireiden takia? Haloo, sehän on erittäin tärkeää, että päivystykseen mennään silloin, kuin terveydentila sen vaatii (esim. halvaus-, infarkti-, hengitys- ja muut vakavat oireet). Luuletko, että kukaan huvikseen päivystykseen menee palloilemaan, vai itsekö moista harrastat? Päivystyksen tehtävä on huolehtia potilaiden eristyksestä jos tarve sen vaatii. Koronasta huolimatta jokaisella on oikeus hoitoon.
Minkä takia koululaiset esikoulua myöten siirry etäopetukseen ennen joulua ja lomien jälkeen taas lähiopetukseen. Nyt koulussa tautitapauksia säännöllisesti ja vaikka tulisi jatkotartuntoja, niin niitä ei lasketa siksi kun lähes kukaan ei muka altistu jos maski on käytössä. Pöh. Sitten ihmetellään, että miten luokassa on lisää tartuntoja....
Nyt jengi matkustaa Lappiin etelästä ja taudit leviää. Moni lähtee reissuun jo ensi viikonloppuna.
Tällä hetkellä pelottaa näin riskiryhmäläisenä, koska tilanne ei ole hallussa ja taudin annetaan levitä eikä omilla toimillaan pysty enää vaikuttamaan taudin saamiseen...On vain ajankysymys kun tauti tulee lasten kautta kotiin. Ketä silloin kiittää ja kuka on vastuussa riskiryhmien suojelemisesta. Ai niin ihminen itse, mutta ei se auta tässä tilanteessa jos tauti tuodaan päiväkodista, esikoulusta tai koulusta.
Jälleen kerran lapsen koulussa koronaa...
Sveitsissäkin alkoi jo koulujen sulkeminen, jotta koronatilanne ei karkaisi jouluna täysin käsistä. Tammikuun 2 ensimmäistä viikkoa toteutetaan etäkouluna.
https://sh.ch/CMS/Webseite/Kanton-Schaffhausen/Beh-rde/Regierung/Staats…
LSHP