Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?
Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).
Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adidas ja sloggy. Siihen ne sitten loppuukin.
Ai Sloggi vai? Olivat hyviä, eivät enää. Kestää jotain pari-kolme käyttökertaa, kun hajoavat, repeävät saumoista ja tai kankaaseen tulee reikiä. Huonolaatuista kuraa nykyään
Kyllä. Juuri aamulla huomasin, että jälleen reikiintyneet Sloggit. Päätin yli 30 vuoden asiakkuuden jälkeen vaihtaa merkkiä. Mutta mihin?
Itse vaihdoin polaan. Ei niin hyviä, mutta halpoja. Eli hinta laatusuhteeltaan hyviä.
Varustelekan vaatteet. Ostan farkkuja sieltä
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon kannattajat, millainen mitoitus heillä on? Ovatko pientä kokoa? On jo pidempään kiinnostanut tilata heiltä jotain, mutta en ole saanut aikaiseksi.
Jos heillä on Euroopassa käytössä sama mitoitus kuin Japanissa, niin ota normaalia kokoasi yksi isompi. Esim. Suomessa käytän yläosissa kokoa S, Japanissa otan koon M.
Uniqlo
Muji
Banana Republic
Marimekon puuvillaiset kudotut tuotteet (ts. ei neuleet)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon kannattajat, millainen mitoitus heillä on? Ovatko pientä kokoa? On jo pidempään kiinnostanut tilata heiltä jotain, mutta en ole saanut aikaiseksi.
Jos heillä on Euroopassa käytössä sama mitoitus kuin Japanissa, niin ota normaalia kokoasi yksi isompi. Esim. Suomessa käytän yläosissa kokoa S, Japanissa otan koon M.
T-paidoissa itse otan kokoa suuremman mutta kaikissa muissa vaatteissa otan normaalin tai pienemmän. Esim farkuissa mahduin kokoon 22 tuumaa vaikka olen yleensä kokoa 24.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai Sloggi vai? Olivat hyviä, eivät enää. Kestää jotain pari-kolme käyttökertaa, kun hajoavat, repeävät saumoista ja tai kankaaseen tulee reikiä. Huonolaatuista kuraa nykyään
Kyllä. Juuri aamulla huomasin, että jälleen reikiintyneet Sloggit. Päätin yli 30 vuoden asiakkuuden jälkeen vaihtaa merkkiä. Mutta mihin?
Kokeile tamsilkiä, minulla kestäneet hyvin ja suomessa valmistettu!
Itse olen ollut tyytyväinen Jesper Juniorissa myytäviin Keiki-merkkisiin lastenvaatteisiin. Markettihintaisia (tai marginaalisesti kalliimpia) ja laatu tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Crivit by Lidl. Kestää katseen ja kukkaron.
Hajosivat saumoista ja eivät kestä kulutusta. Toimivat vain soffaperunaurheilijoille.
Kestävät 5 spinningtuntia ja 5 pesua.
Jos sen xl-vartalon tunkee s-koon housuihin, niin kyllä ne saumat housuista hajoaa merkistä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T-paidoissa itse otan kokoa suuremman mutta kaikissa muissa vaatteissa otan normaalin tai pienemmän. Esim farkuissa mahduin kokoon 22 tuumaa vaikka olen yleensä kokoa 24.
Tarkoitat farkuilla varmaan niitä venyviä leggings-pantseja. Kyllähän ne tosiaan venyy.
Fakta kuitenkin on, että Uniqlolla mitoitus on japanilainen, eli pienempi. Jos olet suomessa M, Uniqlolla olet L. Ainakin jos haluat vaatteiden istuvan päällesi niin, kuin niiden on tarkoitettu istuvan. Usko pois - olen asunut Japanissa jo useita vuosia, ja koulutukseltani olen vaatesuunnittelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon neulepuserot!
Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.
Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.
Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä.
Sitten meillä on aika erilainen käsitys kauniista ja naisellisista vaatteista, koska mun silmiin nuo ovat haljuja rekkale*sbomalleja jotka ovat sopivia ihmiselle joka haluaa sulautua toimiston beigenväriseen takaseinään. Sellaisia "ostin kun oli pakko jotain ostaa eikä ole mitään väliä miltä näyttää kunhan on jokin rätti päällä, plus kätevää kun puoliso voi lainata samoja vaatteita" -valintoja.
Apua, täällähän on joku jolla on lähtenyt ihan mopo keulimaan. Take it easy, kukaan sinua pakota niitä vaatteita ostamaan hyvä ihminen!
t. keskustelua huvittuneena seurannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havaitsin että oli vaikea löytää puuvillaisia, Stockmannilta ostin kahdet, Speidel. 7,90 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin ensilukemalta että käytit samoja Sloggeja 30 v ja nyt pöksyt on hajonneet ja sinä vaihdat tuohtuneena merkkiä 😺🌬
Ja tosiaan ei ole Sloggit yhtä hyviä kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Varustelekan vaatteet. Ostan farkkuja sieltä
Oikein kiva paikka. Se Konalan myymälä. Tykkään maihareista.
Vierailija kirjoitti:
Uniqlo
Muji
Banana Republic
Olen täysin tippunut muutamassa vuodessa muodista.
Uniqlon myymälöitä tulee heti jokaisella Tukholman, Dusseldorffin, Lontoon ja Pariisin reissuilla aina vastaan. Ikinä ei houkutellut menemään sisään mutta tämän ketjun ansiosta nyt on kiinnostus herännyt. Olen toki ihmetellyt, koska japanilaisia turisteja näissä liikkeissä on näkynyt laumoittain.
Helsingin Mujissa olen käynyt. Onko Uniqlo saman tyyppinen? Pelkistetty, yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon kokostandardista: mitoitukset on erilaiset Euroopassa ja Aasiassa. Jos on epävarma niin kannattaa mitata jostain vanhasta hyvän kokoisesta puserosta ja verrata senttimetrimittoihin, jotka löytyy tuotesivulta.
Jotkut tuotteet ovat sitten eurooppalaisellakin standardilla väljiä, oversize / relax fit vaatteet nimensä mukaisesti isompia kuin perusmallit. Esimerkiksi naisten merinovillaneuleissa crew neck on ns. perusmitoitus ja V-neck puolestaan relax fit ja selvästi väljempi malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlo
Muji
Banana Republic
Uniqlon myymälöitä tulee heti jokaisella Tukholman, Dusseldorffin, Lontoon ja Pariisin reissuilla aina vastaan. Ikinä ei houkutellut menemään sisään mutta tämän ketjun ansiosta nyt on kiinnostus herännyt. Olen toki ihmetellyt, koska japanilaisia turisteja näissä liikkeissä on näkynyt laumoittain.
Helsingin Mujissa olen käynyt. Onko Uniqlo saman tyyppinen? Pelkistetty, yksinkertainen?
Uniqlolla on Suomeen toimittava nettikauppa, heillä on mm. yhteistyömallistoja muiden toimijoiden kanssa, tällä hetkellä esim. Marimekon. Google on kaveri. Nettikaupassa voi selvittää myös sopivaa kokoa mm. oman pituuden, painon, iän ja vartalon muodon Perusteella (viitaten tuohon mitoituskeskusteluun).
Äänestän myös Uniqloa. Minusta kauniita värejä, 100 % villaa, ei kävele jokaisen päällä vastaan (paitsi nyt kun kaikki av-mammat tilaa Japanin tyhjäksi) ja leikkaukset sopivat minulle, tosin olen yhtä pieni kuin aasialaiset. Sopivasti yhdistelemällä saa kyllä toimiston pukukoodiinkin sopivan kokonaisuuden, ei niitä printtikauhtanoita tarvitse tilata.
Käytän kokoa XS tai S ja monesti vaatteet ovat silti kivantuntuisia, eivät kiristäviä makkarankuoria. Esim. COS:in housuissa saan tilata kokoa 38-40, miten lie mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlo
Muji
Banana Republic
Uniqlon peruslinja on pelkistetty. Erikoismallistoissa on vähän vaihtelevia tyylejä, esimerkiksi Uniqlo U-mallistossa on vähän omituisempia muotoja, oversize-juttuja ja värimaailmassa paljon neutraalia ruskeaa ja beigeä.
Just äsken oli yhteistyö Marimekon kanssa. Marimekon printtejä Uniqlon tuotteissa.