Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka jätit alkoholin tai tupakan?

Vierailija
23.08.2026 |

Joo, joo, tiedän, et vaan juonut. Et vain polttanut...

Mikä oli motivaattorisi?? Millä sait korvattua nuo? Millä kulutit aikasi? Hyvät puolet? Huonot puolet? Jotain muuta mitä haluat sanoa noiden luopumisesta?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan osalta alkoi terveys huolettaa noin nelikymppisenä. Mietin lopettamista varmaan vuoden ja päätin hyvissä ajoin, että lopetan tiettynä päivänä. Yritin edeltävinä viikkoina vähentää, mutta se oli ihan virhe, sai vain ajattelen tupakkaa entistä enemmän. Mulle sopii joko-tai - ajattelu paremmin.

Kävin lisäksi hypnoosissa. Luulisin, että oli merkittävä tuki. 

Ennalta päättämänä päivänä sitten lopetin. Yhtään tupakkaa en ole edes maistanut sen jälkeen. Nyt tiedän, että en enää aloita uudestaan. 15 vuotta kohta lopettamisesta. 

Vierailija
2/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti jättänyt vaan potkin heidät ovesta ulos 140 läskikilon keralla eräänä perjantaina marraskuun alussa kaksi vuotta sitten. Seuraavana yönä satoi ihan hitokseen lunta, mikä oli oudon tyydyttävää :D

Ilmoitin, että mä en enää ole kolmas pyörä tämän läskin ja hänen päihderiippuvuuksiensa rakkaussuhteessa, adios.

Vierailija
4/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kaikki alkoholit enkä enää ostanut lisää. Muistin, että pienetkin määrät aiheuttavat syöpää.

Vierailija
5/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota hypnoosia olen joskus googletellut! Missä kävit? Koitko sen hyödylliseksi?

Vierailija
6/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun lentokoneissa ei saanut enää polttaa ja olin lähdössä pitkään reissuun. En halunnut saada hepulia koneessa. Aina vain olin polttamatta sen yhden. Fyysiset vieroitusoireet yllätti. Mutta kun olin ollut päivän polttamatta, se oli iso saavutus. En asunut pilata sitä. Ja tiesin, että jos poltan yhden, niin se siitä sitten. Eli aina vain olin polttamatta sen yhden tupakan. Aluksi käytin nikotiinipurkkaa. Mutta siitäkin piti vierottua tavallisella purkalla. Se oli suht helppoa. 

Vierailija
7/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on lopulta helppo, kun riippuvuudesta katkeaa viimeinen lanka. Vähentämällä ja uudet yritykset, aikoinaan. Salvia ym. Alkoholia ei kaipaa juuri, sitä voi ottaa joskus vähän tai ei ollenkaan. Ilman on ihan hyvä olla. 

Vierailija
8/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo syöpä. Joten se ei ole motivaattorini. Syöpäni ei tullut elintavoista.

Vierailija
9/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkot ei jossain vaiheessa vaan enää kestäneet tupakoimista. Olin polttanut parin viikon ajan normaalia enemmän, ja sit vaan lopetin. Oli vaikeaa, mutta kannatti. En noin 25 vuoteen polttanut yhtään tupakkaa, eikä enää tee missään tilanteessa edes mieli.

Vierailija
10/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkosta tuli vain rahanmenoa eikä mitään hyödyllistä. 

Vierailija
11/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut jo syöpä. Joten se ei ole motivaattorini. Syöpäni ei tullut elintavoista.

Jos terveys ei kiinnosta niin ei ole mitään syytä vähentää/lopettaa.

Vierailija
12/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni kauniisti pyysi, niin eihän siinä ollut vaihtoehtoja.

Vierailija
13/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ymmärtää syvällä sisällään miksi nuo ovat pahasta eikä vaan mieti, että "ei kyllä pitäisi" vaan koska joku on niin sanonut, mutta et ole sisäistänyt miksi niin sanotaan.

Vierailija
14/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ja suolistosairaus. Ei ollut vaikea lopettaa.

Vierailija
15/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kerran vahingossa viinat Alkon kassalle ja tupakat takin taskuun. Nyt olen korjannut tilanteen.

Vierailija
16/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättänyt. Juon nytkin, kohta autoilemaan. Tupakka ei maistu.

Vierailija
17/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi hassua ja outoa, mutta en koskaan ollut ajatellut itseäni tupakoitsijana vaikka poltin. Sitten eräänä kauniina päivänä se jotenkin meni tajuntaan, että minä olen tupakoitsija ja se taas oli sen sortin järkytys ja niin kaukana minusta ja arvoistani, että oikeastaan se lopetuspäätös tuli sen kummempia ajattelematta. Enkä edes päättänyt mitään, että poltan vielä tämän askin tai lopetan ensi maanantaina vaan lopulta se röökinpoltto loppui juna-asemalla kesken röökin. En vaan kyennyt enää ottamaan sitä seuraavaa hatsia.

Röökiaski pyöri avattuna mukana varmaan kuukauden ja sitten se siirtyi lipaston laatikkoon, mutta kertaakaan en repsahtanut ja lopulta se aski meni roskiin. Suht samaan aikaan loppui alkoholinkäyttökin, mutta sitä olin kyllä suunnitellut jo pidempään ja aika harvakseltaan sitä silloin enää käytinkään.

Mitään en kyllä koe saaneeni tilalle enkä tiedä käytänkö aikaani yhtään sen järkevämmin -olenhan nytkin täällä mutta ainakin omalla kohdalla se lopettaminen oli jopa ärsyttävänkin helppoa. Olisinpa tajunnut sen jo aiemmin.

Vierailija
18/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin tohon pöydälle äsken.

Onneks ne on nyt taas tässä.

Vierailija
19/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan noita aloittanut, niin ei ole koskaan tarvinut lopettaakaan.

Vierailija
20/53 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus vapauttaa kaikista päihteistä ja riippuvuuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan