Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset paljonko eläke on netto kuukaudessa. Asiallisesti pyydän

Vierailija
25.01.2020 |

Työeläke Itselläni 1104 €/kuukaudessa.
Itse maksettu eläke Barclays pankista on keskimäärin 970€, vaihtelee vähän riippuen punnan kurssista.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmisen eläke muodostuu jos vaikka työeläke jää jostain syystä tyyliin 240e ?

Millä hän elää ?

Kela maksaa takuueläkettä noin 800 euroa. Tieto löytyy netistä.

Inkeriläiset paluumuuttajanaiset naapurissani saavat takuueläkettä ja ovat kiitollisia.

Vierailija
82/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen viiden vuoden päästä saamaan eläkettä 1680 miinus vero, n. 20 %. Töissä ehdin olla siihen asti 47 vuotta.   Åitiysloma-ajat vähentävät  eläkesummaa, ei kai enää nykyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisten työläisten eläkkeet tulee olemaan pienempiä kuin edellisen sukupolven. Johtuu eläke uudistuksesta.

Koko eläkejärjestelmä joudutaan vielä avaamaan ja muuttamaan, jos syntyvyyttä ei saada nousemaan Suomessa.

Niin, ei kannata surra.

Kun ei ole mitä surra, kohta enään... ☺

Vierailija
84/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisten työläisten eläkkeet tulee olemaan pienempiä kuin edellisen sukupolven. Johtuu eläke uudistuksesta.

Koko eläkejärjestelmä joudutaan vielä avaamaan ja muuttamaan, jos syntyvyyttä ei saada nousemaan Suomessa.

Niin, ei kannata surra.

Kun ei ole mitä surra, kohta enään... ☺

Myös nyt eläkkeelle siirtyvien ja viime vuosina eläköityneiden eläkelaskenta on heikompi kuin aikaisemmin. Raja meni 1947 syntyneissä, eli nyt 73-vuotiaissa.

Vierailija
85/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se väliryhmä kanssa. Joilla osa lasketaan vanhan kaavan mukaan ja osa uuden. Ne on huonoimmassa asemassa, eläkeen taso on alempi verrattuna kumpaankin muuhun laskentaryhmään.

Siinä on porsas aukko. Joka tulisi korjata.

Vierailija
86/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 e  + 900e pääomatuloja / kk.  Ikää 71 , tai oliko 72 v nainen.  Lasten kanssa kotona n 5 vuotta.  Itse jäin puoliorvoksi  1 vuotiaana. Yh äiti kasvatti ja koulutti koko katraan ilman mitään rahallista sos. apua.  Aviomieheni saa ehkä n. 4200 e / kk + pääomatuloja ?.  Mieheni ja hänen 4 sisarustaan jäi puoliorvoksi jo 2vuotaana. Yh äiti koulutti 3 dipl.insinööriä ja heistä kahdella oli 6 ällää. Maksullinen koulu , ei vuokratukia, ei sos. avustuksia, ei ilmaisia lääkäreita.

Vierailija
87/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläke 1570e netto. Olen 40v. Ehdin opiskella yliopistotutkinnon ja olla töissä 8v. Kuten edellinenkin kirjoittaja, olisin mieluummin työkykyinen kuin sairas.

Miten työkyvyttömyyseläke on yhtä paljon kuin 42 vuotta työtä tehneen eläke, kuuluuko siihen joku vakuutuskorvaus-? En kadehdi, utelias vain.

Vierailija
88/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen viiden vuoden päästä saamaan eläkettä 1680 miinus vero, n. 20 %. Töissä ehdin olla siihen asti 47 vuotta.   Åitiysloma-ajat vähentävät  eläkesummaa, ei kai enää nykyään?

Tulet yllättymään, vero on 25 % eläkkeistä.

Vierailija
89/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisena palkkakuopassa olleena myös eläke jäi pieneksi. Alan vaihto, ajoittainen työttömyys ja osa-aikainen työ vaikuttivat myös asiaan. Nyt olen ollut 2.5 vuotta eläkkeellä. Vaatteet kirppikseltä. Hammashoito, uudet silmälasit, kampaaja luksusta. Ainoa etelänmatka vuodessa on päiväristeily, jonka huipentuma on cafe latte. Nettoeläke 1349 euroa.

Vierailija
90/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet yllättymään, vero on 25 % eläkkeistä.

Älä valehtele. Laskin verottajan laskurilla, että esim. kirkkoon kuuluvalle helsinkiläiselle veroprosentti tuosta eläkkeestä on ilman mitään vähennyksiä 16,5. Kunnassa, jossa kunnallisvero on korkeampi, veroprosentti on jonkin verran suurempi, mutta yhdessäkään kunnassa Suomessa se ei ole 1680 euron kuukausieläkkeellä 25.

Vierailija
91/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläke 1570e netto. Olen 40v. Ehdin opiskella yliopistotutkinnon ja olla töissä 8v. Kuten edellinenkin kirjoittaja, olisin mieluummin työkykyinen kuin sairas.

Miten työkyvyttömyyseläke on yhtä paljon kuin 42 vuotta työtä tehneen eläke, kuuluuko siihen joku vakuutuskorvaus-? En kadehdi, utelias vain.

Siinä lasketaan mukaan sairauden tai vamman taki saamatta jääneet palkat. Oletuksena on, että olisit jatkanut samassa työssä varsinaiseen eläkeikään saakka.

Itse jäin eläkkeelle 49-vuotiaana vuonna 2016 ja siihen astinen eläkertymä melko tarkkaan tuplaantui.

Vierailija
92/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirmuisia summia!! Just katsoin paljon mulla olisi tällä hetkellä työeläke jos jostain syystä pääsisin pois työelämästä. Se oli huimat 404e?? Työura alkoi vuonna 1994 ja kerran ollut äitiysvapailla kaksi vuotta. Sama työnantaja ollut yli 20 vuotta. Mutta olenkin osa-aikainen myyjä.

Minulla on myös työelämää takana 20 vuotta ja eläkekertymä 620 e/kk. Jipii. Kahden lapsen äitiysvapaat myös minulla pidetty, mutta eihän se kokonaisuuteen mitään vaikuta. Toisaalta kiva, että laskelmassa lukee leikkurin vieneen 65 euroa, eli ilmeisesti jossain vaiheessa olisi pitänyt olla kertynyt jo lähemmäs 700e/kk. Paljon huvittaa maksella eläkemaksuja kun arvioitu eläköitymisikä nousee koko ajan ja leikkuri leikkaa vaan...

Sulla on kyllä paljon lokoisampi elämä jo nuorena, mitä nykyisillä vanhuuseläkeläisillä oli. Juurikin terveydenhoito, asunnot, koulutus jne on mahdollista kaikille kykeneville ja jos ei kykene, niin sitten hoidetaan yhteiskunnan varoilla.

Nykyisten eläkeläisten lapsuudessa vouti tuli hakemaan ojankaivuutyömaalle kaikki työhaluttomat, niin ei  ollut työttömyyttä, ja ajateltiin ettei ihminen elä ilman työtä.  Ennen köyhiä ja vammaisia ja vanhuksia hoidettiin jonkun sukulaisen  nurkissa, eikä aina kovin ystävällisesti. Koulutus päättyi useimmilta 15-vuotiaana ja sitten töihin. Tytöt piikoivat muutaman vuoden ja sitten tekivät lapsilauman ja hoitivat ne. Sitten hoitivat lapsenlapsetkin, jos eivät olleet työlelämässä. Eipä mennyt rahaa päiväkoteihin ja tarhoihin. Rikkaita olivat rikkaiden lapset ja keskiluokkaa, joilla vaimo kävi töissä ja oli vara palkata apulainen huolehtimaan kodista.

Elinikäkin on kasvanut paljon, ilmeisesti jopa yllättänyt eläkkeestä päättävät. Ennen tavattiin kiltisti kuolla muutaman vuoden eläkkeelle jäämisen jälkeen, nyt naisten elinikä on jotain 86 vuotta. Nythän vissiin tuo eliniän muutoskin näkyy eläkkeissä.

Vierailija
93/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä lasketaan mukaan sairauden tai vamman taki saamatta jääneet palkat. Oletuksena on, että olisit jatkanut samassa työssä varsinaiseen eläkeikään saakka.

Itse jäin eläkkeelle 49-vuotiaana vuonna 2016 ja siihen astinen eläkertymä melko tarkkaan tuplaantui.

Okei, kiitos!

Vierailija
94/106 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1900e/kk

Töitä jokunen vajaa 40v . Olisi vähän suurempi , jos en olisi järjestänyt itseäni ansiosidonnaisen putkeen 3 vuodeksi ennen eläkettä kun sinne silloin vielä pääsi.

Kääkkä 65v

Pakko sanoa, että olen kateellinen tällaisista eläkkeistä. En saa käteen edes nyt työelämässä ollessani samaa summaa, vaikka työvuosia on takana jo 30 vuotta. t. insinööri

Hm..insinöörin tutkinnolla vuodelta puunuija minäkin eläkkeeni keräsin enkä edes huippupalkoilla. Lopettaessani ( 2013) olin "huipulla" n.3900 e. Yksi vuoden äitiysloma. Työ valtio(vähennys eläkkeeseen) / yksityinen 2/3 suunnilleen.

T. Kääkkä 65v

Vierailija
95/106 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 1738e , ikää 40 v t:hoitsu

Vierailija
96/106 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä tulee tilille aika tasan 2000€/kk.

Työkyvyttömyyseläke reilu kolmekymppisestä alkaen, muutti juuri nimikkeensä vanhuuseläkkeeksi. Täytän tänä vuonna 63.

Vierailija
97/106 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto 1738e , ikää 40 v t:hoitsu

Kysyttiin nettoeläkettä. Voitko korjata, kiitos.

Vierailija
98/106 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvyttömyyseläke on melko tarkkaan 1100 euroa nettona.

Mä eläisin tälläisellä rahalla oikein hyvin, tuohon päälle vielä sijoituksista 500e kk niin ei olisi hätäpäivää, jäisi vielä lisää sijoituksiin joka kuukausi tuosta.

Vierailija
99/106 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 49-vuotiaana, eläkkeestäni jää käteen 1600 €. Työelämässä olin 30 vuotta.

Vierailija
100/106 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma eläke melko vaatimaton, mutta leskeneläke ihan mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan