Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisitko toimeen ilman KELA:aa.

Vierailija
25.01.2020 |

Minä tulisin paljon paremmin toimeen ilman kelaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö tota

Vierailija
2/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulisin. 2 kertaa olen ollut vanhempain lomalla, lapsilisät 2 lapsesta saanut, kerran eläessäni 10 pv saikku. Lääkkeitä satunnaisesti. Ainakin toistaiseksi pärjään mutta kuka tietää tulevasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi, Mikan faijan bmw on kuultava aina aamuisin ennen töihinlähtöä ja viikonloppu ei lähde kunnolla käyntiin ilman puistossa biisin kuuntelua.

Vierailija
4/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko KELA toimeen ilman minua?

Vierailija
5/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kommunismismissa ole vaihtoehtoja, suomi on niin kehitysmaa, että ei ole edes vakuutussairaaloita saati laadulla kilpailua terveyspalveluista, ei vakuutusmarkkinoita, jos sairastuu.

Ei yritystoimintaa joka tarjoaisi työtä.

Suomeen ei investoi kukaan.

Pakko mennä kelan sairaalaan, systeemi aivan kuten Neuvostoliitossa oli.

Vierailija
6/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit tulla toimeen ilman KELAA, mutta eivät kaikki muut. Kuten työttömät, opiskelijat, sairaat, eläkeläiset. Suurimman osan eläkkeistä maksaa muuten KELA. Jos jäät joskus eläkkeelle Ap, niin tarvitsetko sitä sitten?

Vierailija
7/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kommunismismissa ole vaihtoehtoja, suomi on niin kehitysmaa, että ei ole edes vakuutussairaaloita saati laadulla kilpailua terveyspalveluista, ei vakuutusmarkkinoita, jos sairastuu.

Paitsi että Suomi on edelleen rikas länsimainen hyvinvointiyhteiskunta, toisin kuin Neuvostoliitto oli. Jo pelkästään sen vuoksi minä ja sinäkin voidaan olla netissä ja keskustella vauvapalstalla. Neuvostoliitossa S talin olisi varmaan senkin kieltänyt. :D

Vierailija
8/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tulisi. Käyn töissä ja maksan kiltisti veroni, jotta meillä olisi mahdollisuus edes jonkinlaiseen sivistyneeseen valtioon, jossa pidetään myös heikoimmista huoli.

Jopa kaikkein varakkaimpien kannattaisi muistaa sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja yhteiskuntarauhan suora yhteys.

Vierailija
9/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en tulisi

- VIherpunamädättäjä.

Vierailija
10/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai Suomeen kukaan investoi niin kauan kuin vassarit verottaa kaiken kuoliaaksi. Huh?

Vierailija
11/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen koko ajan.

Vierailija
12/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytä mitään reseptilääkkeitä, niin Kela kortilla voi heittää vesilintua. Sillä kortilla pitää myös ilmoittautua poliklinikkakäynneille mutta jos ei sellaisia ole, niin se ja sama. Omaa Kela korttiani en ole tarvinnut vuosiin mihinkään näistä.

Vierailija
13/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit tulla toimeen ilman KELAA, mutta eivät kaikki muut. Kuten työttömät, opiskelijat, sairaat, eläkeläiset. Suurimman osan eläkkeistä maksaa muuten KELA. Jos jäät joskus eläkkeelle Ap, niin tarvitsetko sitä sitten?

Suurimman osan eläkkeistä maksavatkylläkin työeläkeyhtiöt, Kela maksaa kansaneläkkeet ja muut tuet.

Vierailija
14/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että moni vanhempi miettisi kaksi kertaa vanhemmaksi ryhtymistä ilman kelaa. Tuskin työnantajatkaan maksaisivat palkkaa jos kela ei niille osaa korvaisi. Hyvät säästöt vähintään tulisi olla, tai sitten lapset laitettaisi hoitoon 3 kuisina kuten muualla.

Vierailija
15/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroina se mitä sinä nostat rahaani kelasta.

Minä olen maksanut itse eläkkeeni, olen eläkkeellä ja sen maksaa minulle PBGC (USA)

Vierailija
16/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysmaissa ei ole mitään kela:aa kuten kommunismismissa.

Sivistysmaissa on toimivat vakuutusmarkkinat ja vakuutussairaalat kilpailevat huippulaadulla ja asiakaspalvelulla.

Vierailija
17/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo jenkkien vakuutussairaalat veloittaa kynän ojennuksestakin tuhansia euroja koska voivat. Ja vakuutus on voimassa niin kauan kun on töitä. Ja vakuutuksesta huolimatta maksettavaa jää enemmän tai vähemmän, vakuutusmaksut tietysti tonneja per kk.

Vierailija
18/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi. Tai siis voisin tullakin jos olisi yhä kelasta erillään oleva sosiaalitoimi josta voisin saada toimeentulotukea.

Vierailija
19/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin nyt, kun en saa Kelasta muuta kuin lääkekorvaukset. Toki pienellä palkalla sekin on tarpeen, mutta ei välttämätön. Olen kuitenkin ollut sekä opiskelija että työtön, jolloin en olisi pärjännyt ilman Kelan tukea.

Vierailija
20/26 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa ei tarvitse kirjoittaa isoilla kirjaimilla ja sen voi taivuttaa ihan normaalisti.

Tulisitko toimeen ilman Kelaa?

Huomaa kysymysmerkki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi