Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leivonnaisia tai ruokia, joiden hypetystä et ymmärrä

Vierailija
24.01.2020 |

Minä en ymmärrä macarons leivoksia, enkä sushia.. :D Makuja on toki monia, nämä ovat vain mielipiteitäni.

Kommentit (239)

Vierailija
161/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mantelimassa täytteinen laskiaispulla. Kyllä se on vadelmahillolla ja kermavaahdolla :P

Rahvas syö hillolla, parempi väki mantelimassalla (tätä on Helsingissä asuinalueittain tilastoitukin, rikkailla alueilla myydään enemmän mantelimassapullia ja köyhillä hillo).

Omasta mielestäsi kuulut tietenkin siihen ”parempaan väkeen” (mitä ei edes oikeasti ole olemassa, kaltaistesi wannabe-rikkaiden harhaa).

En minä niin sanonut ollenkaan. Mutta niin vaan varakkaammilla alueilla mantelimassaversio on ylivoimaisesti suositumpaa ja toisinpäin. Oma tulotasoni tai edes kummasta pidän ei liity mitenkään tähän.

Laita linkki tähän ”tutkimukseen”.

Olen ison kauppaketjun hankintojen parissa töissä, joten varsin selvästi tuo menekki näkyy. Linkkejä voit etsiä itse.

Puhuit itse nimenomaan tutkimuksesta. Laita siis se linkki, mutten todistelusi ei ole senkään vertaa uskottavaa.

En puhunut tutkimuksesta yhtään mitään. Sanoin että asiaa on tilastoitu, ainakin meillä on hyvin tarkat tilastot muutenkin siitä, millainen ruoka tekee kauppansa milläkin asuinalueella.

Joten tutkimuksesi voit kaivaa ihan itse.

Mun entinen pomo, suomenruotsalainen keittiömestari, laittoi laskiaispullien väliin halvaa ja kun sitä ihmettelin, hän selitti, että ihan perinteinen juttu hänen kotiseudulla. Oli kotoisin jostain länsirannikon ruotsinkielisestä kaupungista, en enää muista mistä. 

Hyvä idea, pitääkin kokeilla! Mantelimassa on mun suosikki silti

Vierailija
162/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiaispulla ja Toscakakku, yrjistä 🤮🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravut

Minimaalisesti syötävää maksimaalisella askartelulla. Eikä makukaan mikään ihmeellinen ole.

Joo, mutta siinähän onkin pääasia ottaa snapsia vähän väliä.

Vierailija
164/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grahampuuro, lanttuhauta, porkkanalaatikko, limppisoppa, tappaiskeitto, rosolli, livekala, kaikki ruoat, joissa on etikkaa, liian suolaiset ruoat, kiusaukset, valkosipuliruoat, homejuustot, liian vahvat juustot, rucola eli sinappikaali, pannupizzat (kuka jaksaa pupeltaa sitä mautonta taikinamäärää), akvaviitti, punaviini, erittäin hieno arrakkipunssi, kaikki ruoat ja juomat, missä on ruusukvitteniä, mämmi ja kesäkeitto.

No tosiaan - ihan alinomaa törmää tappaiskeiton, limppisopan ja lanttuhaudan ylettömään hypetykseen!

Vierailija
165/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avokadopasta, mokkapalat

Googlaa maailman parhaat mokkapalat. Lupaan että eivät ole kuivia kuten perusreseptillä tulee. Parhaimmillaan leipomista seuraavana päivänä.

No enpä tiedä. En ole eläissäni saanut hyviä mokkapaloja, joten ei kiinnosta leipoa niitä sen toivossa, että joku resepti olis muita parempi.

166/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cupcaket

Vierailija
167/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähtitortut.

Äiti teki ennen niitä itse tehdystä voitaikinasta, eikä ne olleet yhtään pätkää lehteviä ja murenevia, vaan pikemminkin tiiviitä :) eli sellaisia, joita kaikki pitäisivät epäonnistuneina nykyään. Ja ah, ne oli niin hyviä! Näistä nykyisistä tomusokereineen en tykkää yhtään.

Vierailija
168/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizza, lähes kaikki pastaruoat, proteiinirahkat ym. teollinen muka terveellisenä brändätty trendipaska, lähes kaikki smoothiet, sipsit, Fazerin halvan makuinen paskasuklaa

Älä viitsi. Kuulostat turhautuneelta teiniltä, jolle ei kelpaa mikään, koska kaikki on mukamas niin pahaa. Mun tuntemat ihmiset ei syö tuotosta, joka tulee ulos ihmisen tai eläimen peräpäästä.

Kelpaa mm. likipitäen kaikki tuoreet raaka-aineet lukuunottamatta papaijaa ja puolukkaa.

Sekoitukset ei välttämättä kelpaa.

Okei, ja eri ruoka-aineet ei saa koskettaa toisiaan.

Vierailija
169/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasagne (hieno nimi makaronimössölle), sushi, marenki, pihvit

Mitäs vikaa makaroonimössössä on!

Vierailija
170/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mantelimassa täytteinen laskiaispulla. Kyllä se on vadelmahillolla ja kermavaahdolla :P

Rahvas syö hillolla, parempi väki mantelimassalla (tätä on Helsingissä asuinalueittain tilastoitukin, rikkailla alueilla myydään enemmän mantelimassapullia ja köyhillä hillo).

Ehkä varakkuus korreloi kielen kanssa 😏 Oma kokemukseni on, että ruotsinkieliset ja ruotsalaiset käyttävät mantelimassaa, suomenkieliset hilloa.

Vierailija
171/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka kala ja merenelävät. Ruotsalainen Princesstårta, siis vihreällä marsipaanilla päällystetty äärimmäisen imelä täytekakku.

Vierailija
172/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hillo on minusta ihan järjetön, koko pulla ei maistu enää muulta. Yhtä kuvottava kuin hillomunkin hillo. Hillopullan ystävät ovat joko lapsia / lapsen tasolle jääneitä tai eivät ole oikeasti maistaneet manteli pullaa, ja elävät mielikuvien varassa.

En elä mielikuvien varassa, vaan minusta mantelimassa on pahaa. En pidä siitä.

Vierailija
173/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustohyydykekakut. Imelää höttöä, pohja niin kivikova ja kuiva ettei saa palasta leikattua

Noin huonoa juustokakkua en ole koskaan saanut. Olitko ihan itse tehnyt? Vaihda reseptiä.

Vierailija
174/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaviaarin, ostereiden, rapujen ja muidenkin kalliimman puoleisten merenelävien hehkutusta en itse ymmärrä.

Toinen on tryffeli, siis sieni. Pilaa mielestäni voimakkuutensa takia minkä tahansa ruoan.

Vierailija
175/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterit. Parhaat maistuvat merivedelle?? En tajua.

Vierailija
176/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kinuskikakkua ja kinuskia ylipäätään. Sellaista niljaista ja yli-imelää, joka tarttuu hampaisiin.

Vierailija
177/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliraaka liha ja kala. Kalasta pidän kyllä graavattuna tai sashiminakin, mutta osittain paistettuna en oikein välitä. Liha taas kypsänä, mutta vielä mehevänä.

Vierailija
178/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä varakkuus korreloi kielen kanssa 😏 Oma kokemukseni on, että ruotsinkieliset ja ruotsalaiset käyttävät mantelimassaa, suomenkieliset hilloa.

Ruotsissahan ei tunneta hillotäytettä. Kaikilla muilla tavoilla tuunaavat laskiaispullansa kyllä, tekevät runsaudensarven muotoisia tai suklaakermavaahdolla täytettyjä, mutta hillosta ei ole kuultukaan.

Itse olen suomenkielinen ja kotona kyllä suosittiin mantelimassaa.

Vierailija
179/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota jatkuvaa Itä-Aasian hypetystä, vaikka nykyään ihmisiä kehotetaankin suosimaan lähiruokaa. Tämä Itä-Aasia -juttu on mennyt siihen, että moneen ruokaan survotaan inkivääriä ja kookosta, jopa karjalanpaistiin. Mikä ihme ilmasto- ja ekoteko se on, että täytyy käyttää jostain toiselta puolelta maailmaa rahdattua kookosta?

Lisäksi en ymmärrä alkuunkaan riistan ylimarinointia, siinähän häviää se oleellinen, eli riistanmaku.

Vierailija
180/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boring!

Sitä paitsi juuri tätä hillo-kerma -täytettä aina hypetetään ja haukutaan mantelimassaa. Kum suomisuussa ei siedetä mitään hienostuneempia makuja. Hilloa ja jauhoslärvää.