Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leivonnaisia tai ruokia, joiden hypetystä et ymmärrä

Vierailija
24.01.2020 |

Minä en ymmärrä macarons leivoksia, enkä sushia.. :D Makuja on toki monia, nämä ovat vain mielipiteitäni.

Kommentit (239)

Vierailija
121/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mantelimassa täytteinen laskiaispulla. Kyllä se on vadelmahillolla ja kermavaahdolla :P

Rahvas syö hillolla, parempi väki mantelimassalla (tätä on Helsingissä asuinalueittain tilastoitukin, rikkailla alueilla myydään enemmän mantelimassapullia ja köyhillä hillo).

Omasta mielestäsi kuulut tietenkin siihen ”parempaan väkeen” (mitä ei edes oikeasti ole olemassa, kaltaistesi wannabe-rikkaiden harhaa).

En minä niin sanonut ollenkaan. Mutta niin vaan varakkaammilla alueilla mantelimassaversio on ylivoimaisesti suositumpaa ja toisinpäin. Oma tulotasoni tai edes kummasta pidän ei liity mitenkään tähän.

Ensiksi, laskiaispulla on mantelimassatäytteinen. Hillolla täytetty pulla on hillopulla.

Ainakin jos Helsinkiä ajatellaan, niillä "varakkaammilla" alueilla asuu enemmän alkuperältään suomenruotsalaisia joille on ihan itsestäänselvyys ettei laskiaispullaan kuulu hillo.

😂😂😂

Vierailija
122/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mantelimassa täytteinen laskiaispulla. Kyllä se on vadelmahillolla ja kermavaahdolla :P

Rahvas syö hillolla, parempi väki mantelimassalla (tätä on Helsingissä asuinalueittain tilastoitukin, rikkailla alueilla myydään enemmän mantelimassapullia ja köyhillä hillo).

Omasta mielestäsi kuulut tietenkin siihen ”parempaan väkeen” (mitä ei edes oikeasti ole olemassa, kaltaistesi wannabe-rikkaiden harhaa).

En minä niin sanonut ollenkaan. Mutta niin vaan varakkaammilla alueilla mantelimassaversio on ylivoimaisesti suositumpaa ja toisinpäin. Oma tulotasoni tai edes kummasta pidän ei liity mitenkään tähän.

Laita linkki tähän ”tutkimukseen”.

Olen ison kauppaketjun hankintojen parissa töissä, joten varsin selvästi tuo menekki näkyy. Linkkejä voit etsiä itse.

Puhuit itse nimenomaan tutkimuksesta. Laita siis se linkki, mutten todistelusi ei ole senkään vertaa uskottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinipatukat, raakakakut ja energiajuomat.

Ice tea.

Viher-smoothiet.

Inkiväärishotit. Inkivääri muutenkin.

Vierailija
124/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ison kauppaketjun hankintojen parissa töissä, joten varsin selvästi tuo menekki näkyy. Linkkejä voit etsiä itse.

Puhuit itse nimenomaan tutkimuksesta. Laita siis se linkki, mutten todistelusi ei ole senkään vertaa uskottavaa.

En puhunut tutkimuksesta yhtään mitään. Sanoin että asiaa on tilastoitu, ainakin meillä on hyvin tarkat tilastot muutenkin siitä, millainen ruoka tekee kauppansa milläkin asuinalueella.

Joten tutkimuksesi voit kaivaa ihan itse.

Vierailija
125/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tämäkin keskustelu sotkea jankkauksella jostain laskiaispullamaun korrelaatiosta sosiaaliluokkaan.

Vierailija
126/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mokkapalat. Ihan järkyttävän makeita. Ei kerta kaikkiaan pysty syömään niitä, yhtään.

Kuplavohvelit. Toinen aivan överiksi vedetty herkku. Vohveli, jonka sisällä nutellaa, hilloa tms., jäätelöä sekä kokonaisia keksejä. Saan sokerikooman jo ajatuksestakin. En tajua, minkälainen makuaisti pitää olla, että saa tuollaisen mäjäyksen syötyä.

Kuplavohvelin överimuoto on suomalainen juttu, ei kukaan sitä syö sellaisena versiona Aasiassa.

Samoin kuplatee ei ole sokerilientä kuten täällä. 

Japanilainen ystäväni ei ollut edes koskaan kuullut tuosta "bubbleteasta".

Varmaan siks, koska se on taiwanilainen eikä japanilainen herkku.

Vierailija
127/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut tutkimuksesta yhtään mitään. Sanoin että asiaa on tilastoitu, ainakin meillä on hyvin tarkat tilastot muutenkin siitä, millainen ruoka tekee kauppansa milläkin asuinalueella.

Joten tutkimuksesi voit kaivaa ihan itse.

Laita sitten linkki näihin tilastoihin. Ja kerro myös, mitä ovat ne varakkaammat alueet, miten ne määritellään ja mistä tiedät, minkä kieliset ja -maalaiset siellä ostelevat näitä laskiaispullia.

Vierailija
128/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi, laskiaispulla on mantelimassatäytteinen. Hillolla täytetty pulla on hillopulla.

Ainakin jos Helsinkiä ajatellaan, niillä "varakkaammilla" alueilla asuu enemmän alkuperältään suomenruotsalaisia joille on ihan itsestäänselvyys ettei laskiaispullaan kuulu hillo.

Mieheni on suomenruotsalainen ja pitää enemmän hillopullista. Ei se ihan niin itsestäänselvyys siis ole. 

Vierailija
129/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääretorttu. Yleensä ällömakea ja/tai kuiva.

Vierailija
130/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo mainittu: macaronsit. Ällömakeita, mauttomia, koostumus pahvinen.

Sen sijaan bébé-leivokset ovat ihania, suosittelen :)

Vierailija
131/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukakut. Jotkut niistä ovat ok, suurin osa yksinkertaisesti pahoja.

Vierailija
132/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mokkapalat. Ihan järkyttävän makeita. Ei kerta kaikkiaan pysty syömään niitä, yhtään.

Kuplavohvelit. Toinen aivan överiksi vedetty herkku. Vohveli, jonka sisällä nutellaa, hilloa tms., jäätelöä sekä kokonaisia keksejä. Saan sokerikooman jo ajatuksestakin. En tajua, minkälainen makuaisti pitää olla, että saa tuollaisen mäjäyksen syötyä.

Kuplavohvelin överimuoto on suomalainen juttu, ei kukaan sitä syö sellaisena versiona Aasiassa.

Samoin kuplatee ei ole sokerilientä kuten täällä. 

Japanilainen ystäväni ei ollut edes koskaan kuullut tuosta "bubbleteasta".

Varmaan siks, koska se on taiwanilainen eikä japanilainen herkku.

Ja jatkan viel sen verran, että bubble tea lienee tunnetumpi tuolla päin maailmaa nimellä boba tea. Eikä yhden ihmisen tietoisuus edusta todellakaan kokonaista maata.

Vierailija
133/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahka, parsakaali, homejuusto, piimä, aromisuola, liemikuutiot, raejuusto, ananas, suomalainen "siideri"...

Kuka hypettää aromisuolaa? Tai raejuustoa? :D 

Palstamammat.

Sinä puhut nyt vain yhden palstamamman suulla

;)

Vierailija
134/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito. En ymmärrä miksi aikuiset lipittävät maitoa janojuomana litratolkulla. Ei se ole hyvää, eikä terveellistä.

Vierailija
135/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- macarons-leivokset

- sushi

- mokkapalat (vihaan kahvia)

- täytekakku (makeaa "leipää" ja kermaa...yök)

- kääretorttu (sama homma)

- tavallinen pulla (tylsä)

- kaikki missä on hilloa

Vierailija
136/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä hillojen suosiota. Korkeintaan jonkun juuston kanssa esim lakkahillo menettelee. Mutta kaikki mansikka/vadelma jne supermakeat hillot ovat inhokkejani. En muuten inhoa makeaa, mutta hilloja kyllä.

Vierailija
137/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red velvet -kakku. Kerran maistanut ja oli suht pahaa. Ehkä pitäis antaa vielä toinen mahdollisuus.

Macaron-leivokset. Onhan ne söpöjä, mutta maistuu enimmäkseen valkuaiselle.

Pekoni. En vaan tajua. Voin sitä syödä, mutta mieluummin ruoka ilman pekonia kuin pekonin kanssa.

Vierailija
138/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kun eräs aiempi kirjoittaja B&J-jäätelöistä. Yleensäkään en tajua suklaapaloja jäätelössä. Ne on tietenkin kovia ja vähän jäisiä eikä maistu siksi millekään. Pilaavat vaan jäätelön ihanan pehmeän kermaisen koostumuksen. Ja sama juttu yleensä pähkinöidenkin kanssa. Mielestäni jäätelöön ei pidä laittaa mitään liian kovaa.

Miksi muuten niitä mantelimassapullia ei saa kaupasta ollenkaan. Parempi väki kai hakee ne suoraan jostain paremman väen leipomosta tai sitten palvelusväki leipoo.

Vierailija
139/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole ihan yleinen tieto?

Vierailija
140/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kun eräs aiempi kirjoittaja B&J-jäätelöistä. Yleensäkään en tajua suklaapaloja jäätelössä. Ne on tietenkin kovia ja vähän jäisiä eikä maistu siksi millekään. Pilaavat vaan jäätelön ihanan pehmeän kermaisen koostumuksen. Ja sama juttu yleensä pähkinöidenkin kanssa. Mielestäni jäätelöön ei pidä laittaa mitään liian kovaa.

Miksi muuten niitä mantelimassapullia ei saa kaupasta ollenkaan. Parempi väki kai hakee ne suoraan jostain paremman väen leipomosta tai sitten palvelusväki leipoo.

Kyllä niitä mantelimassapullia saa ihan ruokakaupasta. Ainakin Helsingissä ja Porvoossa olen niihin törmännyt. Omassa lähikaupassa hilloversiot ovat välillä loppu mutta mantelimassalla saisi vielä tarjouksesta.

Samaa mieltä tuosta jäätelöstä, kovat sattumat eivät ole kivoja. Jäätelö ei myöskään saa olla liian makeaa. Moni BJ:n jäätelö on niin makeaa, että hampaat sulaa. Ei ollenkaan raikkautta maussa.