Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leivonnaisia tai ruokia, joiden hypetystä et ymmärrä

Vierailija
24.01.2020 |

Minä en ymmärrä macarons leivoksia, enkä sushia.. :D Makuja on toki monia, nämä ovat vain mielipiteitäni.

Kommentit (239)

Vierailija
201/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito. En ymmärrä miksi aikuiset lipittävät maitoa janojuomana litratolkulla. Ei se ole hyvää, eikä terveellistä.

Maito on terveellisistä ja veden lisäksi parasta juomaa kaikenikäisille! Mikä elämäntapaintiaani oikein olet ihme väitteinesi..

Vierailija
202/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä on macaronseja vastaan, nehän tehdään kokonaan mantelijauhoista, hienostuneella täytteellä, ei niin helppo juttu ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustohyydykekakut. Imelää höttöä, pohja niin kivikova ja kuiva ettei saa palasta leikattua

Noin huonoa juustokakkua en ole koskaan saanut. Olitko ihan itse tehnyt? Vaihda reseptiä.

En ole itse tehnyt enkä tee imellyshöttöjä hyiks

Vierailija
204/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruby-suklaa

Vierailija
205/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt mokkapalojen suosiota.

Vierailija
206/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi alkoisin sitten kirjottelemaan asioista ei pidä.. Milloin on hypetetty esim. parsaa?

Mä olin se, joka mainitsi broccolinin, etten ymmärrä sen hypetystä. Pidän tavallisesta parsakaalista ja syön sitä. Broccolinia on ainakin viimeisen parin vuoden ajan hypetetty, mm. monissa ns. hienommissa reseptipaikoissa. Samoin se on ilmestynyt pieneen vantaalaiseen lähikauppaani kilohinnalla 14e/kg, kun tavallinen vihreä parsakaali on maksimissaan 4/kg. Joten käsi sydämellä, en ymmärrä broccolinin hypetystä. .

Vierailija
207/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bowlit eli kulhoruoat.

Suikaloituja raakoja vihanneksia ja kana/kala/tofusuikaletta kuppiin. Ei edes sekoiteta vaan jokainen ainesosa omassa rykelmässään. Ja hinta ravintolassa n. 15 euroa.

Vierailija
208/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mämmi

-joulutortut (koska luumuhillo)

Vierailija
209/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito! Oon 40-vuotias akateeminen helsinkiläisnainen ja tuntuu, että melkein KAIKKI tutut töissä ja kaverit vapaa-ajalla hehkuttaa kauramaidon ylivertaisuutta. Korkeintaan keskustelevat, mikä kaikista kauramaidoista on parasta. Ja se on kuin joku kultti, käyvät keskusteluja tyyliin "mun 75-vuotias appiukko Pertti oli niin skeptinen kauramaidolle, mutta kun kerran kokeili niin nyt ei muuta enää suostukaan laittamaan kahviin..." jne. Mä olen kokeillut töissä ja kylässä varmaan joka ikistä Suomessa myytävää kauramaitomerkkiä ja edelleenkään en ymmärrä, mikä siinä on muka hyvää. Pahimmillaan tekee kahvista harmaata litkua ja vääristää aromit, parhaimmillaan jättää oudon sivumaun. Itse käytän Valion kahvimaitoa, jota vielä suodatinkahviinkin lisättäessä hieman lämmitän hellalla, jotta kahvi ei jäähdy. Ja on ihan eri maku siis myönteisessä mielessä verrattuna kauramaitoon! 

Vierailija
210/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vinkuintialaiset superfoodit, maca, acai tms.

Vierailija
211/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smoothiet. Oi, miksi kaikki pitää sössätä liemeksi? Outoja ryynejä, jauheita, mitä ties agave-siirappeja.

Yyh tämä!

Syön ihan mielelläni banaania ja lehtikaalia ja pinaattia ja porkkanaa mutta se että nämä kaikki sotketaan mössöksi jolla on vetelänpaakkuisen oksennuksen koostumus, hyi! Miksei niitä smoothieaineksia voi ihan vaan syödä? Huonot hampaat? Ja jengi ostaa jotain 700euron blendereitä ihan kiimassa.

Vierailija
212/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakukakut tai sit kömpelöt sokerimassa?kuorrutteiset ja -koristeiset kakut, en tajunnut.

Kauramaito, en tajunnut.

Mifu, vatsani ei sietänyt.

Härkis ja nyhtis, pahaa.

Avokadopasta, en tajunnut.

Kuplatee, en tajunnut.

Rullajäätelö, en tajunnut.

Raakakakut, en tajunnut.

Voikahvi, en vaivautunut kokeilemaan.

Vierailija
213/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maito. Hienosti markkinoitiin maitoteollisuuden räippeistä ja vedestä tehty sekoite kansalle. Noh, en tiedä onko varsinaisesti hypetetty, mutta kuitenkin.

Överikoristellut kakut. Ei sytytä, sokeri himo täyttyy jo koristeista syötyäsi kolmea erilaista suklaapatukkaa ja viittä eri karkkia.

Vierailija
214/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smoothiet. Oi, miksi kaikki pitää sössätä liemeksi? Outoja ryynejä, jauheita, mitä ties agave-siirappeja.

Yyh tämä!

Syön ihan mielelläni banaania ja lehtikaalia ja pinaattia ja porkkanaa mutta se että nämä kaikki sotketaan mössöksi jolla on vetelänpaakkuisen oksennuksen koostumus, hyi! Miksei niitä smoothieaineksia voi ihan vaan syödä? Huonot hampaat? Ja jengi ostaa jotain 700euron blendereitä ihan kiimassa.

Kyllä niitä aineksia tulee smoothien lisäksi vielä syötyäkin joka päivä, ja oikein hyvät hampaat on. Pinaatin, lehtikaalin ja marigoldin sellaisenaan syöminen ei kovin naututtavaa ole varsinkaan sitä määrää mikä smoothieen menee. Erilaisia salaattisekoituksia voi tehdä, joihin näitäkin aineksia voi sekoittaa, ja pureskeltavaa riittää. Kannattaa ostaa nämä kaikki luomuna, ovat siten paljon maukkaampia. Porkkanaa en laita smoothieen, vaan niitä tulee syötyä muilla tavoin joka päivä. Ihmettelen kovasti, että miksi tehdä veteläpaakkuista oksennusjuomaa, kun voi tehdä kunnon smoothiejuomia! Kannatta ehdottomasti opetella tekemään maukkaita smoothiejuomia, ja näin saa huomaamatta entisestään lisättyä terveellisiä ja tuoreita aineksia ruokavalioon. Meillä koko perhe tykkää!

Vierailija
215/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät kuulat. Kauheaa sokeri-liivatemassaa.

Vierailija
216/239 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakka munavoilla.

Riisipuroa pannaan taikinaa ja päälle munaa ja voita. Yäk

Tuon ylläolevan kommentin kirjoitti joku Putlerin trolli, joka ei ole ikinä suomalaisia karjalanpiirakoita munavoilla maistanutkaan!

Vierailija
217/239 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterit

Vierailija
218/239 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterit

Vierailija
219/239 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain huitsin nevadasta tuodut ns. superfoodit, kun Suomen metsät ja luonto ovat pullollaan kotimaisia superfoodeja, mm. puolukkaa, mustikkaa, karpaloita jne.

Vierailija
220/239 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihankorvikkeet. Puistattavaa.